FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Zielkq
2014-01-12, 16:56
słabe ogrzewanie w P10
Autor Wiadomość
andrzej69
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-09, 17:29   słabe ogrzewanie w P10

Witam.Po przeglądnięciu innych podobnych tematów nie znalazłem odpowiedzi na mały problem jaki mam ze swoją Primerką.Jak przystało na temat zimowy jest to problem z ogrzewaniem.Otóż słabo grzeje nawet gdy mam nagrzany silnik.Niedawno wymieniłem pompę wodną i mam zalany nowy płyn.Po wykręceniu odpowietrznika płyn tylko delikatnie się sączy.Płyn zalany do pełna,w naczyniu wyrównawczym poniżej maksimum.Czy przyczyną może być korek chłodnicy który nie trzyma ciśnienia?Dodam że zaraz przed odpowietrznikiem,gazownicy założyli mi trojak który ogrzewa reduktor gazu.Jest on ciepły i nigdy nie miałem problemów z gazem.Proszę o pomoc.
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


bonzo 
Moderator
Wice Prezes Stowarzyszenia


Model: Y61,S30,F15
Pomógł: 64 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 3336
Skąd: Bolechowo Osiedle
Wysłany: 2012-02-09, 19:06   

a jak zakładali gaz nie pomylili przypadkowo węży od nagrzewnicy ??
jak nie to to zatkana nagrzewnica nie leczyłeś wycieków z układu jakimiś proszkami??
_________________
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE
 
     
andrzej69
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-09, 21:26   

Nie,na razie nie "leczyłem" nagrzewnicy niczym.Co do gaziarzy to co tam mogli pomylić?Zastanawia mnie tylko brak płynu za odpowietrznikiem.Nagrzewnica coś tam daje,ale to nie jest szał.Przy ciepłym silniku i dmuchawie na 4 powinno być czuć ciepło,a tu lipa.Co do odpowietrznika to ma on jeszcze jakiś zaworek w przewodzie?Jeśli to wina zapchanej nagrzewnicy to czemu płyn nie wybija się przez odpowietrznik?...Ciekawa ta moja primerka:) no nie?
 
     
Ryba 
Moderator


Model: Primera P10 GT + T
Pomógł: 11 razy
Wiek: 28
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 2592
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-02-10, 07:40   

na forum jest cały manual o P10 tam masz napisane co i jak. Odpowietrz dobrze układ chłodzenia.
_________________
EWOLUCJA Z GA16DE na SR20DE+T (Opis na pierwszej stronie )
 
 
     
zecikk 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: AY
Model: Transit 2,3/Honda CR-v II 2.0 vtec
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 529
Skąd: PT/Gdynia/Coventry
Wysłany: 2012-02-10, 09:04   

termostat nie domyka i auto jest nie dogrzane przez to,ewnetualnie nie otwioera sie jak powinien i nie daje płynu ile trzeba na duzy obieg,zapchana nagrzewnica to drugi mozliwy temat.
_________________
Transit 2,3 Pb/Lpg , Honda CR-V II 2.0 vtec
 
 
     
andrzej69
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-10, 20:58   

Może to być faktycznie termostat bo wskażnik temperatury silnika pokazuje minimalnie poniżej połowy skali.Co do odpowietrzenia to odkręcałem ten odpowietrznik wiele razy-na zimnym silniku,na ciepłym silniku i na pracującym ciepłym silniku.Nigdy nie leciał tamtędy płyn,jedynie wystąpiło małe sączenie.Jeśli to wina termostatu i nie otwiera dużego obiegu to dlaczego silnik jest nie dogrzany(chyba) a reduktor gazu (zasilany z dużego obiegu)nawet w ostatnie mrozy nie sprawiał problemów?Jestem zdecydowany na naprawę-co powinienem najpierw wymienić(przeczyścić)?Proszę o opinie.
 
