Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny/100NX] Sprzęgło

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-04-24, 14:36

Ważne, żeby dać mu się ułożyć:) Jak masz taki wybór to jasne że idź w exedy ;)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dualowiec1111 » 2011-04-24, 19:57

jakiś miesiąc temu wymieniłem sprzęgło na włoskie valeo ( najtańsze jakie dało radę kupić 230 pln). Przy przebiegu 280 kkm sprzęgło Aisin NISSAN przy wyprzedzaniu i obciążeniu przy zmianie biegów lubiło się ślizgnąć. Uszkodzona była tylko tarcza - wyślizgana do nitów. :P . Sprzęgło 2 dni wymieniałem (sam 1 raz w życiu). Jedyny błąd jaki popełniłem to olej do skrzyni biegów - wlałem najtańszego HIPOLa orlenowskiego i czeka mnie wymiana na jakiś Valvoline 75W90 bo skrzynia ciężko chodzi na zimno.

Sprzęgło puki co chodzi , ładnie zasprzęgla, o jakość tarczy i docisku nie boję się , tylko łożysko muszę mieć na oku - lubią się sypać w tanich zestawach. Kupując sprzęgło wychodziłem z założenia że więcej niż 2 lata nie mam zamiaru jeździć tak starym autem. Trzeba przeskoczyć na wspomaganie ,poduszki powietrze i inne duperele :P w końcu :D.
Nissan, Opel, Vw, Bmw, Peugeot .... jeden pies, wszystko ma 4 koła i jeździ.

BTB
aktywny forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 2010-06-10, 17:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BTB » 2011-04-24, 20:52

valeo do gti 280zl wiec tanie fest;) orientuje sie ktos ile kosztuje exedy ?
Mialem kiedys valeo w 1.4 i bylem mega zadowolony ;)

Awatar użytkownika
MlodyLDZ
fanatyk nissana
Posty: 998
Rejestracja: 2010-08-19, 20:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MlodyLDZ » 2011-04-25, 00:03

Exedy ok.700zł. ;) Valeo zrobiło się koreańskie więc jakość mogła spaść. Niby Aisin też robi do nowych Hyundaia (koreańskie z tego co braciak mówił), ale do japońców są made in japan. Ogólnie polecam Aisina. Na pewno lepsze niż Valeo, ale gorsze niż Exedy, no ale w cenie Exedy kupisz 2 Aisiny. ;) Ew. bierz ASCO. Jest to samo co Aisin, tylko łożysko ew. inne, ale też niekoniecznie. Ja miałem wszystko Aisina np. Zobacz na http://www.4cars.pl/ . Tylko polecam zamawiać przez internet, na pewno lepiej niż kupować w sklepie. Lepiej jest nawet zamówić na stronie i odebrać u nich.

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2011-07-22, 14:12

A jakie sprzęgło polecacie do N14 SR (GA16DE) bo tak czytam to te Aisin nie koniecznie są najdroższe a ponoć dają radę oczywiście w grę wchodzi tylko nowe. Często się ścigam i zależy mi żeby dobrze kleiło na starcie. I jak rozumiem nie ma sensu wymieniać samych docisków czy tarcz tylko całe od razu ?

Steinway

Post autor: Steinway » 2011-08-30, 17:24

Witam, panowie mam pytanie, czy to normalne że w Sunny 2.0d sprzęgło ciężko ,,chodzi" ?? Co prawda już się przyzwyczaiłem ale żonie kiepsko się jeździ... Jeżeli to jest usterka, to gdzie leży jej przyczyna? A może taka jego natura?

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2011-08-30, 18:41

Duchu pisze:A jakie sprzęgło polecacie do N14 SR (GA16DE) bo tak czytam to te Aisin nie koniecznie są najdroższe a ponoć dają radę oczywiście w grę wchodzi tylko nowe. Często się ścigam i zależy mi żeby dobrze kleiło na starcie. I jak rozumiem nie ma sensu wymieniać samych docisków czy tarcz tylko całe od razu ?
Zdecydowanie polecam.
Wymieniaj komplet od razu - zestaw ma oznaczenie KN-175.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

Steinway

Post autor: Steinway » 2011-08-30, 21:02

pomoże ktoś z tym sprzęgłem??

