Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Duze spalanie :( CD20T

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Przem
wiem o czym pisze
Posty: 70
Rejestracja: 2009-12-09, 00:15
Lokalizacja: Szczecin/Dźwirzyno

Post autor: Przem » 2011-03-17, 15:14

No i prima zdechła-już sam nie wiem co robić.
z kompa chyba nie wychodzi napięcie, checkengine sie pali, przekażniki w kabinie cykają, kod 55 czyli że niby żadnych błędów i dupa
ktoś ma pomysł jak uratować prime :?:

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2011-03-17, 15:23

A wszystkie kontrolki Ci się swiecą na desce rozdzielczej ?? Licznik elektroniczny (wskaźnik kilometrów) działa ??
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

Awatar użytkownika
Przem
wiem o czym pisze
Posty: 70
Rejestracja: 2009-12-09, 00:15
Lokalizacja: Szczecin/Dźwirzyno

Post autor: Przem » 2011-03-17, 15:39

tak świecą się (chyba wszystkie kontrolki sie świecą-checkengine mryga tylko kodem 55 na stałe) i działa , świeci sie licznik, rozrusznik kręci tylko iskry nie podaje -nie wiem już co robić-mechanicy/elektrycy się poddali- pomóżcie :!: :!: :!:

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2011-03-17, 17:51

Przem. Najprawdobodobniej poszedl CI modul zaplonowy. Cewka zaplonowa dostala przebicia i poszedl modul. Bedzie trzeba wymienic caly aparat . jesli nie dostaniesz na szrocie to gdzies chyba w Poznaniu gosc regeneruje.

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-03-17, 19:09

Przem pisze:tak świecą się (chyba wszystkie kontrolki sie świecą-checkengine mryga tylko kodem 55 na stałe) i działa , świeci sie licznik, rozrusznik kręci tylko iskry nie podaje -nie wiem już co robić-mechanicy/elektrycy się poddali- pomóżcie :!: :!: :!:
to masz slaby elektrykow :P ...a tak na powaznie to jutro pomysle gdzie by cie wyslac bo sam pojecia nie mam co sie moglo zepsuc ...kolo 10 napisze na forum jakies namiary ...zadzwonie w pare miejsc i cos pomyslimy ...jestes w szczecinie ?

Awatar użytkownika
Przem
wiem o czym pisze
Posty: 70
Rejestracja: 2009-12-09, 00:15
Lokalizacja: Szczecin/Dźwirzyno

Post autor: Przem » 2011-03-17, 20:52

Dzieki Krzysiek..poszukam

Sergiej-w kołobrzegu jest prima..

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-03-18, 20:47

i tak sie nic nie dowiedzialem :( kiedys w kolobrzegu robilem gaz u takiego goscia na redzikowie ...czy jak to tam sie nazywa ...on tam tez elektryka sie zajmowal ...tylko ze nie mam namiarow na niego zadnych ...ale podobala mi sie jego usluga

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2011-03-19, 15:24

Ja przepływkę wymieniłem i moje pierwsze wrażenia są takie.
Po pierwsze wyrównały się obroty, przestały falować, co wcześniej się zdarzało (np przy hamowaniu spadały nawet do 500 ),
Po drugie mam wrażenie jakby przybyło mi mocy,
Po trzecie, jak wcześniej ledwo dochodził do 140 km/h to dziś dola próby po drodze do pracy za miastem rozkręciłem go do 150 km/h i jeszcze był luz pod pedałem gazu.
Jeśli chodzi o spalanie, muszę pojeździć, żeby sprawdzić czy będzie różnica, ale jak na razie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów, nie zauważyłem zmian, pali w cyklu mieszanym trochę ponad 8l
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

bolo-70

Post autor: bolo-70 » 2011-04-27, 16:08

Witam.Mam takie pytanie:Check nie świeci,napięcie na przepływce 1,55 .Spalanie po zimie
wzrosło z 9,5 na 10,5l/100.Czy mam przepływomierz do wymiany?I jeżeli można to drugie pytanie jak się robi tzw.Twardy reset kompa ? Pozdrawiam.

