Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Dwa zaciski na jednej tarczy hamulcowej

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Dwa zaciski na jednej tarczy hamulcowej

Post autor: mimier » 2010-04-12, 02:56

Dziś kiedy przyglądałem się Audi RS6 MTM zauważyłem, że na tylnej osi miał zamontowane po dwa zaciski hamulcowe na tarczę...pierwszy raz takie coś widziałem i jak poszperałem na necie to znalazłem takie coś:
Obrazek

http://tnij.org/ghuy

jakie są minusy tego rozwiązania, że nie jest powszechnie stosowane?

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-04-12, 08:25

Moze jeden jest odpowiedzialny tylko za reczny?

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-04-12, 09:16

ten mniejszy jest pod ręczny...
Ps. w BTCC Primera P10 i P11 była wyposarzona w podwujne zaciski na przedniej osi ale oba jednakowo wielkie...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-02-12, 00:27

Odkopujac temat:
Obrazek
Jest jakas szansa, aby przelozyc pomysl na nasze bez wiekszych modyfikacji?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2014-02-12, 00:54

poprzedni Mercedes S-klasse Guard miał na przedniej tarczy po dwa zaciski. Jeśli trzeba zatrzymać mnóstwo masy to jest uzasadnione wykorzystanie. Nie wiem jak w tamtym Mercedesie rozdzielano siłę hamowania, bo wiadomo że był to top of the top.
Ja to widzę tak: Jeżeli jest potrzebna większa powierzchnia cierna ( lepszy hebel) to spoko, ale... przy jednorazowym hamowaniu może wytworzyć się większa temperatura ( większa powierzchnia cierna względem powierzchni tarczy). Ta teza może być błędna, bo lepszy hebel da krótszy czas do zatrzymania/hamowania, czyli mniejszy czas tarcia

Obrazek- nawet na miniaturce widać element adaptera. IMO da się wykonać takowy na CNC, dorobić trójnik miedzy twardym i elastycznym przewodem hamulcowym i heja.

Zalecane: większa pompa hamulcowa,
wykonanie kierownicy powietrza z każdej strony auta
jak najbardziej ażurowe felgi
największa średnica tarczy
osprzęt odporny na wysokie temperatury

tyle moich przemyśleń na szybko
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

Awatar użytkownika
MEFisto087
wiem o czym pisze
Posty: 89
Rejestracja: 2011-01-26, 12:35
Lokalizacja: MW_____

Post autor: MEFisto087 » 2014-02-12, 11:17

w zabawkach do driftu czasem się daje dwa zaciski na tył, jeden wpięty w normalny układ, a drugi tylko pod ręczny

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2014-02-18, 08:17

przy takim zestawie należy wykonać korekcje ciśnienia tylnych hebli. Większa pojemność zacisków z przodu wywoła szybszą reakcję tyłu. Wiadomo jak się to może skończyć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”