Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

problem z obiegiem wody!!

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Piotrekkhe
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2012-04-23, 13:52
Lokalizacja: Okolice Olsztyna

problem z obiegiem wody!!

Post autor: Piotrekkhe » 2012-04-23, 14:08

Witam mam taki problem natomiast płyn chlodzenia sie grzeje i dochodzi do wysokiej temperatury, uklad sie zapowietrza. Ostatnio wymienilem termostat na nowy przez 2 dni dzialalo swietnie, po 2 dniach poszedlem przejechac sie fura i zaczela sie gotowac woda, a plyn w chlodnicy byl pelen, uklad wtedy byl mocno zapowietrzony i nie wiem co moze byc tego przyczyna, mysle ze moze to byc pompka wody lub uszczelka glowicy lub cos z odpowietrzaniem ukladu, moze spotkal sie ktos z taka sytuacja i cos by mogl poradzic! : / ps. na razie jezdze bez termostatu i jakos jezdzi ale widac jak powietrze sie dostaje do ukladu i babelkuje pod korkiem od chlodnicy. Pomocy !: (

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-04-23, 15:08

Piotrekkhe jaki silnik?

Objawy wyglądają na uszczelke pod głowicą. Sprawdź czy nie masz mleka na korku oleju i czy nie dymi na biało

[ Dodano: 2012-04-23, 16:08 ]
P>S TAGUJ TEMATY!!

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2012-04-23, 16:18

Na 99 % uszczelka pod głowicą. A nie przegrzałeś silnika ?
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-04-23, 16:24

Jak GA16 to możliwe tez peknięcie głowicy :/

Awatar użytkownika
zecikk
fanatyk nissana
Posty: 559
Rejestracja: 2009-12-09, 11:54
Lokalizacja: PT/Gdynia/Coventry

Post autor: zecikk » 2012-06-24, 22:54

podepne sie do tematu. wczoraj jadac autostrada dosc szybko, nawiedziła mnie niespodziewana awaria w postatci pekniecia jednego z przewodów wodnych i wywalenia całego płynu z układu, poniewaz nie zauwazyłem tego od razu tylko gdy wskazówka juz powedrowała wysoko to zanim zjechałem w bezpieczne miejsce silnik sie zagotował. po akcji naprawczej na autostradzie , wystudzeniu silnika itd zalany woda ruszyłem dalej. i od tej pory jest taki problem mniej wiecej jak napisął kolega wyzej. układ gdzies dostaje powietrze i nie mam pojecia gdzie. silnik ma moc, nie ma wody w oleju ani pod korkiem ani ma bagnecie, nie widac tez plamek oleju w wyrownawczym, ogrzewanie działa poki cisnienie nie wywali za duzo płynu z układu. zastanawiam sie czy to aby na pewno uszczelka.... jakies pomysły?? silnik sr20 :)
Transit 2,3 Pb/Lpg , Honda CR-V II 2.0 vtec

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2012-06-25, 07:18

Miałem podobną sytuację na SR20. Płyn uciekał nie wiadomo skąd, co go trochę uzupełniłem w wyrównawczym, po jakimś czasie spadał na minimum. W chłodnicy natomiast pod korkiem był cały czas. Mleka pod korkiem oleju nie mam, auto nie kopci, mocy mu nie brakuje. Pierwsze co zrobiłem to zakupiłem uszczelniacz i nowy płyn chłodniczy. Zalałem układ na nowo i porządnie go odpowietrzyłem. Do czasu użycia uszczelniacza na postoju temperatura na wskazówce rosła pod max, gdy jednak dodałem ostro gazu, wskazówka nagle opadała do stanu prawidłowego, po czym znowu powoli zaczynała się unosić. Występował wtedy też problem z ogrzewaniem kabiny, zimą w środku była lodówka. Po uszczelnieniu, zalaniu nowym płynem i odpowietrzeniu jest już dobrze. Klima działa prawidłowo, temperatura w normie.

Awatar użytkownika
zecikk
fanatyk nissana
Posty: 559
Rejestracja: 2009-12-09, 11:54
Lokalizacja: PT/Gdynia/Coventry

Post autor: zecikk » 2012-06-25, 07:36

a chciałem dodac ze cisnienie z układu wyrzuca płyn do wyrownawczego.
Transit 2,3 Pb/Lpg , Honda CR-V II 2.0 vtec

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2012-06-25, 07:44

W moim przypadku chłodnica była cały czas pełna, wyrównawczy zaś ile bym nie wlał, spadał do min...

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2012-06-25, 08:32

Fenr1r, Ja również tak mam jak Ty opisujesz ale w GA16DE ale na razie nic z tym nie robię. Przy okazji piszczy mi pompa wody więc te ubytki płynu w zbiorniczku zwalam na nią :-P Zanim cokolwiek rozbiorę to muszę się przyglądnąć zbiorniczkowi na płyn bo to z niego może wyciekać. Na silniku nie widać ani kropki płynu. Skoro to nie odosobniony przypadek to już trzeba nad tym głębiej pomyśleć.
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-06-25, 10:57

A jak zalewaliście płyn, nie ma tam czasem w waszych silnikach takiej specjalnie oznaczonej śrubki, którą należy odkręcić zanim się zacznie nalewać płyn? Bynajmniej u mnie w cd20t jest i otworem po śrubce wypychane jest powietrze.

Awatar użytkownika
zecikk
fanatyk nissana
Posty: 559
Rejestracja: 2009-12-09, 11:54
Lokalizacja: PT/Gdynia/Coventry

Post autor: zecikk » 2012-06-25, 18:31

sa w sr20 dwie takie srubki :) ale u mnie na 99% to jednak uszczelka. jutro sciagam glowice :)
Transit 2,3 Pb/Lpg , Honda CR-V II 2.0 vtec

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2012-06-25, 18:40

zecikk dwa silniki na raz ?? masakra !!!

Awatar użytkownika
zecikk
fanatyk nissana
Posty: 559
Rejestracja: 2009-12-09, 11:54
Lokalizacja: PT/Gdynia/Coventry

Post autor: zecikk » 2012-06-26, 08:55

sergiej pisze:zecikk dwa silniki na raz ?? masakra !!!
a no tak bywa....

[ Dodano: 2012-06-27, 09:24 ]
mission failed :/ uszczelka wymieniona ale rozlazła sie łyzwa od rozrzadu :/
dzisiaj drugi etap ... rozrząd reaktywacja :D

[ Dodano: 2012-06-28, 01:08 ]
misja sukces czesciowy. rozrzad zrobiony ale sie przestawił o 1 lub 2 zabki. jutro znowu dłubanie.
Transit 2,3 Pb/Lpg , Honda CR-V II 2.0 vtec

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”