Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Modyfikacja/Naprawa Poduszek silnka:))

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Modyfikacja/Naprawa Poduszek silnka:))

Post autor: SiwoL » 2011-08-30, 20:57

W moim aucie poduszki już trochę przeszły przednia już chyba ma dość i szukałem ostatnio dużo co z tym fantem zrobić ale z zamiennikami jest problem a wsadzanie używki hmm jak się trafi. Znalazłem pomysł jak poduszkę odratować wiąże się to też z usztywnieniem jej w znaczącym stopniu przez co mogą się przenosić wibracje
Potrzebne:

- Porządny klej do szyb
- Jakis środek gruntujący do gumy
- Zmywacz, rozpuszczalnik
- Mała szpachelka
- Solidna taśma, tzw. "McGyver-a"

A wiec tak:

Urwana poszuszka wygląda mniej wiecej tak, ta już jest zmasakrowana, najlepiej jest jak jeszcze sztątkami gumy sie trzyma jedno ramie:
Obrazek
Po starannym umuciu i odtłuszczeniu, ewentualnie zagruntowniu gmt nakładamy klej do szb:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Kolejnym krokiem jest ładne wyrównanie i wygładzenie nadmiaru kleju szpachelką
Obrazek
Obrazek
Obrazek
A tutaj juz po wyrównaniu zaklejono podszuszka gotowa do wyschnięcia
Obrazek
Tak naprawioną poszuszkę zostawiamy do wyschnięcia, na minimum 2 dni, wiem to dośc długi czas, ale tego kleju jest duzo i zanim wszystko wyschnie mija sporo czasu. Napewno pomoze umieszczenie poduszki w jakims piecu o temp, nie wiekszej niż około 60 stopni Celcjusza, lub koło kaloryfera.

Poduszka po zalaniu klejem moze byc - a raczej bedzie twarda, dla niektórych za twarda przez co moga być odczuwalne wibracje, dlatego aby ja zmiekczc poleca sie wywiercenie otworów w tej nowo powstałej strukturze, , nie wielu dosłownie kilku otworów na wylot 10mm.

Zapożyczone z tuningteam tarnow
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-08-30, 22:33

Ja na takich poduszkach już śmigam z pół roku i bez problemu :)

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2011-08-30, 22:45

Ryba pisze:Ja na takich poduszkach już śmigam z pół roku i bez problemu :)
Wierciłeś jakies otwory żeby zmiekczyc? czy masz normalnie na sztywno? przenoszą się wibracje z silnika na bude?
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-08-30, 22:53

Wibracje owszem, ale tylko na wolnych obrotach.
Dziur nie wierciłem, stwierdziłem ze to bez sensu.

Jak masz zamiar to robić zaopatrz się w specjalny grunt pod taki klej... bez tego poduszka szybko padnie.

Druga sprawa, należy pamiętać aby poduszki schły same minimum 2 dni.

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2011-08-30, 22:54

Mógłbys dac jakis przykład o jaki grunt chodzi??? jaki link albo cos???
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-08-30, 22:57

Gdy podejdziesz do lady w sklepie lakierniczym, poproś Pana o Grunt pod klei do szyb - ja używałem środka firmy Boll

[ Dodano: 2011-08-30, 23:57 ]
P.S W moim temacie jest omówione to zagadnienie :)

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2011-08-31, 04:57

Dokładnie, z podkładem jest bajka ;)
Poza tym ważne jest, żeby nie dać za dużo tego kleju na bokach, bo ja nawaliłem dość hojnie i poduszki z silnikiem nie chciały wleźć na swoje miejsca, było trochę zabawy z naciąganiem/celowaniem.
A co do schnięcia, to zależy od ilości kleju, w jednej poduszce, którą sporo rozwierciłem, to klej stwardniał tak fajnie dopiero po jakimś tygodniu..

Awatar użytkownika
voyo
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2011-03-15, 08:46
Lokalizacja: Lublin/Chełm

Post autor: voyo » 2014-01-17, 10:10

Podbijam temat. Jako że troche juz wody upłynęło od tego tematu. Czy to rozwiązanie jest nadal stosowane, czy moze pojawily sie jakies inne skuteczniejsze rozwiazania, typu poliuretany, tanie ale dobre zamienniki poduszek, wkłady z Tedgum ?
Reasumując czy warto sie w to bawic ? Niech sie wypowiedzą ci co zastosowali i jak to oceniają z perspektywy czasu i przebytych km.

A no i jeszcze jedno, czy można zaaplikować klej do poduszek bez wyjmowania ich z auta ?
P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) [PB/LPG] kolektor 4-2-1, mod rozrządu, zapłonu i egr

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2014-01-17, 10:33

hej Wojtas,

Naturalnie wyjmowałem poduszki. pierw łyża pod silnikiem następnie lewe i prawa poducha.

Jeśli chodzi o wytrzymałość jest było ok. Jednak dostały trochę w dupę ciągłe sprinty i przyspieszanie strzały ze sprzegła.

W seryjnym aucie można taki zabieg przeprowadzić i spokojnie to wytrzyma. Musisz tylko dobrze przygotować powierzchnię, zagruntować i pozostawić do zupełnego stwardnienia.

Jednak ja bym się teraz na twoim miejscu nie bawił tylko bym skontaktował się z ta firma http://www.poliuretan.olkusz.pl/. Oni robią na prawdę super produkt wysyłasz im poduszki i zalewają ją masą jakiej chcesz twardości. Robią cuda :D Polecam

Awatar użytkownika
voyo
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2011-03-15, 08:46
Lokalizacja: Lublin/Chełm

Post autor: voyo » 2014-01-17, 10:55

Dzięki Ryba za ekspresową odpowiedz ! :-)

Podpytam zatem w tej firmie co mi namiary podałes jaki bylby koszt takiej operacji. Najwiekszy problem jednak bylby z wymontowaniem wszystkich poduszek jednoczesnie na czas odeslania ich do regeneracji.

Jeszcze jedno pytanie, bo to ze mam padniete poduchy to na razie moje domysly. Objawy mam takie jak na tym filmiku innego forumowicza (45sekunda):
https://vimeo.com/67069060
Jak jest mokro i zaczną mi buksować koła przy ruszaniu to mam dokladnie takie nagłe łubudobu
A do tego ostatnio doszedł pojedynczy metaliczny stuk przy ruszaniu i przy przyspieszaniu po kazdorazowej zmianie biegu.
P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) [PB/LPG] kolektor 4-2-1, mod rozrządu, zapłonu i egr

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2014-01-17, 11:29

Jeżeli u mnie wytrzymują to znaczy że to dobry patent. Ja kupiłem nowe poduszki i uszczelniłem na grubo klejem do szyb. Schło to rzeczywiście koło 4 dni i nie było do końca takie jak powinno być. Schło jeszcze na aucie przez tydzień conajmniej.
Klej do szyb jest dość elastyczny i wibracje nie przenoszą się nazbyt do wnętrza.
Zalane poduszki przetrwału wpierdziel przez 2 lata i chcą jeszcze :)

Przy moim hardorowym sprzęgle te poduszki nie mają lekko,a silnik nie pracuje w komorze.

Jeżeli masz czas i chęci to mega sztywna sprawa to krążki do hokeja. Dobra cena, trochę roboty, ale może trząść budą. Ja mimo poziomu hardcoru=max nie zdecydowałem się na takie rozwiązanie
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”