FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Docieranie Silnika po remoncie
Autor Wiadomość
TomyDDC 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: WRA 36195
Model: 200SX S14a Racing

Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 509
Skąd: Stefanów/Radom
  Wysłany: 2011-07-16, 07:45   Docieranie Silnika po remoncie

Jak w temacie, czy ktoś może to już robił? Dobrze by było umieścić tutaj jakieś porady na ten temat. Jaki dystans, co ile wymiana oleju, jak użytkować taki świeży silnik?
_________________
DDC-Performance
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


bombel 
Administrator
Skarbnik Stowarzyszenia


Model: IS300 SC
Pomógł: 130 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 11214
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-16, 08:16   

ja tez bede to robil. Plan jest zalac olej z plukanka i pierwszy tysiac bez przekraczania 4000 obrotow. potem nowy olej ale tez z 1000 na spokojnie
_________________
ILE KOSZTUJE TURBO??
 
     
nowak 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: WPN ....
Model: p11 2.0td sedan

Pomógł: 12 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 478
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2011-07-16, 10:31   

tak jak piszesz, z tym że ja bym sugerował nawet do 3000 obrotów. i po 1000km. wymiana oleju i potem powoli można zacząć zwiększać obroty, ale bez szaleństwa.
_________________

 
     
bombel 
Administrator
Skarbnik Stowarzyszenia


Model: IS300 SC
Pomógł: 130 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 11214
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-16, 10:36   

Cytat:
tak jak piszesz, z tym że ja bym sugerował nawet do 3000 obrotów


Masakra dla silnika. Strasznie obciaza rozrzad. Optymalne obroty dla benzynówki to ok 3-3,5 tys obr
_________________
ILE KOSZTUJE TURBO??
 
     
nowak 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: WPN ....
Model: p11 2.0td sedan

Pomógł: 12 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 478
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2011-07-16, 10:55   

fakt. zapomniałem że rozrząd jest na łańcuszku. ostatnio docierałem benzyniaka, ale na pasku i do 3000 obrotów było dobrze.
_________________

 
     
DiLGT 
fanatyk nissana


Model: Nissan 200SX
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-07-16, 11:46   

bombel napisał/a:
Cytat:
tak jak piszesz, z tym że ja bym sugerował nawet do 3000 obrotów


Masakra dla silnika. Strasznie obciaza rozrzad. Optymalne obroty dla benzynówki to ok 3-3,5 tys obr


Jakies zrodla pisane na poparcie twojej tezy sa? czy to jakas madrosc ludowa?
_________________

 
     
bombel 
Administrator
Skarbnik Stowarzyszenia


Model: IS300 SC
Pomógł: 130 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 11214
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-16, 12:41   

wiele razy byla o tym dyskusja na forum. zreszta sam sprobuj tak jezdzic skoro moment jest wysoko
_________________
ILE KOSZTUJE TURBO??
 
     
TomyDDC 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: WRA 36195
Model: 200SX S14a Racing

Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 509
Skąd: Stefanów/Radom
Wysłany: 2011-07-16, 20:51   

Faktycznie optymalny zakres obrotów w nissanach jest około 3500 rpm. I wydaje mi się, że tannależałoby trzymać obroty. Jeździć delikatnie, nie przyspieszać gwałtownie. No i najważniejsze, redukować biegi. Chodzi o to, że jeśli ciśniemy od 1500rpm w gaz, to panewki bardzo dostają. Powinno się płynnie i delikatnie na każdym biegu jechać.

A zastanawiam się czy np w trasie można dobrze dotrzeć silnik, czy raczej zmienna charakterystyka jazdy w mieście? Bo mógłbym np zrobić w trasie 1000km jadąc ok 3500rpm na 5 biegu... Co o tym sądzicie :?:
_________________
DDC-Performance
 
 
     
nowak 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: WPN ....
Model: p11 2.0td sedan

Pomógł: 12 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 478
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2011-07-16, 21:04   

myślę że w trasie byłoby dobrze, a napewno szybciej :mrgreen:
_________________

 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


bombel 
Administrator
Skarbnik Stowarzyszenia


Model: IS300 SC
Pomógł: 130 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 11214
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-16, 22:42   

Ja planuje trase Wawa-szczecin-Wawa celem dotarcia :D
_________________
ILE KOSZTUJE TURBO??
 