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2011-04-27, 16:29

Napiecier na przeplywomierzu jest stanowczo za male. Spruboj go najpierw preczyscic np sprayem do czyszczenia hamulcow Sa tez takie spraye do czyszczenia gaznikow i przepustnic. Jesli to nie pomoze i napiecie nie wzrosnie do conajmniej 1,93V to wymiana . Twardy reset komputera to polega na tym ze sciagasz z akumulatora kleme pradowa (u nas je to klema plusowa ) . Czas na jaki trzeba sciagnac to pisza roznie . Najlepiej jest zostawic na noc.

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2011-04-27, 16:38

krzysiek1958 pisze:Napiecier na przeplywomierzu jest stanowczo za male. Spruboj go najpierw preczyscic np sprayem do czyszczenia hamulcow Sa tez takie spraye do czyszczenia gaznikow i przepustnic. Jesli to nie pomoze i napiecie nie wzrosnie do conajmniej 1,93V to wymiana . Twardy reset komputera to polega na tym ze sciagasz z akumulatora kleme pradowa (u nas je to klema plusowa ) . Czas na jaki trzeba sciagnac to pisza roznie . Najlepiej jest zostawic na noc.
TYLKO sprayem do czyszczenia gaźników - coś innego może zabić przepływkę...
Z tego co się orientuję, to przy obrotach jałowych napięcie na przepływce powinno być w zakresie 1,5-2,0V więc jeszcze się mieści w normie.
Wyczyść przepływkę sprayem (zakładam, że filtry powymieniałeś :?: ), następnie spróbuj podmienić przepływkę z kimś znajomym i trochę pojeździć dla sprawdzenia. Następny krok to podmiana sondy lambda, która jeśli jest uszkodzona, to najczęściej wpływa na zwiększone spalanie.
Pozdr

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2011-04-27, 17:12

Szanowny kolego. Nasz kolega ma diesla a nie benzyne. W profilu ma napisane ze silnik 2.0TD wiec 1,55V to dla naszej przeplywki to stanowczo za malo. I nie musi podmieniac bo jesli czyszczenie nie pomoze to jesli ma osprzet Bosch to koszt nowej przeplywki do 200zl .Gorzej jesli osprzet Zexela to wtedy przeplywka HItachi koztuje ponad 400zl. Kolega odmi zamawial z allegro i jest zadowolony.

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2011-04-27, 17:56

krzysiek1958 pisze:Kolega odmi zamawial z allegro i jest zadowolony
jak najbardziej zadowolony :D Po pewnym czasie mogę powiedzieć że spalanieznacznie spadło w tej chwili nie przekracza 7,5 l na sto km w mieście. jadąc nad morze spalanie średnie spadlo (z tankowania) do 6,6 l z czego 200km nad morze 350 km głównie miasto. Teraz nie wiem ile pali, ale komp pokazuje 7,4 ostatnio jazda z klimą (a komp o 0,3 / 0,4 zawyrza) tak że przypuszczam że mieści sie w 7 litrach. Jadąc nad morze przy wyprzedzaniu przekroczylem na moment 160 km/h i jeszcze miałem zapas pod pedałem gazu. :D
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

bolo-70

Post autor: bolo-70 » 2011-04-27, 18:20

Tak mam przepływkę Bosch silnik oczywiscie diesel.W moim mieście jest oryginalna do kupienia za 250 zeta
myślę ,że się skuszę.Widzialem na necie za 233,ale wiecie póżniej problem z ewentualnym zwrotem ,a tak to na miejscu.Dzięki za podpowiedżi.

