Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny/100NX] Gaźnik w GA14DS, GA16DS

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

[Sunny/100NX] Gaźnik w GA14DS, GA16DS

Post autor: mimier » 2009-12-14, 01:28

W tym temacie proszę wpisywać wszystko co dotyczy problemów związanych z gaźnikiem w Sunnym i 100NX
Ostatnio zmieniony 2010-01-18, 04:10 przez mimier, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2009-12-14, 12:31

No to ja mam problem - pod obciążeniem lubi szarpnąć i tu pytanie - czy za bogata,czy zbyt uboga mieszanka?(podobno podatne na rozregulowanie były te gaźniczki).

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2009-12-14, 13:47

W jakim momencie lubi szarpnąć? Czy jest wtedy zimny czy już gorący??

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2009-12-14, 14:06

Na ciepłym(dlatego wydaje mi się,że zbyt uboga mieszanka).

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2009-12-14, 14:10

Wiesz co, jeśli jest to chwilowe przydławienie(jak np depniesz a auto sie zastanawia po czym robi "skok") to może być wina pompki przyspieszającej.Nie wzbogaca na tyle żebyś mógł szybciej ruszyć.
Natomiast jeśli cały czas przymula to może być ze ma za ubogo.

Ty masz sterowany elektronicznie z sonda lambda?

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2009-12-14, 14:18

marceli pisze:Wiesz co, jeśli jest to chwilowe przydławienie(jak np depniesz a auto sie zastanawia po czym robi "skok") to może być wina pompki przyspieszającej.Nie wzbogaca na tyle żebyś mógł szybciej ruszyć.
Natomiast jeśli cały czas przymula to może być ze ma za ubogo.

Ty masz sterowany elektronicznie z sonda lambda?
Tak,gaźnik z sondą.To widzę,że muszę dzisiaj przestudiować działanie tej pompki ;).

Awatar użytkownika
ms90
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-10, 23:28
Lokalizacja: Św-ce
Kontakt:

Post autor: ms90 » 2009-12-14, 15:37

Natomiast jeśli cały czas przymula to może być ze ma za ubogo.
ja mam u siebie tak na gazie... jak ruszam 1 i odrazu przy okolo 10-20km/h wrzuce 2 i docisne gaz to ma takie chwilowe zalamanie... (Wcześniej miałem tak ze potrafilo go tak zamulić jak tak robilem ze zgasł i na gazie juz nie odpalił..[musiałem na benzyne pokrecic odpalil i przepalic PB i dopiero znow gaz) ) ale dałem wiekszą dawke paliwa i teraz mam jak opisałem wcześniej ale chyba jeszcze troche bym musiał dać bogatszą mieszanke
"Każda decyzja, sekunda, zdarzenie, decyduje o tym co będzie dalej..."

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2009-12-14, 19:28

ms90 opisz swój problem w dziale LPG. Tu piszemy o Pb(tak myślę ,choć nie padło takie stwierdzenie od kolegi aBa) .

Nie róbmy ze startu zamieszania w działach na nowym forum.

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2009-12-14, 19:30

marceli pisze:ms90 opisz swój problem w dziale LPG. Tu piszemy o Pb(tak myślę ,choć nie padło takie stwierdzenie od kolegi aBa) .

Nie róbmy ze startu zamieszania w działach na nowym forum.
Póki co mam tylko Pb ;).Chyba w czwartek pogadam ile regulacja gaźnika na analizatorze spalin.

Awatar użytkownika
ms90
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-10, 23:28
Lokalizacja: Św-ce
Kontakt:

Post autor: ms90 » 2009-12-14, 21:33

marceli pisze:ms90 opisz swój problem w dziale LPG. Tu piszemy o Pb(tak myślę ,choć nie padło takie stwierdzenie od kolegi aBa) .

Nie róbmy ze startu zamieszania w działach na nowym forum.
okej przepraszam.. :D (ale co do tematu żeby nie zakładać nowego to : dodałem troche dawki ok 1/4 obrotu i juz jest to zjawisko znikome.. zobaczymy jak odbije sie na spalaniu:D )
"Każda decyzja, sekunda, zdarzenie, decyduje o tym co będzie dalej..."

Awatar użytkownika
wilku900
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-14, 13:11
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: wilku900 » 2009-12-26, 16:46

Mam problem...moje sloneczko zaczelo duzo palic, od wrzesnia-pazdziernika zaczelo palic 12-13l na setke a wczesniej na tych samych trasach palilo ok 7,5-8,5l w wiekszosci jest to miasto. Co zrobic i gdzie szukac aby spalanie wrocilo do normy, jezdze naprawde bardzo ekonomicznie...swiece,filtr powietrza i olej+filtr wymienione...co zrobic? bo troche ciagnie po kieszeni te spalanie a jezdze dosc duzo
Do Sprzedania:

Tylna kanapa N14 3D
Zegary N14
Przełączniki do N14 (ogrzewanie tylnej szyby,awaryjne itd)

