Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Zamiast Kata

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Zamiast Kata

Post autor: p'xxl » 2009-12-22, 18:47

Tak się zastanawiałem. Chcę z miejsce kata coś wsadzić na flanszach. (opcja założenia kata na przeglądy) Co będzie lepsze tłumik środkowy przelotowy czy rurkę na flanszach?

I jeszcze jedno. Jeżeli już tłumik przelotowy, to będzie znacznie ciszej czy prawie bez różnicy?
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2009-12-22, 18:51

Mam rozumiec, ze chcesz wstawic srodkowy przelot, pozniej zamiast kata znowu przelot i na koncu jakis tlumik tak? Spokojnie mozesz zastapic kata rurka albo w srodek obudowy wspawc rurke coby imitowala kata.

Na przelotach znacznego uciszenia nie uswiadczysz :)

pzdr
rz

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2009-12-22, 18:54

W Almerce napierw idzie kat , potem środkowy i potem końcowy. Chyba zamiast końcowego przelotu trzeba coś bardziej cichego załatwić z większą puszką.

Na ebayu widziałem coś takiego:
http://cgi.ebay.pl/NISSAN-ALMERA-GTI-N1 ... 518ecd0127

Nada się toto?
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2009-12-22, 20:16

Tosz to wyglada na zwykla rurke :) Tlumikarz powinien bez problemu ci taka wstawic no i nie za taka kase ;)

No to: zamiast kata rurke > srodkowy (np przelot) > koncowy (wedle uznania).

Pewnie sie zaraz posypia glosy, zebys oddal do el-teca albo mgmotorsport (czy jakos tak) i niech ci zrobia wydech ale to juz grubsza kasa :) Bardziej budzetowo tez sie da no i z ekeftu bedziesz happy

pzdr
rz

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-22, 20:59

Jak wstawisz zwykly tlumik w miejsce kata to pewnie bardzo szybko go wydmucha. Jest takie cos jak tlumik z wypelnieniem metalowym i takiego mozna ewentualnie wstawic.

Awatar użytkownika
alib1984
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-09, 14:43
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alib1984 » 2009-12-22, 23:57

Ja wstawiłem coś takiego:
http://allegro.pl/item847361442_tlumik_ ... _cala.html

Dobrze spełnia swoją rolę. Jeśli chcesz, to ta sama firma może wygiąć Ci kolana też 2,5" z kwasówki(2 X 90stopni i 2 X 45). Kosztuje to coś ponad 400 z przesyłką. Do tego niech Ci ktoś flansze powycina i pręty na wieszaki 8-10 mm dokołuj. Później spawanko wszystkiego do kupy i jakiś końcowy remus racing używany polecam do 200 zł z allegro. Tym sposobem będziesz miał wydeszek bardzo rozwojowy i w spoko pieniądzach.
U mnie to siedzi od miesiąca i jest ok, z dołu furka ciągnie jak wściekła :->

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2009-12-23, 00:49

alib1984, dobry pomysł. Właśnie nad gratami do wydechu się także rozglądałem.
rz pisze:Pewnie sie zaraz posypia glosy, zebys oddal do el-teca albo mgmotorsport
Odpada ze względu na odległość. Nie dam auta do Wawy tylko po to, żeby mi wydech pociągnęli do końca. Zmarnowane pieniądze. Poza tym większa zabawa zrobić samemu. A już nie wspomnę, że fachowca mam w rodzinie co byłoby profanacją.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2009-12-23, 01:20

Ja juz od dluzszego czasu mysle nad wydechem. Przerobilem milion opcji i nadal nie wiem co wlozyc :) Koniec koncow pewnie bedzie jakies wiadro z tylu i rurkach 2'' ;)

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2009-12-23, 08:47

p'xxl ja zamiast katalizatora w 100NXie dałem tłumik podobny do tego, który wskazał alib1984.
Jeżeli zamontujesz w to miejsce rurkę to może (w 95% przypadków tak jest) brzęczeć.

rz u mnie prócz powyżej opisanego tłumika dalej był nowy tłumik środkowy od GTi (szersze rurki, większy itp.) firmy WALKER (jedyna, która to produkuje), i na końcu wiadro BLACKFLAME 160PS (chyba taki to był model). Wszystko połączone 2" kwasem. Ryk był nieprzeciętny, szczególnie przy wyjętym silencerze :mrgreen:
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-23, 09:40

Jak bedzie zwykla rurka to nie bedzie brzeczalo. Ten tlumik pewnie bardzo szybko zostanie wydmuchany bo przyjmie na siebie najgoretsze spaliny lecacace z najwieksza predkoscia.

