drążek kierowniczy
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
drążek kierowniczy
Porobił mi się luzy w układzie kierowniczym i chcę sobie samemu z tym poradzić, ale potrzebuję porady Mianowicie jeżeli chodzi o wymianę końcówki drążka to nie ma problemu. Tylko ja chcę wymienić cały drążek i tutaj zostałem nastraszony, że potrzebuję jakiś specjalny klucz, żeby odkręcić go (jego przegub) od maglownicy. Na rysunku drążki i maglownica występuje jako jedność. Dodatkowo dowiedziałem się dziś, że wiele firm w ogóle wycofało się z produkcji drążków m.in. JC, 555. W sklepach praktycznie nic nie mogę dostać, na necie też nic wiele interesującego nie znalazłem. I już sam nie wiem o co z tym wszystkim chodzi ten drążek w ogóle jest wymienialny ? Czy dam radę go wymienić samemu ?
Drążek jest wymienialny i dasz radę samemu. Warunkiem jest klucz. Jeśli były już kiedyś wymieniane to jest szansa , że jest drążek przygotowany pod klucz 30 mm , musisz zsunąć gumę i sprawdzić. Na Twoim miejscu nie pieprzyłbym się z tym sam. Jedź do Gumaru na ul. Metalową i wymienią za 35 zł + 70 za ustawienie zbieżności. Mogę ich polecić , robią dobrze.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
To po jakich warsztatach Ty jeździsz ? Przecież zawieszenie w Primerze to żadna filozofia , nie ma jakiegoś specjalnego sprzętu do badania zawieszenia. Wystarczą szarpaki na zwykłej stacji diagnostycznej. Problem pojawia się tylko przy diagnozowaniu górnych wahaczy , ale brecha w dłoń i też można znaleźć gdzie jest luz.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
No odwiedziłem już kilka warsztatów w swojej okolicy i wszyscy byli zdziwieni łożyskami w zwrotnicy (które to na dodatek sam musiałem pokazywać ) jak też górnymi wahaczami (jeden gość już słysząc przez telefon o górnych wahaczach zrezygnował z wykonywania usługi ) Tylne zawieszenie też budzi zdziwienie mechaników Niestety wszędzie słyszę że zawiecha jest OK. A auto nerwowo się prowadzi (myszkuje) już przy 80km/h Dlatego szukam warsztatu godnego zaufania. Nie oczekuję cudów ale te 120/h to powinienem móc jeździć bez strachu że zaraz wypadnę z drogi. To co? Śmigać do GUMARU?
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
hary7 zmień mechaników. W mojej okolicy każdy dobry mechanik, zna dokładnie zawieszenie P11. Każdy powie, że często padają górne wahacze, że końcówka zwrotnicy jest na 2 łożyskach itd.
Truszczu dodam tylko, że drążki są identyczne np. w Micrze K11. Więc szukaj zamiennie. Ja wymieniałem, ale nie pamiętam ile za to płaciłem.
Truszczu dodam tylko, że drążki są identyczne np. w Micrze K11. Więc szukaj zamiennie. Ja wymieniałem, ale nie pamiętam ile za to płaciłem.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
hary7, przyjedź kiedyś ,na spota do Olsztyna. Ogarniemy ten temat. Jeśli mówisz o myszkowaniu auta po drodze , to stawiam na górne wahacze.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
Zobaczę jak znajdę chwilę wolnego w tym tygodniu to spróbuję sam wymienić, a jak nie to podjadę do Gumaru.
Jednak nie wiem w jaki sposób kontruje się końcówkę wkręcaną w maglownicę. Podobno wystarczy zrobić to z odpowiednim momentem i tyle. Cz może coś się zaklepuje i blokuje nakrętkę ?
hary7 podobno jak górne mocowanie tylnego amortyzatora poleci to auto też zaczyna myszkować. A z przodu to co łożyska zwrotnicy, drążki kierownicze (jak u mnie), wahacze górne to chyba najczęstsze przyczyny.
Jednak nie wiem w jaki sposób kontruje się końcówkę wkręcaną w maglownicę. Podobno wystarczy zrobić to z odpowiednim momentem i tyle. Cz może coś się zaklepuje i blokuje nakrętkę ?
hary7 podobno jak górne mocowanie tylnego amortyzatora poleci to auto też zaczyna myszkować. A z przodu to co łożyska zwrotnicy, drążki kierownicze (jak u mnie), wahacze górne to chyba najczęstsze przyczyny.