Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Lampka check po czyszczeniu silniczka krokowego

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

krzyniog
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-07-13, 15:26
Lokalizacja: Ostrołęka

[P/WP11.144] Lampka check po czyszczeniu silniczka krokowego

Post autor: krzyniog » 2012-08-08, 16:37

Witam.
Wczoraj zamontowałem gaz do swojej primery. Gazownik jednak nie mógł go poprawnie skalibrować ponieważ samochód miał za wysokie obroty (około 1100). Postanowiłem dzisiaj przeczyścić silnik krokowy. Wykręciłem go, przeczyściłem i ponieważ chciałem zobaczyć czy działa przed ponownym wkręceniem włączyłem zapłon, silnik zaczął się wysuwać. Uznałem, że jest ok i wkręciłem go z powrotem. Ponieważ przy wkręcaniu przeszkadzały mi przewody od przepływomierza odpiąłem je i dokończyłem wkręcanie silniczka. Później niestety zapomniałem podłączyć przewody od przepływomierza i zapaliłem silnik. Dopiero jak usłyszałem falowanie obrotów zgasiłem silnik i podłączyłem przepływomierz. Po tych wszystkich czynnościach pali się na stałe lampa check. Dodam, ze wcześniej czyściłem silniczek ale nie podłączałem go bez wkręcania i miałem podpięty przepływomierz i wszystko było ok.
Możliwe, że coś uszkodziłem? Czy to może coś z instalacją gazową, choć lampka pali się zarówno na benzynie jak i na gazie.

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-08-08, 17:29

Odłącz aku na chwilę, powinien się skasować błąd przepływomierza.
Obrazek

krzyniog
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-07-13, 15:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: krzyniog » 2012-08-08, 17:32

Ma znaczenie którą klemę zdjąć + czy -? - zdejmowałem na kilka minut, nic nie pomogło.

Zdjąłem jeszcze raz obydwie na kilka minut i nic. Lampka nadal się świeci. Czy to wina tego, że zapaliłem samochód bez podłączonego przepływomierza?

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-08-08, 19:32

tak "na kilka minut" to nic nie da. na ok 12 h trzeba by zostawić. A + czy - to ma znaczenie ;p

Awatar użytkownika
deBestciak
fanatyk nissana
Posty: 358
Rejestracja: 2010-11-01, 13:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: deBestciak » 2012-08-08, 19:54

"Czy to wina tego, że zapaliłem samochód bez podłączonego przepływomierza?"
TAK
przygoda z nissanem zakończona :( teraz TOYOTA ;)

krzyniog
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-07-13, 15:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: krzyniog » 2012-08-08, 20:18

Odłączyłem obydwie klemy i sprawdzę po 12 h choć na forum w wielu miejscach jest napisane, że 24 h trzeba czekać. Jeśli tak to napiszcie. Wiecie może ile kosztuje jakiś interfejs umożliwiający podłączenie do komputera i kasowanie takich błędów.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2012-08-08, 20:36

Ja bym oprócz odłączenia klem akumulatora je zwarł na 10-15sek - po odłączeniu rzecz jasna.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2012-08-08, 21:53

Możesz też skasować błąd na zworkę , poczytaj .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

krzyniog
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-07-13, 15:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: krzyniog » 2012-08-08, 22:11

Czytałem o tej zworce ale dokładnego opisu nie znalazłem i boję się, że jak będę kombinował i zwierał nie te styki co potrzeba to coś uszkodzę. Może ktoś ma p11.144 z silnikiem 2.0 z 2000 roku i mógłby mi rozrysować które piny należy zwierać.

[ Dodano: 2012-08-08, 23:18 ]
Czy ten opis jest właściwy dla tego modelu?

1 wkładasz zworkę ( pin 9 i 16 - końcowe w szerszej części gniazda)
2 włączasz zapłon
3 odczytujesz błędy ( check wyświetla błędy )
4 wyjmujesz zworkę ( check pali stałym światłem )
5 czekasz min. 5 sek ( następuje wykasowanie błędów )
6 wkładasz zworkę ( miga kod 55 - brak błędów )
7 wyjmujesz zworkę ( światło stałe check )
8 uruchamiasz silnik i wszystko jest OK ( check gaśnie )

[ Dodano: 2012-08-09, 10:32 ]
Odłączenie nic nie dało.
Proszę o dokładne opisanie które piny mam ze sobą połączyć. Spróbowałbym tej metody na zworkę ale boję się, że coś uszkodzę. Dołączam zdjęcie kostki.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-08-09, 10:59

Jeśli to Ci pomoże, to masz z manuala.

Obrazek

krzyniog
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-07-13, 15:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: krzyniog » 2012-08-09, 18:49

Udało się. Dzięki wielkie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”