Awatar użytkownika
Ryan1987
fanatyk nissana
Posty: 270
Rejestracja: 2009-12-09, 00:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Ryan1987 » 2009-12-23, 11:44

Ja zostałem przy ekologii i wymieniłem kata a środkowy tłumik wywaliłem i na koniec sportowy przelot basowke z Ultera i śmiga pięknie :mrgreen:
Obrazek

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2009-12-23, 20:07

Obrazek
Mi wydaje się że przy mocach poniżej 85KM z litra seryjny kat raczej nie wpływa na pracę silnika, zwłaszcza że ma przelot 2,5" do tego nieźle wytłumia...

Na wykresie powyżej zamieściłem wynik mojej zgrzebanej almery GTi z (lepszy wynik) przelotem EL-tec 2,5" a gorszym wynik uzyskałem na 2" nierdzewce angielskiej firmy Scorpion i dodatkowo doposażonej w seryjny kat w normalnym miejscu a i dodam że końcowy tłum scorpiona jest przelotowo komorowy :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2009-12-23, 20:14

No tak to teraz czy jest sens puszczać cały wydech 2,5". Czy nie lepiej kupić nowego kata bardziej tolerancyjnego i poskładać wydech od podstaw np 2,25" z ssac'iem 2,5" i jednym przelotowym? Ja już teraz sam nie wiem. Rurka, środkowy, rurka a teraz kat. :shock:
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2009-12-23, 20:19

zostawić seryjnego kata, cicho będzie :)
Do tego SSAC, no i za katem zrobic 2,5" do końca...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2009-12-23, 20:21

A jakiej średnicy są wloty do seryjnego kata? 2"? Nie zdławi go?
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-23, 22:09

Możesz odciąć kawałek obudowy kata i przyspawać do niego rurę jaką zechcesz. 2,5" + kat jest ok, 2,5" przelot według mnie za luźno. Optimum do seryjnego lub lekko dłubniętego to fi 60/1,5 czyli 2,25" i nawet nie koniecznie pełen przelot. Nie zabija dołu, nie ujmuje góry i łba aż tak nie urywa.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2009-12-23, 22:27

Fabryczny kat we wszsytkich wolnossących nissanowych 1,4, 1,6, 2,0 oraz 3,0 ma 2,5" - dokładnie 63mm czyli o 0,5mm więcej jak 2,5" :)

Dla poprawy dołu - w polsce nie testowane ale w stanach walą wydechy 3" do wolnossaka, śmieszne to to i nikt tego u nas nie testował :P

Moim zdaniem 2,25 i 2,5 to optymalne wymiary, róznicy w mocach i przebiegu moemntu obrotowego raczej nie będzie na tomiast w generowanym dźwieku owszem.
Ostatnio zmieniony 2009-12-24, 10:11 przez Coobcio, łącznie zmieniany 1 raz.
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2009-12-23, 22:37

No to kat zostaje. Ani rurka ani środkowy na to wychodzi. Mam nadzieję że ssac szybko przypłynie.

