FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: DJSzmer
2010-01-24, 18:17
Zaklocenia w CB
Autor Wiadomość
dylson 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: ERA
Model: Maxima a32
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1748
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2009-12-13, 17:53   Zaklocenia w CB

Hej mam problem z zakloceniami w cb podczas pracy silnika. Gdy silnik jest zgaszony wszytsko jest ok antenka zbiera ladnie nie ma zaklocen. Po odpaleniu silnika niestety od razu sie pogarsza :-( W unidenie 510 jest skala 1-4 ktora chyba ma wskazywac jakosc sygnalu i podczas pracy silnika caly czas wskazuje 2 a czasami 3. Osobiscie stawiam na slaba mase ale czy jest jakis sposob zeby to sprawdzic np miernikiem? Moge na probe pociagnac kabel masowy z aku i dolaczyc go bezposrednio do anteny np przykrecic motylkiem trzymajacym bat? Antena to o ile pamietam sirio DV27 S (helikalna) mocowana na uchwyt do klapy, radyjko wspomniany wyzej uniden 510. Zasilanie mam pociagniete bezposrednio z aku masa wzieta z budy.
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Sznurek 
stały bywalec

Nr rejestracyjny: PP
Model: Banan , K11

Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 136
Skąd: Piła
Wysłany: 2009-12-13, 18:55   

Z tym zbieraniem zakłóceń to jest temat rzeka :-/ , sam u siebie wszystko przerabiałem i cały czas mi zbiera szumy ,a o dziwo na początku był odbiór wyśmienity..

Robiłem to u siebie z radiem :

- podłączenie radia pod zapalniczkę
- podłączenie radia pod akumulator
- masa radia z akumulatora
- masa radia z karoserii

Zero poprawy

Walka z anteną :

- poprawienie masy anteny
- pociągniecie dodatkowego kabla z masa
- pociągniecie masy z akumulatora
- prze lutowanie końcówek przewodu

Zero poprawy


Zostało mi jeszcze wymienić kabel od anteny.. :-|
_________________
. coś
 
 
     
DJSzmer 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: WOSxXxx
Model: P10 2.0D_SLX
Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 434
Skąd: Ostrołęka KURPIE
Wysłany: 2009-12-13, 19:30   

dylson, mam ta samą antenę, na SF-40, nie bałem się przebiłem tymi wkrętami klapę. Przewód antenowy wymieniłem na H-155 (oryginalnie RG-58).
Na Unidenie 520xl mad in Philipines cisza,
Uniden 520xl made in China słychać wycieraczki, silnik, alternator itd.
Harry II ASC made in China słychać wycieraczki, silnik, alternator itd.
Superstar 3500 made in Taiwan cisza.

Nie dokładaj pod motylka masy, bo to pkt. gorący nie masowy.
_________________
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
 
 
     
dylson 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: ERA
Model: Maxima a32
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1748
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2009-12-13, 19:41   

Tez mam na sf40. Myslisz ze to moze byc wina przewodu? W takim razie dodatkowa mase na probe mozna dac tylko na gwint na dole anteny? Nie wiem jak to fachowo okreslic ale chodzi o ten gwint ktorym sie przykreca antene do nadwozia.
 
 
     
GRZECHu 
fanatyk nissana


Model: CA33
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 1376
Skąd: z internetu
Wysłany: 2009-12-13, 19:46   

dylson napisał/a:
Tez mam na sf40. Myslisz ze to moze byc wina przewodu? W takim razie dodatkowa mase na probe mozna dac tylko na gwint na dole anteny? Nie wiem jak to fachowo okreslic ale chodzi o ten gwint ktorym sie przykreca antene do nadwozia.


Odłącz antenę od radia i sprawdź czy słychać zakłócenia.
_________________
MAXIMA

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)
 
 
     
szpara 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WPI
Model: inny
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 73
Skąd: Tarczyn
Wysłany: 2009-12-13, 19:58   

Zasadniczo powinno usuwać się przyczyny zakłóceń a nie skutki. Niestety jest to walka z wiatrakami. Elektryka/elektronika auta daje się we znaki i tak na prawdę niewiele da się z tym zrobić.
_________________
czasami dłubię w radiach cb
 
 
     
dylson 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: ERA
Model: Maxima a32
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1748
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2009-12-13, 20:16   

GRZECHu, Z tego co pamietam to jak antena jest sciagnieta to nie ma zaklocen ale jutro jeszcze sprawdze i sie upewnie.
szpara napisał/a:
Elektryka/elektronika auta daje się we znaki i tak na prawdę niewiele da się z tym zrobić.

