nie przyznaje się ale ostatnio rozmawiałem z dzialem technicznym GULFa,
do seryjnego sr20de polecają 5w30
do modzonego sr20de polecają ... 5w30
do mocno modzonego polecają 5w30
do ulicznych i czasowych pojeżdżaw 5w30
do mocno traktowanego modzonego silnika w trakcie używania w motorsporcie, poleca się mocno wygrzany olej 10w60, czasem wymieniać po ewencie na nowy
pytam zatem po co ten racing, odpowiedz, bo pozostaje lepki gesty przy bardzo wysokich temperaturach kosztem bardzo dużej gestosci w niskich-realnie nie nadaje się do dupowoza, ale jak się chce to można lać
Pan polecił olej GULF ULE 5w30 i jeśli lubimy przycisnąć to lać taki olej i wymieniać po prostu częściej, ten olej ma dużą płynność i wymaganą dla naszych SRek lepkość, szybko po rozruchu dociera we wszystkie miejsca magistrali.
Ma też świetne właściwości płyczące... wszystko trzyma się kupy jak by się nad tym zastanowić. Te 7tys jakie kręcimy nie zrywa filmu 5w30, zerwanie pan powiedział że następuje na poziomie 12tys rpm, i ze na 5w30 lata dużo WRXow i EVO jako codzienny dupowoz plus pojezdzawka
od siebie dodam ze kilka lat temu nikt do oleju nie przywiazywal większej wagi, lano 10w40 i było sysunia, w polsyntetyku musowo po 100tys km nalotu. Nikt nie wykonywał płukanek i nikt się nie przejmował. Nasze testy olejowe zepchnęły temat do miejsca które nazywamy "gęsto i lepko", a może trzeba iść w "lejąco i lepko oraz częściej" ?
Mam tego gulfa 5w30 w Avensis, przelot 250tys km, grama nie spala i lata bardzo miło
uszkodzonego silnika (pobierającego olej) gestym olejem chyba się nie naprawi