[ Dodano: 2011-04-29, 15:07 ]
No i kicha.Wymieniona nówka Bosch pokazuje 1,77v.Nowy filtr powietrza,napięcie mierzone
oczywiście na zagrzanym silniku i wolnych obrotach,a co zauważyłem po wymianie?NIC.
Mam pytanie czy np.zawalony filtr paliwa może mieć wpływ na pomiar przepływomierza?

ice
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2011-05-06, 07:48

bolo-70 pisze:Tak mam przepływkę Bosch silnik oczywiscie diesel.W moim mieście jest oryginalna do kupienia za 250 zeta
myślę ,że się skuszę.Widzialem na necie za 233,ale wiecie póżniej problem z ewentualnym zwrotem ,a tak to na miejscu.Dzięki za podpowiedżi.

[ Dodano: 2011-04-29, 15:07 ]
No i kicha.Wymieniona nówka Bosch pokazuje 1,77v.Nowy filtr powietrza,napięcie mierzone
oczywiście na zagrzanym silniku i wolnych obrotach,a co zauważyłem po wymianie?NIC.
Mam pytanie czy np.zawalony filtr paliwa może mieć wpływ na pomiar przepływomierza?
Podłącz ją u jakiegoś znajomego z takim samym silnikiem. Jeśli wskazania będą takie same to reklamacja. Czasem tak bywa, chodź to rzadkość i najczęściej winny jest montaż.
Napięcie na przepływce zależy od ilości powietrza jakie przez nią przepływa. Albo masz zatkany dolot ( filtr powietrza ), nieszczelność w dolocie ( między przepływką a silnikiem ), albo pada silnik i nie trzyma kompresji.
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)

bolo-70

Post autor: bolo-70 » 2011-05-06, 13:04

Zareklamowałem przepływomierz,ten drugi który mam obecnie wskazuje już większą wartość bo 1,85v,czyli przepływka przepływce nierówna.Filtr powietrza wymieniony
ale żeby zaraz silnik nic na to nie wskazuje.A może to wina filtra teraz mam firmy Fiaam.

ice
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2011-05-06, 13:41

Pisałem że silnik to mało prawdopodobne ale wspomnieć trzeba ;)
Ale że BOSH puszcza takie ...... dziwne. Dostałeś w oryginalnym opakowaniu z tymi plastikowymi dekielkami ?
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)

bolo-70

Post autor: bolo-70 » 2011-05-06, 14:11

Tak oryginalne z tymi dekielkami.W sklepie też byli zdziwieni,że firma Bosch i tak dalej.
No ale to przecież delikatne ustrojstwo.

Awatar użytkownika
Seboo991
fanatyk nissana
Posty: 861
Rejestracja: 2011-01-30, 21:18
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Seboo991 » 2011-05-08, 11:06

hmm tak czytam i czytam ... i zastanawiam sie co jest z Moim 2.0td nie tak... kiedys dokładnie w czerwcu 2009 przy przebiegu żędu 175tys km zbierałem sie do 100 w niespełna 14 sec i latalem po 180, wszystkie wymiany na bierząco robione ... lecz w roku bierzącym sprint do setki zajmuje mi juz przeszło 20 sec a max 165... Czy ta przepływka może być problemem?
jesli ktos ma cosik na mysli podrzućcie , może Turbina już opada z sił?
~~->Usługi Transportowe<-~~
Wysyłka paczek już od 20.00zł na terenie całego kraju :) Zagadaj do mnie na PW bądź pod numer telefonu 0-666-039-376:) pozdrawiam!!
Tico turbo soooooon :D

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

duze spalanie.

Post autor: krzysiek1958 » 2011-05-08, 11:20

Tak problemem moze byc przeplywomierz. Prosze go sprawdzic jakie ma napiecie .

Awatar użytkownika
Toshiba
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2011-04-10, 18:43
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Toshiba » 2011-05-08, 21:00

no ja po wymienie przepływki na ori boscha z dekielkiem polepszenie mocy było bo stary dawał napiecie 1,3, teraz nawet nie sprawdzałem ile jest ale na kompie był i powiedzieli ze przepływka OK to chyba napiecie dobre.