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2010-01-01, 15:30

Mam właśnie podobną "przypadłość" na PB.. wciskam gaz (na zimnym) i auto ma chwilę "zastanowienia" a potem jakoś idzie.. Na ciepym niby lepiej.. ale nie za bardzo mi się podoba jazda na PB.. jakiś taki mułowaty jest .. Na LPG jest duużo lepiej.. ale tylko na dobrze rozgrzanym silniku.. Na zimnym odpalę z LPG.. ale dosłownie po chwilce obroty na jałowym gwałtownie spadają że najpierw zaczyna trząść autem ..i wszystko przygasa a potem gaśnie i już tylko odpalenie na PB pomaga. Generalnie auto ma problem z obrotami jałowymi i n PG i na LPG.. Jak nie jest dobrze rozgrzane to obroty są ciut za małe (widać od razu bo zegarek na desce przygasa:) i światła). Przełączam na LPG gdzieś po 5-10 min jak wskazówka temp. przekroczy "falkę" znacznika na tablicy.. Co to może być .. ??? Miałem czyszczony i regulowany gaźnik.
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
wilku900
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-14, 13:11
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: wilku900 » 2010-01-19, 23:23

moze ktos ma jakies spostrzezenia co do postów powyzej :p co myslicie o tym zeby dac gaznik do regulacji,czyszczenia itd. to moze byc wlasnie sprawka gaznika ze tak duzo pali? :(
Do Sprzedania:

Tylna kanapa N14 3D
Zegary N14
Przełączniki do N14 (ogrzewanie tylnej szyby,awaryjne itd)

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-01-21, 10:43

wilku900 pisze:co myslicie o tym zeby dac gaznik do regulacji,czyszczenia itd
Czyszczenie możesz zrobić sam. Kup środek w sprayu do czyszczenia gaźników i do dzieła. Regulację dobrą zrobi Ci niewielu mechaników. Ci, którzy znają się na poldiksach Ci nie pomogą. A jak jakiś powie, że spróbuje to lepiej sobie daruj.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2010-01-21, 12:05

gaźnikowiec u którego byłem po zbadaniu silnika powiedział że moja sonda lambda się dziwnie zachowuje, jest prawdopodobnie zużyta i zapytał czy nie pali mi dużo. Mówił że duże spalanie w tych silnikach może być spowodowane padniętą sondą
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-01-21, 22:10

Misiek sprawdź napięcie na sondzie. O ile mnie pamięć nie myli powinno oscylować bardzo blisko 1V. Jeżeli się mylę to proszę żeby mnie ktoś poprawił.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-01-21, 23:06

johny_fellow pisze:Czyszczenie możesz zrobić sam. Kup środek w sprayu do czyszczenia gaźników i do dzieła.
Jak zasyfi którąś dyszę może niestety nie pomóc i trzeba rozbierać. Urok gaźnika :)


Co do sondy i napięcia : powinno oscylować między 0 a 1V.

Bierzesz miernik i do dzieła , 0,2V mieszanka uboga, 0,8 bogata.
Najlepiej jak trzyma okolice 0,45V najbliżej mieszanki stechiometrycznej.

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2010-01-22, 07:17

miałem mieżone wszystko, sonda działa ale czasami wariuje. możliwe że jest od nowości ta sama :-o w każdym razie dla mnie to nie problem tylko chciałem napisać wilkowi że sonda jest często przyczyną wysokiego spalania
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

Awatar użytkownika
wilku900
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-14, 13:11
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: wilku900 » 2010-01-22, 19:10

aha,dzieki za porady:) sonda wymieniona 2-3 tygodnie temu i spalanie wyszlo ponad 11l, wiec to nie to :( a gaznikowcow mam dobrych w chorzowie, wszyscy mechanicy odsylaja do nich bo tylko oni maja odpowiedni sprzet do takich gaznikow i znaja sie ponoc jak nikt inny na tym ale takie czyszczenie i cala regulacja lacznie z zaplonem itd. to koszt 220zl wiec nie sa to grosze...
Do Sprzedania:

Tylna kanapa N14 3D
Zegary N14
Przełączniki do N14 (ogrzewanie tylnej szyby,awaryjne itd)

Awatar użytkownika
falbinho
fanatyk nissana
Posty: 392
Rejestracja: 2009-12-09, 23:56
Lokalizacja: Marki/Wyszków

Post autor: falbinho » 2010-01-23, 01:26

Mi Spray nie pomógł szarpie jak cholera ;/ jade sobie 70 na 5 piątce i rzuca mnie po samochodzie jest to tragiczne ;/ a jak się wyciaga cały ten gażnik ??? jakies foto bym poprosił?? 1.6 na 16v 90km.. 91rok n14... :( czy moze pompa paliwa przypalona??? zdarzyło sie jezdzic do konca kiedys duzo razy...? ale tu jest mechaniczna podobno wiec?? Prosze o pomoc..
Sunny 1.6 16V - był
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D

viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2010-01-23, 02:07

zawsze w gaźniku na początek trzeba przewody podciśnienia sprawdzić. Mogą być powodem szarpania, mogą być powodem wszystkiego tyle ich tam jest :-)

Wilku ile Cię ta sonda kosztowała jeśli można spytać? Kupowałeś oryginalną od Nissana czy od czegoś innego?
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

Awatar użytkownika
falbinho
fanatyk nissana
Posty: 392
Rejestracja: 2009-12-09, 23:56
Lokalizacja: Marki/Wyszków

Post autor: falbinho » 2010-01-24, 14:00

Nie rozumiem o co chodzi z tą mieszanką nadal... w WSK-ach to się ustawiało podobno mieszanke ale w samochodzie takim to nie wiem naprawde...

