[N15] Dolot

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ryan1987
fanatyk nissana
Posty: 270
Rejestracja: 2009-12-09, 00:30
Lokalizacja: Bytom

[N15] Dolot

Post autor: Ryan1987 » 2010-01-04, 00:51

Gdzie można dostać dolot do N15. Szukałem już w wielu miejscach i wychodzi na to że trzeba samemu składać.
Ostatnio zmieniony 2010-01-04, 22:17 przez Ryan1987, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-01-04, 03:14

A jaki masz tam silnik?

Awatar użytkownika
Ryan1987
fanatyk nissana
Posty: 270
Rejestracja: 2009-12-09, 00:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Ryan1987 » 2010-01-04, 03:52

1,4
Obrazek

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-01-04, 18:38

Wiem ze K&N robi doloty do N15. Sklada sie na to spory stozek z podejsciem na podcisnienie montowany bezposrednio na przepustnicy i rura doprowadzajaca zimne powietrze ze zderzaka. Sadze ze jakby dorzucic do tego jeszcze jakas obudowe termiczna to calkiem ciekawy produkt.
Tutaj masz instrukcje instalacji z fotkami ktore dobrze obrazuja o co chodzi: http://www.knfilters.com/instructions/57-0322_inst.pdf

Awatar użytkownika
Ryan1987
fanatyk nissana
Posty: 270
Rejestracja: 2009-12-09, 00:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Ryan1987 » 2010-01-04, 20:01

Dzięki kolego
Obrazek

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-01-04, 23:49

Nie ma sprawy

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-01-05, 09:27

Zestaw K&N to ciekawe rozwiązanie w większości modeli ale tutaj wg mnie trochę kiepsko to wygląda.
Głównie właśnie dlatego, na co Adams zwrócił uwagę, że termicznie może być w tym miejscu masakra.

Lepiej chyba byłoby trochę pokombinować i założyć redukcję na przepływkę, kolanko 90°, rurę 50cm (alu żeby było ładnie, lub zwykłą kibel rurkę jak ma poprostu być), i dać ten stożek za akumulator, i tam doprowadzić zimne powietrze ze zderzaka.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
Piotrek N15 S
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-09, 10:42
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Piotrek N15 S » 2010-01-05, 10:36

Miałem u siebie ten zestaw o którym piszecie, w sumie to sprawował się się bardzo dobrze ale strasznie syfił :/ Dlatego tez z dostępny na allegro produktów poskładałem sobie własny dolot i stożek zmieniłem na Simota, schowałem za aku a powietrze jak piszecie ze zderzaka :-) a i na odmę oraz na podciśnienie założyłem małe filterki :-)

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-01-05, 12:30

U mnie gdy zastosowalem filtry na odme to lekko (ale na serio LEKKO) pogorszyla sie kultura obrotow biegu jalowego zarowno w primerze jak i sx'sie.
Grabowski albo Chojnacki mieli kiedys na swojej stronie wykresy jak zmienia sie polozenie i wartosc maksymalnego momentu obrotowego w zaleznosci od dlugosci i srednicy dolotu. Moze jestem idealista ale sadze ze jesli k&n dal filtr na przepustnicy to pewnie z jakiegos powodu wiec osobiscie trzymalbym sie tego miejsca. Dorobienie np DIY puszki z blachy aluminiowej i wprowadzenie w nia rury nawiewajacej powietrze wydaje mi sie stosunkowo prostym rozwiazaniem ktore powinno zarowno odizolowac filtr termicznie jak i zapewnic mniejsze brudzenie.

Awatar użytkownika
Piotrek N15 S
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-09, 10:42
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Piotrek N15 S » 2010-01-05, 15:56

zgadzam się delikatnie to odczułem, wiesz ja trochę bardziej jestem estetykiem i ładniej wygląda czysty filtr za aku niż brudas na przepustnicy :-D

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2010-01-05, 16:25

Piotrek N15 S pisze:ja trochę bardziej jestem estetykiem i ładniej wygląda czysty filtr za aku niż brudas na przepustnicy :-D
Wiec mozne juz czas pomyslec o przerzuceniu sie na Honde? ;)

Awatar użytkownika
Ryan1987
fanatyk nissana
Posty: 270
Rejestracja: 2009-12-09, 00:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Ryan1987 » 2010-01-05, 17:49

