FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Zielkq
2014-01-12, 17:25
[P10/WP10] Ogrzewanie - Czemu nie działa ?
Autor Wiadomość
Kubiak91 
nowy na forum

Nr rejestracyjny: WBXXXXC
Model: Nissan Primera p10/w10
Wiek: 23
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 10
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2009-12-14, 14:03   [P10/WP10] Ogrzewanie - Czemu nie działa ?

Witam
Mam Nissana Primere p10/w10 z 94r. 1.6 16v
Nie działa mi ciepłe ogrzewanie.
Gdy daje na ciepłe wieje zimne, a gdy daje na zimne to jest dobrze i daje zimne

w ogóle nie grzeje ciepło :((

Ktoś pomoże ? Jakiś pomysł ? Porada ?
_________________
Kubiak91 ;)
Ostatnio zmieniony przez jarkk 2009-12-14, 14:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


marceli 
doświadczony forumowicz


Nr rejestracyjny: TOP
Model: Kappa 2.4 20V

Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 229
Skąd: Opatów/świętokrz.
Wysłany: 2009-12-14, 14:16   

W P10 jest tak że jak dasz na szyby a otworzysz kanały na twarz to z tych na Ciebie będzie leciało zimne.Trzeba je zamknąć.
Wszystkie tak mają.
Pewnie o to Ci chodzi.
Sprawdzałeś jak nacisniesz którykolwiek z przycisków sterowania dmuchawy słychać silniczki jak przesuwają cięgna??

A co do ciepłoty grzania,niestety,jak masz starą nagrzewnicę to nie będzie rewelacji.P10 słabo grzeją.
_________________
Jestem tez na www.lanciaclub.pl

oraz www.forum.lanciapolska.org
 
 
     
qwasar 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: LUB
Model: V70R
Wiek: 42
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 67
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-12-14, 16:26   

Jest też opcja, że masz zapowietrzony układ chłodzenia lub zbyt małą ilość płynu chłodzącego. Ciężko to teraz zauważyć, bo jest zimno na zewnątrz i silnik się nie przegrzewa.
 
     
Mike_83 
fanatyk nissana

Model: P10 (Od 1998 w rodzinie)Accord VII
Wiek: 31
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 492
Skąd: Police
Wysłany: 2009-12-14, 19:43   

Ja mam nagrzewnice od początku istnienia auta czyli od 91 roku i słabo nie grzeje :) Zapraszam na test :) Upał jest porządny :) A z tym nawiewem,to jak się ustawi na nogi to z kratek na konsoli leci zimne.
 
 
     
marceli 
doświadczony forumowicz


Nr rejestracyjny: TOP
Model: Kappa 2.4 20V

Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 229
Skąd: Opatów/świętokrz.
Wysłany: 2009-12-14, 19:54   

Mike_83 napisał/a:
Ja mam nagrzewnice od początku istnienia auta czyli od 91 roku i słabo nie grzeje :) Zapraszam na test :) Upał jest porządny


Mike_83 tak od razu jak wskazówka się podniesie trochę to już Ci tak dobrze grzeje??

U mnie nie powiem jest goraco ale troche czasu musi upłynąć...
Nie ma tragedii ale jak dam na ciepłe to leci ciepłe a w niektórych autkach to leci takie że aż parzy.
Tu się tak nie da.
_________________
Jestem tez na www.lanciaclub.pl

oraz www.forum.lanciapolska.org
 
 
     
Mike_83 
fanatyk nissana

Model: P10 (Od 1998 w rodzinie)Accord VII
Wiek: 31
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 492
Skąd: Police
Wysłany: 2009-12-14, 20:11   

Od razu nie :) Wiadomo,skąd ma się wziąć :) Ale tak po przejechaniu 2-3 kilometrów.Ciepłe zaczyna lecieć po kilkuset metrach.
 
