Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N15] sprzeglo do Almery 1.4

Moderatorzy: Seba WWA, sergiej

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2013-03-08, 13:02

jedno i drugie pasuje ale 190mm jest większe więc i lepsze :)
Dark Shadow

michal007s
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2010-05-02, 13:09
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: michal007s » 2013-03-20, 15:33

almerka 1997 rok koncowka, link do VIN-u LINK

Czy z tego opisu wyglada ze tarcza 180mm a docisk 190mm?
bo chce sprzeglo wymienic :|

Magnatos
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-01-16, 18:12
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Magnatos » 2014-04-09, 07:06

Witam. Potrzebuję nowego sprzęgła do almerki z czerwca 1997r. o zabójczej mocy 1.4 87KM :D. Szukałem na internecie jakiej średnicy konkretnie pasuje do mojego ferrari ale niestety nie znalazłem konkretnej odpowiedzi, w której było by napisane, że ten konkretnie mój modelik potrzebuje średnicy 180 albo 190. Tak więc podaję nr. VIN: JN1FAAN15U0123117.
Po przeczytaniu wielu postów zdecydowałem się na EXEDY tylko na jaki rozmiar mam polować?
I czy to http://allegro.pl/sprzeglo-nissan-almer ... 77130.html będzie pasowało?
Czy potrzebne są jeszcze jakieś części do tego kompletu czy wystarczy kupić zestaw załadować autko na kanał i zabierać się do roboty?
Podkreślę może, że czasem zdarzy mi się ruszyć z piskiem opon więc warto by było aby jednak sprzęgło było solidne.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-04-09, 09:18

Magnatos

Tarcza 301000M007
Descripition:
OuterDiameter: 180 mm
Inner Diameter: 125 mm
Hub Profile: 18x20.6-18N
Teeth Quant.: 18

Docisk 3021058C06
Outside Diameter: 180 mm
Inner Diameter: 125 mm
P. C. D: 216 mm

Magnatos
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-01-16, 18:12
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Magnatos » 2014-04-09, 10:45

Dzięki za szybką odpowiedź. Dlaczego akurat te części i to od Valeo i to jeszcze w takich wysokich cenach? skoro dla przykładu ten komplet co podałem kosztuje jedyne 240zł + przesyłka?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-04-09, 11:04

Magnatos, podejrzewam, że to EXEDY to jakas podróbka chińska

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2014-04-09, 16:57

tak jak pisano wyżej te o średnicy 190 mm też podejdzie ... i wcale sie nie zdziwie jak masz u siebie 190 mm ale przekonasz sie w trakcie wymiany :D

Magnatos
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-01-16, 18:12
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Magnatos » 2014-04-10, 07:26

Tylko czy inwestując w te sprzęgło o średnicy 190 nie będę przypadkiem musiał dodatkowo czegoś innego wymieniać? Jakie różnice są między 180 a 190 po za tym, że 10cm je różni? Czy wpływa to jakoś spadek mocy?


Chyba 10mm, bo 10cm to już bardzo dużo jest :]
Janusz

Ostatnio zmieniony 2014-04-10, 07:30 przez Magnatos, łącznie zmieniany 1 raz.

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2014-04-10, 15:59

W zeszłym roku kupiłem na allegro sprzęgło exedy do Almery 1.4 97r. i tarcza pasowała ale niestety docisk już nie, otwory na śruby w docisku nie pokrywały się z otworami w zamachu. Radzę więc przejść się ze swoim sprzęgłem do sklepu stacjonarnego i na miejscu dobrać coś, co na 100% będzie pasować.

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2014-04-10, 18:38

mocy nie stracisz ...sprzeglo bedzie lepiej "kleic" a jesli chodzi o ten problem z wymiarem to kup kolo zamachowe od primery tak jak ktos wyzej pisal i bedzie pan zadowolony

Magnatos
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-01-16, 18:12
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Magnatos » 2014-04-14, 14:35

Podsumowując. Mogę kupić sprzęgło Exedy z allegro i powinno być ono OK, a do tego muszę kupić koło zamachowe od primery i wtedy wszystko będzie cacy przy 190mm. Ile czasu zajmie mniej więcej taka wymiana? Mowa tutaj o tym, że planuję samodzielnie wymienić wszystko z pomocą znajomego co pracował na szrocie...

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-04-15, 01:30

W jeden dzień do ogarniecia ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Magnatos
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-01-16, 18:12
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Magnatos » 2014-04-29, 17:36

Witam ponownie.