Coobcio dwa razy masz to samo napisane.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2009-12-24, 14:30

Coobcio pisze:Fabryczny kat we wszsytkich wolnossących nissanowych 1,4, 1,6, 2,0 oraz 3,0 ma 2,5" - dokładnie 63mm
Kat w maxi ma z jednej strony 45 mm po wewnatrz z drugiej 50.
Obrazek

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2009-12-24, 19:35

To jako tuning można wsadzić kata z sunnego 1,4 :D
Ps. mowa o J30... W twojej są 3 katy i pewno takie popierdólki jak piszesz :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2009-12-25, 17:30

ja wyciąłem ostatnio kata w p11 sr20. w jego miejscu jest wspawana we flansze rura o średnicy takiej jak wydech i nie jest (przynajmniej tak mi sie wydaje) nawet o jeden decybel głośniej, ani nie strzela z rury jak sie odejmie noge z gazu (jak mnie ostrzegał facet który niby zjadł zęby na wydechach).
Czy jest więcej mocy, nie odczuwam tego specjalnie, ale pewnie rura w miejscu kata przyda się (zacznie spełniac swoją rolę) jak założe ssaca 4-2-1 i pożądny dolot.
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2009-12-26, 12:10

Coobcio pisze:To jako tuning można wsadzić kata z sunnego 1,4 :D
Ps. mowa o J30... W twojej są 3 katy i pewno takie popierdólki jak piszesz :D
Pisze o tym dużym, pomijam te 2 popierdolki z Y-pipe.

Co do samego wywalania kata to najwieksza roznice mozna odczuc kiedy jest on zapchany, jak wywalilem kata w GA16DE po 250kkm bo jechało już jajami, to roznica byla niesamowita.
A i strzelał wydech przy odjeciu gazu ale to moze byla wina ustawienia BLOSA, w kazdym razie mi sie bardzo podobało :)
W Maxi nic nie strzela za to jest DUŻO głośniej, ale o to chodziło.
Obrazek

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2009-12-27, 09:49

ja wrzuciłem coś co wygląda jak katalizator ale jest przelotowe, dorwałem na allegro. nie brzęczy
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2009-12-27, 11:20

Misiek pisze:ja wrzuciłem coś co wygląda jak katalizator ale jest przelotowe, dorwałem na allegro. nie brzęczy
Made in Strumienica?

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2009-12-27, 14:02

Coobcio pisze:Dla poprawy dołu - w polsce nie testowane ale w stanach walą wydechy 3" do wolnossaka, śmieszne to to i nikt tego u nas nie testował :P
Mialem w Asconie silnik c20xe, i wydech w pełnym przelocie 3' - taki go kupiłem w Niemczech - auto nie miało dołu w ogóle, poniżej 4000rpm nie miało szans nawet z maluchem...

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-27, 23:30

c20xe w ogóle słabo reaguje na zbytnie rozluźnienie wydechu. Straty wychodzą. Optimum tam jest fi55 chyba a w serii koło 50 jest.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Dodo
fanatyk nissana
Posty: 1731
Rejestracja: 2009-12-09, 10:10
Lokalizacja: Manieczki

Post autor: Dodo » 2009-12-29, 21:06

witam

ostatnio znalazłem coś takiego i takie moje pytanko czy się nada bo na wiosnę chcę wymienić wydech :-P

http://cgi.ebay.pl/FOX-Vorschalldaempfe ... 3efa923f15
z NISSANEM od 2006r. :)
GTI :P "jedyna taka" sprzedana

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-30, 17:34

Średnica jeżeli 50mm wewn to będzie ok. Jeżeli 50 zewn. to mozna by dać coś luźniejszego. A jeszcze bardziej było ok gdybyś dorzucił do tego kolektor. Oczywiście mowa o GA16
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Dodo
fanatyk nissana
Posty: 1731
Rejestracja: 2009-12-09, 10:10
Lokalizacja: Manieczki

Post autor: Dodo » 2009-12-30, 21:42

tak mowa o GA16 myślałem też o kolektorze i już podpytywałem odpowiednich osób o takie cudo :-P a co do wymiaru czy to wewn. czy zewn. to trudno mi określić będę chyba do nich pisał...
z NISSANEM od 2006r. :)
GTI :P "jedyna taka" sprzedana

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2010-01-09, 00:33

Pogubiłem się w tej dyskusji. Zadam pytanie wprost.
Czy zamiast katalizatora w Sunnym warto wrzucić coś takiego?
http://www.allegro.pl/item879652179_pri ... zator.html

zyskując trochę mocy i nie zyskując hałasu? ;)

pzdr
--
K.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Wydechowy”