 
     
LISIDŁO 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: PO.....
Model: P 10,106, 206 2.0 hdi+chip,teraz impreza !!!
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 285
Skąd: Poznań/Promnice
Wysłany: 2009-12-15, 22:10   

cześć.sprawdzałeś może termostat???nagrzewnice??zacznij od tego.
_________________
Tanie części do aut - dzwoń nr 600 584 326 hasło Nissan - Wielkopolska
 
 
     
marceli 
doświadczony forumowicz


Nr rejestracyjny: TOP
Model: Kappa 2.4 20V

Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 229
Skąd: Opatów/świętokrz.
Wysłany: 2009-12-15, 22:43   

Kubiak odezwij się bo troszkę się pojawiło odp. i może problem zostanie zażegnany.

A co do mojej P10 to owszem na trasie jak juz złapie temp właściwą to przy ustawieniu na 2 długo się nie pojedzie bo robi się upał.
Wiem też że od razu gorące nie poleci :->

Mimo wszystko mając porównanie do np niemca(VW) P10 wypada blado w tym temacie.
Jakoś tak w naszych P10 dużo chyba te kanały co prowadzą ciepłe powietrze muszą zabierać ciepła ,bo już jak się to wszystkotam porozgrzewa to jest ok.

Sprawdzałem dziś na trasie :lol:
_________________
Jestem tez na www.lanciaclub.pl

oraz www.forum.lanciapolska.org
 
 
     
lisek 
nowy na forum


Nr rejestracyjny: TK
Model: P10
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 33
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 2009-12-16, 08:39   

No ;-) przyszła zima to i ja do pracy jeżdze w czapce ;-) mam na tyle blisko że jak gasze silnik pod pracą to wskazówka zaczyna wchodzic na pole ze wskaźnikiem ;-) Ciekawe ile auto pali na takim niedogrzanym silniku ;)
_________________
Aktualnie VW Jetta 1.9D 2006r

A wcześniej P10 95" 1.6, i N14 1.4 94"
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Asahi 
aktywny forumowicz

Nr rejestracyjny: TK8272C
Model: N15 1,6 SLX
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 168
Skąd: Kielce
Wysłany: 2009-12-16, 08:44   

marceli napisał/a:
Jakoś tak w naszych P10 dużo chyba te kanały co prowadzą ciepłe powietrze muszą zabierać ciepła ,bo już jak się to wszystkotam porozgrzewa to jest ok.


A nie myśleliście nad izolacją tego masami bitumicznymi z ekranem aluminiowym??
_________________
BABY SITER OKNGŚ

GREEN DRAGON ON THE ROAD
 
 
     
Mike_83 
fanatyk nissana

Model: P10 (Od 1998 w rodzinie)Accord VII
Wiek: 31
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 492
Skąd: Police
Wysłany: 2009-12-16, 12:40   

Ja nie wiem co Wy macie z tym ogrzewaniem :P U mnie przy takiej pogodzie po 3 km jest maksymalnie podniesiona wskazówka(niecała połowa skali)
 
 
     
LISIDŁO 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: PO.....
Model: P 10,106, 206 2.0 hdi+chip,teraz impreza !!!
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 285
Skąd: Poznań/Promnice
Wysłany: 2009-12-16, 20:49   

ja tam też nie narzekam,ale we fieście robiło się szybciej ciepło.
_________________
Tanie części do aut - dzwoń nr 600 584 326 hasło Nissan - Wielkopolska
 
 
     
marceli 
doświadczony forumowicz


Nr rejestracyjny: TOP
Model: Kappa 2.4 20V

Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 229
Skąd: Opatów/świętokrz.
Wysłany: 2009-12-17, 07:15   

Mike_83 napisał/a:
Ja nie wiem co Wy macie z tym ogrzewaniem :P U mnie przy takiej pogodzie po 3 km jest maksymalnie podniesiona wskazówka(niecała połowa skali)


Misiek mi nie chodzi o temp silnika bo tą temp to moja też łapie w momencie.

Chodzi mi tylko i wyłacznie o to co leci z kratek do kabiny.