30-sty coraz bliżej a co za tym idzie kaska na zrobienie sprzęgła...
Pytanko dość szybkie i rzeczowe.
Czy znacie taniego i dobrego mechanika co by wymienił te sprzęgło po kosztach?
Chodzi mi o rejon Zielonej Góry, Nowej Soli czy Kożuchowa. Oczywiście coś w okolicy też wchodzi w rachubę. Jakie ceny są za wymianę kompletnego sprzęgła?
Jeśli cena nie przekraczała by 200zł to byłbym skłonny dać zarobić ale niestety muszę się liczyć z każdym groszem... w innym wypadku zmuszony będę robić to ze znajomym, a z tego co się naczytałem jest to ciężka robota dla amatora...

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2014-04-30, 06:19

wymiana sprzegla to koszt 400-500 zł ...tak ponoć biorą ...jak masz male doswiadczenie mechaniczne to sie za to nie bierz ...

Magnatos
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-01-16, 18:12
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Magnatos » 2014-04-30, 08:00

Dla mnie koszta są duże jak za wymianę części wartej 286 zł. Podejmę się tego ze znajomym, który troszkę grzebał przy swoim aucie i już jakieś pojęcie ma... Czy jest może gdzieś jakiś poradnik krok po kroku jak wymienić sprzęgło w Almerce n15? Znalazłem bardzo fajny poradnik na forum honda-crx dotyczący wymiany w ed9 tylko pytanie czy zasady są na tyle podobne do almery aby się stosować do tego poradnika?
Poniżej link:
Wymiana sprzęgła krok po kroku

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2014-04-30, 22:55

Magnatos sprawdź sobie w załączniku jak wymienić sprzęgło w N14...u Ciebie zasada wymiany powinna być taka sama.

:arrow: Link (zapisz element docelowy jako)

Magnatos
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-01-16, 18:12
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Magnatos » 2014-05-02, 07:40

Dzięki za pomoc. Po oględzinach auta doszedłem do wniosku, że jednak skorzystam z usług specjalisty. Piasty wykręcić się nie dało ponieważ nie posiadam klucza odpowiedniego, a z tego co widzę to jak jakieś 3 lata temu mechanior wymieniał sprzęgło to chyba jakoś po chińsku to zrobił gdyż po śrubach i opaskach widać, że jedyne co odkręcał to skrzynie biegów, piasty nawet nie ruszył!!! może dlatego też te sprzęgło przejechało coś około 20k km.

[ Dodano: 2014-05-04, 17:19 ]
Witam ponownie. Odebrałem auto od mechaniora i jak się okazało auto ma chyba jeszcze większy problem niż miało... już nie chce mi się klnąć na dziada bo brak mi słów, a może to nie jego wina... ale cóż przejdę do rzeczy.

Autko odebrałem odpaliłem normalnie, pojechałem może ze 200m już coś mi nie tak chodził jakoś jak by szarpał lekko. Po przejechaniu 3km i stanięciu w miejscu w celu zobaczenia na silnik autko przy dodaniu gazu zgasło... diagnozując dalej odpaliłem auto wduszając gaz bo bez tego nie chciało odpalić, popracowało kilka sec na jałowym i gaśnie... myśleliśmy ze znajomym, że może nie pali na jakiś gar ale sprawdzaliśmy świece przewody i wszystko wygląda OK. Szczerze mówiąc nie mam już pomysłu co może być przyczyną, a mechanior umywa ręce, aż wkó-_-ny jestem, że dałem gościowi kasę bo może sprzęgło zrobił ale coś innego zjebał. Pomocy...

Dodam może jeszcze, że przy nas jak podjechaliśmy, pomerdał aparatem zapłonowym w lewo i w prawo i tak jak by aparat nie reagował na ustawienie go...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
edit:

Witam ponownie. Dzisiaj odwiedziłem elektromechanika u którego już kiedyś robiłem aparat zapłonowy i dość szybko bez podpinania komputera doszedł do przyczyny przygasania silnika na wolnych obrotach. Tak więc powodem było uszkodzenie tego małego badziewia Obrazek

Elektromechanik stwierdził, że ten mechanik co mi wymieniał sprzęgło najprawdopodobniej próbował wyjąć skrzynię górą przez co wygiął te ustrojstwo na listwie, a co za tym idzie membrana w tym nie pracowała prawidłowo. Wszystko obyło się bez większych kosztów bo za część na szrocie zapłaciłem 40zł, a robocizna u elektromechanika (diagnoza, wymiana, wyregulowanie silniczka krokowego i zapłonu) 50zł. Mam nadzieję, że innym, którzy spotkają się kiedyś z podobnym problemem pomogę. Co do mechanika od sprzęgła co uszkodził to facet mieszka w zielonym domku w Przylepie pod Zieloną Górą i wozi się srebrną Preludą 4gen.

Fachowiec, który szybko zdiagnozował i naprawił usterkę po partaczu to Pan posiadający zakład przy ulicy Zjednoczenia 92 w Zielonej Górze - specjalista od elektromechaniki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Almera”