Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] alternator nie ładuje - zakłócenia radia

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

devil1985
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2010-09-08, 08:31
Lokalizacja: malbork

[P10/WP10] alternator nie ładuje - zakłócenia radia

Post autor: devil1985 » 2011-06-16, 22:29

Witam. Od dziś nie ładuje mi alternator. Świeci się kontrolka na desce i napięcie na włączonym/wyłączonym jest takie samo - 12,6V. Mam alternator MAGNETI MARELLI, rozebrałem go, jedna szczotka była urwana więc wlutowałem nową ale dalej to samo. Czy to może regulator napięcia czy coś innego może być, jak to zdiagnozować. Wyczytałem że regulator pasuje od fiata cc, czy ten będzie pasował: http://allegro.pl/regulator-napiecia-fi ... 35485.html , wyglada inaczej niż oryginał który jest na 3 śruby! Proszę o pomoc. Primerka P10 91r 1,6 slx sedan.
Ostatnio zmieniony 2011-07-01, 16:28 przez devil1985, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-06-17, 14:37

Zrob odstep pomiedzy html a przecinkiem, ci blednie sie otwiera.
Obrazek

devil1985
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2010-09-08, 08:31
Lokalizacja: malbork

Post autor: devil1985 » 2011-06-27, 14:09

Pomogła wymiana diod, koszt 100zł z wymianą. Nie wiem czy dużo czy mało ale...
Teraz jest problem tego typu że mam zakłucenia w radiu.
Gdy mam włączone radio/mp3/aux słyszę obroty silnika, czytałem że to alternator.
Czy da rade zrobić to samemu?
Wcześniej tego nie było.

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2011-06-27, 17:17

na altku będzie jakieś zwarcie, albo coś słabo łączy i iskrzy. spróbuj założyć filtr anty zakłuceniowy, ale to tylko "półśrodek". może szczotki w altku iskrzą ??

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2011-06-27, 22:38

Dobra rada. Zrób jakąś osłonę między kolektorem , a alternatorem. Altek nagrzewa się od kolektora i dlatego pada. Zrób to , bo za chwilę znowu Ci się rozsypie.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

devil1985
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2010-09-08, 08:31
Lokalizacja: malbork

Post autor: devil1985 » 2011-06-29, 13:28

Słuchajcie wysłałem kobitę do warsztatu gdzie wymieniali mi te diody (ja pracuję w tym czasie co oni mają otwarte), warsztat zajmuje się tylko altkami itp. Gościu powiedział że łożyska do wymiany, koszt 50zł. Jeszcze nie dużo, ale czy to napewno może być przyczyną zakłóceń? Wczoraj rozgrzebałem wszystko. Po ściągnięciu paska z alternatora i przy odpalonym silniku większość zakłóceń zniknęła ale i tak było cicho słychać silnik w głośnikach, to już mógłbym znieść. Stawiam że te ciche zakłócenia spowodowane są jakością kabli, radia itp. Sprawdzałem też czy masa w radiu nie jest przerwana ale jest ok. Więc pytanie, czy warto wszysko wymieniać w 20-to letnim altku, żeby nie okazało się później że coś jeszcze w nim strzeli? 50zł jeszcze przeżyje, jeździć trzeba i muzyka musi być :)

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2011-06-29, 18:14

jeśli łożyska będzie wymieniał to niech sprawdzi przy okazji szczotki, bo się okaże za chwilę że i one są do wymiany, tylko nie wiem czy u Ciebie szczotki nie są razem z regulatorem napięcia, a to już większy koszt.
swoją drogą średnio mi się chce wierzyć żeby przez słabe łożyska zakłócenia się pojawiały, ale jeśli tak powiedzieli to po naprawie powinno być dobrze, a jak nie będzie to z reklamacją jedź.

devil1985
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2010-09-08, 08:31
Lokalizacja: malbork

Post autor: devil1985 » 2011-07-01, 16:32

Temat rozwiązany.
Wymiana łożysk nie pomogła ale się okazało że była i tak nie unikniona, przy okazji wymieniona została szczotka. Po tych zabiegach jeszcze bardziej zaczęło mi zakłócać radio.
Okazało się że radio prawdopodobnie nie ma filtra przeciwzakłóceniowego (radio naviheaven z allegro za 100zł) lub filtr się uszkodził bo wcześniej były szumy ale mniej. Pożyczyłem radio JVC i zero szumów, zero trzasków i wszystko git. Już byłem skłonny zmieniać kable w samochodzie :)

Teraz albo muszę kupić jakiś filtr żeby na razie słuchać normalnie muzyki, a w późniejszym czasie zmiana radia na normalne - firmowe!

PS dziękuję wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”