Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P12] Wymiana płynu chłodniczego

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

piotrekrsl
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2010-08-09, 12:41
Lokalizacja: Ruda Śląska

[P12] Wymiana płynu chłodniczego

Post autor: piotrekrsl » 2010-10-09, 11:53

Witam...

Jestem w trakcie wymiany płynów w moim P12 sedan. ( w nocy już niskie temp więc postanowiłem się za to wziąść).

Wymieniłem już olej i filtr ( ku mojemu zaskoczeniu dojście bardzo dobre).

Chcę wymienić cały płyn w chłodnicy....i tutaj mam pytanie (może głupie) : Gdzie znajdę spust?? W jaki sposób się go spuszcza? Auto kupione nie dawno i wolałbym wymienić....


Szukałem w książce ale nie widzę...Bardzo proszę o pomoc , może jakieś zdjęcia:)

Będę wdzięczny , pozdrawiam

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2010-10-09, 18:39

Zapewne bedzie na dole chlodnicy. Albo taki motylek albo taki nie wystajacy na "krzyzak".
Tak ja mam u siebie a ze to NISSAN to zapewne tak samo.
Obrazek

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2010-10-09, 19:15

Zeby wypuscic plyn z chlodnicy nalezy sciagnac dolny waz z chlodnicy.

dziki-toy

Post autor: dziki-toy » 2010-10-23, 23:15

A nie lepiej kupić sobie tester płynu za 10zł i sprawdzić jaką ma temperaturę zamarzania??

Gumis1973
doświadczony forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 2009-12-13, 09:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Gumis1973 » 2011-11-15, 22:01

krzysiek1958 pisze:Zeby wypuscic plyn z chlodnicy nalezy sciagnac dolny waz z chlodnicy.
No i tak zrobiłem zeszło około 2 l płynu :?: podobno pełen układ ma ponad 6 litrów. Żeby było śmieszniej udał się wlać koło 3,5 litra.

Czy ktoś mi zdradzi tajemnicę dlaczego tylko tyle się zmieściło.
Aha i czy układ jest samoodpowietrzający?

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-11-15, 22:43

Bo moze niewylales tego co w bloku silnika jest:-)
A 6 litrow to troche duzo by bylo.
Obrazek

Gumis1973
doświadczony forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 2009-12-13, 09:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Gumis1973 » 2011-11-24, 00:26

Z silnika wydmuchałem ;-) 6 litrów podaje producent.

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-11-24, 01:37

Ok spoko. Juz niec nie mowie:-)
Obrazek

Awatar użytkownika
jawert
fanatyk nissana
Posty: 1090
Rejestracja: 2009-12-08, 22:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jawert » 2011-11-24, 16:27

jaki silnik?
jest serwisówka tam wystarczy spojrzeć
QG/QR - spust poprzez dolny wąż z chłodnicy (oczywiście korek od chłodnicy zdjęty - powietrze musi wejść) i korek spustowy w bloku silnika - ok 7 ltr
YD jak powyżej plus korek do wpuszczania powietrza podczas zlewania płynu - ok 9 ltr
1.8 acenta xenon 2006 TTI TCB 880 + Midland ML-145

"Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Gumis1973
doświadczony forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 2009-12-13, 09:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Gumis1973 » 2011-11-25, 02:22

No i właśnie tak robiłem i się zdziwiłem bo upychałem jak mogłem i niestety nie wejdzie 6,7 litra ;(

Czy jest możliwe, że na przykład termostat jest uszkodzony i nie zejdzie cały płyn?

Awatar użytkownika
jawert
fanatyk nissana
Posty: 1090
Rejestracja: 2009-12-08, 22:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jawert » 2011-11-25, 08:04

termostat chyba nie - powinno wyjść z silnika, może w nagrzewnicy zostało
(z tego co pamiętam - ale to z innych samochodów to nagrzew powinien być na full na ciepłe otwarty)
gdzie są forumowi fachowcy od tych spraw?
1.8 acenta xenon 2006 TTI TCB 880 + Midland ML-145

"Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

keey
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2011-05-27, 13:36
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: keey » 2011-12-02, 07:59

Wymiana płynu chłodniczego w P12 to jakaś paranoja. Jak już napisano, po zdjęciu dolnego węża zleci 1-2 litry. Poradziłem sobie w ten sposób, że uruchomiłem auto żeby silnik się nagrzał. W międzyczasie z dolnego węża wyleciało kilka literków. W sumie zeszło nieco ponad 5 litrów. Potem dolewki w zbiorniczku aż poziom ustalił się na środek pomiędzy min i max.

HAL-9000
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2010-09-24, 18:01
Lokalizacja: Lubin

Post autor: HAL-9000 » 2011-12-12, 22:42

Witam. Przeoczyliście pewną kluczową rzecz. Wystarczyło bowiem rzucić okiem w dokumentacje techniczną autka;) Engine -> Engine Cooling System.

Obrazek

Wniosek też płynie z tego taki że nie jest to układ samoodpowietrzający się.
W trakcie wymiany rozrządu udało mi się zrzucić wszystko gdyż musiałem zdjąć pompe wody, odkręcenie tej śrubki uwolni jednak przynajmniej kolejne dwa litry. Zwykła dziesiątka z uszczelką celulozową pod spodem. Tak samo też należy ją delikatnie odkręcać na etapie odpowietrzania układu i pozwolić na ucieczke powietrza. Panowie, weźcie pod uwage że 6 litrów to całkowita pojemność układu, jednak nigdy nie uda się tego w pełni spuścić, tak jak z olejami naprzykład. Zawsze gdzieś coś zostanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”