[P/WP11.144] Lampka check po czyszczeniu silniczka krokowego
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Lampka check po czyszczeniu silniczka krokowego
Witam.
Wczoraj zamontowałem gaz do swojej primery. Gazownik jednak nie mógł go poprawnie skalibrować ponieważ samochód miał za wysokie obroty (około 1100). Postanowiłem dzisiaj przeczyścić silnik krokowy. Wykręciłem go, przeczyściłem i ponieważ chciałem zobaczyć czy działa przed ponownym wkręceniem włączyłem zapłon, silnik zaczął się wysuwać. Uznałem, że jest ok i wkręciłem go z powrotem. Ponieważ przy wkręcaniu przeszkadzały mi przewody od przepływomierza odpiąłem je i dokończyłem wkręcanie silniczka. Później niestety zapomniałem podłączyć przewody od przepływomierza i zapaliłem silnik. Dopiero jak usłyszałem falowanie obrotów zgasiłem silnik i podłączyłem przepływomierz. Po tych wszystkich czynnościach pali się na stałe lampa check. Dodam, ze wcześniej czyściłem silniczek ale nie podłączałem go bez wkręcania i miałem podpięty przepływomierz i wszystko było ok.
Możliwe, że coś uszkodziłem? Czy to może coś z instalacją gazową, choć lampka pali się zarówno na benzynie jak i na gazie.
Wczoraj zamontowałem gaz do swojej primery. Gazownik jednak nie mógł go poprawnie skalibrować ponieważ samochód miał za wysokie obroty (około 1100). Postanowiłem dzisiaj przeczyścić silnik krokowy. Wykręciłem go, przeczyściłem i ponieważ chciałem zobaczyć czy działa przed ponownym wkręceniem włączyłem zapłon, silnik zaczął się wysuwać. Uznałem, że jest ok i wkręciłem go z powrotem. Ponieważ przy wkręcaniu przeszkadzały mi przewody od przepływomierza odpiąłem je i dokończyłem wkręcanie silniczka. Później niestety zapomniałem podłączyć przewody od przepływomierza i zapaliłem silnik. Dopiero jak usłyszałem falowanie obrotów zgasiłem silnik i podłączyłem przepływomierz. Po tych wszystkich czynnościach pali się na stałe lampa check. Dodam, ze wcześniej czyściłem silniczek ale nie podłączałem go bez wkręcania i miałem podpięty przepływomierz i wszystko było ok.
Możliwe, że coś uszkodziłem? Czy to może coś z instalacją gazową, choć lampka pali się zarówno na benzynie jak i na gazie.
tak "na kilka minut" to nic nie da. na ok 12 h trzeba by zostawić. A + czy - to ma znaczenie
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
- deBestciak
- fanatyk nissana
- Posty: 358
- Rejestracja: 2010-11-01, 13:26
- Lokalizacja: Szczecin
Ja bym oprócz odłączenia klem akumulatora je zwarł na 10-15sek - po odłączeniu rzecz jasna.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Czytałem o tej zworce ale dokładnego opisu nie znalazłem i boję się, że jak będę kombinował i zwierał nie te styki co potrzeba to coś uszkodzę. Może ktoś ma p11.144 z silnikiem 2.0 z 2000 roku i mógłby mi rozrysować które piny należy zwierać.
[ Dodano: 2012-08-08, 23:18 ]
Czy ten opis jest właściwy dla tego modelu?
1 wkładasz zworkę ( pin 9 i 16 - końcowe w szerszej części gniazda)
2 włączasz zapłon
3 odczytujesz błędy ( check wyświetla błędy )
4 wyjmujesz zworkę ( check pali stałym światłem )
5 czekasz min. 5 sek ( następuje wykasowanie błędów )
6 wkładasz zworkę ( miga kod 55 - brak błędów )
7 wyjmujesz zworkę ( światło stałe check )
8 uruchamiasz silnik i wszystko jest OK ( check gaśnie )
[ Dodano: 2012-08-09, 10:32 ]
Odłączenie nic nie dało.
Proszę o dokładne opisanie które piny mam ze sobą połączyć. Spróbowałbym tej metody na zworkę ale boję się, że coś uszkodzę. Dołączam zdjęcie kostki.
[ Dodano: 2012-08-08, 23:18 ]
Czy ten opis jest właściwy dla tego modelu?
1 wkładasz zworkę ( pin 9 i 16 - końcowe w szerszej części gniazda)
2 włączasz zapłon
3 odczytujesz błędy ( check wyświetla błędy )
4 wyjmujesz zworkę ( check pali stałym światłem )
5 czekasz min. 5 sek ( następuje wykasowanie błędów )
6 wkładasz zworkę ( miga kod 55 - brak błędów )
7 wyjmujesz zworkę ( światło stałe check )
8 uruchamiasz silnik i wszystko jest OK ( check gaśnie )
[ Dodano: 2012-08-09, 10:32 ]
Odłączenie nic nie dało.
Proszę o dokładne opisanie które piny mam ze sobą połączyć. Spróbowałbym tej metody na zworkę ale boję się, że coś uszkodzę. Dołączam zdjęcie kostki.