Witam wszystkich szanownych forumowiczów. Mam P12 kombi z silnikiem 1.8 w wersji z katalizatorem w pojedynczej obudowie z jedna sonda. W rodzinie mam tez drugie auto P12 sedana tez z silnikiem 1.8 ale już katalizatorem w wersji podwójnej i dwiema sondami. Mój silnik na biegu jałowym chodzi dość głośno - w sensie słychać go dość wyraźnie stojąc obok pojazdu - a w sedanie na postoju praktycznie go nie słychać. W jeździe jest tak samo, u mnie w kombi jest dużo głośniej. Przychodzi mi na myśl, że hałas od silnika to może wina katalizatora. W związku z tym mam pytanie czy można zaadoptować - choćby na chwile podmienić - te rożne katalizatory. Czy ten podwójny mogę założyć w miejsce pojedynczego - chodzi na razie o sprawdzenie czy hałas się uspokoi. Katalizatory nawet używane są dość drogie i nie chcę ryzykować zakupu jeśli nic się nie zmieni.
Może ktoś z was przerabiał ten temat. Jeśli da się podmienić to bardzo proszę o info co zrobić i czy kolektor też będę musiał wymienić.
Dodatkowe pytanie. W krótkim zakresie obrotów ok 3000-3500 mam denerwujące drżenie (brzęczenie) lewarka od skrzyni biegów. Jak to usunąć bo strasznie denerwuje w trasie - akurat na V biegu prędkość mniej więcej od ok 100 do 120km/h, później ustaje.
[P12/WP12] Wymiana katalizatora w P12 z silnikiem 1.8
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
kolmar to są dwa trochę różne silniki. Twój jest pewnie jeszcze z początku produkcji. Podmiana nic nie da bo nie masz miejsca na wpiecie drugiej sondy i bedą Ci bzdury pokazywały.
Co do głośności to kombi jest puszką i dlatego jest głosniej.
Sprawa lewarka jest normalna, bo Nissany maja lewarek na stałe w skrzyni, wiec wszystkie jej obciazenia sa na niego przekladane.
Co do głośności to kombi jest puszką i dlatego jest głosniej.
Sprawa lewarka jest normalna, bo Nissany maja lewarek na stałe w skrzyni, wiec wszystkie jej obciazenia sa na niego przekladane.
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Gałkę zmiany biegów masz fabryczną, czy jakąś uniwersalną etc.?kolmar pisze:W krótkim zakresie obrotów ok 3000-3500 mam denerwujące drżenie (brzęczenie) lewarka od skrzyni biegów.
Może to właśnie w gałce hałasuje. Czasami wystarczy odkręcić, coś zamotać i będzie dobrze.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Co do silnika to ja mam auto z 2003r a sedan z podwójnym katem jest z 2002r.
Gałkę mam oryginalną, z tym mieszaniem tam to nic się nie da pomieszać bo już próbowałem. Drży cały pręt i hałas (to wkurzające brzęczenie) jest jakby od strony jego mocowania u dołu. Jak go przytrzymuje ręką to jest ok.
Może jakaś sprężyna albo może jakieś ustrojstwo trzeba by tam wymienić?
Nikt nie miał z czymś takim do czynienia? Chodzi mi o hałas drążka......
Gałkę mam oryginalną, z tym mieszaniem tam to nic się nie da pomieszać bo już próbowałem. Drży cały pręt i hałas (to wkurzające brzęczenie) jest jakby od strony jego mocowania u dołu. Jak go przytrzymuje ręką to jest ok.
Może jakaś sprężyna albo może jakieś ustrojstwo trzeba by tam wymienić?
Nikt nie miał z czymś takim do czynienia? Chodzi mi o hałas drążka......
Jeśli mechanizm wybieraka dzwoni przy zwiększonych obrotach lub w specyficznym zakresie to znaczy że kończą się mechanizmy. Z reguły to jest naprawialne. Musisz wyjąć wybierak, wszystko wyczyścić bo tam z reguły gromadzi się sporo syfu i oszacować co się wytarło i gdzie masz luzy przez co lewarek lata i grzechocze. Ostatnio wyjmowałem ze swojego przegub krzyżakowy łączący swożeń z mechanizmem wybierania biegów. Nędzna konstrukcja oparta o plastiki. Gromadzi się dużo syfu i nieco to sztywnieje. Są tam też stosowane gumowe uszczelniacze które mogą się skończyć. Ogólnie polecam wyjąć, wymyć w benzynie, zasmarować i złożyć. Jeśli grzechotanie dochodzi bezpośrednio spod lewarka to będziesz musiał zdjąć obudowe tunelu i zobaczyć co tam się dzieje. jeśli jest to dosyć dokuczliwe, lewarek opada na którąś strone itd, to raczej czeka cię grubsza naprawa polegająca na jego regeneracji. Dalszym etapem degradacji mechanizmów wybieraka będzie znacznie utrudnione wbijanie biegów, szczególnie w zimie, co np. przy wyprzedzaniu może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji. Podejżewam że pod lewarkiem zlokalizowana jest przynajmniej jeszcze jedna tuleja i to luz na niej może powodować hałas. Lewarek też jeszcze jakoś musi być ponad nią trzymany. W wielu autach spotkałem się z plastikowym wieńcem wokół kuli na lewarku, który gdy się kończy, dostaje luzów i lewarek się w nim obija.