Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Terrano] Podniesienie ciśnienia doładowania 2.7TD

Moderatorzy: bonzo, azorek

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-09-09, 22:15

netopeer pisze:Teraz jeszcze musze sie upewnić ze działa na 100% poprawnie ... i jesli bedzie taka kicha - 0.7 Bara to jade do panów od sprężarek niech coś radzą
Panowie od turbosprężarek będą od razu wymieniać turbinę sprężarki (koło kompresji) a to koszt 1000zł. Samo uszczelnienie turbosprężarki w przypadku przepuszczania zbyt dużych ilości oleju do dolotu to 600zł. Być może to tylko nieszczelny, nie zamykający się do końca z powodu nagaru zawór wastegate (by-pass). Samemu można zdjąć turbosprężarkę i to sprawdzić, ale to dzień roboty na spokojnie i bez jakichś ekstremalnych problemów z nakrętkami układu wydechowego. Co do nakrętek to trzeba mieć na wymianę i muszą być wykonane z żeliwa, przynajmniej powinny.

Skoro u Ciebie drga wskazówka to u mnie będzie gorzej, bo mój manometr będzie bardziej czuły. A miałem od razu kupić glicerynowy, a najgorsze to będzie to czekanie.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

netopeer
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2012-01-30, 21:54
Lokalizacja: Łódź

Post autor: netopeer » 2012-09-13, 13:12

Piotr,
Uzupełniłem poprzednią wypowiedz co o tym sądzisz :) ?
-=V=-

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-09-13, 18:23

Witam,

W ciekawym kierunku temat się rozwinął. Ale do rzeczy, od samego wzrostu ciśnienia doładowania nie będzie większej mocy, jeżeli nie zwiększymy przy tym dawki paliwa, bo silnik diesla pracuje zawsze przy nadmiarze powietrza w stosunku do paliwa i ten właśnie zapas tego powietrza pozwala mu spalać dostarczone paliwo całkowicie bez obawy o przestrzeganie właściwego stosunku masy powietrza do paliwa. Właściwy stosunek powietrza do paliwa ON to chyba 14-15:1. Poza tym w silniku TD27Ti nie ma czujnika powietrza doładowującego ani czujnika tego powietrza w odróżnieniu od silnika ZD30DDTi.

Czyli konieczna by była wtedy zmiana mapy wtrysku dawki paliwa w sterowniku pompy wtryskowej. Dawkę paliwa reguluje się (podobno) za pomocą jakiegoś osobnego komputera (np w moim przypadku od Bosch'a, bo mam układ wtryskowy właśnie Bosch) podłączanego bezpośrednio do wiązki pompy wtryskowej, tak przynajmniej powiedział mi o tym mechanik. Jak jest w istocie to nie mam pojęcia. Przez złącze ODB do tych parametrów się nie dotrze, podobno. Z temperaturą spalania jest faktycznie tak jak napisałeś, w silniku benzynowym, czym uboższa mieszanka tym temperatura spalania wyższa (spalanie przewlekłe, zdecydowanie wolniejsze w czasie) w dieslu zjawisko ubogiej mieszanki nie występuje.

Informacje na temat profesjonalnego podniesienia mocy silnika TD27Ti znajdziesz tutaj --> https://picasaweb.google.com/1136650079 ... directlink.

Przycisk Turbo do turbo jak najbardziej na tak, według mnie. Poza tym ciekawa jest informacja jaka jest granica wytwarzania ciśnienia przez turbosprężarkę. Zamiast zaworu wastegate (by-pass) o wiele lepszym jest zawór typowo upustowy blow off, gdzieś już było o tym niedawno. Temperaturę spalin można samemu sprawdzić pirometrem przy określonych ustawieniach zaworów turbosprężarki.

Niestety nie jestem w tych sprawach zbyt dobrze rozeznany, ale mam nadzieję, że ktoś tu zajrzy i coś dopowie. Ja już mam wszystko co potrzebne do zabawy, ale czekam teraz już tylko na trochę wolnego czasu, może w sobotę?

