Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Chłodzenie VE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Chłodzenie VE

Post autor: Pawel18PL » 2013-07-08, 17:34

Hej hej w związku z tym moim swapem na VE chciałbym się dowiedzieć od posiadaczy czy swoje VE jakoś dodatkowo chłodzicie przez grubsze chłodnice, chłodnice oleju itd. Sam się zastanawiam czy dać nową OEM chłodnicę brand new czy zainwestować np w taką :
http://www.ebay.com/itm/MISHIMOTO-Radia ... c0&vxp=mtr
Czy w N/A z mocno okazjonalnymi wypadami na pojeżdżawki w przyszłości to przerost formy nad treścią. A może zamiast tego chłodnica oleju z termostatem ?
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-07-08, 17:46

A np. nie jest grubsza chłodnica od 2.0D w n14 ? Tez nówkę można kupić no i POWINNA pasować :)
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-07-08, 17:59

Wg katalogu nissena są takie same 2.0D/2.0B
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-07-08, 18:07

W P10 2.0 spotkałem się z 2rodzajami chłodnic. Grubsza i ciensza.
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-07-08, 18:17

Paweł ja mam standard chłodnicę i wóz się nie grzeje, a mam tylko jeden wiatrak

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-07-08, 18:22

Hmm też tak mi się wydaje, że jak nie ma turba i nic nie grzeje ekstra oleju to OEM powinien sobie dać radę. Lepiej chyba te pieniążki wydać na coś innego ;)
Mój w sumie nigdy na małej chłodnicy z Hondy się nie zagrzał a bardziej wysilony był nie ma co się oszukiwać.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-07-08, 20:42

generalnie problemu być nie powinno, ale co do grubszej czy cieńszej
BeNeK pisze:A np. nie jest grubsza chłodnica od 2.0D w n14 ? Tez nówkę można kupić no i POWINNA pasować :)
Pawel18PL pisze:Wg katalogu nissena są takie same 2.0D/2.0B
W P10 2.0 spotkałem się z 2rodzajami chłodnic. Grubsza i ciensza.
to co sprzedają według katalogu zamienniki itp to nigdy nie będzie ta sama chłodnica co w P10 GT, N14 GTi czy 100NX GTi. Tam są grubsze 2x chłodnice. I to że kupi się nowy zamiennik to on będzie pasował itp tylko już będzie cienki tak jak w zwykłych P11 czy N14 1.6. Im tylko chodzi o to że wymiarami pasuje i będzie przecież jeździć. Jak chcesz coś dobrego założyć to nowej nie masz co szukać chyba że tą MISHIMOTO
lub tylko oryginał nowy. Ewentualnie ratuje Cię używka gruba, i wtedy na 100% jest to oem bo nigdy zamienniki nie były grube tylko cienkie. Mam nadzieje że trochę się rozjaśniło :)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-07-08, 20:50

Spoko MacGayver mam dojście do nowej koyo 33mm w dobrej cenie :)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-07-08, 21:00

no i po problemie :) bo firmy typu nissens nie mają tych grubych więc nie ma co szukać ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-07-08, 21:26

seryjne chłodzenie starczy w zupełności , codziennie latam do pracy 60km w jedną stronę nie żadko idzie dobra chłosta na drodzę , ale czy to upał czy ochłodzenie to temperatura ani drgnie ;) więc nie wiem czy jest sens :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-07-08, 21:39

Boro1989 pisze:ale czy to upał czy ochłodzenie to temperatura ani drgnie
A masz seryjny wskaźnik czy jakiś dodatkowy ?? :roll:
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-07-08, 22:12

seryjny , :) ale i po serii wiem co widzę ;) przy +30 lecąc non stop 150 / 160 + nie drga temp :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-07-08, 22:20

Boro1989 pęd powietrza robi swoje - chłodzi wystarczająco dobrze.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-07-08, 23:22

wiem dlatego nie wiem czy jest sens ładować grubszą chłodnicę niż seryjną co mam np. w P11 , starczy w zupełności, mimo trzymania silnika na sporych obrotach :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2013-07-08, 23:22

Pawel18PL, jak chłodnica Ci nie cieknie i nie jest pozgniatana to bym ją zostawił, dla spokoju obejrzałbym/wymienił drobniejsze elementy chłodzenia jak np. węże (sparciałe wymienić), czujnik, termostat.
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2013-07-08, 23:28

Zależy jak wóz jest upalany, jak chcesz jeździć na pojeżdzawki to jak kupować ja bym kupił aluminiową. Tylko aluminiową jakąs grubszy rdzeń bo to tylko różnica w cenie.

