słabe ogrzewanie w P10

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

andrzej69

słabe ogrzewanie w P10

Post autor: andrzej69 » 2012-02-09, 17:29

Witam.Po przeglądnięciu innych podobnych tematów nie znalazłem odpowiedzi na mały problem jaki mam ze swoją Primerką.Jak przystało na temat zimowy jest to problem z ogrzewaniem.Otóż słabo grzeje nawet gdy mam nagrzany silnik.Niedawno wymieniłem pompę wodną i mam zalany nowy płyn.Po wykręceniu odpowietrznika płyn tylko delikatnie się sączy.Płyn zalany do pełna,w naczyniu wyrównawczym poniżej maksimum.Czy przyczyną może być korek chłodnicy który nie trzyma ciśnienia?Dodam że zaraz przed odpowietrznikiem,gazownicy założyli mi trojak który ogrzewa reduktor gazu.Jest on ciepły i nigdy nie miałem problemów z gazem.Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 3298
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2012-02-09, 19:06

a jak zakładali gaz nie pomylili przypadkowo węży od nagrzewnicy ??
jak nie to to zatkana nagrzewnica nie leczyłeś wycieków z układu jakimiś proszkami??
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

andrzej69

Post autor: andrzej69 » 2012-02-09, 21:26

Nie,na razie nie "leczyłem" nagrzewnicy niczym.Co do gaziarzy to co tam mogli pomylić?Zastanawia mnie tylko brak płynu za odpowietrznikiem.Nagrzewnica coś tam daje,ale to nie jest szał.Przy ciepłym silniku i dmuchawie na 4 powinno być czuć ciepło,a tu lipa.Co do odpowietrznika to ma on jeszcze jakiś zaworek w przewodzie?Jeśli to wina zapchanej nagrzewnicy to czemu płyn nie wybija się przez odpowietrznik?...Ciekawa ta moja primerka:) no nie?

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2593
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-02-10, 07:40

na forum jest cały manual o P10 tam masz napisane co i jak. Odpowietrz dobrze układ chłodzenia.

Awatar użytkownika
zecikk
fanatyk nissana
Posty: 524
Rejestracja: 2009-12-09, 11:54
Lokalizacja: PT/Gdynia/Coventry

Post autor: zecikk » 2012-02-10, 09:04

termostat nie domyka i auto jest nie dogrzane przez to,ewnetualnie nie otwioera sie jak powinien i nie daje płynu ile trzeba na duzy obieg,zapchana nagrzewnica to drugi mozliwy temat.
Transit 2,3 Pb/Lpg , Honda CR-V II 2.0 vtec

andrzej69

Post autor: andrzej69 » 2012-02-10, 20:58

Może to być faktycznie termostat bo wskażnik temperatury silnika pokazuje minimalnie poniżej połowy skali.Co do odpowietrzenia to odkręcałem ten odpowietrznik wiele razy-na zimnym silniku,na ciepłym silniku i na pracującym ciepłym silniku.Nigdy nie leciał tamtędy płyn,jedynie wystąpiło małe sączenie.Jeśli to wina termostatu i nie otwiera dużego obiegu to dlaczego silnik jest nie dogrzany(chyba) a reduktor gazu (zasilany z dużego obiegu)nawet w ostatnie mrozy nie sprawiał problemów?Jestem zdecydowany na naprawę-co powinienem najpierw wymienić(przeczyścić)?Proszę o opinie.

Awatar użytkownika
pieniek17
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2013-12-18, 14:20
Lokalizacja: WOR

Post autor: pieniek17 » 2016-10-26, 17:02

Witam. U mnie tylko, ze w P11 słabo grzeje, cos tam leci, ale nie jest to to samo co w mojej poprzedniej. Dodam, ze jak kupiłem ją w lato to nie sprawdzałem ogrzewania, ale jesienia zauwarzyłem, ze jest cos nie tak. Przeczyszczałem nagrzewnice kretem, bo była tak zajebana brazowa mazią, ze szok. Gosciu musiał na wodzie jezdzic chyba. I moje pytanie brzmi czy powodem słabego grzania moze być nagrzewnica nawet jezeli ją przeczyszczałem?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7811
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-10-26, 21:04

pieniek17, a jak się ma filtr kabinowy? Wymieniałeś? Jeśli nie to wymień, tylko na jakiś porządny MANN albo KNECHT, tanie nie jest, ale dobrze działa.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

gierko78
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2010-06-10, 16:40
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: gierko78 » 2017-01-04, 12:05

