Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Ogrzewanie - Czemu nie działa ?

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
fago2002
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2009-12-25, 11:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: fago2002 » 2010-01-06, 20:32

hary tez dobrze radzi, zalozmy ze termostyat dobry a uklad zapowietrzony, dolej plynu chlodniczego i stopniowo dolewaj ale niech dmuchawa bedzie na goracym ustawiona i na 4 biegu, moze faktycznie byc cale te sterowanie nawiewem , tam jest kupa tych oporniczkow , moze cos niedomoglo
Drifting Nissanem Silvia s14 350HP

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2010-01-07, 09:54

Do sterowania przepływem ciepła jest cięgno jedno i nic więcej.Pisałem kilka postów wyżej,żeby to sprawdził na początku pod schowkiem.Sprawdź wąż,który wchodzi do nagrzewnicy czy jest ciepły lub gorący.

Awatar użytkownika
kolobambolo
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2009-12-18, 07:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kolobambolo » 2010-01-15, 13:44

Witojcie Hej :) Macie racje tak tak prawie we wszystkim :) Grzanie w p10 nie nalezy do najwydajniejszych. Trzeba naprawde dac mu popalic zeby polecialo jakies 40*. Najlepiej zobrazuje to przykład :)) Moja dziewczyna jak wsiada do mnie to sie nie rozbierze nigdy chocbym grzal i grzal a do cytrynki zx (2 auto) mija 10 min i rozebrana cala hehe ( mały żarcik :D

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2010-01-15, 14:02

U mnie jest ciepło :shock:

Awatar użytkownika
qwasar
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: qwasar » 2010-01-15, 15:10

Ogrzewanie w P10 jest kiepskie. Wyjątkami są tu egzemplarze, w których przy zewnętrznej temp. -10 i jeździe z prędkością 90km/h rzeczywiście jest ciepło (pominąwszy subiektywne wrażenia tylko wskazanie termometru). A przy zagazowanych autach dodatkowo parownik zabiera sporą część ciepła, więc jest jeszcze chłodniej.

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2010-01-15, 15:22

No to moje auto jest wyjątkiem :-D

Kubiak91
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2009-12-13, 13:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kubiak91 » 2010-01-22, 11:17

słuchajcie ... jeśli chodzi o moje ogrzewanie to trzeba było :

- sprawdzić i wymienić (na patencie) linkę ciepła/zimna
- oczyścić nagrzewnice

pozdrawiam :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Kubiak91 ;)

donn_primerra
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
Lokalizacja: Łask

Post autor: donn_primerra » 2010-01-22, 12:05

to fakt za wydajne to to ogrzewanie nie jest stare golfy lepsze miały a ty mike_83 albo masz inna nagrzewnice albo inaczej pojmujesz ciepło... jak teraz np mamy mróz -10 to moja primera złapie 90* szybciej niz nie jedno aoto ale co z tego..z kratek leci gorace ale tylko wtedy gdy jest ustawiony strumien na kratki właśnie kto ma p10 wie ze w tym momencie momentalnie paruja szyby bo leci tylko na kratki gdy ustawie na szybe ok widze ale robi sie zimno a gdy ustawie na szybe i nogi to już leci sobie tylko letnie... chyba ze jade ponad godzine to deska zdąrzy sie nagrzać.. odparuje szyba pstrykam na kratki to w autku robi sie przyjemnie
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik

p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2010-01-22, 12:33

U mnie jest upał po przejechaniu 10 kilometrów i zdania nie zmienię.Nagrzewnica od przynajmniej 12 lat ta sama.Zawsze mam ustawione na szybę.Uwielbiam jak ktoś mi coś wmawia.Moje auto ale ktoś wie lepiej bo jechał :) Regularne zmiany płynu i płukanie układu u mnie :D A po drugie kto wytrzymał by 40 stopni jadąc? :>

donn_primerra
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
Lokalizacja: Łask

Post autor: donn_primerra » 2010-01-22, 15:27

nie chodzi o to ze ci coś wmawiam nie obraż sie to szczerze gratuluje... kiedyś u kumpla zakładaliśmy nową nagrzewnice i po wymianie szału nie było.. wiec u siebie odpuściłem.. leci u mnie ciepłe tak ze nie utrzymasz ręki prze kratce ale jak dam na szybe to już tego ciepła w aucie nie czuć a jak dam na szybe i nogi to z kratki wali zimne(norma)a na szybe i nogi takie sobie leci gdzieś gubi to ciepło ..
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik

p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2010-01-23, 10:02

Wrzucę termometr na tylną kanapę i włączę ogrzewanie na szybę,będzie wiadomo dokładnie jak to grzeje.Tylko muszę termometr skombinować :)

LESCHU DG

Post autor: LESCHU DG » 2010-01-26, 19:54

Witam. Mam pytanie odnoscie linki sterujacej temperatura nawiewu....zaginela mi gdzies ta mala blaszka zabezpieczajaca...moze ktos zna ciekawy patent ??

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-01-26, 20:13

LESCHU DG, ja mam u siebie wykombinowane coś z małą śrubką , ale nie pamiętam dokładnie jak. Chyba od dołu wkręcałem w tą plastikową obudowę i dociskałem do pancerza.

Kubiak91, a jak czyściłeś nagrzewnicę , ewentualnie czym płukałeś ?