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

netopeer
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2012-01-30, 21:54
Lokalizacja: Łódź

Post autor: netopeer » 2012-09-13, 19:31

Znalazłem jakis czas temu stronke gdzie robią program do terrano chyba w promocji za 1400 czy 1500 zł. Musiał bym to znaleśc. Wtedy jakies 25 kucy wiecej. Jeśli sie zdecyduje to najpierw odwiedze pompiarza niech posrpawdza czy wszytko jest w porządku z pompą. Silnik chodzi bez problemu - pompe mam też bosha (okrągła wtyczka). Generalnie z tych ichniejszych map wynikało wypłaszczenie i podniesienie momentu.

A z tym zaworem jak znajde (kiedyś gdizes sie walał taki od alarmu) to go założe i zoabacze czy turbawka ciągnie do 1 bara.

PS z tym czujniekiem nie jest tak że przepływka wie ile powietrza zassalismy i podaje do kompa a ten liczy dawke paliwa ??
-=V=-

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-09-13, 21:45

netopeer pisze:PS z tym czujniekiem nie jest tak że przepływka wie ile powietrza zassalismy i podaje do kompa a ten liczy dawke paliwa
Nie do końca. Na pewno powinna (chyba?) dawka paliwa się zwiększyć, ale tylko nieznacznie. Dlatego w całkowicie innych silnikach oprócz przepływomierza jest czujnik temperatury (gęstość powietrza) i ciśnienia powietrza. Ale w naszym silniku jak już się depnie do końca pedał gazu to z tego co niektórzy piszą silnik dymi na czarno, czyli mieszanka za bogata a więc wtedy to dodatkowe powietrze będzie wykorzystane.

Jak pisałem wcześniej, dobrzy by było aby ktoś bardziej zorientowany w temacie coś napisał.

Jak wymieniałem końcówki wtryskiwaczy, to oryginalne miałem w wersji ekonomicznej DNO SD 252 +/ a mam teraz DNO SD 252 ta mi przynajmniej powiedział mechanik. Może jakby dobrać inne końcówki o większej dawce pojedynczego wtrysku to by może to sprawę załatwiło, ale na tym to trzeba się już bardzo dobrze znać.

Poza tym dla kogoś kto potrzebuje takiej przeróbki to te 1400-1500zł to uważam niewiele jak za taką robotę. Bardziej od mocy istotny będzie przebieg momentu obrotowego i jego wielkość.

Pozdrawiam,

Piotr

[ Dodano: 2012-09-21, 18:31 ]
Dodane 2012-09-21

Witam,

Szkoda, że temat się już nie rozwija. Dodam tylko (chyba sam dla siebie) parę uwag i spostrzeżeń.

Przy 2500rpm na 4 biegu ciśnienie doładowania jest u mnie na poziomie 0,4 bar, na niższych przełożeniach przy tych samych obrotach ciśnienie jest niższe - mniejsze obciążenie. Przy moich prędkościach przelotowych 85 km/h ciśnienie doładowania jest na poziomie niecałych 0,2 bar.

Drganie wskazówki, o co się na początku martwiłem, nie występuje. Jedynie w momencie narastania ciśnienia od 0 wskazówka drga i uderza o słupek podtrzymujący ją w pozycji 0 i to wszystko jeśli chodzi o negatywne efekty wizualno-akustyczne. Przy wyższych ciśnieniach nie widać jakichkolwiek drgań wskazówki, stoi stabilnie na jakiejś wartości.

Faktem jest też to, że na obrotach bez obciążenia ciśnienie doładowania jest o wiele niższe niż gdy silnik pracuje pod obciążeniem.

