Strona 1 z 1

Spawanie karoserii na zgrzewach? Gdzie, co i jak?

: 2013-04-08, 17:12
autor: Seboo991
Czy może mi ktoś podpowiedzieć, które z miejsc we wnętrzu autka warto/należałoby przespawać/obspawać?

Wiecie co mam na myśli :)

I czy takie działanie (we wskazanych przez was miejscach) ma zastosowanie we wszystkich pojazdach czy tylko dla danego modelu?

Pozdrawiam!

(mam nadzieje że dobrze wstrzeliłem się w dział)

: 2013-04-08, 19:01
autor: BeNeK
Chodzi Ci o obspawanie budy ?
Wg mnie to warto poprawić wszystkie seryjne zgrzewy/spawy :) Ładnie wyczyścić , pomalować specjalnym specyfikiem do spawów i spawać . Potem ładnie zabezpieczyć co by rdza się nie wkradła :)
W ten sposób
Obrazek
Obrazek

Obspawanie powinno w MINIMALNYM stopniu usztywnić budę , tylko czy jest sens obspawywac budę nie robiąc klatki ? Wg mnie raczej nie ma sensu , chyba zę i tak musisz wybebeszyć samochód w celu innych prac blacharskich to i przy okazji można pokusić się o obspawanie;)
mam nadzieję że pomogłem :D

: 2013-04-08, 19:56
autor: Seboo991
Nie no właśnie myślę otwarcie :) Jestem w trakcie remontu blachy w magicznym Tico i jak patrze na te wszystkie zgrzewy to mi sie płakać chce..
Tak sobie rozkminiam czy ma to jakikolwiek sens. (tico nie ma kielichów z tyłu)
A poza tym ma tylko zgrzewy punktowe, chyba w żadnym miejscu tego auta nie ma zgrzewu "ciągłego"
Ale benku dzięki za wskazóweczki :)

: 2013-04-08, 21:54
autor: zuh
Wiele aut jest zgrzewane punktowo. Jak robiłem filting civica mojego brata to żeby zdemontować pas przedni wystarczyło zgrzewy (punktowe) rozwiercić i można było zdemontować pas.

: 2013-04-08, 23:08
autor: Limon
Powiem tak, zgrzewy też maja swoją funkcję, przenoszą naprężenia itp. Obspawywanie karoserii nie przeznaczonej do sportu to raczej bezsensowne