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2013-07-09, 00:12

mogę Ci załatwić w dobrej cenie od kolegi nówkę chinola
http://allegro.pl/wyczynowa-chlodnica-n ... 17015.html
dabtuner już chyba wrócił z Belgii

A chłodzenie rozwiązuje inaczej ... 8-)

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-07-09, 05:07

Boro1989 pisze:seryjny , :) ale i po serii wiem co widzę ;) przy +30 lecąc non stop 150 / 160 + nie drga temp :)
Seryjny czujnik to mógłby się smażyć w piekle i nie drgnie :P
yapko chińczyka się boję bo a to pompy wody rozwala, a to rdzeń z takiego materiału że słabo oddaje ciepło...Ma być markowa jak już coś...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2013-07-09, 13:49

Macu dobrze pisze. Ja mam serię 15mm (pewnie zamiennik) rdzeń w turbo i jakoś latam :P Na zlocie temp powyżej 100 nie wskoczyło tyle że u mnie wiatrak sam uruchamiam. Te wersje np do NXa GT ori mają coś koło 25mm i styknie tym bardziej że auto upalane rekreacyjnie.

Co do oryginalnego czujnika... nie mam termostatu, mam za to AG czujnik i wskaźnik. Jadąc w temperaturze otoczenia ok 20st. temp. wody nie przekracza 80st. Jak temperatura otoczenia spadła do 14 i padał deszcz to temp. wody zmalała do 60st a wskaźnik seryjny delikatnie tylko spadł w dół. Reasumując trzeba by minimum odchylenia +/- 20st aby seryjny wskaźnik pokazał zmiany. Czyli w skrajnym wypadku woda się już gotuje ;)
Nissan Primera SR20DE+T

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2013-07-09, 15:50

A ja doskonale rozumie Pawła obawy i drążenie tematu, wszyscy rozpatrujecie chłodzenie pod kątem P1x, N1x - z atrapą, a rozbija się o nx'a, gdzie front to samo zuo chłodniczne ;)

Generalnie rozglądałbym się za ori w dobrej kondycji/new, plus korek na 1.3 i jakiś wydajniejszy wiatraczek np. od Mishimoto.

Pozdr,
foo

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-07-09, 16:53

foo pisze:Generalnie rozglądałbym się za ori w dobrej kondycji/new, plus korek na 1.3 i jakiś wydajniejszy wiatraczek np. od Mishimoto.
Tylko nowa wchodzi w grę, dodatkowo można zastosować patent z cooling plate i skierować większy pęd powietrza na chłodnicę.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-07-09, 16:56

"cooling plate" podobno mega ściema i efekt tylko bling bling pod maską ;)
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2013-07-09, 20:01

Kupuj smiało chłodnice chinola aluminiowa, jak masz zamiar upalać wóz na pojeżdzawkach. Coling panel napewno daje, tak samo wszelkiego rodzaju siatki w zderzakach sie wywala bo robi poduszka powietrzna, sprawdzone i nie do podważenia :-)

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-07-09, 20:06

Chinola nie chce, jak mam robić to porządnie - przyoszczędze z 2 miechy więcej i kupię markową - tylko pytanie czy jest sens, czy może nowa ori oem poradzi sobie, a będzie jedynie mniej lansersko wyglądać pod maską.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2013-07-09, 21:54

Myslę że oem da radę tylko jak nagrubszą poszukać, np z gti-r.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-07-09, 22:00

Wg nissan4u ta z gtir to taka sama jak w 2.0D sunnym, a katalog nissena podaje, że wsio to samo oem miało wymiary rdzenia : 320 x 657 x 33
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-07-10, 10:03

Pawel18PL, dokładnej grubości nie znałem, ale widać że w takim razie jest akurat grubość oem 33mm, tylko to że jest podany wymiar oem'a to w takim samym wymiarze sprzedają zamiennik?
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-07-10, 10:45

U mnie w GT'ku jest ta gruba. W kombi miałem cienką i w większości nissanów widzę cienką. Calsonic o ile dobrze kojarze mam tą cienką ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-07-10, 16:54

Ten który ja mam mieć ma 33 mm
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-07-11, 10:28

Pawel18PL ja mam seryjną a upalam wóz cały czas :) więc myślę że seria wystarczy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Performance Garage - czyli jak wzmacniamy swoje auta”