Mam pytanie o środki do czyszczenia wtrysków ktore dolewa sie do paliwa, czy ktos probował juz cos takiego i czy cos dało ? jak na razie mam jadna opinie ze po wlaniu takiej jednej fiolki na 15 l paliwa silnik odżył i spalanie spadło.

Awatar użytkownika
Seboo991
fanatyk nissana
Posty: 861
Rejestracja: 2011-01-30, 21:18
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Seboo991 » 2011-05-08, 21:20

Ja używałem tylko preparatu do Diesla z Shella, kiedy już było tragicznie bo lałem syf to raz na 3 pełne baki dolewałem 1 buteleczke shota (25ml) z Shella nie pamietam nazwy, po wlaniu na rozgrzanym silniku troche go pokręciłem wyżej pokopcił, przepalił i na nowo odzyskał wigor, słyszałem rozbieżne opinie na temat "preparatów" do czyszczenia wtrysków więc się nie wypowiadam ^^
~~->Usługi Transportowe<-~~
Wysyłka paczek już od 20.00zł na terenie całego kraju :) Zagadaj do mnie na PW bądź pod numer telefonu 0-666-039-376:) pozdrawiam!!
Tico turbo soooooon :D

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2011-05-09, 15:35

Ja profilaktycznie co pół roku na zmianę na pelen bak wlewam raz środek do czyszczenia wtrysków i raz środek do czyszczenia układu paliwowego STP i mam wrażenie że to pomaga, ale może to działanie psychologiczne, bo wiem że wlalem ?? Bynajmniej nie zauważyłem żeby zaqszkodziło.
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

Awatar użytkownika
klonek
doświadczony forumowicz
Posty: 242
Rejestracja: 2009-12-09, 15:13
Lokalizacja: Płock

Post autor: klonek » 2011-05-15, 20:18

a ja juz nie mam pomyslu pali mi 10 litrow jak juz pisalem przeplywke wymienilem napiecie powyze 2V auto odzyskalo wigor ale pali jak smok i brak pomyslow jak rozwiazac problem ...
Obrazek

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

duze spalanie cd20t

Post autor: krzysiek1958 » 2011-05-16, 08:28

Czesc. Jesli wykluczymy pewne rzeczy takie jak sam wklad filtra powietrza , wtryski , ustawienie dawki paliwa na nastawniku pompy wtryskowej bo to juz mysle ze sprawdziles i jest ok to spalanie w granicach 10l/100km oznacza ze miesznka paliwowo powietrzna zawiera za malo powietrza a za duzo paliwa . Dlatego tez na dolocie powietrza do filtra szukalbym przyczyny tak duzego spalania. Sprawdz jeszcze ten rezonator co jest przy blotniku i na niego nachodzi taka splaszczona rura. Moze tam jest gdzie zatkane.

ice
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2011-05-16, 09:15

Szukaj między przepływomierzem a silnikiem. Sprawdź dokładnie wszystkie elastyczne węże.
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

duze spalanie

Post autor: krzysiek1958 » 2011-05-18, 10:42

Kolego Klonek czy juz sprawa duzego spalania wyjasniona?

Awatar użytkownika
klonek
doświadczony forumowicz
Posty: 242
Rejestracja: 2009-12-09, 15:13
Lokalizacja: Płock

Post autor: klonek » 2011-05-18, 16:01

filtr powietrza wymieniony razem z przeplywka co do dolotu to nic niepokojacego sie nie dzieje przegladajac wszystko po koleji nic ni zauwazylem wyglada na to ze jest ok, interesujace stwierdzenie odnosnie dawki paliwa na pompie moze temu trzeba przyjzec sie bardziej tylko ze tez nie zaobserwowalem nic dziwnego pali na dotyk nie kopci obroty nie faluja ... wymieniany byl rozrzad moze z tym trzeba wiazac jakies spostrzezenia moze przestawiona pompa ...??
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”