[p11.144] skrzynka przekaznikow
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[p11.144] skrzynka przekaznikow
Witam, posiadam schemat elektryczny sterowania abs, chcialbym sprawdzic przekaznik, czy jest sprawny, ale na schemacie sa 3 rozne przekazniki, a w skrzynce jest ich chyba z 6 lub 7 (jedno miejsce jest wolne)
ktory konkretnie jest przekaznikiem pompy abs? (stawiam na ten gorny prawy patrzac od strony maski)
ktory konkretnie jest przekaznikiem pompy abs? (stawiam na ten gorny prawy patrzac od strony maski)
Re: [p11.144] skrzynka przekaznikow
A pokaż ten schemat i te przekaźniki - bo z tego co ja widzę na swoim schemacie to przekaźniki są częścią pompy.dmx81 pisze:Witam, posiadam schemat elektryczny sterowania abs, chcialbym sprawdzic przekaznik, czy jest sprawny, ale na schemacie sa 3 rozne przekazniki, a w skrzynce jest ich chyba z 6 lub 7 (jedno miejsce jest wolne)
ktory konkretnie jest przekaznikiem pompy abs? (stawiam na ten gorny prawy patrzac od strony maski)
ok juz sprawdzilem wszystkie przekazniki w tej skrzynce i wszystkie dzialaja - po podaniu 12v prosto z aku "pstrykaja" i na odpowiednich stykach rezystancja maleje prawie do 0.
[ Dodano: 2011-07-27, 16:57 ]
ok tutaj jest ten schemat, troszke ponizej, zatytuowany abs, a opis powyzej schematu
[ Dodano: 2011-07-27, 16:57 ]
ok tutaj jest ten schemat, troszke ponizej, zatytuowany abs, a opis powyzej schematu
Ostatnio zmieniony 2011-07-27, 16:02 przez dmx81, łącznie zmieniany 1 raz.
Zasadnicze pytanie - masz primere po lifcie czy przed? Bo w tagach napisane ze po lifcie, a schemat jest dla przed liftowej.dmx81 pisze:no pewnie mowimy o tej samej... o skrzynce, ktora jest zaraz nad pompa abs
powyzej wrzucilem schemat - chcialem w pdf ale cos sie nie da, to zrobilem jpg, ale nie zmiescil sie opis, najwyzej dorzuce opis za chwilke
tutaj opis do schematu powyzej
wg tego schematu, pomierzylem na tym wtyku gdzie sie schodza wszytskie kabelki z czujnikow i wyniki sa ok - wg tego wiem, ze i czujniki, i wszytskie kabelki po drodze sa w porzadku bo nigdzie sygnal sie nie gubi
[ Dodano: 2011-07-27, 17:08 ]
mam po lifcie p11.144
silnik ga16de
ktos kiedys pisal, ze ten wtyk z abs powinien byc w nogach pasazera po prawej stronie, ale ja tam nic nie mam, za to mam ten wtyk przy samej pompie abs
dmx81 pisze:[url=http://images39.fotosik.pl/984/d67e0e35d108bc18m.jpg]Obrazek[/URL]
tutaj opis do schematu powyzej
wg tego schematu, pomierzylem na tym wtyku gdzie sie schodza wszytskie kabelki z czujnikow i wyniki sa ok - wg tego wiem, ze i czujniki, i wszytskie kabelki po drodze sa w porzadku bo nigdzie sygnal sie nie gubi
[ Dodano: 2011-07-27, 17:08 ]
mam po lifcie p11.144
silnik ga16de
ktos kiedys pisal, ze ten wtyk z abs powinien byc w nogach pasazera po prawej stronie, ale ja tam nic nie mam, za to mam ten wtyk przy samej pompie abs
Wtyk przy nogach pasażera był w przed liftowej. Po lifcie go nie ma. Wg schematów dla poliftowej przekaźniki są integralną częścią pompy ABSu.
