[P/WP11.144] Jak sprawdzić systemy ASR, EDS, ESP?
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Jak sprawdzić systemy ASR, EDS, ESP?
Kupiłem Primere rocznik 2001. W jaki sposób sprawdzic czy sa w niej systemy ASR, EDS, ESP? W ogloszeniu tak bylo a sprzedajacy nie potrafil mi udzielic odpowiedzi?
Jesli sa to w jaki sposob to zdiagnozowac?
Jesli sa to w jaki sposob to zdiagnozowac?
- deBestciak
- fanatyk nissana
- Posty: 358
- Rejestracja: 2010-11-01, 13:26
- Lokalizacja: Szczecin
Ja wrócę jeszcze do tego BASa Macie jakieś informacje jak to działa w primerkach po liftowych ? Na chłopski rozum to czujnik "kopnięcia" musi być zamontowany w serwie. Wychodzą wam od niego jakieś kabelki? Na allegro widziałem serwa z jakimś czujnikiem, ale były też poliftowe bez tego. W serwisówce o tym ani słowa.
Ja u siebie mam serwo z P11 a fajnie by było mieć ten BAS jako, że mam P11.144 A efektu o którym pisze Bombel nie mam - mogę kopać w pedał a auto wiele nie reaguje.
Ja u siebie mam serwo z P11 a fajnie by było mieć ten BAS jako, że mam P11.144 A efektu o którym pisze Bombel nie mam - mogę kopać w pedał a auto wiele nie reaguje.
Uklad wspomagania awaryjnego hamowania (Mechanical Brake Assist). Primera P11.144 jest jednym z pierwszych pojazdów posiadajacych w standardowym wyposazeniu system rozpoznajacy sytuacje naglego hamowania. System Brake Assist, stanowiac integralny element ukladu przeciwposlizgowego ABS, rozpoznaje naglosc reakcji kierowcy i zwiekszajac odpowiednio nacisk na pedal hamulca, ustala maksymalny wydatek ukladu hamulcowego - czyli taki, który aktywuje ABS. Dzieki systemowi Nissan Brake Assist wszyscy kierowcy, niezaleznie od swych umiejetnosci, beda mogli w pelni wykorzystac wlasnosci ukladu hamulcowego i uzyskac mozliwie najkrótsza droge hamowania.
Czyli wychodzi z tego, że system siedzi w pompie ABSu. Czy w przedlifotwych też był BAS ? W niektórych P11 jest ta sama pompa ABSu co w P11.144.bombel pisze:Uklad wspomagania awaryjnego hamowania (Mechanical Brake Assist). Primera P11.144 jest jednym z pierwszych pojazdów posiadajacych w standardowym wyposazeniu system rozpoznajacy sytuacje naglego hamowania. System Brake Assist, stanowiac integralny element ukladu przeciwposlizgowego ABS, rozpoznaje naglosc reakcji kierowcy i zwiekszajac odpowiednio nacisk na pedal hamulca, ustala maksymalny wydatek ukladu hamulcowego - czyli taki, który aktywuje ABS. Dzieki systemowi Nissan Brake Assist wszyscy kierowcy, niezaleznie od swych umiejetnosci, beda mogli w pelni wykorzystac wlasnosci ukladu hamulcowego i uzyskac mozliwie najkrótsza droge hamowania.
W po lifotwych sterownik jest zintegrowany z pompa, w P11 sterownik był w nogach pasażera a pompa pod maską - ale nie we wszystkich - niektóre P11 miały pompe ze sterownikiem - taką jak w po lifotowych.bombel pisze:Jak wcześniej pisałem nie było. Sama pompa to nie wszystko. Pewnie sterowniki sa inne
Choć pewnie jest tak jak piszesz - z zewnątrz wygląda na to samo, a w środku co innego.
Znalazłem fajnego PDFa, który opisuje sposób działania BAS http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_264_d1.pdf
No faktycznie - Ty też masz. To tak jak pisał Bombel spróbuj - zahamuj awaryjnie, ale nie z całą mocą System powinien dociągnąć hamulce tak by zadziałał momentalnie ABS.ulisses pisze:Piotrek_S, jak pamiętasz ja też mam u siebie tą nowszą wersję pompy ABS ale BAS-a nie mam lub też nie wiem, że mam BTW jak to sprawdzić?
Wtyczka ma zabezpieczenie - trzeba je wysunąć w stronę reflektora. Czyli stojąc przodem do przodu auta wyciągasz taki wystający czarny kawałek plastiku z wtyczki do siebie Może iść ciężko jak nie było dawno otwierane.jswistow pisze:a ja mam jeszcze takie pytanie
jak odłączyć tą wtyczkę od pompy abs przy tej na pierwszej fotce,
jest jakoś zabezpieczona czy coś bo próbował zdjąć ja u siebie i nie chce zejść a zabezpieczenia co takiego nie widziałem