     
TomyDDC 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: WRA 36195
Model: 200SX S14a Racing

Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 509
Skąd: Stefanów/Radom
Wysłany: 2011-07-18, 11:05   

Aha, to ja w takim razie też udam się w trasę. :D
_________________
DDC-Performance
 
 
     
Ryba 
Moderator


Model: Primera P10 GT + T
Pomógł: 11 razy
Wiek: 29
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 2594
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-07-18, 12:33   

a jakie oleje preparaty proponujecie do takich pierwszych rozruchów ??
_________________
EWOLUCJA Z GA16DE na SR20DE+T (Opis na pierwszej stronie )
 
 
     
Felipe 
doświadczony forumowicz


Model: K10 K11
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 232
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-07-18, 18:44   

Docieranie lubi hamowanie silnikiem, ksiazkowo mowia aby robic to jak tylko sie da.
Z kolei stare majstry powiadaja, ze jest to glupota i takie docieranie jest na krotka mete, poniewaz utrzymywany film olejowy w panewkach traci symetrycznosc i czesc panewki moze byc docierana na sucho.

Ktos wie cos na ten temat?
 
     
nowak 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: WPN ....
Model: p11 2.0td sedan

Pomógł: 12 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 478
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2011-07-18, 20:19   

tak na prawde to nigdy nie słyszałem o docieraniu na hamowaniu silnikiem i nigdy tak nie docierałem silnika tylko normalnie jeżdżąc.
_________________

 
     
Ryba 
Moderator


Model: Primera P10 GT + T
Pomógł: 11 razy
Wiek: 29
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 2594
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-07-18, 22:28   

a jakie oleje preparaty proponujecie do takich pierwszych rozruchów ??
_________________
EWOLUCJA Z GA16DE na SR20DE+T (Opis na pierwszej stronie )
 
 
     
Felipe 
doświadczony forumowicz


Model: K10 K11
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 232
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-07-18, 23:06   

Cytat:
tak na prawde to nigdy nie słyszałem o docieraniu na hamowaniu silnikiem i nigdy tak nie docierałem silnika tylko normalnie jeżdżąc.


Zazwyczaj wygląda to mniej-więcej tak (drobne modyfikacje procedury w zależności od wyznawanej filozofii):

1. Olej mineralny do docierania (jest to bodaj 10w40... jeśli się nie mylę, to Millers taki robi i ponoć jest bardzo dobry) i autko sobie na nim pracuje jakieś pół godzinki przy obrotach około 2500 rpm.
2. Potem wymienia się filtr i wlewa się nowy olej do docierania (taki sam, jak wcześniej) a następnie pokonuje się 500km z lekkim/średnim obciążeniem silnika, na "średnich" obrotach. Ważne jest, by sporo hamować silnikiem oraz, nie przekraczać 4000 rpm.
3. Znów zmieniasz filtr, wlewasz półsyntetyk (np. Mobil cośtam 10w40), znowu 500km normalnej jazdy i aby ładnie dotrzeć silnik tak, jak to opisałeś, wraz ze zbliżaniem się do następnej wymiany oleju powoli zaczynasz silniczek kręcić wyżej (powoli i z głową oczywiście).
4. Po tych 500 km wymieniasz filtr, zalewasz syntetyk (polecam mobil 1 5w50). Jeździsz już zupełnie normalnie.

Jest jeszcze opcja docierania auta na hamowni. Nieco droższa, ale masz pewność, że się nie zapomnisz oraz masz pełną kontrolę, nad warunkami w jakich to się dzieję. Nie polecam też docierania silnika w zimie.


link: http://forum.toyotaklub.o...p?topic=23523.0

Cytacik z forum toyoty co mysla na temat docierania. Tez tam mowila zeby hamowac silnikiem.
 
     
bombel 
Administrator
Skarbnik Stowarzyszenia


Model: IS300 SC
Pomógł: 130 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 11214
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-19, 05:55   

Wczoraj rozmawiałem z Limonem o docieraniu i wg Coobcia docieranie wygląda tak:

1. Półsynetetyk i zrobić przejażdżkę tylko do całkowitego nagrzania silnika

2. Zlewamy olej, wymieniamy filtr i kolejne 250 km

3. Kolejna zmiana oleju i filtra i tak do 1000 km

4. Olej docelowy
_________________
ILE KOSZTUJE TURBO??
 
     
RysM 
wiem o czym pisze


Model: 200sx s14a
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 54
Skąd: WaWa
Wysłany: 2011-07-19, 07:05   

Panowie ja osobiście zastosował bym półsyntetyk + 1 stage i przejechał ok 2tys km i po tym okresie zalewamy olej właściwy
dlaczego tak: pierwsze odpalenie to najwięcej budulca dla preparatu XADO i duże pole do popisu dla niego jeżeli jednak macie obawy to proszę możecie zagrzać motor na 10w40 zmienić go na olej właściwy i zalać 1 Stage i na tym przejechać 2kkm i wymienić olej.

W każdym przypadku zabrudzeń i opiłków itp. filtr oleju nam to wychwyci dwa producenci samochodów zalecają do nowych aut wymianę oleju po ok 2,5tys km i w wielu przypadkach mimo że zalecają jazdę na syntetykach na pierwszy montaż idzie półsyntetyk

Sposoby opisane wyżej nie są złe ale technologia obróbki poszła do przodu i wyżej opisywane metody trącają myszką :) nie krytykuję ich ale skoro mamy inną epokę i nowoczesną technologie to dlaczego z niej nie korzystać :) w końcu już mało kto używa vhs a raczej już wielu z nas zachwyca się blu-rey :)
_________________

660 530 728
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


bombel 
Administrator
Skarbnik Stowarzyszenia


Model: IS300 SC
Pomógł: 130 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 11214
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-19, 08:20   

RysM zapomniałeś tylko, że SR20 to konstrukcja z poczatku lat 90-tych :)
_________________
ILE KOSZTUJE TURBO??
 
     
RysM 
wiem o czym pisze


Model: 200sx s14a
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 54
Skąd: WaWa
Wysłany: 2011-07-19, 18:36   

to nie wpływa :) powiem tak konsultowałem to ze swoim technicznym i on przedstawił to w ten sposób a facet pracuje na XADO od 20 lat i wie co mówi jest po polibudzie wrocławskiej ogarnia tematy :) jeżeli pozwolicie zaproszę go na forum i on na pewno wyjaśni Wam to lepiej niż ja :) osobiście słucham się go w modyfikacji sx-a i używania w nim technologi Xado jeszcze nigdy mnie nie zawiódł :D
_________________

660 530 728
 
     
TomyDDC 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: WRA 36195
Model: 200SX S14a Racing

Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 509
Skąd: Stefanów/Radom
Wysłany: 2011-07-19, 19:32   

niech napisze co i jak
_________________
DDC-Performance
 
 
     
smeru 
fanatyk nissana

Nr rejestracyjny: WPI
Model: P11.144
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 378
Skąd: Góra Kalwaria

Wysłany: 2011-07-19, 19:55   

_________________
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
 
 
     
Felipe 
doświadczony forumowicz


Model: K10 K11
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 232
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-07-19, 20:49   

smeru z jakiej to lektury, manuala od sr20?
 
     
smeru 
fanatyk nissana

Nr rejestracyjny: WPI
Model: P11.144
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 378
Skąd: Góra Kalwaria

Wysłany: 2011-07-19, 22:01   

To jest Instrukcja obsługi Nissan Primera, która była dawana do P11.144 w Polsce.
_________________
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
 
 
     
DiLGT 
fanatyk nissana


Model: Nissan 200SX
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-07-24, 19:02   

Tylko inne jest docieranie silnika z fabryki a inne po remoncie. Na nissantechu sa 2 dobre posty http://www.nissantech.pl/...findpost&p=9002 oraz streszczenie http://www.nissantech.pl/...findpost&p=8940
_________________

 
     
scubzik 
Moderator
Sunnyfikator :)


Nr rejestracyjny: EL / EPA
Model: N14 GA14DS +, SSS :)

Pomógł: 26 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 2991
Skąd: TrzyKorony
Wysłany: 2012-03-27, 14:04   

Odgrzeję kotleta .. bo i mnie czeka docieranie ..
dostałem następującą instrukcję (podobną do bomblowej a właściwie Coobciowej)

1.Start .. rozgrzanie silnika .. i zlewka + wymiana filtra - (już zrobione na Shell Helix-10W40)
2. 200-250 km na Castrol Magnatec 10W40 - już wlany (+nowy filtr)
następne "stage" przy konsultacji z mechanikiem
Catrol - będzie jako docelowy .. chyba że przesiądę się na Motula ..
_________________
Uważaj Gość na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
 
 
     
killer2000 
fanatyk nissana


Model: almera gti vvl
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-13, 11:07   

który z tych dwóch oleji byście wybrali po remoncie jako docelowy olej valvoline synpower 5w40 czy motula 5w40 kuna nie moge sie zdecydować
_________________
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Pawel18PL 
Moderator


Model: 100nx gti
Pomógł: 15 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 2513
Skąd: ObywatelŚwiata
Wysłany: 2012-05-13, 12:03   

Motul ponoć szybciej się starzeje... Tak, że częstsza wymiana, jeśli wymieniasz co 5-7kkm to można brać, jeśli rzadziej to valvo.
_________________
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
 
 
     
Arias 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: SK jakieś cyfry i W jak Wariat :D
Model: Primera P11 GT
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 1140
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-07-20, 11:33   

Odgrzeję temacik, bo w sumie nikt nie wspomniał o docieraniu " na ostro "

Cytacik od fachowców z TRD:

The following is part of the Formula Atlantic Motor kit instructions, from TRD:

To ensure long life and reliability you must properly break in your freshly assembled engine.

For a high performance street motor fill the engine with a good grade 20W-50 Mineral based oil. Fill the oil filter with oil before installing it. Remove the spark plugs and crank the engine until the oil pressure comes up on the gauge.

Re-install the spark plugs. Now you are ready to start her up. Start the engine and bring it immediately to 2,000 rpm. Vary the engine speed between 2,000 - 3,000 rpm for about 30 minutes. After 30 minutes stop the engine, check the valve lash and re-torque the head bolts. Drain the oil and change the filter. Re-fill the engine with 20W-50 Mineral based oil.

Drive the car slowly for about 500 miles keeping the rpm under 4,000. Don't lug the engine either because that's worse for the motor than over revving it. After 500 miles change the oil and filter again. You can now use a synthetic oil if you want to. Use a 20W-50 oil and change it every 3,000 miles. Your engine is now broken in.

Na moje to:
1. Zalać minerala i na wykręconych świecach kręcić, aż nabierze cisnienia.
2. Odpalić i szybko wskoczyć na 2000 rpm.
3. Utrzymywać 2000-3000 rpm przez 30 minut domyślam się że na biegu jałowym.
4. Po 30 minutach zlać ponownie olej mineralny wymienić filtr, sprawdzić dokręcenie śrub głowicy i pokrywy.
5. Powili jeździć przez ??800?? Km, nie szarpiąc i nie przekraczając 4000.
6. Po tym dystansie można już zalać syntetyk i Łooooogień ]:->
7.Wymieniać olej co 4.500 Km, ale to chyba przesada :P



Jakieś za, bądź przeciw ?? Bo w bardzo niedalekiej przyszłości mnie to czeka :]
_________________
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
 
 
     
Shadows 
fanatyk nissana
JDMKRAKOW.COM


Model: V6
Wiek: 28
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 1177
Skąd: Krk
Wysłany: 2013-07-20, 17:32   

Zalać olej przełączyć na gaz i dać mu na zimnym :lol:
_________________
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 18