A może ktoś wie czym wypłukać nagrzewnicę , kiedyś słyszałem coś o sodzie , ale nie do końca.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

LESCHU DG

Post autor: LESCHU DG » 2010-01-27, 10:27

myslisz ze jedna starczy srubka?? ja zastanawialem sie nad dwiema i wszystko razem opaska spiac do kupy...i jeszcze jedno skad mam wiedziec jakie jest prawidlowe polozenie tego nieszczesnego pancerza?? Jak na razie moge powiedziec ze jedna srubka wystarczy pozdrawiam

Kubiak91
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2009-12-13, 13:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kubiak91 » 2010-02-10, 00:43

Słuchajcie Mobile... u mnei było tak:

linka a dokładnie zawias przy tym całym gównie, ten co idzie od nagrzewnicy do panela.
Majster mi zrobił na druta i na razie bez dotykania zimna/ciepła mam ustawione na ciepłym i na szrocie muszę kupić linkę która odchodzi od nagrzewnicy do panelu.
Kubiak91 ;)

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2010-02-10, 08:56

Samej linki nie kupisz,tylko z całym panelem :)

Awatar użytkownika
kubek
aktywny forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2009-12-09, 15:10
Lokalizacja: lublin

Post autor: kubek » 2010-12-01, 14:20

Odkopuje temat. Mam Pytanie w jaki sposób jest sterowana temp w naszych primerkach :(cytat z wikipedi)
Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy:

1.W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania
2.Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego

która z opcji :?: :)
If you want to PLAY, you got to PAY
Obrazek

donn_primerra
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
Lokalizacja: Łask

Post autor: donn_primerra » 2010-12-02, 21:41

pierwsza jest zawór w nagrzewnicy
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik

p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach

D@wiD
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2010-11-08, 13:14
Lokalizacja: Świecie
Kontakt:

Post autor: D@wiD » 2010-12-22, 19:38

Mało płynu uszkodzony termostat a i jeszcze karton zalozyc na chlodnice :papa:
Pierwszy w polsce klub nissana Primery--->>> www.PrimeraKlub.pl Dołącz do nas juz dziś!!!

mk serwis
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2015-02-18, 13:13
Lokalizacja: zamość

Post autor: mk serwis » 2015-02-18, 13:27

witam panowie mam taki problem z grzaniem w mojej primerce p11 1.8 b nie mam sterowania ogrzewania czyli zimno cieplo nie chodzi silniczek sterujacy ta klapa kupilem drugi i jest to samo probowalem od znajomego caly panel sterujacy i nic :-(
marcin

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-02-18, 13:42

A sprawdziłeś przewody czy czasem nie pęknięty któryś, styki nie zaśniedziałe, albo bezpiecznik spalony?

mk serwis
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2015-02-18, 13:13
Lokalizacja: zamość

Post autor: mk serwis » 2015-02-19, 01:11

tak sprawdziłem to wszystko o czym piszesz
marcin

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-02-19, 10:20

Poleciłbym jeszcze sprawdzić silnik na krótko czy działa. Bo jeśli silnik działa, to może sama klapa gdzieś się zablokowała i silnik nie może jej przesuwać.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-19, 11:13

Wiooreck, w sterowniku jest elektronika sterujące, więc zwieranie na krótko raczej uszkodzi ją. Ja mam pewne podejrzenia, że może być to co u mnie było - niewyregulowane cięgno.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-02-19, 11:52

Cięgno wykluczyłem, bo stwierdziłem, że kolega jak zdemontował, to tak samo zamontował. A samo ustawienie temp. realizowane za pomocą przycisków wyklucza ewentualne przestawienie się pokrętła jak w przedlifcie. Znamionowo w silniczku powinno być tyle ile w aucie czyli 12V (tak myślę).

Edit.

A teraz tak mi przyszło do głowy, że temp. sterowana jest jeszcze poprzez czujnik temperatury wewnętrzny. Może on się zepsuł i to wywaliło błąd całości.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-19, 12:25

Wiooreck, mi też się wydawało, że zamontowałem tak samo.....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

mk serwis
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2015-02-18, 13:13
Lokalizacja: zamość

Post autor: mk serwis » 2015-03-10, 19:13

witam panowie problem rozwiazany grzanie jest przyczyna był czujnik temperatury tu w ramce zegarów. ale z góry dziekuje za podpowiedzi
marcin

Awatar użytkownika
pieniek17
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2013-12-18, 14:20
Lokalizacja: WOR

Post autor: pieniek17 » 2016-10-26, 17:00

Witam. U mnie tylko, ze w P11 słabo grzeje, cos tam leci, ale nie jest to to samo co w mojej poprzedniej. Dodam, ze jak kupiłem ją w lato to nie sprawdzałem ogrzewania, ale jesienia zauwarzyłem, ze jest cos nie tak. Przeczyszczałem nagrzewnice kretem, bo była tak zajebana brazowa mazią, ze szok. Gosciu musiał na wodzie jezdzic chyba. I moje pytanie brzmi czy powodem słabego grzania moze być nagrzewnica nawet jezeli ją przeczyszczałem?

gierko78
aktywny forumowicz
Posty: 175
Rejestracja: 2010-06-10, 16:40
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: gierko78 » 2017-01-13, 19:42

Niestety u mnie w p10 też słabo grzeje i słabo dmucha. Regulacja ciepła w p10 jest tylko na zaworku nagrzewnicy. Nagrzewnica szczelna i czyszczona problem będzie prawdopodobnie w słabym dmuchaniu. Jak ustawiacie nawiew na szybę i nogi lub szybę elektronika otwiera klapkę dolotu powietrza z zewnątrz więc bez sprawnej nagrzewnicy i dobrego wiaterka będzie lipa. Jutro zaglądnę do wiatraka i zobaczę co da się zrobić może coś się wymyśli.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”