Poniżej masz link do PDFa opisującego hamulce i działanie ABSu w Twoim aucie:
http://www.wrzucaj.com/454750
Dzieki za fajna lekturke - juz czytam
Moze wiesz jednak, jaki u mnie bedzie problem i jak go rozwiazac:
od zalaczenia silnika pali sie lampka ABS
kod to 61 - hydraulic pump/relay
jak pisalem wczesniej, czujniki i kabelki sprawdzone
jesli jade 20 na godz, wylacze i zalacze podczas jazdy silnik, lampka gasnie - moge tak jechac dopoki nie zatrzymam sie lub nie przyspiesze, wtedy lampka znow sie zapali
Moze wiesz jednak, jaki u mnie bedzie problem i jak go rozwiazac:
od zalaczenia silnika pali sie lampka ABS
kod to 61 - hydraulic pump/relay
jak pisalem wczesniej, czujniki i kabelki sprawdzone
jesli jade 20 na godz, wylacze i zalacze podczas jazdy silnik, lampka gasnie - moge tak jechac dopoki nie zatrzymam sie lub nie przyspiesze, wtedy lampka znow sie zapali
Zajżyj na strone 81 tego PDFa - tam masz kroki które trzeba przejść po kolei i co sprawdzić.dmx81 pisze:Dzieki za fajna lekturke - juz czytam
Moze wiesz jednak, jaki u mnie bedzie problem i jak go rozwiazac:
od zalaczenia silnika pali sie lampka ABS
kod to 61 - hydraulic pump/relay
jak pisalem wczesniej, czujniki i kabelki sprawdzone
jesli jade 20 na godz, wylacze i zalacze podczas jazdy silnik, lampka gasnie - moge tak jechac dopoki nie zatrzymam sie lub nie przyspiesze, wtedy lampka znow sie zapali
no wlasnie przeczytalem i ide zaraz poprobowac...
ABS actuator and electric unit - to oznacza pompe abs z calym elektrycznym sterowaniem?
bezpieczniki juz sprawdzilem wczesniej (te w kabinie i te pod maska)
sprawdze opor pomierzy 28,31 a masa powinno byc ok 0
sprawdze napiecie miedzy 30 a masa, powinno byc wieksze niz 0
jesli to wszystko ok to znaczy ze caly element do wymiany?
zastanawia mnie tylko to, ze kiedy jade 20 na godz i wylacze/zalacze silnik, to lampka gasnie i nie zapala sie tak dlugo, jak jade bez zmieniania predkosci
(slychac jak pracuje pompa, bo pierscien jest pekniety - ale byl zawsze i pompa zawsze pracowala przy 20 km/h - ale nigdy nie palila sie lampka, a teraz od zalaczenia silnika juz sie swieci - czyli nie na podstawie pomiaru obrotow kol, ale cos z pompa/elektryka - tak mi sie wydaje)
ABS actuator and electric unit - to oznacza pompe abs z calym elektrycznym sterowaniem?
bezpieczniki juz sprawdzilem wczesniej (te w kabinie i te pod maska)
sprawdze opor pomierzy 28,31 a masa powinno byc ok 0
sprawdze napiecie miedzy 30 a masa, powinno byc wieksze niz 0
jesli to wszystko ok to znaczy ze caly element do wymiany?
zastanawia mnie tylko to, ze kiedy jade 20 na godz i wylacze/zalacze silnik, to lampka gasnie i nie zapala sie tak dlugo, jak jade bez zmieniania predkosci
(slychac jak pracuje pompa, bo pierscien jest pekniety - ale byl zawsze i pompa zawsze pracowala przy 20 km/h - ale nigdy nie palila sie lampka, a teraz od zalaczenia silnika juz sie swieci - czyli nie na podstawie pomiaru obrotow kol, ale cos z pompa/elektryka - tak mi sie wydaje)
Dokładniedmx81 pisze: ABS actuator and electric unit - to oznacza pompe abs z calym elektrycznym sterowaniem?
Tak, ale wcześniej zrób jeszcze diagnostykę i skasuj błędy - opis jak to zrobić jest na stronie 68 PDFa.dmx81 pisze: sprawdze opor pomierzy 28,31 a masa powinno byc ok 0
sprawdze napiecie miedzy 30 a masa, powinno byc wieksze niz 0
Jeśli jest nie rozbieralny, a pewnie tak jest to może się okazać że do wymiany.dmx81 pisze: jesli to wszystko ok to znaczy ze caly element do wymiany?
