Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Primera] Płyn hamulcowy

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
lisek
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2009-12-09, 09:11
Lokalizacja: Kielce / Warszawa
Kontakt:

[Primera] Płyn hamulcowy

Post autor: lisek » 2010-01-28, 14:32

Zagadka na dziś :P

Ubywa płynu hamulcowego. Przewody suche, zaciski suche, korektory suche, deptanie na pedał nie daje żadnego kapania nigdzie.

Jakieś pomysły? Leje sie do serwa przy pompie?
Ostatnio zmieniony 2014-07-30, 08:19 przez lisek, łącznie zmieniany 1 raz.

donn_primerra
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
Lokalizacja: Łask

Post autor: donn_primerra » 2010-01-28, 14:46

no skoro wszystko sprawdziles od pompy po zacisk x4 i suche to nie ma innej opcji .. odkrec pompe od serwa odchyl i sprawa sie wyjaśni
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik

p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach

Awatar użytkownika
lisek
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2009-12-09, 09:11
Lokalizacja: Kielce / Warszawa
Kontakt:

Post autor: lisek » 2010-01-29, 07:43

leje korektor, ale wyszło dopiero po tym jak popracował, tak to nie lał. Ehh. Już go wymieniałem ;/

donn_primerra
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
Lokalizacja: Łask

Post autor: donn_primerra » 2010-01-29, 10:40

czyli jednak gdzieś był wyciek :-) sprawdziłeś dokładnie i masz...

a nie raz na forum czyta sie ginie mi płyn ginie mi olej wszystko sprawdziłem nigdzie nie cieknie.. samo nic sie nie dzieje ....
A nie lepiej wywalic całkowicie ktoś tu pisał o tym lepsze hample wtedy. pozdro
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik

p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-29, 10:42

Zajrzyj pod auto i sprawdź czy na wysokości baku paliwa nie ma przecieków, tu gdzie przewody są zagięte niemal o 90 stopni i pną się do góry.
Wiele przypadków miałem że były mocno skorodowane i puszczały płyn....
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

[P11/WP11] Plyn hamulcowy

Post autor: abc1234xx » 2011-05-02, 17:44

Jaki polecacie plyn hamulcowy? bede zakladac komplet trw na przod i chce wymienic tez plyn.. prawdopodobnie skusze sie na ferodo? dobry wybor? oczywiscie dot4

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2011-05-02, 20:54

Ferodo to dobra firma ale ja u siebie podczas regeneracji tylnych zacisków wlałem płyn z ORGANIKI i jak na razie (9miesięcy) wszystko działa poprawnie :)

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2011-05-07, 16:14

po wielu opiniach zamieszczonych w tym temacie ;P (taki zarcik) kupile ferodo dot 4 ;D kolo wtorku bede wymieniac wiec dam znac co to za wynalazek ;)

Awatar użytkownika
deBestciak
fanatyk nissana
Posty: 358
Rejestracja: 2010-11-01, 13:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: deBestciak » 2011-05-26, 18:39

no i no i ??? jakie wrażenia ???
przygoda z nissanem zakończona :( teraz TOYOTA ;)

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2011-05-26, 18:41

zle ;P nawet czasu myslec o wymianie nie bylo ;) moze w przyszlym tygodniu sie uda ;/

Awatar użytkownika
Beliar
aktywny forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2012-07-18, 21:27
Lokalizacja: Poznań

Jaki plyn hamulcowy ?

Post autor: Beliar » 2012-11-24, 13:05

Witam

mam zamiar kupic plyn hamulcowy jaki polecacie najlepszy..? dot4, dot4.1, dot 5.1 ?

co myslicie o takich jak :

1. Motul RBF660 DOT 4
http://allegro.pl/sportowy-plyn-hamulco ... 63944.html

2.Motul DOT 5.1
http://allegro.pl/filtrgdansk-motul-dot ... 60628.html

3.Ferodo DOT 5.1
http://allegro.pl/plyn-hamulcowy-ferodo ... 92819.html

4.MOBIL BRAKE FLUID DOT4.1
http://allegro.pl/mobil-brake-fluid-dot ... 55845.html

a moze proponujecie jakies inny.. ?

Ja osobiscie najbardziej jestem za DOT4 czyli tym pierwszym. Poczytalem troche na temat tych plynow : " sklad chemiczny plynow mineralnych moze uszkodzic gumowe elementy/przewody hamulcowe (DOT 4 to plyn syntetyczny, DOT5 to silikonowy). "

aha i co jeszcze czy do P11 miesci sie 500ml czy troche wiecej i musze kupic 1l ?

