Pompa olejowa - jak zwiększyć wydajność
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Pompa olejowa - jak zwiększyć wydajność
Witajcie
Tak jak w temacie.
Wiadomo że pompa oleju do naszych SR seryjnie jest wystarczająca jednak gdy podnosimy moc należy zadbać o odpowiednie ciśnienie w układzie.
Znalazłem na necie dość ciekawą modyfikacje pompy oleju w naszych SR.
Jednak nie zrozumiałem treści samego wykonania poniższej modyfikacji.
Może kość z was zna angielski w lepszym stopniu niż ja i potrafi mi wytłumaczyć na czym rzecz polega.
A 2-3mm thick shim can be placed between the spring and the plug here. This will slightly increase oil pressure. We would probably only do this on an engine built with loose bearing clearances. Don't overshim, you may blow out the front main seal.
Tak jak w temacie.
Wiadomo że pompa oleju do naszych SR seryjnie jest wystarczająca jednak gdy podnosimy moc należy zadbać o odpowiednie ciśnienie w układzie.
Znalazłem na necie dość ciekawą modyfikacje pompy oleju w naszych SR.
Jednak nie zrozumiałem treści samego wykonania poniższej modyfikacji.
Może kość z was zna angielski w lepszym stopniu niż ja i potrafi mi wytłumaczyć na czym rzecz polega.
A 2-3mm thick shim can be placed between the spring and the plug here. This will slightly increase oil pressure. We would probably only do this on an engine built with loose bearing clearances. Don't overshim, you may blow out the front main seal.
To nie chodzi o mniejszą pojemnosc układu tylko to jest zawór ciśnieniowy, raczej jakiś zawór bezpieczeństwa utrzymujący z tego co pisze minimalne ciśnienie w układzie. Poprzez dodanie podkłady bedzie on sie ciężej otwierał przez co zaobserwuje sie wzrost ciśnienia oleju. Jestem Ciekaw ile wzrostu ciśnienia takiego jest. Moim zdaniem lepiej zalać dobry olej plus wskaźnik temp oleju niż bawić sie z tą pompą
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
To co pisze Limon lać porządny olej np. 10w60 i nie przejmować się.
To co masz na fotkach to zawór bezpieczeństwa odpowiada tylko i wyłącznie za maksymalne wartości ciśnienia oleju, nie podniesie ci ciśnienia na niskich obrotach tylko maksymalne wartości na wysokich obrotach.
NA dobrym oleju nie ma opcji by ciśnienie spadało CI poniżej 6 atmosfer na high rpm
To co masz na fotkach to zawór bezpieczeństwa odpowiada tylko i wyłącznie za maksymalne wartości ciśnienia oleju, nie podniesie ci ciśnienia na niskich obrotach tylko maksymalne wartości na wysokich obrotach.
NA dobrym oleju nie ma opcji by ciśnienie spadało CI poniżej 6 atmosfer na high rpm
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
w tym temacie coś skrobnę
jako, że obejrzałem już 2 pompy oleju z padnietego sr20de stwierdzam, że sama pompa wydaje sie być pancerna a zwiększanie jej wydajności-podnoszenie ciśnienia może mieć zgubny wpływ na uszczelniacze silnika.
Należy zatem zadbać za optymalną kondycję pompy i dobry olej w częstych podmianach nie przekraczających wiecej niz 10tkm
co do samej pompy, rotor jest solidny, i trzebaby bylo jezdzic na wodzie z piaskiem zeby go zabic, w tych pompach pada cos innego, w najmniej spodziewanym miejscu, tłoczek regulatora cisnienia sie wyrabia, dostaje luzy a przez ubytki cofa duze ilosci oleju do wewnetrznego obiegu pompy, przez co nie ma wystarczajacego obiegu na uklad smarujacy i panewki leca nagminnie w silniku powyzej 200tkm
sama pompa jest okej, my wymieniamy panewki zakladamy wszystko na nowo i po jakims czasie powrot do rozrywki,
teraz pytanie czy ktos juz dostal zestaw naprawczy pompy oleju, jak tak to za ile i gdzie? wg mnie wystarczy co 100tkm wymienic tłoczek regulatora I NI MA BATA, panewki nie poleca
*p10 i p11 ma tloczki z innych stopow, w p10 byl mniej zuzyty, duzo mniej, nie mial takiego luzu a i tak kwalifikuje sie do wymiany:)
jako, że obejrzałem już 2 pompy oleju z padnietego sr20de stwierdzam, że sama pompa wydaje sie być pancerna a zwiększanie jej wydajności-podnoszenie ciśnienia może mieć zgubny wpływ na uszczelniacze silnika.
