Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Jak sprawdzić Turbine...

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Abram
wiem o czym pisze
Posty: 52
Rejestracja: 2009-12-11, 11:02
Lokalizacja: Ostrołęka/Przasnysz

[P11/WP11] Jak sprawdzić Turbine...

Post autor: Abram » 2010-11-25, 09:42

Witam mam pytanie do uzytkowników dieselków Primerki P11 moze ktoś z was zna może jakiś sposób aby sprawdzić czy wszystko ok z turbiną... dzieki za podpowiedzi...

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-11-25, 09:50

Zamontowana czy nie??

Jak wyciągnięta to poruszac wirnikiem i zobaczyc czy nie ma luzów oraz czy wirniki nie ukruszone.

JAk na aucie to jak nie kopci, nie gwiżdze jakby o coś obcierała to ok. MOżna też ściągnąć rurę z niej i recznie sprawdzić czy nie ma luzów

Abram
wiem o czym pisze
Posty: 52
Rejestracja: 2009-12-11, 11:02
Lokalizacja: Ostrołęka/Przasnysz

Post autor: Abram » 2010-11-25, 10:00

jest na aucie kopcic nie kopci ale w czasie jazdy słysze odgłosy jakby przerywała choc nie czuc nic na przyspieszeniu...

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-11-25, 10:03

Abram pisze: ale w czasie jazdy słysze odgłosy jakby przerywała
To może Ci się wydaje. Jakby się zatrzymała, to byś od razu poczuł

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2010-11-25, 15:12

Swoją drogą jakby się coś ukruszyło to też mógłby zauważyć ;-) W sumie tematu turbiny jestem dość zielony ale czy na założonej turbinie można zobaczyć czy puszcza olej?przykładowo do węża dolotowego?
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-11-25, 16:40

Jakby puszczała olej to by na niebiesko kopciła

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2010-11-25, 16:46

Z prawej strony przy turbinie jest rureczka do której można podłączyć manometr i zmierzyć ciśnienie doładowania jak znajdę chwilę to postaram się zrobić jakąś fotkę gdzie można się podłączyć.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 815
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: 3 City

Post autor: hochoł » 2010-11-25, 16:50

Byłoby fajnie i jak możesz to napisz o jakim przedziale ma być ten manometr i w ogóle jak zrobić samemu taki pomiar :)
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2010-11-25, 16:58

Robiłem to z Coobciem i miał manometr wyskalowany do 2 barów.
Manometr na szybę i jedziemy najlepiej z pasażerem żeby obserwował manometr i obrotomierz.
Nie polecam podkładać pod wycieraczkę przedniej szyby zwłaszcza jeżeli pada :->
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 815
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: 3 City

Post autor: hochoł » 2010-11-25, 17:04

No to trzeba będzie nabyć sobie taki manometr z króćcem i jakieś 2 mb węża ,jakiegoś pasażera i jazda sprawdzić turbinę :) Tylko jeszcze daj fotkę gdzie ten wężyk z manometrem podłączyć :)
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

Awatar użytkownika
Sasza_fragles13
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Sasza_fragles13 » 2010-11-27, 07:15

hochoł, szukaliśmy z Wieszakiem tej rureczki u mnie i nie znaleźliśmy - prawdopodobnie po lifcie coś zmienili. Ale fotkę chętnie obejrzę)

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 815
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: 3 City

Post autor: hochoł » 2010-11-27, 08:32

Sasza_fragles13 pisze:hochoł, szukaliśmy z Wieszakiem tej rureczki u mnie i nie znaleźliśmy - prawdopodobnie po lifcie coś zmienili. Ale fotkę chętnie obejrzę)
]

Pewnie tak,weź może podjedź do Coobcia może on ci podpowie gdzie trzeba podłączyć się manometrem. :)
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2010-11-27, 16:26

Pomimo najszczerszych chęci nie udało mi się dziś otworzyć maski i zrobić zdjęcia. Nie wiem czy coś przymarzło, przyrdzewiało czy może linka poszła się .... W końcu stoi nie ruszana od połowy lipca.
Odpaliła bez problemu to jedyny +
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 815
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: 3 City

Post autor: hochoł » 2010-11-27, 19:13

Spokojnie az tak to mi się nie spieszy :) będziesz miał czas i uda ci się maskę to zrobisz foty :)
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2010-12-01, 22:34

Odnalazłem stare zdjęcie komory silnika zaznaczyłem prostokątem gdzie trzeba szukać krućca z gumowym kapturkiem do podłączenia manometru.
Obrazek
Wiem że kiepskiej jakości, ale na ten moment nic lepszego nie wystrugam.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”