Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Nissan Almera GTi - dolot

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Nissan Almera GTi - dolot

Post autor: Modzelitto » 2011-05-20, 22:10

Witam. Dzisiaj zakończyłem pracę nad układem dolotowym w mojej Almerce. To co zrobiłem u siebie to:
- usunięcie puszki tłumika szmerów między zderzakiem a nadkolem,
- usunięcie całej obudowy seryjnego filtra powietrza,
- zakup filtra stożkowego Fujita 3" ( 240 zł z przesyłką ),
- zakup adaptera pod stożek 77mm ( 30zł ),
- zakup rury kominkowej ( spiro )80mm ( ok. 15 zł ) ,
- zakup 2 rur bass-reflex 76mm ( 20 zł z przesyłką ),
- zakup polistyrenu 50 x 40 cm ( 15zł ),
- zakup maty termoizolacyjnej ( 10 zł ),
- zakup opasek zaciskowych ( 3 zł ).
Postanowiłem rozwiązać to w nast. sposób :
1. Montaż stożka.
Stożek zamontowałem za pomocą adaptera ( otwory we własnym zakresie ) do przepływki.
2. Osłona termiczna
Wyciąłem ją z polistyrenu. Posłużyłem się wcześniej przygotowanym szablonem z kartonu. Następnie okleiłem go matą termoizolacyjną, potem dla estetyki brzegi okleiłem taśmą.
3. Zimny dolot.
Tutaj posłużyłem się dwiema rurami spiro i wykorzystałem seryjne 2 otwory ( dziura w nadkolu po dyfuzorze i otwór zaraz pod błotnikiem przez który przechodzi wiązka przewodów i linka od otwierania maski. Wloty rur umieściłem w dziurze po halogenie ( halogen stracił odbłyśnik przez brud i wodę więc postanowiłem go usunąć ). Aby to wyglądało estetycznie, w obie rury włożyłem tuby od bass-refleksu i przymocowałem je do zderzaka, gdzie pełnią funkcje ,, łapaczy ".
Przy takim rozwiązaniu reakcja na pedał gazu jest o wiele bardziej odczuwalna, z pewnością poprawił się dół obrotów. Dźwięk silnika jest mega męski :) Ogólnie wyszło na duży +. Koszt po podsumowaniu całej operacji zamknął się w 350 zł. Czas wykonania to prawie całe popołudnie.
Jutro dla rozjaśnienia tematu postaram się wstawić foty.
Pozdrawiam
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-05-20, 22:31

obowiązkowo :)

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2011-05-20, 22:59

No no, zapowiada się ciekawie, czekam niecierpliwie na foty!! ;)

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2011-05-21, 19:26

A tak to wygląda:
Obrazek
Obrazek
Widok ze zdjętym nadkolem:
Obrazek
I ogólnie z zewnątrz:
Obrazek
Profi na pewno to to nie jest, na urlopie to dopracuję ponieważ i tak będę zdejmował zderzak. Zastanowię się jeszcze nad poszerzeniem dziury w nadkolu.
Jakiekolwiek sugestie mile widziane ;-)
Pozdrawiam.
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2011-05-22, 08:11

dobrze jakbyś zrobił jakąś "przykrywkę" na tą ściankę grodziową gdyby to było w miarę szczelne do tego dziura powiększona to na pewno nie było by zamuły szczególnie w ciepłe dni

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-05-22, 08:31

Nom takie płaskie przykrycie od góry na rzepy...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2011-05-22, 14:27

No właśnie, pierwsze co to poszerzę tę dziurę i rurę skieruję bardziej w stronę stożka. A z góry, zrobię tak jak mówi Coobcio, czyli pokrywa z tych samych materiałów jak najbardziej dopasowana do ścianki grodziowej mocowana na rzepy ;-) . Dzięki za podpowiedzi :-) .
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
pulp
wiem o czym pisze
Posty: 72
Rejestracja: 2010-01-09, 15:11
Lokalizacja: chotomow

Post autor: pulp » 2011-05-22, 16:11

ja wycialem stelaz z blachy aluminiowej i przynitowalem szczelnie karimate.mysle ze jest spoko :mrgreen:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14e ... c50cd.html
mistrzów prostej pozdrawia pierwszy zakręt...

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2011-05-22, 16:25

Wow! Całkowita zabudowa... Też postaram się pójść w tym kierunku. Ta karimata to z czego jest, oprócz folii aluminiowej z wierzchu?
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-05-22, 19:03

"karimata" zazwyczaj jest z karimaty :-P

Dobrze że strugasz powoli CAI ja u siebie wsadziłem rórę dolotową w tą dziurę koło akumulatora i sam ten zbieg dał odczuwalną różnicę.

U siebie kombinuje stożek simota w obudowie.