Dziś zrobiłem kolejny test. Rano temp -9st.C.Odpaliłem rano,poczekałem aż silnik osiagnie swoją temp i wtedy grzanie na 2 i na szyby i nogi.
Niestety mimo iż silnik miał temp to z kratek leciało hmm dla mnie chłodne powietrze.
Coś tu jest nie tak czy ja mam urojenia??
_________________
Jestem tez na www.lanciaclub.pl

oraz www.forum.lanciapolska.org
 
 
     
smeru 
doświadczony forumowicz

Nr rejestracyjny: WPI
Model: P11.144
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 236
Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: 2009-12-17, 07:40   

Mi to wskoczy 2mm do góry od dołu i leci letnie powietrze, jak jest poziomo wskazówka - znaczy nagrzany to leci ciepłe/gorące, ale jak zamknę obieg to leci bardzo gorące, bo wtedy ogrzewa powietrze z samochodu gdzie jest cieplej. Dlatego na początek zamykam obieg żeby szybciej nagrzać. Na 4 biegu wiatraka czuć jakby powietrze było chłodniejsze niż na 1, ale to dlatego że szybciej owiewa nagrzewnicę i nie zdąży się ogrzać, ale w sumie to i tak na 4 biegu samochód szybciej się nagrzeje. Ja jak włączę 4 bieg wiatraka, to o wiele wolniej wskazówka od temperatury silnika wchodzi mi do góry.
Tym co mimo nagrzanego silnika leci chłodne powietrze to radzę zajrzeć do nagrzewnicy czy jest tam przepływ płynu chłodzącego oraz czy może coś z przełącznikiem temperatury się nie zepsuło - może jakaś linka spadła, albo się blokuje.
_________________
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V
 
 
     
Mike_83 
fanatyk nissana

Model: P10 (Od 1998 w rodzinie)Accord VII
Wiek: 31
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 492
Skąd: Police
Wysłany: 2009-12-17, 10:29   

marceli napisał/a:
Niestety mimo iż silnik miał temp to z kratek leciało hmm dla mnie chłodne powietrze.
Coś tu jest nie tak czy ja mam urojenia??
Ewidentnie coś nie tak :) Dzisiaj sprawdziłem ogrzewanie,ładnie grzeje :) Aż na twarzy czuć takie pieczenie :P
 
 
     
Kubiak91 
nowy na forum

Nr rejestracyjny: WBXXXXC
Model: Nissan Primera p10/w10
Wiek: 23
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-19, 12:26   

słuchajcie...
w ogóle ciepła nie mam . Nawet jak silnik pracuje przez 1-2-3-4 h i jedynie w sam. mogę się nagrzać zimnym powietrzem.
a jak ruszam dzwignią to słyszę ... że coś tam się przesuwa w środku.
Nie mam pomysłu co może być nie tak ;( ;( a jest coraz zimniej ;(

płyn chłod. jest wymieniony i nowy i nic nie pomogło :(((( (((((((((
_________________
Kubiak91 ;)
 
 
     
Mike_83 
fanatyk nissana

Model: P10 (Od 1998 w rodzinie)Accord VII
Wiek: 31
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 492
Skąd: Police
Wysłany: 2009-12-19, 13:18   

Kolego schyl się pod schowek i sprawdź czy cięgno nie spadło z takiej wajchy malutkiej.Jak się schylisz,to będziesz wiedział o co chodzi :)
 
 
     
marceli 
doświadczony forumowicz


Nr rejestracyjny: TOP
Model: Kappa 2.4 20V

Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 229
Skąd: Opatów/świętokrz.
Wysłany: 2009-12-19, 19:35   

Dodam że chodzi o to cięgno na tej przesuwce "zimne-ciepłe".
_________________
Jestem tez na www.lanciaclub.pl

oraz www.forum.lanciapolska.org
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Kamilos210 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WP
Model: P10 SR20De
Wiek: 28
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 88
Skąd: Płock
Wysłany: 2009-12-19, 20:20   

