Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Z SR20DEL na SR20DE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2013-08-30, 08:09

Próba olejowa wskazuje na pierścienie, chociaż kompresja jest raczej w normie

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-08-30, 08:31

Mimo iż kompresja w normie, to olej wcina. Także pierścionki będą zużyte już trochę ;)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-09-02, 09:19

Tłoki także mogą bym złużyte i gładzie - watro pomierzyć...
Ale zmiana samych pierścieni przynajmniej w 90% powinno ograniczyć spożycie oleju :D
Przy takiej robocie obowiązkowo wymienił bym uszczelniacze zaworowe
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-09-02, 13:35

do wymiany pierścieni i tak trzeba czapkęściagnać wiec nie problem cylindry i tłoki pomierzyć

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2013-09-04, 09:39

A teraz pytanie czy jeździć tak jak jest i dolewać oleju rocznie robię jakieś 15k km, czyli dolewki wyniosą mnie 350 PLN, czy robić remont pewnie z 2k PLN, czy jazda z ubywającym olejem może zaszkodzić silnikowi?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-09-04, 11:46

możesz przerobić odmę do osobnego zbiornika. moze mniej bedzie oleju brał. Jesli nie przeszkadza Ci że spala olej (co w dwusówach jest np normalne) to pilnuj aby nie brakowało go w misce bo panewki zajedziesz.

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-09-04, 16:03

Tylko że w 2T nie jest spalany olej silnikowy tylko olej do mieszanki.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-09-04, 21:03

serio??? nie wiedziałem. podałem prosty przykład spalania oleju przez silnik ale oczywiście zaraz zacznie sie dyskusja że np. miksol to nie to samoco 10W-40 mobil. ja pierdziele tu naprawde trzeba sie poważnie zastanowić czy warto cos napisać. :-o

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

Post autor: vimek999 » 2013-09-04, 22:30

PrzeRuSco pisze:czy jazda z ubywającym olejem może zaszkodzić silnikowi?
No chyba że przeglądy auta robisz na lewo i masz gdzieś ochronę środowiska :-> A co jeśli złapią i zmierzą na emisję spalin? Jeszcze niepotrzebnie wpadniesz na dodatkowe koszta.Nie lepiej pozbyć się tego DEL`a i kupić jakiś silnik z forum? Pozdrawiam ;-)
SR20VE + ?

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2013-09-05, 08:36

Na lewo to nie ale fakt że spalin mi nigdy nie sprawdzali. Ja tu myślę co będzie taniej i bez uszczerbku dla silnika dolewki czy remont, a ty mi tu ze zmiana silnika wyjeżdżasz :) jak by mnie było stać to na VE bym zmienił, a zresztą nigdy nie wiadomo co się kupi i czy tez nie trzeba będzie remontu robić.

Regulamin forum - nie cytujemy postów w całości.
Ostatnio zmieniony 2013-09-05, 08:57 przez PrzeRuSco, łącznie zmieniany 1 raz.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-09-05, 12:56

przyznam sie że sie nie spotkałem z takim dylematem czy dolewać olej czy robić remont. głowne dylematy były czy robic remont czy kupić uzywany silnik(nie wiadomo w jakim stanie)

jak sam nie jestes w stanie zrobic sobie remontu to lepiej załatw sobie karte rabatowa w jakiejs hurtowni olejów na strała dostawę. napewno taniej Cie wyjdzie niz remont.

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2013-09-05, 13:40

Może źle się wyraziłem chodziło mi czy taka sytuacja jest szkodliwa dla silnika, remont to i tak pewnie będzie ale wolałbym uniknąć go w tym roku. W sumie sam może bym ogarnął w końcu to chyba tylko i aż rozłożyć i złożyć z powrotem według manuala, resztę i tak trzeba dać do zakładu.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-09-05, 13:54

napierdzielaj. nic nie zagrozi silnikowi jak bedziesz pilnował stanu oleju w misce.generalnie siniki do sportu sa składane na lużno i ciagna olej jedyne co to świece beda szybciej nagaru nabierały.

nie przesadzajmy tu z ekologią norma dla fiata 125p czy poloneza była 1l/ 1000km i nikt nie płakał bo to były dane książkowe. dla przykładu podam że dane z manuala dla fabrycznego pasowanioa wału korbowego z panewkami jest dla luzu 0.001-0.003. to jest za ciasno co nie jeden silnik juz zweryfikował. tak wiec wiedza ksiazkowa w wieeeelu przypadkach nie idzie w parze z praktyką:)

[ Dodano: 2013-09-05, 14:54 ]
stąd min.wziął się TUNING

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-09-05, 21:26

czajnik pisze:serio??? nie wiedziałem. podałem prosty przykład spalania oleju przez silnik
Z tamtej wypowiedzi wywnioskowałem, że wg Ciebie spalanie oleju do mieszanki w 2T to jest to samo co spalanie oleju silnikowego w 4T.
czajnik pisze: oczywiście zaraz zacznie sie dyskusja że np. miksol to nie to samoco 10W-40 mobil.
Jeżeli uważasz że to samo to ja już nie mam pytań.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-09-05, 21:40

zuh, to nie jest to samo. Ale w 2T olej jest po to by smarować układ. W 4T to samo.
Spalanie oleju w 4T silnikowi szkody nie zrobi - bardziej portfelowi :))

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-09-05, 21:59

DubSon, przecież zuh, napisał, że to nie to samo xD
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-09-06, 00:01

spróbuj może gęściejszego oleju np. Motula 15w50 z serii 4100, tani półsyntetyczny olej, powinno ci go mniej pożerać.

