Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] Uszczelka pod głowicę. Jaka ?

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

[N14] Uszczelka pod głowicę. Jaka ?

Post autor: dualowiec1111 » 2011-10-24, 19:35

Witam

Ostatnio siadła mi pompa wody przez co zagotowałem głowicę (chyba zeszło z 1 L płynu chłodniczego ). Skośnocy mogli włożyć o jedną żarówkę więcej na deskę rozdzielczą :| .

Teraz mam zonka, bo po wymianie pompy mam twarde węże od chłodnicy, bąble w układzie chłodzenia , brak mazi na korku czy bagnecie więc przypuszczam że mam przedmuch między zylyndrem a kanałem wodnym.

Zmieniał ktoś z Was uszczelkę ? oraz jakiej marki kupić ? ORI Nissana pod jaką marką jest sprzedawany ? Co myślicie o Budgetowej uszczelce Reinz ?. Czy planowanie głowicy to obowiązek ? Czy lepiej jest ściągać całą głowę z kolektorem dolotowym i gaźnikiem. Podzielcie się praktycznymi uwagami na ten temat.


pzdr
Nissan, Opel, Vw, Bmw, Peugeot .... jeden pies, wszystko ma 4 koła i jeździ.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2011-10-24, 19:48

dualowiec1111 pisze:Czy planowanie głowicy to obowiązek ? Czy lepiej jest ściągać całą głowę z kolektorem dolotowym i gaźnikiem.
Planowanie głowicy obowiązkowe, inaczej (prawdopodobnie) znów bedziesz musiał ściągać głowicę :)

Co do ściągania - nie robiłem tego w nissanach ale np. w Renault lub Fordzie wygodniej ściąga się z kolektorem dolotowym. Podejrzewam że w Nismo też ;)

Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2011-10-24, 20:18

jak zagotowałeś silnik to głowica na 99% dostała zniekształceń na dolnej części więc planowanie wskazane żeby je zrównać - bez planowania tak jak napisał DubSon.

co do jakości zamienników nie chcę się wypowiadać z braku wystarczającej wiedzy...

sam gaźnik możesz odkręcić od kolektora ssącego co ułatwi zdjęcie głowicy aczkolwiek do planowania podejrzewam że i tak będziesz musiał oba kolektory zdjąć, ssący i wydechowy.

co do kolejności śrub oraz co i jak zrobić żeby zdjąć głowicę i zamontować ponownie wszystko masz opisane w książce "Nissan Sunny Sam naprawiam" (strona 24 kolejność śrub, ogólnie od 21 się chyba temat zaczyna) <- przed chwilą sprawdzone co bym się nie rozpisywał :mrgreen:
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !

Awatar użytkownika
Kruczek
wiem o czym pisze
Posty: 83
Rejestracja: 2010-12-04, 20:59
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: Kruczek » 2011-11-04, 22:53

dualowiec1111 pisze:Zmieniał ktoś z Was uszczelkę ? oraz jakiej marki kupić ? ORI Nissana pod jaką marką jest sprzedawany ? Co myślicie o Budgetowej uszczelce Reinz ?.
Chyba już za późno na porady bo pewnie po robocie jest ale ze swojego doświadczenia UPG jakich stosuję to ELRING,REINZ właśnie lub GOETZE
Innych nie stosuje bo buble że szok i nie polecam

Co do planowania i reszty chłopacy już napisali
Pozdrawiam wszystkich.Paweł

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”