Tak na koniec jeszcze taka uwaga, że wygląda na to, uwzględniając moje jeżdżenie (a raczej wożenie się), że turbosprężarka ma raczej niewiele do roboty. Może na weekend pojeżdżę po górach to dojdzie parę ciekawostek.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

arek27
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2012-01-30, 17:15
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: arek27 » 2012-09-24, 13:58

witam.
na początku pozdrawiam wszystkich użytkowników terrano :-D
koledzy nie chcę zakładać nowego wątku więc tu proszę Was o podpowiedź.
mianowicie gdzie powinien być podpięty ten cienki wężyk biegnący od turbo-rury (tej metalowej)?
nie chcę go gdzieś źle podpiąć a kartka z niego mi gdzieś zginęła :). dla ułatwienia zapodam fotkę.
Obrazek

a i jeżeli jeszcze ktoś łaskawy podpowie to na lewym błotniku (stojąc przodem do silnika) mam takie dwa króćce jakieś podciśnieniowe a nie wiem czy one powinny być gdzieś podpięte. tam również są przewody podobnej średnicy jak z fotki powyżej (górny jest podpięty ale nie wiem czy dobrze)
Obrazek

dodam, że moje T1 jest z 92r. z silnikiem 2,7TD.
dzięki za pomoc z góry.

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2012-09-26, 08:32

To z drugiej fotki wygląda na elektrozawory podciśnień do sterowania blokadą tylnego mostu.

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2012-09-26, 08:47

mnie bardziej przypomina to elektrozawory sterujące podciśnieniem przykręcone, w moim T2' do obudowy filtra powietrza... :)

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-09-26, 18:51

Witam,

Ja u siebie w TD27Ti (TDI) nie mam żadnych zaworów sterujących podciśnieniem, ale nie mam też zaworu EGR, więc być może jak ma to być zawór od podciśnienia to jest to właśnie elektrozawór od EGR'a?

Co do tego przewodu wychodzącego z rury dolotowej to trzeba poczekać aż ktoś u siebie sprawdzi. W TD27Ti nie ma takich kombinacji, jedynie ciśnienie do zaworu wastegate jest stąd pobierane.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2012-09-27, 10:20

Pytanie czy most jest z LSD czy blokadą 100%? Jeżeli jest blokada 100% to to mogą być elektrozawory diff lock.

arek27
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2012-01-30, 17:15
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: arek27 » 2012-09-27, 13:34

witam.
tylny most mam z blokadą LSD, tak że odpada teoria, że jest to do blokady diff-lock.
EGR przy turbinie mam zaślepiony.
najbardziej mi zależy aby ktoś sprawdził ten mały wężyk od turbo-rury żeby mi jakieś syfy nie wpadały do dolotu albo powietrze z dolotu w inne jakieś miejsce.
dzięki za zainteresowanie i pozdrawiam

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-09-27, 18:14

Witam,

Do czasu rozwiązania tej rurko-zagadki powinieneś, tak jak wspomniałeś o konsekwencjach, tymczasowo zaślepić tą rurkę.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

arek27
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2012-01-30, 17:15
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: arek27 » 2012-10-17, 19:32

witam.
:?: czy nikt nie ma w swoim T1 takiego wężyka od turbo-rury?

netopeer
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2012-01-30, 21:54
Lokalizacja: Łódź

Post autor: netopeer » 2012-10-19, 22:04

Piotr z tym drganiem wskazówki to u mnie robi sie to na wolnych obrotach np na postoju. u mnie nie ma podpórki koło zera i wskazówka jakby skacze pomiedzy zerem a minusem (mam pomiar podcisnienia i doładowania na tym zegarze).

U mnie takze turbawka chodzi spokojnie przy małych obrotach. Generalnie im wiecej dam w pedał tym wiecej spalin i po chwili rozkreca sie turbo do tych 0.8 bar.

na razie zaworu nie znalazłem i walcze z innymi wariacjami na temat.

Jak zrobie zawór i odpale zdam relacje co i jak :).

Pozdro.
-=V=-

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-10-19, 22:24

Cześć kolego "netopeer"

Faktycznie Twój manometr to oryginalna konstrukcja, taka na 100% do turbo benzyny. Jak bym nie miał u siebie tej "podpórki" pod wskazówkę to byłoby gorzej. Zastanawiam się nad podświetleniem, bo na razie nie ma go wcale. Chciałbym to zrobić na światłowodzie bo takie punktowe jakoś mi się nie podobają.

U mnie na postoju i wolnych obrotach wskazówka w ogóle się nie rusza, stoi jak przyklejona.

Pozdrawiam i czekam na nowe informacje

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”