FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: DJSzmer
2010-01-24, 18:17
Zaklocenia w CB
Autor Wiadomość
szpara 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WPI
Model: inny
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 73
Skąd: Tarczyn
Wysłany: 2012-06-11, 19:49   

Jeżeli masz zakłócenia od instalacji samochodowej to żadne ustawienie anteny nie pomoże.
_________________
czasami dłubię w radiach cb
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


piciu_f 
nowy na forum

Model: Qashqai 1.5 dci
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 2
Skąd: Polska
Wysłany: 2013-01-16, 20:01   test anten

Widząc że dużo ludzi ma problem z zakłóceniami postanowiłem dołączyć i podzielić się swoimi doświadczeniami. W internecie brak jest informacji jak został ten problem rozwiązany. Postanowiłem więc napisać jak się pozbyłem zakłóceń. Też miałem problem z zakłóceniami. Były praktycznie nie do zniesienia. Ale do rzeczy. Posiadam bardzo słabe radio TTi 550 (chciałem tanie to mi sprzedali ale będę zmieniał na lepsze). Do radia dostałem antenę LEEM AT 90 cm. Na wyłączonym silniku było ok ale po odpaleniu silnika porażka!!! Zakłócenia od wspomagania (słychać każdy ruch kierownicą), silnika wycieraczek, itp. Trochę wytrzymałem i zmieniłem antenę na SIRIO AS 100 MAG. Trochę pomogło ale zakłócenia pozostały. W międzyczasie przetestowałem jeszcze President FLORIDA. Bez zmian. Zakłócenia zostały. Był też filtr przeciwzakłóceniowy 20A na kabel od zasilania radia i też nie pomógł. Wreszcie nadszedł czas na rozwiązanie ostateczne. Poczytałem trochę w internecie i doszedłem do wniosku że żadne nowe radio z górnej półki tutaj nie da rady. Rozwiązaniem jest dobra antena. Wybór padł na antenę do montażu stałego TRIFLEX SIRIO 3-systemowa (wygląda jak orginał Nissana). Było trochę ryzykowne rozwiązanie ponieważ jest to droga antena (199zł) plus do tego dochodzi demontaż fragmentu tapicerki (boczki tylnie+podsufitka). Zajęło mi to osobiście 6 godzin (nie jestem mechanikiem, może im to idzie szybciej), ale oczywiście można podjechać do fachowca. Jeszcze ważna sprawa!!! Orginalna antena radiowa Nissana posiada w antenie na dachu wzmacniacz z zasilaniem 12v. TRIFLEX SIRIO nie ma wzmacniacza. Podłączyłem więc jeszcze dodatkowy wzmacniacz na kabel radiowy (nie znam nazwy wzmacniacza - kształt rurkowy), ponieważ za miastem mogły by być kłopoty z odbiorem. Wtyk do gniazda odciąłem od anteny nissana i zamontowałem do kabla od nowej anteny ponieważ jest nietypowy a servis nie sprzedaje osobno. I teraz najciekawsze. Po włączeniu i po dokładnym zestrojeniu anteny (MIERNIK SWR REFLEKTOMETR + wg załączonej instrukcji do anteny) odbiór super!!! Są bardzo drobne zakłócenia od wspomagania kierownicy ale podczas jazdy są już niezuważalne. Wyczytałem w internecie, że jest słaby zasięg na tej antenie. Z moich obserwacji wynika że zasięg w mieście wynosi ok. 3 - 5 km w zależności od ukształtowania terenu. W trasie pewnie więcej. Uważam że to wystarcza w zupełności. Najważniejsze że zakłócenia nie przeszkadzają już w jeździe. Polecam wszystkim co mają problemy. Uważam, że warto zmienić antenę. Przyczepności i szerokości mobilki!!!
 
     
smeru 
fanatyk nissana

Nr rejestracyjny: WPI
Model: P11.144
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 378
Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: 2013-01-16, 21:28   

Sirio Triflex nie zasługuje na miano anteny w paśmie CB. Prawdziwa antena do CB ma minimum 1,5 metra, a ten wynalazek nie ma nawet 0,5 metra.
Ludzie, którzy montują takie wynalazki, potem pytają po 10 razy, bo nie słyszą odpowiedzi.
_________________
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
 
 
     
Zielkq 
Moderator
Specjalista DIY =P


Nr rejestracyjny: DW....
Model: WP11-120
Pomógł: 48 razy
Wiek: 27
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 3210
Skąd: Vratislavia
Wysłany: 2013-01-16, 22:31   Re: test anten

piciu_f napisał/a:
Posiadam bardzo słabe radio TTi 550 (chciałem tanie to mi sprzedali ale będę zmieniał na lepsze).
Był też filtr przeciwzakłóceniowy 20A na kabel od zasilania radia i też nie pomógł. Wreszcie nadszedł czas na rozwiązanie ostateczne. Poczytałem trochę w internecie i doszedłem do wniosku że żadne nowe radio z górnej półki tutaj nie da rady.
Wyczytałem w internecie, że jest słaby zasięg na tej antenie. Z moich obserwacji wynika że zasięg w mieście wynosi ok. 3 - 5 km w zależności od ukształtowania terenu. W trasie pewnie więcej. Uważam że to wystarcza w zupełności.

