Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A33] check engine + problem z wkręcaniem na obroty pow 2500

Moderator: janusz

kubekch
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2012-04-10, 12:34
Lokalizacja: Warszawa-

[A33] check engine + problem z wkręcaniem na obroty pow 2500

Post autor: kubekch » 2012-04-10, 12:44

Witam,

mam następujący problem w Maximie QX 3.0 V6 - A33:
Zeszłej wiosny zdarzyło się, że przy mocnym dodaniu gazu silnik nie chciał się wkręcić na obroty powyżej 2500-2700obr/min, zaczął się dławic gdy wskazówka dochodziła do tej wartości obrotów i po jakimś czasie zapalił się check engine. W skrócie: na zimnym silniku było ok, potem silnik nagrzewał się i po jakimś czasie przy mocniejszym przyspieszaniu nie chciał się wkręcić na obrotowy. Po zatrzymaniu się i restarcie silnika problem ustępował i można śmiało jechać dalej. Ale jest to męczące - nie ukrywajny - szczególnie na trasie podczas wyprzedania.

Mechanik w zeszłym roku odczytał, że check engine dot. zaworu EGR, przeczyścił zawór i przepustnicę i niby było ok, ale tej wiosny problem powrócił.. W zimie oraz latem problem w ogóle się nie pojawiał. Zastanawiam się czy jest sens ponownego czyszczenia zaworu i czy przypadkiem problem nie dotyczy jakiejś innej kwestii np. przepływomierza?

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2012-04-10, 15:00

tak, jak bym stawiał na przepływomierz. Typowe objawy uszkodzonego.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2012-04-10, 17:49

piter2323 pisze:przepływomierz
Sprawdz jeszcze czujnik temperatury.
viewtopic.php?t=3694

Awatar użytkownika
maximastegna
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2011-02-27, 17:36
Lokalizacja: Stegna

Post autor: maximastegna » 2012-04-11, 06:55

mialem kiedys podobny problem i okazalo sie ze walniety jest czujnik temperatury.

kubekch
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2012-04-10, 12:34
Lokalizacja: Warszawa-

Post autor: kubekch » 2012-04-11, 08:20

Zacząłem od sprawdzenia przepływomierza.. Czujnik był faktycznie brudny, więc został przeze mnie wczoraj przeczyszczony (odłączony akku, wyjęty MAF sensor, potraktowany zmywaczem uniwersalnym i sprężonym powietrzem). Efekt jest taki, że check engine zniknął i teoretycznie problem również - przejechałem 30km i silnik się nie dławił. Po tym zabiegu mam natomist zastrzezenia co do tego jak silnik wkreca się teraz na obroty powyżej 4,5-5,0 tys obr/min w górę - zrobił się jakiś mułowaty na wysokich obrotach i czasami niechętnie dokręca się do odcięcia.. Po przejechaniu kolejnych 20 km na trasie szybkiego ruchu trochę mu przeszło ale to nie jest jeszcze to co powinno być.. Zastanawiam się nad przeczyszczeniem całego układu dololowego... i sprawdzeniu przy okazji tego czujnika temp.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”