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2011-08-30, 22:20

Steinway, jesteś pewien, że to po prostu nie jest zatarta linka ?
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

Steinway

Post autor: Steinway » 2011-08-31, 02:00

właśnie szkopuł w tym że linkę niedawno wymieniałem bo się zerwała. zarówno przed jak i po wymianie ciężko chodzi...

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2011-08-31, 10:02

Może psiknij jakimś wd-40 w ośkę na której jest zamocowane łożysko oporowe.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-08-31, 11:08

Może sprzęgło jest źle złożone .. i dlatego ciężko łazi.. WD40 raczej nie pomoże.. Steinway, posłuchaj na otwartej masce czy podczas wciskania nic nie zgrzyta .. może ta tuleja jest jakoś zapieczona (ta od łapy sprzęgła, gdzie wchodzi o obudowę sprzęgła)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2011-09-13, 21:18

Łapa wyciskowa jest na dwóch tulejach w obudowie sprzęgła/skrzyni,górnej i dolnej.Jeśli oś zaciera się w tych tulejkach to będziesz rwał kolejne linki.Odepnij linkę z łapy i sprawdź czy oś jej obraca się lekko ,jeśli nie to musisz to przesmarować i rozruszać,ewentualnie wymienić te elementy z jakiejś używki.
ObrazekObrazek

Zaag
wiem o czym pisze
Posty: 48
Rejestracja: 2009-12-21, 18:12
Lokalizacja: wwa

Post autor: Zaag » 2011-09-26, 08:20

Witam!

Posiadam Sunnego 2.0d. mam dwa problemy ze sprzęgłem. Najpierw strasznie ciężko chodziło, wymieniłem linkę (linex)i chodziło rewelacyjnie lekko. po przejechaniu 5 tys km znów chodzi ciężej. czy to linka czy coś innego.

drugi problem to sprzęgło bierze przy samym dole, 1-2 cm od podłogi samochód już jedzie. poza tym nie ślizga się ani nic. czy to objaw kończącego się sprzęgła czy można to jakoś podregulować, jak?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2011-09-26, 09:15

Jakby się kończyło to by właśnie wyżej łapało więc raczej sprzęgło masz ;)

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-09-26, 11:35

jest taka sruba do regulaci linki sprzegla przy skrzyni biegow ... jak mialem sunnego to mi wysoko sprzeglo lapalo ...podkrecilem linke i sie poprawilo tylko ze ta regulacja dawala ciala i znow zawsze wracalo do tego samego polozenia

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2011-09-26, 16:15

U mnie po swapie i założeniu nowego sprzęgła i docisku,okazało się że pedał sprzęgła wpadł mi w podłogę.Nie pomagała regulacja ,po prostu nie wystarczała.Pochwili namysłu zastosowaliśmy z Felipe mały patent z przeciętej nasadki #24 i tak zostało do dzisiaj :lol:
Obrazek
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2011-09-26, 16:23

alfabox, "potrzeba matką wynalazków" :lol:

Awatar użytkownika
zecikk
fanatyk nissana
Posty: 559
Rejestracja: 2009-12-09, 11:54
Lokalizacja: PT/Gdynia/Coventry

Post autor: zecikk » 2011-09-26, 19:21

Duchu pisze:Jakby się kończyło to by właśnie wyżej łapało
no nie powiedziałbym.
Transit 2,3 Pb/Lpg , Honda CR-V II 2.0 vtec

kamillrrr
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2011-12-06, 21:10
Lokalizacja: Jbie

[N14] Problem z sprzęgłem

Post autor: kamillrrr » 2011-12-06, 21:14

Hej, witam wszystkich.

Mam problem z moim nissanem, silnik to SR20VE, problem polega na tym, że jak na 5 biegu będe trochę jechał w jednej pozycji pedału gazu przy 2tyś obrotów np i dodam gwałtownie gazu do deski, sprzęgło tak jak by się slizga, bo obroty rosną aż do końca a gdy wciskam gaz stopniowo, nie od razu, obroty rosną normalnie, czy to nie czasem docisk?

Dzięki, pozdrawiam, Kamil.
Ostatnio zmieniony 2011-12-08, 10:41 przez kamillrrr, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-12-06, 21:20

Na pewno tarcza ale docisk pewnie też.
Wymień kompletne bo różnica w cenie niewielka a robocizna droga :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

kamillrrr
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2011-12-06, 21:10
Lokalizacja: Jbie

Post autor: kamillrrr » 2011-12-06, 21:30

Chciałbym dodać, że na 1, 2, 3 biegu jest normalnie.