Należy zatem zadbać za optymalną kondycję pompy i dobry olej w częstych podmianach nie przekraczających wiecej niz 10tkm
co do samej pompy, rotor jest solidny, i trzebaby bylo jezdzic na wodzie z piaskiem zeby go zabic, w tych pompach pada cos innego, w najmniej spodziewanym miejscu, tłoczek regulatora cisnienia sie wyrabia, dostaje luzy a przez ubytki cofa duze ilosci oleju do wewnetrznego obiegu pompy, przez co nie ma wystarczajacego obiegu na uklad smarujacy i panewki leca nagminnie w silniku powyzej 200tkm
sama pompa jest okej, my wymieniamy panewki zakladamy wszystko na nowo i po jakims czasie powrot do rozrywki,
teraz pytanie czy ktos juz dostal zestaw naprawczy pompy oleju, jak tak to za ile i gdzie? wg mnie wystarczy co 100tkm wymienic tłoczek regulatora I NI MA BATA, panewki nie poleca
*p10 i p11 ma tloczki z innych stopow, w p10 byl mniej zuzyty, duzo mniej, nie mial takiego luzu a i tak kwalifikuje sie do wymiany:)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
killer2000, ten zawor sie niesamowicie wyciera, na zdjeciu od Ryby go widac, ma 2 powierchnie uszczelniajace a pomiedzy nimi frez, przy wysokim cisnieniu zawor sie przymyka i wraca olej do pompy, przy niskim jest otwarty na caly obieg.
jak jest wyjajany zawor a dokladnie ten palec,trzpien, tloczek - jak zwal tak zwal to masz cisnienie na niskim cisnieniu/niskich obrotkach ale przy wysokim cisnieniu/wysokich obrotach, wraca spora czesc oleju do obiegu pompy, przez co nie dopieszcza panewek i zaloze sie ze u ciebie na 4 cyl od rozrzadu panewki mialy sie najgorzej.
cisnienie jakie daje zdrowa pompa wg mnie nie moze byc wyzsze bo zacznie sie rozszczelniac silnik, jedynie co to przepustowosc pomy by musiala byc wyzsza, tak samo polecam przetrenowac temat filtrow oleju, bo sa tez dostepne filtry ze zwiekszona przepustowoscia
dowiedzialem sie od Onyxxa ze mozna te tloczki dostac w ASO, jednak obdzwonilem juz 4 aso w rejonie i kupa;/
jak jest wyjajany zawor a dokladnie ten palec,trzpien, tloczek - jak zwal tak zwal to masz cisnienie na niskim cisnieniu/niskich obrotkach ale przy wysokim cisnieniu/wysokich obrotach, wraca spora czesc oleju do obiegu pompy, przez co nie dopieszcza panewek i zaloze sie ze u ciebie na 4 cyl od rozrzadu panewki mialy sie najgorzej.
cisnienie jakie daje zdrowa pompa wg mnie nie moze byc wyzsze bo zacznie sie rozszczelniac silnik, jedynie co to przepustowosc pomy by musiala byc wyzsza, tak samo polecam przetrenowac temat filtrow oleju, bo sa tez dostepne filtry ze zwiekszona przepustowoscia
dowiedzialem sie od Onyxxa ze mozna te tloczki dostac w ASO, jednak obdzwonilem juz 4 aso w rejonie i kupa;/
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
360$ za zestaw pompy z VE do DE -> http://gspec.com/p-4911-front-coveroil- ... t-vvl.aspx
240$ za samą pompę z VE -> http://gspec.com/p-4910-front-coveroil-pump-vvl.aspx
Plus przesyłka z USA ofc
240$ za samą pompę z VE -> http://gspec.com/p-4910-front-coveroil-pump-vvl.aspx
Plus przesyłka z USA ofc
pozdr. Kamil
Dla potomnych:
15132-54C01
zestaw naprawczy pompy (zaworka zwrotnego) od gti-r'a - obejmuje tłoczek, sprężynę, zabezpieczenie, uszczelkę, etc.
ten zestaw posiada mocniejszą sprężynę niż w regularnym DE, więc i ciśnienie będzie wyższe
pozycja nr 7
Co do samego tematu, wydajność poprawić można tylko poprzez zmianę średnicy i grubości napędu pompy
15132-54C01
zestaw naprawczy pompy (zaworka zwrotnego) od gti-r'a - obejmuje tłoczek, sprężynę, zabezpieczenie, uszczelkę, etc.
ten zestaw posiada mocniejszą sprężynę niż w regularnym DE, więc i ciśnienie będzie wyższe
pozycja nr 7
Co do samego tematu, wydajność poprawić można tylko poprzez zmianę średnicy i grubości napędu pompy
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Chłopaki ąż tak to nie wpływa...
