
Aerodynamika
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Chyba nie zrozumiałeś o co mi chodziło. Ja tylko zwróciłem uwagę na to, że dyfuzor zawsze będzie spowalniał przepływ powietrza i to jest właśnie fizyka. A to, że to co dzieje się pod samochodem to proces złożony to się oczywiście zgadzamArias pisze: obrazki, obrazkami, a fizyka fizyką

VE Killer
Pewnie nikomu nie będzie chciało się wrzucać zdjęć, ale mam coś ciekawego dla zainteresowanych

http://sportcars-history.com/assets/con ... dition.pdf
Do tego są jeszcze inne książki:
"Race car aerodynamics"
"Competition car aerodynamics"
tumba, bardzo ciekawe chociaż gdyby człowiek chciał choć połowę tych modyfikacji zastosować w seryjnym aucie to ilość laminatu szpachli i nitów liczylibyśmy w tonach
Aczkolwiek najprostsze rozwiązania są najlepsze. W powyższej książce jest o tym mowa
Polecam również tytuł Competition car aerodynamics

Aczkolwiek najprostsze rozwiązania są najlepsze. W powyższej książce jest o tym mowa

Polecam również tytuł Competition car aerodynamics
Ad@mus, Calibra ma Cx 0,26 tyle samo ma najnowszy GTR. Primera P11 ma 0,3 ; GT ma 0,29; Sportline 0,28. W konfrontacji z resztą chołoty wcale źle nie wychodzi na tle szajswagenów, bolidów młodych wieśniaków itd ![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
Druga kwestia to, że jak chcesz porównywać to odpowiednikiem Calibry byłby bardziej 200SX, zaś Primery, Vectra B o Cx=0,29 w V6.
[ Dodano: 2014-11-24, 12:34 ]
Ja w P11 GT widzę to tak:
1. Płyta pod silnik, kończąca się za przednim zawieszeniem ze szparą wysokości ok 2cm od podłogi, co by ciepłe powietrze uciekało. (Splitter jest w Polsce cholera nielegalny i dowód zabierają za wystajace ostre krawędzie, aczkolwiek czarny może by się nie rzucał w oczy)
2.Dyfuzor tylnego zderzaka, który niestety musi się zaczynać za belką, a co za tym idzie, powietrze i tak częściowo będzie się dostawać pod zderzak, dlatego...
3.Dwa otwory w tylnym zderzaku zamaskowane czarną siatką, co by powietrze zza zderzaka uchodziło.
4.Canardsy to moje widzimisie, bo mi się to podoba i jak się oda nakierować powietrze na hamulce to dobrze, jak się nie uda to będzie tylko zabieg stylistyczny.
5.Tylna lotka regulowana albo z EVO albo na styl Time Attack.
Oczywiście to odległe tematy, bo mechanika najważniejsza
Najpierw ogarnąć co jest, turbo, hamulce itd...
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
Druga kwestia to, że jak chcesz porównywać to odpowiednikiem Calibry byłby bardziej 200SX, zaś Primery, Vectra B o Cx=0,29 w V6.
[ Dodano: 2014-11-24, 12:34 ]
Ja w P11 GT widzę to tak:
1. Płyta pod silnik, kończąca się za przednim zawieszeniem ze szparą wysokości ok 2cm od podłogi, co by ciepłe powietrze uciekało. (Splitter jest w Polsce cholera nielegalny i dowód zabierają za wystajace ostre krawędzie, aczkolwiek czarny może by się nie rzucał w oczy)
2.Dyfuzor tylnego zderzaka, który niestety musi się zaczynać za belką, a co za tym idzie, powietrze i tak częściowo będzie się dostawać pod zderzak, dlatego...
3.Dwa otwory w tylnym zderzaku zamaskowane czarną siatką, co by powietrze zza zderzaka uchodziło.
4.Canardsy to moje widzimisie, bo mi się to podoba i jak się oda nakierować powietrze na hamulce to dobrze, jak się nie uda to będzie tylko zabieg stylistyczny.
5.Tylna lotka regulowana albo z EVO albo na styl Time Attack.
Oczywiście to odległe tematy, bo mechanika najważniejsza
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Czy za to również nie poleci dowód? Też w sumie ostra, dodatkowa krawędź...Arias pisze:4.Canardsy to moje widzimisie, bo mi się to podoba i jak się oda nakierować powietrze na hamulce to dobrze, jak się nie uda to będzie tylko zabieg stylistyczny.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."