     
pieniek17 
nowy na forum


Nr rejestracyjny: WOR
Model: P11 GA16DE
Wiek: 25
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 12
Skąd: WOR
Wysłany: 2016-10-26, 17:02   

Witam. U mnie tylko, ze w P11 słabo grzeje, cos tam leci, ale nie jest to to samo co w mojej poprzedniej. Dodam, ze jak kupiłem ją w lato to nie sprawdzałem ogrzewania, ale jesienia zauwarzyłem, ze jest cos nie tak. Przeczyszczałem nagrzewnice kretem, bo była tak zajebana brazowa mazią, ze szok. Gosciu musiał na wodzie jezdzic chyba. I moje pytanie brzmi czy powodem słabego grzania moze być nagrzewnica nawet jezeli ją przeczyszczałem?
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie ma drugiego takiego

Pomógł: 165 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7507
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2016-10-26, 21:04   

pieniek17, a jak się ma filtr kabinowy? Wymieniałeś? Jeśli nie to wymień, tylko na jakiś porządny MANN albo KNECHT, tanie nie jest, ale dobrze działa.
_________________
赤い零 czyli 日産プリメーラP11GT z tempomatem -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560


_
 
     
gierko78 
aktywny forumowicz

Model: primera 2.0 z 1995 roku
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 169
Skąd: częstochowa
Wysłany: 2017-01-04, 12:05   

Witam podepnę się do tematu z pytankiem. W mojej primce p10 mam lpg i też słabo grzeje ale temp silnika ok. Nagrzewnice czyściłem na bank jest zaworek na przewodzie dolotowym ale nie pamiętam dokładnie co i jak zamyka. Wydaje mi się że przy zamkniętym zaworze płyn leci do wylotowego przewodu omijając nagrzewnicę inaczej ciśnienie by się robiło na dolocie i coś by nie wytrzymało niestety nie dam se głowy uciąć. Może ktoś to przylukał jak czyścił swoją nagrzewnicę ? W weekend odepnę przewody nagrzewnicy i sprawdzę kompresorem jeżeli tak będzie to parownik wepnę szeregowo za nagrzewnicą jeżeli nie spróbuję obrócić trójniki na przewodach co by więcej płynu leciało na nagrzewnicę . Jeżeli chodzi o samo dmuchanie ja założyłem nową uszczelkę taką do okien na klapce dolotu powietrza z zewnątrz i wywaliłem całkowicie klapkę przymykającą dolot na szybę i teraz na szybę dmucha na każdym ustawieniu delikatna poprawa jest. Jak opanuje ciepełko a parowanie szyb nie ustąpi pomyślę nad zwiększeniem wydajności wiatraka w końcu musi się znaleźć jakieś rozwiązanie.
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


dradzik1 
nowy na forum

Model: Primera P11 1,6 LPG
Dołączył: 02 Lis 2016
Posty: 15
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-05, 19:25   

gierko78 - ja parowanie opanowałem , miałem delikatny wyciek na kolanku nagrzewnicy . Parowało jak cholera i tłuste szyby jeszcze sie robiły , oczywiście mokro od strony pasażera i tam trzeba uważać bo jak będzie ciekło to potrafi kompa zalać po kablach . Rozebrałem , wyczyściłem , kolanka założyłem z maximy , ( normalnie były z zaworkiem zamykającym ale go wywaliłem ) . Teraz mam cały czas przepłym , a regulacja na klapce . wszystko działa i na 1 na szybe parowania brak . Grzanie przy takich temperaturach jak teraz też nie jest rewelacją , ale dzisiaj zdejmę rurę od filtra żeby bardziej ciepłe brał z silnika , może pomoże .
 
     
vixo 
fanatyk nissana

Model: P10eGT SR20DET
Pomógł: 47 razy
Wiek: 25
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 5341
Skąd: EOP
Wysłany: 2017-01-05, 19:36   