Mam nadzieje, ze nie masz racji :-)
 
 
     
Sznurek 
stały bywalec

Nr rejestracyjny: PP
Model: Banan , K11

Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 136
Skąd: Piła
Wysłany: 2009-12-13, 20:18   

albo odpal auto i trzymaj antenę i wtedy powinny szumy zniknąć
_________________
. coś
 
 
     
dylson 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: ERA
Model: Maxima a32
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1748
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2009-12-13, 21:10   

Ok sprawdzilem i:
odpalony samochod antena zdjeta - brak zaklocen
odpalony samochod antena zalozona - sa zaklocenia
odpalony samochod antena odkrecona z radia - brak zaklocen
Zapomnialem sprawdzic tego co Sznurek napisal ale pewnie nie wiele by to dalo bo sasiad ma na dachu nadajnik do neta radiowego i pod domem zawsze mam zaklocenia czy auto odpalone czy zgaszone :-?
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Sznurek 
stały bywalec

Nr rejestracyjny: PP
Model: Banan , K11

Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 136
Skąd: Piła
Wysłany: 2009-12-13, 21:42   

tylko jak masz antenę ściągnięta nie ciśnij w gruszkę.

wydaję mi se że mamy to samo przez ten przewód który się uszkodził od zamykania klapy bagażnika ?:)
_________________
. coś
 
 
     
dylson 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: ERA
Model: Maxima a32
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1748
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2009-12-13, 21:59   

Faktycznie przewod mi delikatnie oskalpowalo od zamykania bagaznika ale skad o tym wiesz? Ale raczej to nie bedzie to bo mam ten problem od pierwszych dni jak zalozylem cb z tym, ze wczesniej po dluzszej jezdzie czasami sie uspakojalo.
 
 
     
GRZECHu 
fanatyk nissana


Model: CA33
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 1376
Skąd: z internetu
Wysłany: 2009-12-13, 22:16   

dylson napisał/a:
Faktycznie przewod mi delikatnie oskalpowalo od zamykania bagaznika ale skad o tym wiesz? Ale raczej to nie bedzie to bo mam ten problem od pierwszych dni jak zalozylem cb z tym, ze wczesniej po dluzszej jezdzie czasami sie uspakojalo.


Czyli zakłócenia wchodzą Ci anteną, z tym mało co zrobisz. Sprawdź czy bagażnik ma dobrą masę, u mnie z tym był problem to dorzuciłem mały drucik od bagażnika do zawiasów klapy.

Inna sprawa to radio, może weź od Szalonego jego presidenta na chwile i sprawdź. Uniden z jakiś powodów stracił homologację.
_________________
MAXIMA

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)
 
 
     
dylson 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: ERA
Model: Maxima a32
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1748
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2009-12-13, 22:20   

Radio raczej bym wykluczyl ale zawsze moge od brata przerzucic na probe. W ktore miejsce podpiac dodatkowa mase?
 
 
     
GRZECHu 
fanatyk nissana


Model: CA33
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 1376
Skąd: z internetu
Wysłany: 2009-12-13, 22:40   

dylson napisał/a:
Radio raczej bym wykluczyl ale zawsze moge od brata przerzucic na probe. W ktore miejsce podpiac dodatkowa mase?


Ja mam do śruby uchwytów bagażnika (ta co klapę przytwierdza do zawiasu) a drugi koniec do śruby pod sufitem bagażnika.
_________________
MAXIMA

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)
 
 
     
Sznurek 
stały bywalec

Nr rejestracyjny: PP
Model: Banan , K11

Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 136
Skąd: Piła
Wysłany: 2009-12-13, 22:55   

o o tym też zapomniałem napisać


Mogłeś pisać ze od początku masz problemy z tymi zakłóceniami

tak jak GRZECHu, pisze musisz szukać odpowiedniego radia i anteny do twojego auta takie które nie będzie ciągnęło szumów
_________________
. coś
 
 
     
johny_fellow 
fanatyk nissana
Komisja Rewizyjna


Nr rejestracyjny: GCH
Model: A6

Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 1232
Skąd: CHOJNICE
Wysłany: 2009-12-14, 09:25   

U mnie z anteną na uchwycie była masakra - zestaw jaki działał to: Radio President JohnnyII + antena Alan 9+ na uchwycie Farun Far40 zamontowane na klapie bagażnika. Słyszałem w radiu każdy silnik elektryczny zamontowany w samochodzie. Poprostu rzeźnia.