Jak się tłoczek wyciera i puszcza to wówczas sprężyna bardziej go dopycha tak by zachować ciśnienie oleju.
Oczywiście na wolnych obrotach różnica będzie...
Ale największa różnica będzie po wrzuceniu pompy oleju z VE lub GTI-R w miejsce dotychczasowej z DE...
Jak się tłoczek wyciera i puszcza to wówczas sprężyna bardziej go dopycha tak by zachować ciśnienie oleju.
Oczywiście na wolnych obrotach różnica będzie...
Ale największa różnica będzie po wrzuceniu pompy oleju z VE lub GTI-R w miejsce dotychczasowej z DE...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
szczerze to ja nie widziałem wytartego i luźnego zaworka, częściej po prostu zapieczony od jazdy bez wymian i na ujowym oleju
Ostatnio zmieniony 2014-02-05, 13:25 przez onyxx, łącznie zmieniany 1 raz.
ja to rozumie tak, ze jak zaweorek jest wytarty to przepuszcza olej po wysokim cisnieniem na przepłuk wewnetrzny pompy oleju przez co olej nie leci w głównym obiegu i przyciera silnik.Coobcio pisze:Jak się tłoczek wyciera i puszcza to wówczas sprężyna bardziej go dopycha tak by zachować ciśnienie oleju.
Spręzynka w tym układzie działą jako bezpiecznik, który chroni silnik przez rozcieknięciem po uszczelniaczach, sprezyna jak sie sciska wowczas olej kreci sie przez przepłuk i zmiejsza sie cisnienie w układzie
zatem jesłi tłoczek jest wytarty i ma luzy to przepuszcza olej nie zaleznie od cisnienia (tak jak fabryka zaprojektowala). Wtedy przedmuch/nieszczelnosc miedzy trzpieniem a powierzchnia głowiczki pompy oleju przepuszcza olej na wewnetrzny obieg czyli pompa upuszcza cisnienie oleju caly czas.
Tak to zrozumialem ogladajac ta pompe-poogladalem i podumalem i na to mi wychodzi ze tak to powinno dzialac
u mnie tłoczek chodził luźno a po wyjeciu widac bylo wytarcie, jak bede montowal pompe do kupy to podesle foty nowego i staregoonyxx pisze:szczerze to ja nie widziałem wytartego i luźnego zaworka, częściej po prostu zapieczony od jazdy bez wymian i na chujowym oleju
[ Dodano: 2014-02-05, 13:06 ]
aha zapomnialem dodac na dowod mojego wywodu ze twardsza sprezyna z gtir o ktorej mowil onyxx ugina sie przy wyzszym cisnieniu oleju i dopiero potem olej przepuszcza sie przeplukiem na obieg zwrotny:)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Na Forum Tutbo killer'ów znalazłem takie coś jeśli chodzi o "...wkład w pompie oleju"
EDIT.
http://midnighttouge.blogspot.com/2013/ ... -flow.html
EDIT.
http://midnighttouge.blogspot.com/2013/ ... -flow.html
SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
ja znalazłem wkład za 75funa ale chyba już dołożyć lepiej i kupić pompe od ve nówke ori ceny od 200dolków do 300bezprzesyłki
http://www.jdmgarageuk.com/sr20-oil-pump-rebuild-kit
http://www.jdmgarageuk.com/sr20-oil-pump-rebuild-kit
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"
srednica rotoru ma wplyw na przepustowosc, cisnienie pompa pewnie robi podobne, pytanie tylko jak ma sie przepust pompy do kanalow olejowych w bloku
jak widac na focie Benka Nissan z biegiem lat zmniejszał srednice rotorów
80 gtir/s13
77 s14/s15/p11 i chyba p10 ma tez 77
jak widac na focie Benka Nissan z biegiem lat zmniejszał srednice rotorów
80 gtir/s13
77 s14/s15/p11 i chyba p10 ma tez 77
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Składając swój silnik miałem nad tym sporą rozkmine
ostatecznie wleciała ta z P11 ze względu na mniejsze zużycie.
Ale mając obie pompy rozebrane widać ile jest w nich zmian.
Inne rotory, zaworki ciśnieniowe i obudowy a nawet smoki.
Niestety ciężko miałem coś znalezć o nich w necie a zdjęcia
szlak trafił razem z dyskiem
Ps. Ja miałem pompy z SR20DE high port N14 GTI vs P11 SR20DEH
oraz P11 SR20De ale dwie ostatnie były identyczne.
ostatecznie wleciała ta z P11 ze względu na mniejsze zużycie.