A co ma powietrze zasysane przez silnik do ogrzewania ? To nie maluch kolego xD
_________________
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
 
     
dradzik1 
nowy na forum

Model: Primera P11 1,6 LPG
Dołączył: 02 Lis 2016
Posty: 15
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-05, 19:54   

masz racje , mój błąd
 
     
gierko78 
aktywny forumowicz

Model: primera 2.0 z 1995 roku
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 169
Skąd: częstochowa
Wysłany: 2017-01-05, 23:25   

Oczywiście nic nie ma ale te parujące szyby powoli mnie męczą skoro w innych samochodach wystarcza nawiew na szybę na jedynkę to trzeba coś kombinować aby w primkach też nie parowały a nuż jakiś sposób okaże się skuteczny ale jak pisałem najpierw ciepełko a potem się zobaczy.

[ Dodano: 2017-01-05, 23:35 ]
U mnie jak na razie sucho ale zajrzę. Latem nagrzewnicę miałem na wierzchu czyściłem i płukałem w środku. A nie pamiętasz kolego dradzik1 jak z tym zaworkiem? Czy przy zamkniętym płyn leci od razu na powrót omijając nagrzewnicę?
 
 
     
vixo 
fanatyk nissana

Model: P10eGT SR20DET
Pomógł: 47 razy
Wiek: 25
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 5341
Skąd: EOP
Wysłany: 2017-01-06, 00:40   

Moja Primerka grzeje jak zła problemu z szybami parującymi nie mam
O jakim zaworku mówicie?
_________________
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
 
     
gierko78 
aktywny forumowicz

Model: primera 2.0 z 1995 roku
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 169
Skąd: częstochowa
Wysłany: 2017-01-06, 01:43   

Zaworek na króćcu dolotowym do nagrzewnicy sterowany za pomocą linki i suwaka ciepło zimno podobny do zaworu kulowego tyle że o kształcie walca z tego co kojarzę .
 
 
     
dradzik1 
nowy na forum

Model: Primera P11 1,6 LPG
Dołączył: 02 Lis 2016
Posty: 15
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-09, 17:47   

Jeżeli chodzi o zaworek to może źle ustawiłeś klapki przy montażu i może nie jest w pełni otwarty . Mi nawaliło kolanko z tym zaworkiem , a że nowych się nie dostanie to znajomy miał w bardzo dobrym stanie z MAXIMY , które nie mają zaworka i takie założyłem . Znajomy spec od chłodnic powiedział że puszka i tak ma regulację czy ma iść zimne czy ciepłe więc zaworek nie jest potrzebny . Jeżeli w lecie będzie słabsza wydajność klimatyzacji to powiedział żeby założyć na wężu wejścia do nagrzewnicy zaworek hydrauliczny ( na lato zamknę nagrzewnicę ) U mnie nic już nie paruje , nie mam porównania jak grzeją primery , bo u mnie nie leci jakieś mega gorąco 20 minut przy -8 i jest w środku ciepło . . Wąż przy wejściu gorący , przy wyjściu ciepły z nagrzewnicy . Może troszkę jest zapowietrzona . Może ktoś podpowie jak odpowietrzyć dokładnie układ , mam obok jeszcze reduktor gazu . Ja odkręciłem korek chłodnicy i zbiorniczka na zimnym i po odpaleniu czekałem do załączenia wentylatorów . Wrócę do parowania , sprawdź jeszcze pod schowkiem jest dojście do linki od regulacji ciepła, może się wysunęła z pancerza i nie otwiera po przekręceniu pokrętła
 
     
gierko78 
aktywny forumowicz

Model: primera 2.0 z 1995 roku
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 169
Skąd: częstochowa
Wysłany: 2017-01-20, 19:06   

Mam jeszcze jedno pytanko odnośnie p10 na którym króćcu nagrzewnicy powinno być zasilanie na górnym czy dolnym bo nie wiem czy przy zakładaniu gazu nie zamienili węży na trójnikach.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 16