Czytam te wasze wypowiedzi i jestem trochę zaskoczony.
Moja P10 pochodzi jakieś 4 minuty i leci ciepło co do VW to brat ma Passata a szwagier Golfa i mogę powiedzieć że co do VW P10 jest o wiele lepsza przynajmniej ja tak mam.
Zanim VW się rozgrzeje to trochę potrwa ja jestem ze swojej bardzo zadowolony i na pewno grzeje lepiej niż VW
_________________
P10 SR20De Moje własne GT!
"..Lustereczko powiedz przecie,gdzie się podział książe w becie..." siema Gość
 
 
     
Mike_83 
fanatyk nissana

Model: P10 (Od 1998 w rodzinie)Accord VII
Wiek: 31
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 492
Skąd: Police
Wysłany: 2009-12-20, 10:15   

Tu się zgodzę z Kamilosem.Moja siostra ma golfa i strasznie długo się rozgrzewa,tak samo Audi 80 kolegi.Zanim się wskazówka ruszy,to trzeba 1,5 km przejechać.
 
 
     
NismoMan 
nowy na forum

Nr rejestracyjny: SD50XXX
Model: P10
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 26
Skąd: The Gie
  Wysłany: 2009-12-20, 15:00   

Kubiak91 Przerabiałem to samo odpowiedz jest banalnie prosta walnął ci termostat i temperatura silnika jest w porządku ale pewnie wiatrak chłodnicy ci się za wcześnie włącza przez co niema ciepłego powietrza w kabinie (bądź jest lecz nie w pełni ciepło tzw. niedogrzanie)

Jeśli chcesz to podam ci jaki ma być termostat (indeks cały i markę) dobry lecz trochę kosztuje
 
 
     
Kubiak91 
nowy na forum

Nr rejestracyjny: WBXXXXC
Model: Nissan Primera p10/w10
Wiek: 23
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-20, 18:26   

kurde... teraz są duże mrzy i napewno nie zrobie tego .
Najwyżej podjadę do znajomego do warsztatu i za grosze mi to zrobi :)
Bo próbowałem rozebrać ale tak zimno było, że odrazu złożyłem.
Więc powiem wam, że nic nie zrobie chyba. :(((( (( Brak pojęcia <:

Nerwy mnie już zrzerają z tym ogrzewaniem.

chyba kupię sobie ogrzewacz pod zapalniczkę ;p
_________________
Kubiak91 ;)
 
 
     
Mike_83 
fanatyk nissana

Model: P10 (Od 1998 w rodzinie)Accord VII
Wiek: 31
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 492
Skąd: Police
Wysłany: 2009-12-21, 17:27   

Możliwe,że termostat.Sprawdziłeś kolego pod schowkiem to cięgno i wajchę?Czy się rusza?Tak żeby nie zaczynać od tyłka strony :)
 
 
     
e-gen 
nowy na forum

Model: Primera P10 GA16DS (gaźnik)
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 11
Skąd: Toruń
Wysłany: 2009-12-23, 00:25   

P10 przyzwoicie grzeje, jednak niestety ma tez przedmuchu na kanale doprowadzającym zimne powietrze z zewnątrz do wentylatora - stąd ciepłota w kabinie taka sobie.
 
     
Peter 
nowy na forum


Nr rejestracyjny: EOP
Model: P10
Wiek: 33
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 4
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2009-12-24, 12:21   

Porażką jest to, że np. jak da się na nogi ciepłe to trzeba zamknąć środkowy kanał bo leci z niego zimne? (delikatnie ale jednak)
_________________
Jeśli Ci się wydaje, że mnie rozumiesz - masz rację - wydaje Ci się
 
 
     
Kubiak91 
nowy na forum

Nr rejestracyjny: WBXXXXC
Model: Nissan Primera p10/w10
Wiek: 23
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-06, 00:25   

dobra... po wczorajszej i dzisiejszej zimnie powiedziałem .... pier.... pizga ! Ktoś mi podpowie jak znaleźć termostat ? jak sprawdzić co jest tak naprawdę uszkodzone ? co wymienić ? :-o :-o :-o :-o :-o :-o :-o :-o :-o :-o :-o :-o :-o :-o :-o :-o :-o Bd walczył z tą zimną i z tym termostatem lub inną przyczyną nawet przy temperaturze -20 !! !!!! Tą wojnę wygram Ja ;p :evil: :evil: :evil: :evil:
_________________
Kubiak91 ;)
 