Jakie sprzęgło do SR20VE 200ps?

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-12-06, 21:35

kamillrrr, na 1,2,3 biegu nie ma takiego "oporu"
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

kamillrrr
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2011-12-06, 21:10
Lokalizacja: Jbie

Post autor: kamillrrr » 2011-12-06, 21:37

Rozumiem, chciałbym zapytać jakie sprzęgło do SR20VE, wcześniej się rozglądałem i nie umiem znaleźć nic sensownego?

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2011-12-06, 22:45

exedy robi wzmocnione sprzęgła
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
Osa
stały bywalec
Posty: 107
Rejestracja: 2009-12-09, 00:28
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: Osa » 2011-12-06, 22:53

polecam aisina z 12 łopatkowym dociskiem pare VE na tym lata i daje rade :)
Części i akcesoria motoryzacyjne.
Oleje i plyny Gulf, Liqui Moly.
www.sr20.pl

kamillrrr
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2011-12-06, 21:10
Lokalizacja: Jbie

Post autor: kamillrrr » 2011-12-07, 01:31

Dzięki za odpowiedzi, nie umiem znaleźć tego sprzęgła Aisina, najlepsza opcja by była tanio i dobre ;)

Awatar użytkownika
sydney_92
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2010-11-06, 22:05
Lokalizacja: Wisła

Post autor: sydney_92 » 2012-01-15, 17:03

zecikk pisze:
Duchu pisze:Jakby się kończyło to by właśnie wyżej łapało
no nie powiedziałbym.
W moim słonku jest nakulane 130kk km, linka poluzowana maksymalnie i sprzęgło chwyta u samej góry, czy to objaw jego końcówki? ;)
..::Nigdy nie mów nigdy::..

Sr20deUSE
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2011-04-30, 14:31
Lokalizacja: War-Maz Górki

Sprzęgło do n14 gti 2.0 rok93. Jakie najlepsze?

Post autor: Sr20deUSE » 2012-02-18, 08:49

Zacznę od tego ze kupiłem rok temu komplet: docisk , łożysko wyciskowe i sprzęgło "AISIN" (nie używane) założone razem ze druga skrzynia biegów (stara skrzynia poszła w rozsypkę + jeden przegub )
Jeszcze nie byłem na kanale wiec nie wiem czy to na 100% procent rozleciało sie sprzęgło.
Miesiąc temu poluzowałem linke sprzęgła o 4 milimetry ponieważ zaczęło się ślizgać ,moze to linka sprzegła się kurczyła od zimna tak sądziłem - operacja pomogła.

{{-sprzęgło działało do dnia dzisiejszego . Na chwile pedał sprzęgła wpadł w podłogę po czym puściło. Próbowałem ruszyć ale tylko sprzęgło 3 razy szarpało i gasło silnik aż do całkowitego zaniku }}

Mam kilka pytania do was:
1. Czy te objawy mogą wskazywać koniec sprzęgła?
2. Jak kupić drugie nowe Sprzęgło do gti 2.0 rok 93. To jakie będzie najlepsze ? (moc auta to blisko 185KM )
3. Wertując allegro w kategorii SPRZĘGŁA znalazłem to : NISSAN Sunny II 1.8 GTI nie wiem czy przypasuje dla mojego. Może ilość ząbków/trybików będzie się zgadzała. Czy ktoś wie ile jest ich? (Moje autko to n14 gti 2.0 rok 93).

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2012-02-18, 21:59

Sr20deUSE pisze:Wertując allegro w kategorii SPRZĘGŁA znalazłem to : NISSAN Sunny II 1.8 GTI nie wiem czy przypasuje dla mojego.
Nie przypasuje-w swoim N14 masz SR20,a ten silnik to CA18.
Sr20deUSE pisze:1. Czy te objawy mogą wskazywać koniec sprzęgła?
Albo sprzęgło albo skrzynia.Na luzie możesz go przepchać?
Sr20deUSE pisze:linka sprzegła się kurczyła od zimna tak sądziłem
Z tego co mnie uczyli,to w miarę zużycia sprzęgła luz się zmniejsza,dlatego wprowadzili samoregulację w nowszych modelach.Nie wstawiałeś mu ostatnio tak,że sprzęgło mogło się mocno zużyć?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”