W sumie silnik jak padaka to można poeksperymentować np. z XADO no albo nie piepszyć się i za te 500-700zł kupić drugi ładny :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-09-06, 21:11

zuh pisze:
czajnik pisze:serio??? nie wiedziałem. podałem prosty przykład spalania oleju przez silnik
Z tamtej wypowiedzi wywnioskowałem, że wg Ciebie spalanie oleju do mieszanki w 2T to jest to samo co spalanie oleju silnikowego w 4T.
czajnik pisze: oczywiście zaraz zacznie sie dyskusja że np. miksol to nie to samoco 10W-40 mobil.
Jeżeli uważasz że to samo to ja już nie mam pytań.
postaraj sie czytać posty ze zrozumieniem. jak nie rozumiesz po pierwszym przeczytaniu to proponiję kilka razy do skutku.

podałem jako przykład spalania oleju silnik 2T bo wnim jest to normalne. w 4T spalanie oleju nie jest normalne aczkolwiek nie spowduje uszkodzenia silnika pod warunkiem że nie zabraknie go w misce olejowej. czy tak trudno to zrozumieć? w którym miejscu napisałem że spalanie oleju w 2T to to samo co spalanie w 4T i że jest to taki sam olej?

Tak szczerze mówiąc to nie jest pierwszy raz kiedy łapiesz mnie za słówka i próbujesz zrobić ze mnie idiotę. Faruj sobie bo ja w przeciwieństwie do niektórych nie wypowiadam sie na tematy o których nie mam pojecia.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-09-07, 11:00

W silniku 4T jak spala duże ilości oleju to mocno zanagaża się komora spalania, powstały koks który odpada niszczy gniazda zworowe, gładzie itd... ponadto przez to że spala olej mieszanka jest dużo mniej odporna na spalanie stukowe.
W silnikach turbo jest to zabójcze a wolnossaku jak dobrze zastuka to tłoka raczej nie rozwali ale może wywiać uszczelkę pod głowicą :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-09-07, 11:13

Coobcio ale wiesz co znaczy duże ilosci oleju. 1l/1000km to nie sa duże ilości a napewno nie takie żeby spowodowały powstawanie takich ilosci nagaru o których mówisz.
przy takim spalaniu to silnik raczej nawet nie kopci.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-09-07, 11:28

Przy spokojnej jeździe jak silnik pomiera 1L na 1000 to się tworzą właśnie takie nagary...
Mi w warunkach torowych bierze ok 1,5L na 1000km (trzy poznanie) to jest nic i wszystko czyściutkie.

Przykładowo pucharowe porsche z suchą miską olejową pobiera 1L oleju na godzinę, no ale tam są dwu pierścieniowe tłoki luźne pasowania...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-09-07, 11:38

Pisze tutaj ponieważ nie chce robić nowego tematu a tematem jest swap sr20'tek .
Jakie mogą być komplikacje gdy wiązkę i komputer wezmę ze 100nxGTI a silnik włożę sr20DEH ?
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-09-07, 11:51

chyba kostki na wtryskiwaczach sa inne, aparat zapłonowy jest inny czyli cewka zintegrowana, to tak na szybko ale generalnie nie powinno być wiekszych problemów.

Coobcio no własnie o to mi chodziło. ogólnie żaden silnik 16V nie lubi zamulonego trybu pracy a doskonale wiesz że sr20 nie toleruje niskich obrotów ze wzgledu na układ smarowania. wspomniałes o pucharówkach, pamietasz zapewne cc klasa A-1000 toż te rozwiercone 900 kopciły jak głupie bo były luzno poskaładane ale nawet to zapierdzielało:)

mówiac o gromadzeniu nagaru i spalaniu detonacyjnym owszem jest to grożne ale jak mocno eksploatujesz silnik a jak ktoś po prostu pedałuje po miescie to jakie to katowanie poza tym jakie przebiegi musiały robic taki silnik aby cos sie rozleciało. ludzie jeżdża i zamiast wymieniac olej to dolewają bo tyle bierze a poza tym nie wszystkich stac na remont. szczerze mówiac nie znam przypadku aby rozleciał sie jakiś silnik który brał olej chyba że brakło go w misce i poleciały panewki ale to inna bajka.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-09-07, 16:51

aparat zaplonowy ze starego silnika sobie przełożysz...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-09-07, 21:36

czajnik, masz racje podałeś przykład że w 2T olej się spala i to jest normalne. Ale pisałeś o spalaniu oleju w 4T i można wywnioskować z Twojej wypowiedzi że 4T to tez jest normalne.
Podobnie można napisać, że jak automat nie zmienia biegów, to jeżeli to nie przeszkadza, to nie trzeba nic z tym robić bo w manualnej skrzyni to jest normalne, że same biegi się nie zmieniają.
I nie próbuje z Ciebie robić idioty ale oczywiście panu czajnikowi nie można zwrócić uwagi. Po prostu pomyśl zanim coś napiszesz.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-09-08, 08:59

zuh pisze: Po prostu pomyśl zanim coś napiszesz.
masz słuszną rację szczególnie że to dla mnie kompresja i stopień spręzania to jest to samo;)

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-09-08, 17:01

Tak, tu masz racje ale ja się umiem przyznać do błędu. Ty już masz z tym problem.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-09-08, 17:55

błednie zinterpretowałes moją wypowiedź. przykład spalania oleju przez silnik 2T został podany ze względu na sam fakt spalania przez niego oleju w mieszance a nie dlatego że w silniku 4T spalanie oleju jest normalne tak jak w 2T. zakończmy te dyskusje bo nie prowadzi do niczego konkretnego

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-09-08, 18:38

Panowie albo spokój albo śmietnik !!!
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-09-08, 19:10

no przecież napisałem że kończymy dyskusję. :) :-o

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”