 
     
fago2002 
stały bywalec


Nr rejestracyjny: 00WD2637
Model: POCIERACZ
Wiek: 29
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 109
Skąd: Płock
Wysłany: 2010-01-06, 15:41   

jakby termostata dawal tylka , to samochod by pokazywal wyzsza temperature,przy temp minusowej spokojnie ponad polowe napewno , to jedno. Bo termostat jak sie zamknie nie ma takiej przpeustowosci wodyw bloku jak przy otwartym i ta woda dluzje jest w bloku silnika , gdzie dochodzi do wzrostu jej temepratury i wrzenia.J ana Twoim miejscu sprawdzilbym , czy nie ucieka Ci nigdzie plyn chlodniczy, na wezach np od parownika , bo parownik jak wiadomo jest podgrzewany tak samo plynem chlodnuiczym jak nagrzewnica, i oczywiscei przeglad wezy nagrzewnicy, druga opcja jest tez taka ze nagrzewnica jak kazde urzadzenie czy nawet jak chlodnica ma prawo po kilku latach lub kikunastu zastac zakamieniona i np nie meic takiej przepustowosci lub calkowicie mogla sie syfem zatkac.A i jeszcze jedno mozliwe ze nagrzewnica moze miec wyciek, i wycieka ci do auta woda i np w zimie , nie odczujesz bo zamarznie, ale zobacz tez czy np nie masz mokro pod nogami :)WYmontuj w ogóle nagrzewnice i przeplukaj ja, moze faktycznie cos ja zatkalo.
_________________
Drifting Nissanem Silvia s14 350HP
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


marceli 
doświadczony forumowicz


Nr rejestracyjny: TOP
Model: Kappa 2.4 20V

Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 229
Skąd: Opatów/świętokrz.
Wysłany: 2010-01-06, 19:17   

fago2002 napisał/a:
jakby termostata dawal tylka , to samochod by pokazywal wyzsza temperature,przy temp minusowej spokojnie ponad polowe napewno , to jedno


No nie do końca. A jakby był w pozycji"otwarty" zacięty to by silnik się nie dogrzewał.

fago2002 napisał/a:
.A i jeszcze jedno mozliwe ze nagrzewnica moze miec wyciek, i wycieka ci do auta woda i np w zimie , nie odczujesz bo zamarznie, ale zobacz tez czy np nie masz mokro pod nogami :)WYmontuj w ogóle nagrzewnice i przeplukaj ja, moze faktycznie cos ja zatkalo.


Najpierw piszesz że ma płyn chłodniczy a potem że mu woda zamarznie...to w końcu co ma mieć w układzie?

PS. Jakby mu płyn wyłaził przez nagrzewnicę miałby niezłą parę w środku i syf.

Kubiak91 napisał/a:
Ktoś mi podpowie jak znaleźć termostat ?


Spróbuję jutro pyknąć dokładną fotę to zobaczysz gdzie jest.
_________________
Jestem tez na www.lanciaclub.pl

oraz www.forum.lanciapolska.org
 
 
     
misiek-ol 
fanatyk nissana

Model: 1,7 CDTI
Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 755
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2010-01-06, 19:23   

Ja bym stawial na nagrzewnice
 
     
hary7 
stały bywalec

Nr rejestracyjny: NIL
Model: P11 2.0TD kombi 98r
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 136
Skąd: Susz
Wysłany: 2010-01-06, 20:25   

Najpierw niech chłopak sprawdzi czy cięgna od sterowania nadmuchem są na swoich miejscach a następnie trzeba przy rozgrzanym silniku jakoś pokombinować i dotknąć ręką nagrzewnicy, być może się zapowietrzyła podczas wymiany płynu chłodniczego. Jeśli nagrzewnica zimna to odpowietrzyć a jeśli ciepła (gorąca) to winne jest sterowanie nadmuchem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 19