Później dla próby zamontowałem antenę na podstawie magnesowej, na dachu. Poziom zakłóceń spadł o ok. 70%. Wcześniej przy włączonej klimie i wycieraczkach maiłem zakłócenia na 3 diody (nie wiem jak profesjonalnie się tą skalę określa), teraz w identycznych warunkach drogowych pomiguje mi 1 dioda.
Odbiór jest o niebo lepszy i ma o niebo większy zasięg. RF w radiu mam zawsze na 1/2 i włączony ASC. Silne stacje zbieram na ok. 10-15km. Bazową przy rozkręconym radiu złapałem nawet na 40km.
_________________
Pięknie tu :mrgreen:
www.nissanzone.pl

Obecnie bez NISSANa...

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

Ubezpieczenia PZU Chojnice
 
 
     
DJSzmer 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: WOSxXxx
Model: P10 2.0D_SLX
Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 434
Skąd: Ostrołęka KURPIE
Wysłany: 2009-12-14, 09:32   

a którędy koledzy poprowadziliście przewód antenowy?
_________________
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
 
 
     
dylson 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: ERA
Model: Maxima a32
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1748
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2009-12-14, 10:49   

Moj idzie tumelem srodkowym. Raczej nie ma tam zadnych zrodel ktore mogly by siac zaklocenia.
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Sznurek 
stały bywalec

Nr rejestracyjny: PP
Model: Banan , K11

Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 136
Skąd: Piła
Wysłany: 2009-12-14, 18:24   

Przez środek też próbowałem puścić to samo , a cały czas kabel mam w progu
_________________
. coś
 
 
     
Andrzej 
fanatyk nissana


Model: WP11.144 SR20DE
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 480
Skąd: Bolechowo k/Poznania
Wysłany: 2009-12-30, 07:33   

Ameryki nie odkryje jak powiem że bardzo dużo zależy od filtrów w radiu. Jak miałem Harrego II (antenka na magnes) to słychać było w sumie tylko silniczek wycieraczek -nawet przetwornic ksenonów nie było słychać. Teraz mam Yosana Turbo i .....totalny spokój. Hasła na allegro typu"kosa na zakłócenia" nie były bezpodstawne ;-)
 
 
     
sergiej 
Moderator
Komisja Rewizyjna Stowarzyszenia


Nr rejestracyjny: ZSD
Model: N15
Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3741
Skąd: Szczecin k.Kluczkowa
Wysłany: 2010-03-04, 10:40   

a ja po wymianie wtyczki antenowej mam tak ze jak wkrece ja na gwint radia to nie slysze nic ...jak odkrece nakretke to radyjko dziala jak szalone ...podejrzewam ze gdzies problem z masa bo sam kable sygnalowy przedzwonilem i jest ok :) czyzby gdzies sie kabel upalil i zwiera mase z sygnałem ?? dodam ze kabel mam przez drzwi pasazera poprowadzony takze czesto jest przycinany przez zamykanie drzwi
_________________
filmik ze zlotu 2015
 
 
     
DJSzmer 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: WOSxXxx
Model: P10 2.0D_SLX
Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 434
Skąd: Ostrołęka KURPIE
Wysłany: 2010-03-04, 13:23   

sergiej, prawdopodobnie źle założyłeś wtyczkę. Maż zwarty pkt gorący (żyłę przewodzącą z ekranem przewodu. Broń Boże nie próbuj nadawać na zwarciu bo uszkodzisz trwale końcówkę.