Awatar użytkownika
Paweł12
stały bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 2012-09-05, 21:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Paweł12 » 2012-11-24, 14:44

Ja osobiście jeżdżę na DOT5 i nic się nie dzieje. żadnych anomali:) ale jak dla mnie to już zależy od kierowcy:)
ZdrowaśTurbinoPowietrzaśPełnaGaz z Toba BłogosławionaśtyMiędzyKolektorami i BłogosławionyOwocŻywotaTwojego Moment
ŚwiętaTurbinoMatkoMocyMódlSię za NamiWolnymiTeraz i w GodzinęBrakuWachyAmen

Awatar użytkownika
Mateusz_P11_144
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: Mateusz_P11_144 » 2012-11-24, 14:57

Ja mam DOT4 z K2 i daje rade. Żadnych "anomalii" jak Paweł napisał ;)
I DOT 4 jest zalecany wg Manuala i instrukcji obsługi a dokładniej:
DOT4 US FMVSS nr 116 :)) Ilość zależna od zużycia klocków ale jak kupisz litr to na pewno CI starczy:)

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-11-24, 15:06

Motul RBF600 czy 660 powinno się wymieniać co roku, także nie wiem czy to taki dobry interes.
Ja rok temu zmieniłem na ATE Blue Racing (DOT4) i jest bardzo ok, wytrzymał spokojnie ponad pół godzinną, bardzo dynamiczną jazdę po krętej, stromej trasie w 35st na zewnątrz, do tego auto nie było puste (3 os. ale bez bagażu). Od kół aż ciepło biło, felgi gorące, że nie szło ręki przyłożyć na dłużej, a i tak na samym końcu trasy normalnie hamował. Ano, wymiana co 3 lata.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Beliar
aktywny forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2012-07-18, 21:27
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Beliar » 2012-11-24, 15:17

A dlaczego powinno sie wymieniac co roku ? to chyba tez zalezne ile sie jezdzi w ciagu roku ja moze zrobie z 5/6tys max

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-11-24, 15:33

Beliar pisze:A dlaczego powinno sie wymieniac co roku ? to chyba tez zalezne ile sie jezdzi w ciagu roku ja moze zrobie z 5/6tys max
Tam chodzi o pochłanianie wody, te wyczynowe płyny są bardziej odporne na wysoką temperaturę, ale przez to są silnie higroskopijne. Dlatego przy wymianie płynu nie liczy się przebieg, tylko czas, bo czy auto stoi czy jedzie i tak płyn pochłania wodę z otoczenia. Oczywiście na takim płynie można jeździć dłużej, pewnie nawet nie będzie objawów negatywnych przy normalnym użytkowaniu (wiele osób jeździ na tym płynie dużo dłużej niż rok), tylko przy mocniejszym zagrzaniu układu (po tym roku od wymiany) może już być problem, bo płyn straci swoją odporność na temperatury i przez zawartość wody zagotuje znacznie szybciej.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2012-11-24, 17:04

Według serwisówki wymiana płynu hamulcowego co 24 miesiące lub 60tys. km.

[ Dodano: 2012-11-24, 17:06 ]
Jeżeli chodzi o płyny hamulcowe wyczynowe wod2u ma rację, wymiana co 12 miesięcy lub 30 tys. km.

Martin
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2011-07-13, 09:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Martin » 2012-11-26, 01:00

ja jeżdżę na zwykłym, boschowskim, o ile mnie pamięć nie myli wygląda to tak - płyn hamulcowy, i generalnie dobrze jest, choć trzeba pamiętać, że nalezy dbać o cały układ, odpowietrzanie etc. jest bardzo ważne

ROBERT77
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2012-06-16, 13:18
Lokalizacja: Polska

nowy płyn hamulcowy.

Post autor: ROBERT77 » 2013-09-13, 18:30

Witam wszystkich.Mam pytanko. Gdzie na forach mogę znaleźć opis,jak wymienić płyn hamulcowy,ile wlać,jak odpowietrzyć układ? A jak nigdzie nie ma opisu ,to poproszę jakiegoś mądrzejszego ode mnie o pomoc.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Witajcie wszyscy!

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-09-13, 20:20

Jeżeli nie zmieniasz rodzaju płynu, czyli jak masz DOT4, to lejesz DOT4, a nie DOT5.1 (bo to jedyna rozsądna opcja zmiany), to śmiało litr, wystarczy. Najprostrzy sposób, to na wyłączonym silniku odkręcić korek zbiorniczka i wybrać płyn strzykawką ile się da, następnie zalać pod sam korek nowego płynu i procedura odwrotna jak odpowietrzania, czyli zaczynasz od przedniego lewego koła, luzujesz odpowietrznik i jeżeli masz pomoc to druga osoba pompuje pedałem hamulca, aż zacznie lecieć płyn nieco innej barwy, chodzi o to żeby wypchnąć stary płyn. Lewe, prawe przednie lewe prawe tylne, po zakończonej procedurze dolewasz płynu to prawidłowego poziomu. I powoli sprawdzasz czy układ jest sprawny, czasem się zdarza, że jak się coś po drodze niedokładnie zrobiło, to i tak trzeba na koniec cały układ odpowietrzyć, wtedy na wyłączonym silniku zaczynasz od prawego lynego, lewego, prawego przedniego i na koniec lewego przedniego, tyle, że teraz pompujesz, aż wyleci powietrze i zacznie tryskać płyn. Na koniec oczywiście sprawdzasz poziom płynu i ewentualnie uzupełniasz.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

ROBERT77
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2012-06-16, 13:18
Lokalizacja: Polska

Post autor: ROBERT77 » 2013-09-13, 21:02

Dzięki bardzo za wyczerpujący opis całej procedury.Pozdrawiam serdecznie i życzę udanego weekendu i spokojnej nocy.
Witajcie wszyscy!

