Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Budujemy dolot.

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-11, 16:22

Cesiu111 tylko musisz uważać, żeby Ci wody nie łykną albo, żeby ktoś Cię nie zalał.... Porozmawiaj z Ariasem on przerabiał temat zalania - remont całego silnika.
Tak więc budując dolot trzeba poważnie przemyśleć kwestię brania powietrza. Powietrze można brać z nadkola jednak lepiej nie umieszczać tam filtru powietrza.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
cesiu111
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2013-02-22, 11:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: cesiu111 » 2014-01-11, 16:39

janusz, dzięki za uwagi. Na razie sesja przede mną, ale jak tylko przepchnę egzaminy, to biorę się za dolot :)
Rzeczywiście chyba najlepiej z nadkola zebrać powietrze i raczej w tą stronę będę szedł (podobnie do wod2a tyle że na stożku) ,
bo przy chłodnicy miejsca jak na lekarstwo, a dodatkowo, tak jak piszesz, wszystko się od niej i od węży nagrzewa.

Pytanie troszkę z innej beczki. Ma ktoś może rysunek w CADzie uszczelki pod kolektor wydechowy do silników GA/QG?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-11, 16:41

Cesiu111 mitsubishi ma ciekawie rozwiązany dolot - patrz galant. Można spróbować pokombinować coś takiego :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
cesiu111
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2013-02-22, 11:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: cesiu111 » 2014-01-11, 17:04

janusz, chodzi Ci o ten plastik pomagający chłodnemu powietrzu przedostać się nad chłodnicą? Czy o puszkę w stylu Clio Sport ph1 i 2? :D
Co to tego plastiku to fajna sprawa, tylko nie wiem, czy byłoby na takie coś miejsce, no i jak z wodą? W jaki sposób jest ona odprowadzana w dół?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-11, 17:14

O ten plastik mi chodzi co jest nad chłodnicą. A kwestia wody to myślę, że inżynierowie mitsubishi zadbali o to. Weź pod uwagę, że ten dolot nie jest wystawiony bezpośrednio na zewnątrz, maska go zasłania :D
Zresztą ten lejek jest cudny - muszę pomyśleć o takim czymś do siebie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-01-11, 20:22

http://allegro.pl/04-13-galant-96-03-2- ... 18207.html dostępność jest pytanie czy się upchnąć uda pod maskę w p11
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-11, 20:49

Arias to może być problem właśnie ze względu na kształt maski. Ale tak spróbować gdzieś pod reflektorem :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-01-11, 21:39

hmm jutro zajrzę pod maskę i zobaczę co by można wykminić :D Zawsze można coś wyrzeźbić z żywicy i mat szklanych jeżeli by był wymagany jakiś nietypowy kształt
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-01-11, 23:38

W galancie ten lejek jest właśnie zakryty maską a między maską a grilem jest mała szpara. Wlot w grilu nie jest skierowany ma ten lejek. Co ciekawe w A-klasie jest to rozwiązane trochę inaczej. Jutro jak nie zapomnę to zrobię zdjęcie.

Tak to jest w galancie
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2014-01-11, 23:39 ]
Przepraszam za jakość zdjęć.

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2014-01-11, 23:59

janusz pisze:Powietrze można brać z nadkola jednak lepiej nie umieszczać tam filtru powietrza.
Filtr w nadkolu to zuo, nie dość, że strasznie zamula przy małych obrotach to i momentalnie się upieprzy, o zalaniu już nie wspominam...

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-01-12, 00:12

a propos Subaru Style: Obrazek
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

SPOKOjny
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2012-07-21, 08:36
Lokalizacja: małopolska

Post autor: SPOKOjny » 2014-01-12, 11:06

albo det,albo itb,albo nawiew na ssący :P

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-01-12, 12:06

3-cia opcja, bo gdzieś widziałem więcej fot chyba na NPOC.

Zastanawia mnie co było by bardziej zdatne, dopływ zimnego na układ dolotowy (PODKREŚLAM NA UKŁAD, NIE DO UKŁADU), czy odpływ ciepłego spod maski
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2014-01-12, 12:42

Myślę, że miks obu zdecydowanie. Sam nadmuch coś tam zrobi robotę, ale też momentalnie powietrze zmiesza się z ciepłym, zwłaszcza podczas choćby krótkiego postoju. Z kolei odprowadzanie ciepła "działa" i przy jeździe i na postoju ;)

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2014-01-12, 13:24

zuh pisze:W galancie ten lejek jest właśnie zakryty maską
to samo jest w corsie b
wersja z silnikiem benzynowym :
Obrazek

wersja z silnikiem Isuzu diesel:
Obrazek
rura widoczna w dolnym lewym rogu fotki ..

Ja sam kiedyś zastosowałem coś takiego:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-12, 14:42

Ja mam zrobione u siebie nieco inaczej - z racji posiadania GTka mam w zderzaku wlot powietrza do chłodzenia skrzyni. Wcisnąłem tam kawałek rury od odkurzacza, a drugi koniec wystawiłem przed początek dolotu. Jednak przydałoby się to jakoś odizolować, ponieważ podczas postoju temperatura w dolocie rośnie (na jego wejściu).
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-01-12, 18:37

janusz pisze:kawałek rury od odkurzacza
to chyba troche mały przepływ ma czyż nie ?? chyba, że z takiego przemysłowego :P

A co do modyfikacji maski to tak bezinwazyjnie (przynajmniej na początek :P) to odprowadzenie ciepła można osiągnąć poprzez podniesienie maski, na głupich podkładkach, bo za te "hood spacers" to se jak za zboże liczą, gorzej jest z nadmuchem

a ma ktoś potwierdzone informacje na temat temperatury w dolocie odseparowanym uszczelką atermiczną ?? jak te które sprzedaje kolega w dziale giełda ??

Bo być może wystarczyłyby właśnie takie uszczelki, do tego odizolować dolot matą z aluminium i dźwignąć maskę

PS: Ktoś zapyta po co to wszystko, koniów z tego nie będzie....owszem może i koniów nie będzie, ale na elastyczności silnik może dużo zyskać jak nie będzie musiał "czekać" na zimne powietrze
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-12, 18:44

Arias mi wystarcza, zresztą im szybciej się jedzie tym więcej powietrza wpada :D Ja mam samochód w pełni cywilny.

Co do pomiaru temperatury to ja mam pomiar temperatury na początku dolotu. Przepustnicy nie chce mi się wiercić, żeby wrzucić tam DS18B20.

Zimnie powietrze zwiększa efektywność spalania mieszanki - jest więcej tlenu. Im powietrze jest zimniejsze, tym jest bardziej gęstsze. Im gęstsze tym jest więcej tlenu w tej samej objętości.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-01-12, 18:52

janusz pisze:Ja mam samochód w pełni cywilny.
Ja też ]:-> dopóki mnie jakiś szajswagen nie próbuje skompromitować :P
janusz pisze:Co do pomiaru temperatury to ja mam pomiar temperatury na początku dolotu. Przepustnicy nie chce mi się wiercić, żeby wrzucić tam DS18B20.
bardziej chodzi mi o temperaturę w kolektorze ssącym, bo to tam chcemy mieć jak najniższą temperaturę
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-12, 18:55

W zasadzie czemu nie zrobić 3 punktów pomiarowych - początek dolotu, przepustnica i kolektor ssący. Tylko w tym 3 (i być może 2) punkcie trzeba będzie jakoś zabezpieczyć czujnik przed parami oleju. Trzeba zrobić jakąś izolację przed czynnikami chemicznymi.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-01-12, 18:57

no mając tyle pomiarów, można by budować dolot idealny :P eliminując po kolei słabe punkty....hmm chyba też pomyślę nad tymi czujnikami, a co najmniej 2, w ssącym i za stożkiem, żeby wiedzieć jakie straty są na trasie stożek kolektor
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-12, 19:01

Arias nie idealny, a optymalny. Bo jak polepszasz jedną rzecz to psuje się druga - to jest norma i standard :D . Schemat do mojego pomiaru temp. gdzieś mam, tylko nie wiem gdzie....
W każdym razie jak ten termometr wygląda i gdzie jest umiejscowiony jest u mnie w temacie :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2014-01-12, 19:13

Kiedyś bawiłem się w produkcję Hoog Specer'ów :
Tak to wyglądało :
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Przydatna sprawa przy upalaniu ;)
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-01-12, 19:22

No to już wiemy, że to jednak działa ;) Ale jak z wodą nie zalewa silnika podczas deszczu ?? bo wiadomo na zimę by trzeba obniżać maskę, jeśli samochód stoi pod chmurką :P
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2014-01-12, 19:27

Arias, Nie nie zalewa . Na błotniku masz specjalne "rynienki" które nawet jeśli woda się tam dostanie to ją odprowadzą . Mój stał na śniegu z specerami i tez nic się nie działo :) Z tego co pamiętam to Pawłowi w jego ex silniczkiem z kompresorem te podkładki obniżyły temp oleju o chyba 8 stopni , a to już jest sporo jak na tak banalny zabieg .
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-01-12, 19:30

A można wiedzieć o ile została podniesiona maska względem serii ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-12, 19:32

A ja mam pytanie nieco inne. O ile w lecie jest powiedzmy wszystko ok z temperaturą silnika to co się dzieje w zimie? Jak jest z dogrzaniem silnika?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2014-01-12, 19:43

Arias, 20mm
janusz, ja takich problemów nie miałem :)
Jeszcze jakie takie fotki
Obrazek
A tak 20mmspecery wyglądają na aucie :
Obrazek
Raz dwa trzy można je zdjąć i zastąpić OEM'owymi śrubami ;)
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-01-13, 20:47

Dolot w a-klasie wygląda tak
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Czerwonym zaznaczone gdzie jest ten wlot. W puszcze jest spory filtr cylindryczny.
Ostatnio zmieniony 2014-01-13, 20:57 przez zuh, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-13, 20:57

Trzeba u nas takie coś wymyślić :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Dolotowy”