Tego niestety nie wiem - ale myślę, że idzie się doczytać w tym pdfie jak ziła system i wnioski można będzie wyciągnąćdmx81 pisze: zastanawia mnie tylko to, ze kiedy jade 20 na godz i wylacze/zalacze silnik, to lampka gasnie i nie zapala sie tak dlugo, jak jade bez zmieniania predkosci
(slychac jak pracuje pompa, bo pierscien jest pekniety - ale byl zawsze i pompa zawsze pracowala przy 20 km/h - ale nigdy nie palila sie lampka, a teraz od zalaczenia silnika juz sie swieci - czyli nie na podstawie pomiaru obrotow kol, ale cos z pompa/elektryka - tak mi sie wydaje)
[ Dodano: 2011-07-27, 18:32 ]
Na pocieszenie dodam, że nie są drogie te całe pompy
poki co, wszystko dziala jak nalezy wg instrukcji, wypada na pompe...
czy jest jeszcze jakas inna znana mozliwosc? np zapowietrzona pompa itd?
no trudno, jak nic innego nie wymysle, to zamowie ta pompe (za chwilke poczytam, czy da rade wymienic samemu)
[ Dodano: 2011-07-27, 20:18 ]
http://allegro.pl/pompa-abs-primera-p11 ... 55881.html
czy to nie za tanie?
bo jest duzy rozrzut cen i nie wiem na co zwrocic uwage (poza tym ze ma byc gwarancja sprawnosci)
czy jest jeszcze jakas inna znana mozliwosc? np zapowietrzona pompa itd?
no trudno, jak nic innego nie wymysle, to zamowie ta pompe (za chwilke poczytam, czy da rade wymienic samemu)
[ Dodano: 2011-07-27, 20:18 ]
http://allegro.pl/pompa-abs-primera-p11 ... 55881.html
czy to nie za tanie?
bo jest duzy rozrzut cen i nie wiem na co zwrocic uwage (poza tym ze ma byc gwarancja sprawnosci)
Ja nie znam - może ktoś z forumowiczów jeszcze coś podrzuci.dmx81 pisze:czy jest jeszcze jakas inna znana mozliwosc? np zapowietrzona pompa itd?
Wymiana nie powinna być kłopotliwa - później trzeba tylko dodatkową osobę do odpowietrzenia.dmx81 pisze:no trudno, jak nic innego nie wymysle, to zamowie ta pompe (za chwilke poczytam, czy da rade wymienic samemu)
Jeśli jest gwarancja rozruchowa to nie powinno być problemów, dopóki pompy nie wadzisz do auta to jej nie sprawdzisz.[/quote]dmx81 pisze: http://allegro.pl/pompa-abs-primera-p11 ... 55881.html
czy to nie za tanie?
bo jest duzy rozrzut cen i nie wiem na co zwrocic uwage (poza tym ze ma byc gwarancja sprawnosci)
ok, dzieki za cierpliwosc oczywiscie punkcik juz wczesniej polecial
chyba zamowie... jedyny problem, ze musi ona doleciec az na Iceland
ale warto czekac, bo tu zaplace 10 x tyle, za tydz bede mogl stwierdzic, czy pomoglo.
Mam jeszcze pytanie o kasowanie bledu, ide zaraz sprobowac skasowac, ale zastanawia mnie to, ze wszyscy mowia (pisza) ze abs resetuje pamiec bledu przy przekrecaniu kluczyka
chyba zamowie... jedyny problem, ze musi ona doleciec az na Iceland
ale warto czekac, bo tu zaplace 10 x tyle, za tydz bede mogl stwierdzic, czy pomoglo.
Mam jeszcze pytanie o kasowanie bledu, ide zaraz sprobowac skasowac, ale zastanawia mnie to, ze wszyscy mowia (pisza) ze abs resetuje pamiec bledu przy przekrecaniu kluczyka
Trzeba by poczytać tego pdfa - ale skoro by się kasował po przekręceniu kluczyka to po co by ustawili specjalną procedurę kasowania? Wydaje mi się, choć pewności nie mam, że w poliftowej się nie kasuje błąd. Wnioskuje po tym, że miałem błąd czujnika, a w zasadzie dwóch. Po odczytaniu błędów, skasowałem je i został tylko jeden. A wcześniej kilka razy kluczyk przekręcałem i same się nie skasowały mimo, że już czujniki były ok.dmx81 pisze:ok, dzieki za cierpliwosc oczywiscie punkcik juz wczesniej polecial
chyba zamowie... jedyny problem, ze musi ona doleciec az na Iceland
ale warto czekac, bo tu zaplace 10 x tyle, za tydz bede mogl stwierdzic, czy pomoglo.
Mam jeszcze pytanie o kasowanie bledu, ide zaraz sprobowac skasowac, ale zastanawia mnie to, ze wszyscy mowia (pisza) ze abs resetuje pamiec bledu przy przekrecaniu kluczyka
Mnie też czeka wymiana chyba całej pompy - mam kod 31 - otwarty obwód czujnika prawego tyłu. Wszędzie na kablach jest ok, a sterownik nie widzi czujnika