W pierwszej kolejności witamy na forum ;-)
Jak się nie mylę, to moje aktualne TTi770 (ładnie mieści się w schowku :D )nie ma żadnych filtrów, to i w modelu niżej nie spodziewałbym się ich spotkać. Czy radia z górnej półki nie dadzą rady? Tutaj bym polemizował - chociażby właśnie wbudowane filtry wraz z dobrym podłączeniem radia (nie napisałeś nigdzie, jak podłączałeś radio - pod zapalniczkę, czy bezpośrednio pod akumulator) w większości przypadków wystarczają. A do tego polecam przyglądać się jedynie urządzeniom, które mają rf-gain.

smeru napisał/a:
Sirio Triflex nie zasługuje na miano anteny w paśmie CB. Prawdziwa antena do CB ma minimum 1,5 metra, a ten wynalazek nie ma nawet 0,5 metra.


Rzeczywista antena powinna mieć 11 metrów :-P Może i te 3-4 km w mieście uważasz za wystarczające, bo nie miałeś styczności z dobrym zestawem. U mnie nie stanowi problemu rozmowa z centrum Wrocławia (samochód pomiędzy kamienicami) z oddaloną o 10km autostradą - a tym samym zawsze jest informacja o tym, gdzie stoją fotoradary, suszarki, korki, etc. Moim zdaniem zasięg w mieście powinien być jak największy, bo tym samym mając informację chociażby o korkach można sobie stworzyć optymalną trasę przejazdu z jednego końca na drugi (a to przecież nie jest rzadkie) - z drugiej strony duża liczba informacji czasami przeszkadza, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby jednym pokrętłem zmniejszyć czułość.
Pozdrawiam
_________________
Dolnośląska Grupa NissanZone
Czarno-Biała: WP11-120 SRI WAGON
Podróże małe i duże: Podróże małe i duże

Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
 
     
piciu_f 
nowy na forum

Model: Qashqai 1.5 dci
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 2
Skąd: Polska
  Wysłany: 2013-01-16, 23:44   Re: test anten

Dzięki za powitanie Zielkq :-D
Sprzęt podłączony jest pod gniazdo zapalniczki. Podłączałem go również pod osobny niezależny akumulator ale zakłócenia występowały nadal w niezmienionej formie.
A co do radia "z górnej półki" to oczywiście usunęło by na pewno część zakłóceń ale i tak by coś pozostało. Nie napisałem że próbowałem, dzięki uprzejmości kolegów, inne radia "z wyższej półki" i niestety zakłócenia w różnym stopniu ale były.

Zielkq napisał/a:
piciu_f napisał/a:
Posiadam bardzo słabe radio TTi 550 (chciałem tanie to mi sprzedali ale będę zmieniał na lepsze).
Był też filtr przeciwzakłóceniowy 20A na kabel od zasilania radia i też nie pomógł. Wreszcie nadszedł czas na rozwiązanie ostateczne. Poczytałem trochę w internecie i doszedłem do wniosku że żadne nowe radio z górnej półki tutaj nie da rady.
Wyczytałem w internecie, że jest słaby zasięg na tej antenie. Z moich obserwacji wynika że zasięg w mieście wynosi ok. 3 - 5 km w zależności od ukształtowania terenu. W trasie pewnie więcej. Uważam że to wystarcza w zupełności.

W pierwszej kolejności witamy na forum ;-)
Jak się nie mylę, to moje aktualne TTi770 (ładnie mieści się w schowku :D )nie ma żadnych filtrów, to i w modelu niżej nie spodziewałbym się ich spotkać. Czy radia z górnej półki nie dadzą rady? Tutaj bym polemizował - chociażby właśnie wbudowane filtry wraz z dobrym podłączeniem radia (nie napisałeś nigdzie, jak podłączałeś radio - pod zapalniczkę, czy bezpośrednio pod akumulator) w większości przypadków wystarczają. A do tego polecam przyglądać się jedynie urządzeniom, które mają rf-gain.

smeru napisał/a:
Sirio Triflex nie zasługuje na miano anteny w paśmie CB. Prawdziwa antena do CB ma minimum 1,5 metra, a ten wynalazek nie ma nawet 0,5 metra.


Rzeczywista antena powinna mieć 11 metrów :-P Może i te 3-4 km w mieście uważasz za wystarczające, bo nie miałeś styczności z dobrym zestawem. U mnie nie stanowi problemu rozmowa z centrum Wrocławia (samochód pomiędzy kamienicami) z oddaloną o 10km autostradą - a tym samym zawsze jest informacja o tym, gdzie stoją fotoradary, suszarki, korki, etc. Moim zdaniem zasięg w mieście powinien być jak największy, bo tym samym mając informację chociażby o korkach można sobie stworzyć optymalną trasę przejazdu z jednego końca na drugi (a to przecież nie jest rzadkie) - z drugiej strony duża liczba informacji czasami przeszkadza, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby jednym pokrętłem zmniejszyć czułość.
Pozdrawiam
 
     
janusz 
Moderator


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 174 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7740
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2013-01-17, 08:23   

Problemu nie rozwiązała antena tyko sposób jej montażu. Anteny magnesowe w 95% zawsze będą miały problem ze "śmietnikiem". Anteny montowane na uchwytach i na stałe w dziurkach nie mają problemu z masą, która wbrew pozorom w każdym urządzeniu decyduje o parametrach.
W kwestii anteny i jej wymiarów to istnieje takie coś jak 1/2λ, 1/4λ, 5/8λ itp.
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 17