Witam podepnę się do tematu z pytankiem. W mojej primce p10 mam lpg i też słabo grzeje ale temp silnika ok. Nagrzewnice czyściłem na bank jest zaworek na przewodzie dolotowym ale nie pamiętam dokładnie co i jak zamyka. Wydaje mi się że przy zamkniętym zaworze płyn leci do wylotowego przewodu omijając nagrzewnicę inaczej ciśnienie by się robiło na dolocie i coś by nie wytrzymało niestety nie dam se głowy uciąć. Może ktoś to przylukał jak czyścił swoją nagrzewnicę ? W weekend odepnę przewody nagrzewnicy i sprawdzę kompresorem jeżeli tak będzie to parownik wepnę szeregowo za nagrzewnicą jeżeli nie spróbuję obrócić trójniki na przewodach co by więcej płynu leciało na nagrzewnicę . Jeżeli chodzi o samo dmuchanie ja założyłem nową uszczelkę taką do okien na klapce dolotu powietrza z zewnątrz i wywaliłem całkowicie klapkę przymykającą dolot na szybę i teraz na szybę dmucha na każdym ustawieniu delikatna poprawa jest. Jak opanuje ciepełko a parowanie szyb nie ustąpi pomyślę nad zwiększeniem wydajności wiatraka w końcu musi się znaleźć jakieś rozwiązanie.

dradzik1
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2016-11-02, 11:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: dradzik1 » 2017-01-05, 19:25

gierko78 - ja parowanie opanowałem , miałem delikatny wyciek na kolanku nagrzewnicy . Parowało jak cholera i tłuste szyby jeszcze sie robiły , oczywiście mokro od strony pasażera i tam trzeba uważać bo jak będzie ciekło to potrafi kompa zalać po kablach . Rozebrałem , wyczyściłem , kolanka założyłem z maximy , ( normalnie były z zaworkiem zamykającym ale go wywaliłem ) . Teraz mam cały czas przepłym , a regulacja na klapce . wszystko działa i na 1 na szybe parowania brak . Grzanie przy takich temperaturach jak teraz też nie jest rewelacją , ale dzisiaj zdejmę rurę od filtra żeby bardziej ciepłe brał z silnika , może pomoże .

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5349
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2017-01-05, 19:36

A co ma powietrze zasysane przez silnik do ogrzewania ? To nie maluch kolego xD
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

dradzik1
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2016-11-02, 11:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: dradzik1 » 2017-01-05, 19:54

masz racje , mój błąd

gierko78
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2010-06-10, 16:40
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: gierko78 » 2017-01-05, 23:25

Oczywiście nic nie ma ale te parujące szyby powoli mnie męczą skoro w innych samochodach wystarcza nawiew na szybę na jedynkę to trzeba coś kombinować aby w primkach też nie parowały a nuż jakiś sposób okaże się skuteczny ale jak pisałem najpierw ciepełko a potem się zobaczy.

[ Dodano: 2017-01-05, 23:35 ]
U mnie jak na razie sucho ale zajrzę. Latem nagrzewnicę miałem na wierzchu czyściłem i płukałem w środku. A nie pamiętasz kolego dradzik1 jak z tym zaworkiem? Czy przy zamkniętym płyn leci od razu na powrót omijając nagrzewnicę?

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5349
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2017-01-06, 00:40

Moja Primerka grzeje jak zła problemu z szybami parującymi nie mam
O jakim zaworku mówicie?
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

gierko78
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2010-06-10, 16:40
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: gierko78 » 2017-01-06, 01:43

Zaworek na króćcu dolotowym do nagrzewnicy sterowany za pomocą linki i suwaka ciepło zimno podobny do zaworu kulowego tyle że o kształcie walca z tego co kojarzę .

dradzik1
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2016-11-02, 11:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: dradzik1 » 2017-01-09, 17:47

Jeżeli chodzi o zaworek to może źle ustawiłeś klapki przy montażu i może nie jest w pełni otwarty . Mi nawaliło kolanko z tym zaworkiem , a że nowych się nie dostanie to znajomy miał w bardzo dobrym stanie z MAXIMY , które nie mają zaworka i takie założyłem . Znajomy spec od chłodnic powiedział że puszka i tak ma regulację czy ma iść zimne czy ciepłe więc zaworek nie jest potrzebny . Jeżeli w lecie będzie słabsza wydajność klimatyzacji to powiedział żeby założyć na wężu wejścia do nagrzewnicy zaworek hydrauliczny ( na lato zamknę nagrzewnicę ) U mnie nic już nie paruje , nie mam porównania jak grzeją primery , bo u mnie nie leci jakieś mega gorąco 20 minut przy -8 i jest w środku ciepło . . Wąż przy wejściu gorący , przy wyjściu ciepły z nagrzewnicy . Może troszkę jest zapowietrzona . Może ktoś podpowie jak odpowietrzyć dokładnie układ , mam obok jeszcze reduktor gazu . Ja odkręciłem korek chłodnicy i zbiorniczka na zimnym i po odpaleniu czekałem do załączenia wentylatorów . Wrócę do parowania , sprawdź jeszcze pod schowkiem jest dojście do linki od regulacji ciepła, może się wysunęła z pancerza i nie otwiera po przekręceniu pokrętła

gierko78
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2010-06-10, 16:40
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: gierko78 » 2017-01-20, 19:06

Mam jeszcze jedno pytanko odnośnie p10 na którym króćcu nagrzewnicy powinno być zasilanie na górnym czy dolnym bo nie wiem czy przy zakładaniu gazu nie zamienili węży na trójnikach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”