Szarpie jak cholera co to moze być?? które to będą te przewody podcisnieniowe??
Sunny 1.6 16V - był
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D

viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120

Awatar użytkownika
wilku900
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-14, 13:11
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: wilku900 » 2010-01-29, 16:08

Misiek, sonda nie byla oryginalna,zamiennik za 79zł (nowa) wiec sie pokusiłem :)
Do Sprzedania:

Tylna kanapa N14 3D
Zegary N14
Przełączniki do N14 (ogrzewanie tylnej szyby,awaryjne itd)

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-01-29, 18:41

falbinho pisze:które to będą te przewody podcisnieniowe??
Te cienkie dookoła gaźnika.

PS.Jaki czyściutki gaźniczek aż miło ;-)

Awatar użytkownika
falbinho
fanatyk nissana
Posty: 392
Rejestracja: 2009-12-09, 23:56
Lokalizacja: Marki/Wyszków

Post autor: falbinho » 2010-01-30, 01:14

PS.Jaki czyściutki gaźniczek aż miło ;-)[/quote]

Wiesz 2 spreye poszły w ruch :D ale tylko do srodka heh ;)) ociepla się więc może sie zabiore za to :) a tak dokładniej jak byś mi je pozanzaczał com? ;)

[ Dodano: 2010-02-05, 14:56 ]
Chyba go ze złomuje bo gaźnika nie umiem wyjąc :|
Sunny 1.6 16V - był
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D

viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

[Sunny/100NX] gaźnik - wysokie obroty biegu jałowego

Post autor: dualowiec1111 » 2010-02-16, 15:15

orientujecie się czego to może być wina że autko nie trzyma mi obrotów jałowych ? po wciśnięciu sprzęgła silnik wchodzi na ok. 2500 obrotów (na słuch).

W gaźniku próbowałem skręcić obroty śrubką lecz ma ona jakieś zabezpieczenie i czuję jak sprężyna odbija każdą próbę przekręcenia. Wężyki podciśnieniowe do obudowy filtra raczej są ok. po odłączeniu jednego z nich silnik schodzi i ksztusi się ( zapewne tak ma być ). tylko że po ponownym podpięciu wężyków silnik znowu wchodzi na wysokie obroty,

może kwestia przeczyszczenia gaźnika ? jakaś iglica zawiesiła się ? czy może elektrozawór ? ma ktoś rozeznanie w sprawach gaźnikowych ?

wykluczam złe funkcjonowanie LPG bo na Pb i LPG objawy są takie same.

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-02-16, 16:55

Ta śruba którą wskazałeś jest od obrotów jałowych. Ona stawia lekki opór jak sie chce nią przekrecic ale tak ma być.

Mimo wszystko to że Ci trzyma 2500 na jałowych to nie kręć nia bo to nie bedzie wina tego.

Pewnie coś ze ssaniem ,cos sie przycieło itp.

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dualowiec1111 » 2010-02-16, 17:17

no właśnie - pytanie co ;p czy element w gaźniku czy może coś przy silniku.

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-02-17, 06:38

Przy gaźniku.Zdejmij obudowę filtra i popatrz na te dzigienki co sterują ssaniem.Może masz gdzieś tam spore luzy i się skrzywiło i coś zacięło.
Nie odmyka dobrze tych przesłon w gaźniku i przez to masz wysokie wolne obroty.

Ewentualnie bimetal coś zaszwankował.

fiurkow
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2010-03-17, 10:53
Lokalizacja: Wrocław

[N14] Gaźnik zbyt bogata mieszanka paliwa

Post autor: fiurkow » 2010-03-17, 11:09

Witam wszystkich klubowiczów. Mam problem z gaźnikiem mój sunny ma zbyt bogatą mieszankę paliwa czy wie ktoś jak ustawić gaźnik by paliwo nie lało się do silnika litrami ? Na 9 litrach paliwa przejeżdżam ok 30-40 km. Nikt we Wrocławiu nie chcę się tego podjąć ! Ponoć gaźnik elektroniczny to czarna magia. Aha Posiadam sunny N14 1.6 16v (94r.) niestety na gazie. POMOCY!!!
Ostatnio zmieniony 2010-03-17, 11:35 przez fiurkow, łącznie zmieniany 1 raz.
Miras

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”