Ja chce zrobić tak że filtr doprowadze za aku, będzie w puszce a do puszki doprowadzona rurka z nadkola bo tam właśnie chce przeprowadzić rurke. Jeśli chodzi o spalanie to chyba nieznacznie wzrośnie nie?
Obrazek

Awatar użytkownika
Piotrek N15 S
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-09, 10:42
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Piotrek N15 S » 2010-01-05, 18:42

rz pisze:
Piotrek N15 S pisze:ja trochę bardziej jestem estetykiem i ładniej wygląda czysty filtr za aku niż brudas na przepustnicy :-D
Wiec mozne juz czas pomyslec o przerzuceniu sie na Honde? ;)
Czemu na honde, nie załapałem :P


Spalanie? Ja nie zauważyłem różnicy.

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-01-05, 20:56

Rz chyba mial na mysli punkt widzenia wg ktorego jakoby czesc wlascicieli hond bardzo mocno przywiazuje wage do wizualnego przygotowania aut w taki sposob aby wygladaly jak zrobione do szybkiej jazdy :) Dla mnie sztandarowym przykladem tego trendu sa rajdowe haki holownicze w autach ktore toru nigdy nie widzialy i nie zobacza :)

@Ryan - wzrosnie tylko jezeli zaczniesz bardziej przyciskac zeby sluchac jak stozek pracuje :)
Ostatnio zmieniony 2010-01-06, 13:28 przez Adams, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ryan1987
fanatyk nissana
Posty: 270
Rejestracja: 2009-12-09, 00:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Ryan1987 » 2010-01-05, 21:57

Adams a znaczna róznica?
Obrazek

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-01-06, 01:11

Nie - nic czym bym sie martwil a do tego na serio zalezec to bedzie najwyzej od zmiany Twojego stylu jazdy :)

Awatar użytkownika
Ryan1987
fanatyk nissana
Posty: 270
Rejestracja: 2009-12-09, 00:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Ryan1987 » 2010-01-06, 01:23

To jestem ciekaw ile w zimie by brała paliwa na tym dolocie.
Obrazek

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2010-01-06, 01:58

Jest dokladnie tak jak powiedzial Adams :) Jesli nawet w deszczowa, blotnista pogode jakies auto wyglada jak z salonu to bedzie to honda ;) oki koniec OT.

Ryan1987, po zmianie dolotu na taki jak mowisz spalanie sie nie zmieni, przynajmniej ja nie zauwazylem u siebie. Pali wiecej jak depczesz mocniej albo jak jest pizgawica na dworze. Smialo mozesz pchac taki dolocik i niekoniecznie dedyka K&N, ktory pewnie bedzie dosyc drogi. Wiesz co jest najlepszym rozwiazaniem? Rurki PCV. Nie wyglada to moze estetycznie (chyba, ze mazniesz na czarno jak ja;) ) ale mozesz je do woli docinac, sa lekkie i tanie. Swietne do eksperymentowania z dolotem. Jesli dotniesz za duzo to za 8zl masz kolejny 1m :) Jak juz dojdziesz do ladu z jego dlugoscia i polozeniem mozesz zaczac zabawe z alu czy czym tam chcesz. A jaki filtr na koncu? Ja mam Simote i jest ok. K&N jest przereklamowany ale to tylko moje zdanie ;)

pzdr
rz

Awatar użytkownika
Ryan1987
fanatyk nissana
Posty: 270
Rejestracja: 2009-12-09, 00:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Ryan1987 » 2010-01-06, 02:38

No ja byłem w sklepie i widziałej z Jaber albo jakoś tak, nie drogi i też dobry. Ogólnie dolot mi wyjdzie w granicy 200zł. Czytałem też że stożek na odme źle wpływa na prace silnika.
Obrazek

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-01-06, 15:33

Z tego co sie orientowalem odmy podlaczane sa pod dolot m.in. dlatego ze tworzy sie w nim podcisnienie co umozliwia lepsze przewietrzanie. Jesli natomiast boimy sie o to ze powietrze z lekka mgielka oleju idzie nam z odmy do silnika zawsze mozna wrzucic catchtank. Choc powiem szczerze ze w moim nie ma ani grama oleju...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”