Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K11] Fotele Kubełkowe Suzuki Swift GTI do Micry K11 HOWTO

Moderator: mimier

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

[K11] Fotele Kubełkowe Suzuki Swift GTI do Micry K11 HOWTO

Post autor: Matiz » 2018-02-15, 14:34

Witam wszystkich

Background- pisałem już pare razy, Moja micra mimo faktu bycia super S-ką miała zwykłe siedzenia z 1.0 .Szukałem przez jakiś czas jakiegoś info na ten temat, Widziałem też fabryczne stołki z Super-S i jakoś nic specjalnego :roll:

THE GEAR

Jako że pracuje przy autach to mam kontakt z róznymi modelami. Przy robocie rozglądałem sie co by spasiło z jakiego auta. Od razu mówie że musicie skreślić całą grupe VAG, gdyż chyba wszystkie mają rozwiązanie z jedną szyną centralną + szyny tylne "w nadwoziu". Wveje są popularne i fabryczne fotele są czesto bardzo dobre, ale nic z tego...

Obrazek

Znalazłem że w miare bezproblemowo do mikry pasują Fotele z Suzuki Swift GTI. Samo auto to też jeżdząca ciekawostka- mimo faktu bycia Suzukiem z krwi i kosci jest zbudowane na platformie M General Motors i występuje na całym świecie pod wieloma nazwami. I teraz ważne- nie ignorujcie żadnego swifta spotkanego na złomie, gdyż napis na klapie nie ma korelacji z tym co będzie w aucie. Ja moje fotele znalazłem w 1.3 GS. 1.3 SOHC, żadnych zderzkaów, lotki, nic- a w srodku fotele GTI. Oczy otwarte!

Obrazek

THE WORK


Mamy fotele. Przystepujemy do pracy

potrzeba narzedzia-
Szlifierka kątowa, wiertarka, spawarka, ew miara
potrzeba materiały- kątownik jakiś lub inny mocny metal, Farba do zabezp. spawanych punktów

(info- da sie to zrobić bez spawania ,ale ja chciałem przymocować fotel do fabrycznym punktów. Da sie użyć fotela swiftowego tak jak jest i zrobić śruby "na przelot", to już wasza decyzja)

Opis dotyczy fotela pasażera
Zaczynamy od rozkręcenia szyn fotela Swiftowego. Z Fotela K11 nic nie będziemy brali

Obrazek

Szyny są "niezależne" łączy je jedynie drut to blokady przesuwania fotela. Szyna z klamrą pasa jest na dwóch śrubach z dołu (uwaga bo szyna jest na sprezynie i zmiazdzy wam place)

szyna zewnetrzna jest na 3 śrubach- z czego dwie są ukryte pod tapicerką (nie trzeba jej sciagać, wystarczy nagiąć)

na poczatek bierzemy sie za szyne z pasem: tutaj schemat kolejnosci pracy:

Obrazek

FIRST STEP

Z szyny z pasem ucinamy jedno z uszek mocowania do budy. Ta szyna posiada 3 punkty mocowania- mówimy o tym bliżej przodu auta. Wygląda na to że Drugie ucho tez można uciąć żeby pasażerowie w nie nie kopali, ale jeszcze tego nie sprawdzałem.

1- przednie lewe ucho wkecamy w fabryczny mikrowy punkt mocowania

The two of us
2- i przechodzimy do tylnego lewego, czyli tego ktore ma gwint w tunelu środkowym.
na zakręconej szynie wkecamy uciete wczesniej uszko i do tego dopasowujemy kawałek kontownika. Na focie chyba widać o co chodzi. Najwygodniej jest to "przyłapać" spawarką na aucie ,ale pewnie nie każdy ma wypruty dywan jak ja. Pamietajcie aby uwzględnić jeżdżacą szyne- musicie tak pospawać aby nie zahaeczała. Polecam miejsce gdzie szyna ma przygrzaną drugą warstwe metalu dla usztywnienia.

Na foto widać ucho które potrzebujemy i wykonany docelowy element
Obrazek

Nastepnie Obcinamy ucho numer 4 (prawy tył) ewentualnie możecie je zostawić,ale musicie pilnować poziomu fotela przed następnym krokiem, gdyż ucho moze sie oprzeć o próg. U mnie wpadało niżej ze względu na brak tapicerki
Nastepnie przykrecamy OBIE szyny nazot do fotela- Pamiętalcie- lepiej 3 razy zmierzyć niż raz źle przyspawać.

Three rotor
3- nastepnie ustawiamy fotel w miare możliwości docelowo- zmierzcie waserw... poziomicą czy dobrze stoi, podłóżcie coś pod łape nr4 dla poziomu i Wywiercie otwór pod łape nr 3 Powinno to wygladac jak na foto. Potem dajecie poprostu śrube z nakrętką, chyba że chce wam sie wspawać gwint w to miejsce

Obrazek

Fourth passenger of nostromo

4- the tricky part, ucho numer 4. Zapowiadało sie skomplikowanie ale nie ma tak źle. Uciete ucho wkrecamy do budy i do tego docinamy kątownik w pionie- na wysokosc szyny (minus) 2-3mm. Nastepnie "łapiemy" kątownik z uchem. Gdy mamy w miare sztywne docinamy drugi kątownik który w poziomie zrekompensuje nam odległość do szyny. Łapiemy drugi element do pierwszego, mierzymy poziomy i spawiemy łape "na zicher"

Obrazek

nastepnie wkręcamy ucho do budy i zasiadamy testowo w fotelu Gdy stwierdzamy ze wstystko jest git- ŁAPIEMY nową łape do szyny. Proponuje najpierw złapać, i sprawdzić jak fotel będzie jeździł, bo jezeli szyny sie "rozjeżdżają" fotel bedzie sie klinował. To ostatni moment zeby wprowadzić poprawki

Spawiemy na gotowo, malujemy ,wrzucamy, FERTIG! :evil: Powtarzamy z drugiej strony

Obrazek

Obrazek

Disclaimer

Poradnik służy celom poglądowym i edukacyjnym, autor nie bierze odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia ciała przy pracy lub wadliwe wykonanie podobnej modyfikacji przez czytelnika
Przy pracy z elektonarzedziami nalezy przestrzegać zasad ich uzywania i zasad BHP
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób To Sam”