Prawidłowo ekran powinien być podłączony po obu stronach wtyczki z jej obudową/nakrętką, a żyła przewodząca wyłącznie z "bolcem"-pkt. gorącym wtyczki.
_________________
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
 
 
     
sergiej 
Moderator
Komisja Rewizyjna Stowarzyszenia


Nr rejestracyjny: ZSD
Model: N15
Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3741
Skąd: Szczecin k.Kluczkowa
Wysłany: 2010-03-07, 19:54   

nie no wtyczke raczej dobrze podlaczylem ...to raczej prosta sprawa ... ale dla pewnosci odlutuje i zrobie to jeszzce raz ... jakis czas tak juz nadaje i nic sie nie dzieje ...poprostu nie nakrecam nakretki na radio i wszystko dziala ok ... wezme antene jutro do roboty i pomierze czy gdzies przebicia nie ma ... ale dzieki za podpowiedz
_________________
filmik ze zlotu 2015
 
 
     
smeru 
fanatyk nissana

Nr rejestracyjny: WPI
Model: P11.144
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 378
Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: 2010-05-18, 06:43   

Mam w CB zakłócenia jak podłączę ładowarkę od nawigacji lub telefonu. Na zasilaniu mam filtr który wyciął zakłócenia od silniczka wycieraczek więc to nie z zasilania. Może jakieś ekranowanie? Ktoś coś takiego przerabiał? Jak to zrobić najlepiej?
_________________
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
 
 
     
DJSzmer 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: WOSxXxx
Model: P10 2.0D_SLX
Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 434
Skąd: Ostrołęka KURPIE
Wysłany: 2010-05-18, 11:52   

Źródłem zakłóceń są niestety te ładowarki. Są to ładowarki impulsowe, skutecznie zniekształcające przebieg napięcia i wprowadzając zakłócenia i harmoniczne. Ekranowanie również jest ważne, bo zakłócenia przenoszą się również w przestrzeni (fale).
_________________
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
 
 
     
szpara 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WPI
Model: inny
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 73
Skąd: Tarczyn
Wysłany: 2010-05-18, 22:13   

Można spróbować kilka patentów. Ładowarkę podłączyć przez taki sam filtr jaki masz do radia. Pozwoli to wyeliminować w pewnym stopniu zakłócenia generowane do instalacji, która to staje się wtedy doskonałą anteną 'tego pasożyta'. Następnie całość wraz z ładowarką umieścić w metalowej puszce połączoną z masą auta.
Jak to wykonasz to opisz wyniki :mrgreen:
_________________
czasami dłubię w radiach cb
 
 
     
vulture30 
wiem o czym pisze


Model: N15
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 89
Skąd: Kłobuck
Wysłany: 2010-05-19, 20:30   

smeru napisał/a:
Na zasilaniu mam filtr który wyciął zakłócenia od silniczka wycieraczek więc to nie z zasilania.


Co to za filtr? masz schemat?
_________________

 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


smeru 
fanatyk nissana

Nr rejestracyjny: WPI
Model: P11.144
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 378
Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: 2010-05-20, 06:39   

Nie mam schematu filtra. Kupiłem w sklepie z elektroniką najdroższy jaki był - za 20zł. Prosty do podłączenie + wejście, + wyjście i masa. Dzisiaj podłączyłem ładowanie nawigacji pod usb (w dodatkowym gniazdku zapalniczki ma takie wyjście) i zakłóceń nie było. Na chwilę to jest dobra metoda, ale nie po to kupowałem i podłączałem dodatkowe gniazdko żeby go nie używać, w wolnej chwili spróbuję zrobić jakąś obudowę metalową i podłączyć pod masę i zobaczę co to da.
_________________
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
 
 
     
Tony 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: LPU
Model: SR20
Wiek: 31
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 288
Skąd: Puławy/W-wa
Wysłany: 2012-06-11, 16:43   

Witajcie, czy moglibyscie polecić kogos kto dobrze ustawi CB w Warszawie w rozsądnej cenie?
Generalnie to mój szwagier ma problem, gdyż zakupił CB do swojej astry gtc, podjechał do kolesia na ustawienie , ten wział kase i ch@#a ustawił. Szkoda wyrzucac kolejne pieniądze w błoto , dlatego prosiłbym o pomoc.
Z góry dzięki :)
_________________
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...
 
     
GRZECHu 
fanatyk nissana


Model: CA33
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 1376
Skąd: z internetu
Wysłany: 2012-06-11, 18:53   

Tony212 napisał/a:
Witajcie, czy moglibyscie polecić kogos kto dobrze ustawi CB w Warszawie w rozsądnej cenie?


Serwis CB za stacją Orlen na Jerozolimskich.
LINK


Lub Artur SSS w Pruszkowie.
_________________
MAXIMA

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 19