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-09-13, 21:58

Od tego jest klub :) Ale swoją drogą używaj opcji szukaj :) wiem, wiem ciężko jest coś znaleźć w naszej wyszukiwarce, ale w ten sposób znajdziej przy okazji bardzo dużo innych cennych informacji :]

Pozdrawiam i powodzenia przy samodzielnej wymianie, bo może nie jest to to samo co dokładanie Turbo-kitu ale robione samemu tym bardziej, że wnioskując jesteś "jeszcze" nissanowym laikiem to cieszy :)
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

dragon_db
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2014-04-02, 14:00
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: dragon_db » 2015-07-06, 12:31

Witam. Mam problem z układem hamulcowym. W ubiegly weekend podjechalem do mechanika na wymianę przednich klocków hamulcowych (klocki ATE). Przy okazji mechanik zasugerował wymianę płynu hamulcowego, na co się zgodzilem. Po wymianie płynu i odpaleniu silnika oraz naciśnięciu na pedal hamulca zauważylem, że pedal łapie opór strasznie nisko (nie było możliwości natychmiastowego zatrzymania samochodu po wciśnięciu hamulca). Mechanik odpowietrzyl jeszcze raz układ, po odpowietrzeniu to samo, po czym stwierdził, że prawdopodobnie klocki hamulcowe muszą się dostosować do tarcz. Poczytalem trochę w internecie i postanowiłem jeszcze raz odpwietrzyc układ zgodnie z manualem (ze wzgledu na ABS odlaczylem akumulator i odpowietrzylem wg kolejności LT, PP, PT, LP). Podczas odpowietrzania nie pojawił się żaden babelek powietrza. Natomiast po odpaleniu silnika zauważylem zdecydowaną poprawę (samochód zatrzymuje się, system ABS działa). Jednak nadal nie jest to stan taki, jaki był przed wymiana płynu. I teraz pytanie, czy faktycznie jest się czym przejmować ? Może faktycznie, że względu na założenie nowych klocków hamulcowych na stare tarcze, klocki muszą się jakoś dopasować ? A może przy odpowietrzaniu popelnilem jakiś błąd ? Z góry dzięki za odpowiedzi :-)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-06, 12:48

Dragon_db, powinieneś mieć załączony zapłon, żeby zawory w pompie ABS były otwarte.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

dragon_db
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2014-04-02, 14:00
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: dragon_db » 2015-07-06, 13:35

1 i 2 odpowietrzanie zostało wykonane przy wyłączonym zapłonie, 3 i 4 odpowietrzanie wykonalem przy uruchomionym silniku, natomiast ostatnie wykonalem wg service manuala, i póki co, przynosiło największy efekt. Nie wiem, czy mam dalej próbować samemu odpowietrzac, czy moze udać się do jakiegoś porządnego serwisu :-/

arones77
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2015-07-04, 15:16
Lokalizacja: tomaszow maz

Post autor: arones77 » 2016-07-30, 12:20

Witam potrzebuje pomocy ,potrzebuje kupic pompe hamulcowa do primery p10 2.0slx z 90 roku nigdzie nie moge znjsc potrzebuje na 4 wejscia na pompie . pomoze ktos? Cieknie mi plyn po pompie.
ale

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-07-30, 13:34

Ja chyba będę mieć taką pompę. Pokaż jej zdjecie tylko
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

arones77
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2015-07-04, 15:16
Lokalizacja: tomaszow maz

Post autor: arones77 » 2016-07-30, 17:40

oki

[ Dodano: 2016-07-30, 18:42 ]
http://imged.pl/pompa-hamulcowa-nissan- ... 21827.html

[ Dodano: 2016-07-30, 20:24 ]
PODESLALEM ZDJECIE W LINKU
Ostatnio zmieniony 2016-07-30, 17:42 przez arones77, łącznie zmieniany 1 raz.
ale

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-07-30, 20:00

Mam taką jak jesteś z Tomaszowa Mazowieckiego to masz do mnie 25km
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

arones77
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2015-07-04, 15:16
Lokalizacja: tomaszow maz

Post autor: arones77 » 2016-07-30, 20:24

jest sprawna ? jle chcesz za nia?

[ Dodano: 2016-07-30, 21:31 ]
jak mozesz to podaj nr tel zadzwonie jutro klo 9
ale

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce”