Nissan Almera GTi - dolot
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Nissan Almera GTi - dolot
Witam. Dzisiaj zakończyłem pracę nad układem dolotowym w mojej Almerce. To co zrobiłem u siebie to:
- usunięcie puszki tłumika szmerów między zderzakiem a nadkolem,
- usunięcie całej obudowy seryjnego filtra powietrza,
- zakup filtra stożkowego Fujita 3" ( 240 zł z przesyłką ),
- zakup adaptera pod stożek 77mm ( 30zł ),
- zakup rury kominkowej ( spiro )80mm ( ok. 15 zł ) ,
- zakup 2 rur bass-reflex 76mm ( 20 zł z przesyłką ),
- zakup polistyrenu 50 x 40 cm ( 15zł ),
- zakup maty termoizolacyjnej ( 10 zł ),
- zakup opasek zaciskowych ( 3 zł ).
Postanowiłem rozwiązać to w nast. sposób :
1. Montaż stożka.
Stożek zamontowałem za pomocą adaptera ( otwory we własnym zakresie ) do przepływki.
2. Osłona termiczna
Wyciąłem ją z polistyrenu. Posłużyłem się wcześniej przygotowanym szablonem z kartonu. Następnie okleiłem go matą termoizolacyjną, potem dla estetyki brzegi okleiłem taśmą.
3. Zimny dolot.
Tutaj posłużyłem się dwiema rurami spiro i wykorzystałem seryjne 2 otwory ( dziura w nadkolu po dyfuzorze i otwór zaraz pod błotnikiem przez który przechodzi wiązka przewodów i linka od otwierania maski. Wloty rur umieściłem w dziurze po halogenie ( halogen stracił odbłyśnik przez brud i wodę więc postanowiłem go usunąć ). Aby to wyglądało estetycznie, w obie rury włożyłem tuby od bass-refleksu i przymocowałem je do zderzaka, gdzie pełnią funkcje ,, łapaczy ".
Przy takim rozwiązaniu reakcja na pedał gazu jest o wiele bardziej odczuwalna, z pewnością poprawił się dół obrotów. Dźwięk silnika jest mega męski Ogólnie wyszło na duży +. Koszt po podsumowaniu całej operacji zamknął się w 350 zł. Czas wykonania to prawie całe popołudnie.
Jutro dla rozjaśnienia tematu postaram się wstawić foty.
Pozdrawiam
- usunięcie puszki tłumika szmerów między zderzakiem a nadkolem,
- usunięcie całej obudowy seryjnego filtra powietrza,
- zakup filtra stożkowego Fujita 3" ( 240 zł z przesyłką ),
- zakup adaptera pod stożek 77mm ( 30zł ),
- zakup rury kominkowej ( spiro )80mm ( ok. 15 zł ) ,
- zakup 2 rur bass-reflex 76mm ( 20 zł z przesyłką ),
- zakup polistyrenu 50 x 40 cm ( 15zł ),
- zakup maty termoizolacyjnej ( 10 zł ),
- zakup opasek zaciskowych ( 3 zł ).
Postanowiłem rozwiązać to w nast. sposób :
1. Montaż stożka.
Stożek zamontowałem za pomocą adaptera ( otwory we własnym zakresie ) do przepływki.
2. Osłona termiczna
Wyciąłem ją z polistyrenu. Posłużyłem się wcześniej przygotowanym szablonem z kartonu. Następnie okleiłem go matą termoizolacyjną, potem dla estetyki brzegi okleiłem taśmą.
3. Zimny dolot.
Tutaj posłużyłem się dwiema rurami spiro i wykorzystałem seryjne 2 otwory ( dziura w nadkolu po dyfuzorze i otwór zaraz pod błotnikiem przez który przechodzi wiązka przewodów i linka od otwierania maski. Wloty rur umieściłem w dziurze po halogenie ( halogen stracił odbłyśnik przez brud i wodę więc postanowiłem go usunąć ). Aby to wyglądało estetycznie, w obie rury włożyłem tuby od bass-refleksu i przymocowałem je do zderzaka, gdzie pełnią funkcje ,, łapaczy ".
Przy takim rozwiązaniu reakcja na pedał gazu jest o wiele bardziej odczuwalna, z pewnością poprawił się dół obrotów. Dźwięk silnika jest mega męski Ogólnie wyszło na duży +. Koszt po podsumowaniu całej operacji zamknął się w 350 zł. Czas wykonania to prawie całe popołudnie.
Jutro dla rozjaśnienia tematu postaram się wstawić foty.
Pozdrawiam
QG15+
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Nom takie płaskie przykrycie od góry na rzepy...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
ja wycialem stelaz z blachy aluminiowej i przynitowalem szczelnie karimate.mysle ze jest spoko
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14e ... c50cd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14e ... c50cd.html
mistrzów prostej pozdrawia pierwszy zakręt...
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Ja zamierzam do seryjnej puszki wypełnionej wkładką K&N doprowadzić powietrze spod zderzaka. Kibelrura i heja. Zobaczymy co to da. Obecnie wywaliłe jedynie tłumik szmerów spod zderzaka. Pojawiła się mega kupa w postacj słabego dołu. Zakleiłem dziurę wylotu do wcześniej wywalonego filtra taśmą i jest lepiej.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Miałem tak samo p'xxl. Po wyjęciu dyfuzora i tej rury łączącej puchę z nadkolem auto dosłownie (!) nie jechało do 3tys. Czym prędzej wsadziłem ją z powrotem i od razu poszła jedna spiro rura pod nadkole i była znacząca poprawa . W Twoim przypadku, skoro zostajesz przy wkładce, myślę, że najlepszym rozwiązaniem było by poszerzenie dziury w nadkolu i dać spiro 80mm tak jak piszesz spod zderzaka - do samej puchy.
Dzisiaj popracuję nad górną pokrywą, zobaczymy co z tego wyjdzie
Dzisiaj popracuję nad górną pokrywą, zobaczymy co z tego wyjdzie
QG15+
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
Też słyszałem, że Simota nie jest zła.I ceny są przystępne.
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Nie są- sam sprawdzałem
Zapomniałem o tym temacie, a chyba pora na aktualizację
Dolot STAGE 2
Blaszany szablon:
Który następnie okleiłem od zewnątrz ekranem grzejnikowym i taśmą aluminiową. Spód wyłożony jest folią dekarską Dorken Reflex Plus:
Nawiew pozostał z halogenu, ale został ,,ugrzeczniony" i nie powiewa już wiochą
Efekt finalny pod maską:
Co do efektu- po jednym wieczorze ciągłego upalania ( na zewnątrz ok. 25st.) sam stożek NIE BYŁ NAWET LETNI. Więc polecam to każdemu, kto ma chwilę czasu, odpowiedni sprzęt, cierpliwości i.....stożek pod maską
Zapomniałem o tym temacie, a chyba pora na aktualizację
Dolot STAGE 2
Blaszany szablon:
Który następnie okleiłem od zewnątrz ekranem grzejnikowym i taśmą aluminiową. Spód wyłożony jest folią dekarską Dorken Reflex Plus:
Nawiew pozostał z halogenu, ale został ,,ugrzeczniony" i nie powiewa już wiochą
Efekt finalny pod maską:
Co do efektu- po jednym wieczorze ciągłego upalania ( na zewnątrz ok. 25st.) sam stożek NIE BYŁ NAWET LETNI. Więc polecam to każdemu, kto ma chwilę czasu, odpowiedni sprzęt, cierpliwości i.....stożek pod maską
QG15+