[ Dodano: 2011-05-22, 20:04 ]
wybierasz się na c ?
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2011-05-23, 15:37

BaSsGrU pisze:"karimata" zazwyczaj jest z karimaty
Chodziło mi czy jest z gęstej pianki czy z grubej gąbki :-P
Uważam, że lepiej jest zainwestować w coś lepszego niż Simota...
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2011-05-24, 07:42

Ja zamierzam do seryjnej puszki wypełnionej wkładką K&N doprowadzić powietrze spod zderzaka. Kibelrura i heja. Zobaczymy co to da. Obecnie wywaliłe jedynie tłumik szmerów spod zderzaka. Pojawiła się mega kupa w postacj słabego dołu. Zakleiłem dziurę wylotu do wcześniej wywalonego filtra taśmą i jest lepiej. :)
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2011-05-24, 09:23

Miałem tak samo p'xxl. Po wyjęciu dyfuzora i tej rury łączącej puchę z nadkolem auto dosłownie (!) nie jechało do 3tys. Czym prędzej wsadziłem ją z powrotem i od razu poszła jedna spiro rura pod nadkole i była znacząca poprawa :-). W Twoim przypadku, skoro zostajesz przy wkładce, myślę, że najlepszym rozwiązaniem było by poszerzenie dziury w nadkolu i dać spiro 80mm tak jak piszesz spod zderzaka - do samej puchy.
Dzisiaj popracuję nad górną pokrywą, zobaczymy co z tego wyjdzie :mrgreen:
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2011-05-26, 02:04

czy simota to lipna firma możecie się wypowiedzieć co nieco
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-05-26, 05:34

killer2000 simota jest ok

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-05-26, 08:25

sam mam wkładke simota, z najniższej połki to najlepsze co możesz miec :)
Dark Shadow

Awatar użytkownika
ANDREW
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-10, 12:25
Lokalizacja: Lodz,Kutno

Post autor: ANDREW » 2011-05-26, 10:17

Też słyszałem, że Simota nie jest zła.I ceny są przystępne.

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2011-05-26, 18:23

Ta Simota to sucha jest czy zaolejona?
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-05-26, 18:40

wydaje mi się że jest sucha (na taką mi wygląda) ale głowy nie dam. mam też storzek JR i też wygląda na suchy,
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2011-05-26, 18:49

W takim razie skąd aż taka różnica cen? Jakość materiału filtrującego? A może płaci się za napis K&N, Fujta itp... Zaczynam się zastanawiać, czy jest sens w ogóle przepłacać prawie 200 zł...
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2011-05-26, 19:45

simota zaoliwiona jest
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2011-05-26, 20:40

zgadza się podobnie jak AOMA, ja przerobiłem kilka stożków i zdecydowanie polecam suchy filtr np Fujita

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2011-05-27, 06:46

fuijta jest podobno najlepsza na świecie ale za 100zł to tylko simota :mrgreen:
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-05-27, 09:43

K&N też jest zaoliwony więc fujita będzie najlepsza.
Sa też ciekawe gąbkowe filtri ITG czy Pipercross
JR wygląda na suchy ale możliwe że tylko tak wygląda.
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2011-06-17, 21:17

Dolot ukończony :-D . Tak to wyszło w efekcie końcowym:
Obrazek
[ W sumie zdjęcie troszkę nie aktualne, bo na pokład wleciał również SSAC :evil: ]
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2011-06-17, 21:57

tak samo zrobie a to to świecące to co to
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2011-06-17, 22:01

killer2000 pisze:tak samo zrobie
Polecam :-D
killer2000 pisze:a to to świecące to co to
Mata termoizolacyjna
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-06-17, 22:33

Mam nadzieje że zastosowałeś materiały które nie są łatwopalne :-|

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2012-12-14, 15:10

Nie są- sam sprawdzałem ;-)

Zapomniałem o tym temacie, a chyba pora na aktualizację :D


Dolot STAGE 2



Blaszany szablon:

Obrazek

Który następnie okleiłem od zewnątrz ekranem grzejnikowym i taśmą aluminiową. Spód wyłożony jest folią dekarską Dorken Reflex Plus:

Obrazek

Nawiew pozostał z halogenu, ale został ,,ugrzeczniony" i nie powiewa już wiochą :-P

Obrazek


Efekt finalny pod maską:

Obrazek

Co do efektu- po jednym wieczorze ciągłego upalania ( na zewnątrz ok. 25st.) sam stożek NIE BYŁ NAWET LETNI. Więc polecam to każdemu, kto ma chwilę czasu, odpowiedni sprzęt, cierpliwości i.....stożek pod maską :D
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-12-14, 15:37

A jak się nie ma zdolności?? :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Dolotowy”