Ale mając obie pompy rozebrane widać ile jest w nich zmian.
Inne rotory, zaworki ciśnieniowe i obudowy a nawet smoki.
Niestety ciężko miałem coś znalezć o nich w necie a zdjęcia
szlak trafił razem z dyskiem
Ps. Ja miałem pompy z SR20DE high port N14 GTI vs P11 SR20DEH
oraz P11 SR20De ale dwie ostatnie były identyczne.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
Nie mam zdjęć więc ciężko będzie dokładnie opisać.
Kształt ramion jest inny, nie pamiętam w której pompie ale chyba
od P11 ma szersze zęby, bardziej symetryczne i jest jeden mniej.
W N14 były jakby kierunkowe, zaokrąglone z jednej strony.
Zaworki w tych co porównywałem różniły się kształtem,
sprężyny też były inne (sztywność, długość ).
Możliwe że są zamienne nie upieram się że nie.
Już nawet nie pamiętam czy to sprawdzałem.
Mam nadzieję że dość zrozumiale napisałem, ciężko teraz dokładnie
opisać kształt rotorów. Najlepiej było widać tą różnicę na zdjęciach.
Kształt ramion jest inny, nie pamiętam w której pompie ale chyba
od P11 ma szersze zęby, bardziej symetryczne i jest jeden mniej.
W N14 były jakby kierunkowe, zaokrąglone z jednej strony.
Zaworki w tych co porównywałem różniły się kształtem,
sprężyny też były inne (sztywność, długość ).
Możliwe że są zamienne nie upieram się że nie.
Już nawet nie pamiętam czy to sprawdzałem.
Mam nadzieję że dość zrozumiale napisałem, ciężko teraz dokładnie
opisać kształt rotorów. Najlepiej było widać tą różnicę na zdjęciach.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
ok-o to mi chodziło, czyli zmiany były tylko kosmetyczne, wg mnie większego wpływu kształt rotoru nie ma na funkcjonowanie pompy
zgodzisz się zze mną Adamie że rotory we wszystkich ogladanych przez ciebie pompach nie wykazywały wiekszych sladow zuzycia (obalajac tym samym teorie uszkodzenia CAŁEJ pompy i koniecznosc wymiany tylko na ASO)
moja teoria mowi o uszkodzonych/zuzytych zaworkach W-C i temu panewy nam leca
zgodzisz się zze mną Adamie że rotory we wszystkich ogladanych przez ciebie pompach nie wykazywały wiekszych sladow zuzycia (obalajac tym samym teorie uszkodzenia CAŁEJ pompy i koniecznosc wymiany tylko na ASO)
moja teoria mowi o uszkodzonych/zuzytych zaworkach W-C i temu panewy nam leca
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
U mnie w pompie z N14 niestety rotory były już przytarte tak samo jak obudowa,
ale problemów z ciśnieniem ani z panewkami nie było.
Te pompy różnią się nie tylko rotorami, również obudowy mają kilka zmian.
Ciśnienie podobno mają takie samo tylko wydaje mi się że ta z P11 może mieć
lepsze przepływy.
ale problemów z ciśnieniem ani z panewkami nie było.
Te pompy różnią się nie tylko rotorami, również obudowy mają kilka zmian.
Ciśnienie podobno mają takie samo tylko wydaje mi się że ta z P11 może mieć
lepsze przepływy.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
Ostatnio interesowałem się tym tematem, ogólnie pod względem wydajności ustawiają się one następująco (pomijam średnicę rotorów i ich zębów):
1- pompa od SR20VET i GTi-R czyli (SR20DET)
2- od SR20VE i SR16VE
3- od N14GTi SR20DE i P10eGT
4- cała reszta,
na którymś zagranicznym forum mieli podobną rozkminkę.
1- pompa od SR20VET i GTi-R czyli (SR20DET)
2- od SR20VE i SR16VE
3- od N14GTi SR20DE i P10eGT
4- cała reszta,
na którymś zagranicznym forum mieli podobną rozkminkę.
Też podobne wnioski znalazłem. Moja z DE już miała
rotory przytarte dlatego włożyłem z DEH tylko dołożyłem podkładkę
pod sprężynkę ok 2mm żeby przy docięciu oliwy nie zbrakło.
A VE i DE mają taki sam kształt rotorów tylko
o tych z P11 nie mogłem nic dokładniej znalezć.
rotory przytarte dlatego włożyłem z DEH tylko dołożyłem podkładkę
pod sprężynkę ok 2mm żeby przy docięciu oliwy nie zbrakło.
A VE i DE mają taki sam kształt rotorów tylko
o tych z P11 nie mogłem nic dokładniej znalezć.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /