FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[P11/WP11] Primera Przepływomierz
Autor Wiadomość
jaackoo 
nowy na forum

Model: Primera P11
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-09-28, 21:38   [P11/WP11] Primera Przepływomierz

Witam,
Dziś mierzyłem przepływomierz i na jałowym mam ok 1V, czy to już kwalifikuje się do wymiany czy coś jeszcze mogę zrobić?

Auto:
Primera P11
rok 1997
silnik 2.0l

Pozdrawiam
Jacko
Ostatnio zmieniony przez janusz 2014-02-09, 10:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


krzysiek1958 
aktywny forumowicz

Model: P11.144
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 195
Skąd: ok.Ziębic
Wysłany: 2010-09-28, 23:20   

Mam rozumieć, że masz silnik SR20De. Po nagrzaniu silnika do właściwej temp. pracy tzn po włączeniu się wentylatorów napięcie na przepływomierzu wynosi:
*na biegu jałowym 1,3 do 1,7 V
*przy 2500obr/min 1,8 do 2,4 V.
Ty masz 1 V na biegu jałowym to to, co możesz zrobić, to zbierać kasę na nowy przepływomierz (ponoć drogi do benzyny) lub ewentualnie na dobry używany. Jeżeli będziesz kupował używany, to bardzo Cie proszę żebyś sprawdził tez opór czujnika powietrza, który jest w przepływomierzu. Jak mierzyłeś napięcie na 5 pinie, to już będziesz wiedział, ktróry to pin 1 i 3. Otóż opór tego czujnika (miedzy 1 i 3 pinem) w temperaturze powietrza 20°C ma wynieść 2200-2600 Ω. Jeśli będzie zimniej na dworze to opór ma wzrosnąć powyżej tych wartości i odwrotnie. Będziesz miał przynajmniej pogląd czy jest dobry.
Ostatnio zmieniony przez janusz 2014-02-09, 10:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
jaackoo 
nowy na forum

Model: Primera P11
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-09-28, 23:27   

Dzięki za odpowiedź.
Czujnik sprawdzę jeszcze raz dokładnie jak pisałeś po załączeniu się wentylatorów, bo dziś sprawdzałem jak pochodził dość krótko ale napięcie spadało więc myślałem że już może być tylko gorzej.
A czy może mieć jakikolwiek wpływ że mam filtr stożkowy K&N i nie był czyszczony od zakupu samochodu a to już prawie rok (nie wiem jak poprzedni użytkownik).

Pozdrawiam

p.s. jeszcze raz dzięki za cenne uwagi:)
 
     
krzysiek1958 
aktywny forumowicz

Model: P11.144
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 195
Skąd: ok.Ziębic
Wysłany: 2010-09-29, 17:35   

Na napiecie na przeplywomierzu to nie ma wplywu. Jednak ma duzy wplyw na sam silnik gdyz do silnika dostaje sie zanieczyszczone powietrze,zamiast czystego.Gdzies czytalem ze na Allegro sa takie srodki do czyszczenia tych filtrow. Filtr nie moze byc zasyfiony bo Ci silnik bedzie palil wieceji bedzie slabszy. Jak masz niesprawny przeplywomierz to tez brakuje mocy i silnik pali wiecej paliwa. Masz takie objawy ze sprawdzales przeplywomierz. Tez nie wiadomo kiedy byl wymieniany filtr paliwa.
 
     
jaackoo 
nowy na forum

Model: Primera P11
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-09-29, 21:07   

Chciałbym jeszcze spytać czy to możliwe, że moja Primerka 2.0 benzyna (85kW-115KM) może mieć inne napięcie na przepustnicy i jak sprawdzić czy to jest SR20DE a nie SR20Di?
widziałem innego posta że ten model ma inną przepustnicę - podaje linka:
http://forum.nissanklub.p...a-p11-20-115km/

Może mi ktoś pomóc? Bo ja już się pogubiłem :)

Pozdrawiam
Jacko
Ostatnio zmieniony przez janusz 2014-02-09, 10:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
bombel 
Moderator


Nr rejestracyjny: ZMY
Model: Autobus VQ35DE
Pomógł: 91 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 8684
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-29, 21:09   

NIe było Di w P11. Były De srebrna pokrywa zaworów i SR20DEH - czarna. Było Dei, ale u na snie spotykane

jaackoo napisał/a:
moja Primerka 2.0 benzyna(85kW-115KM)


A skąd wzięłes te dane??
_________________
ILE KOSZTUJE TURBO??
 
     
jaackoo 
nowy na forum

Model: Primera P11
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-09-29, 22:24   

Gdzie dokładnie znalazłem te dane, nie pamiętam, bo sporo dziś szukałem na ten temat.

Znalazłem również że według instrukcji silnik SR20DE ma ok 850 obrotów biegu jałowego
a SR20De ma ok 700.
Zamieszczam zrzut z instrukcji Nissana: (załącznik1)

Jak teraz sprawdzić, który mam dokładnie, oraz jeśli mam silnik z niższymi obrotami to czy napięcia również nie powinny być niższe?

Podałem też linka do posta gdzie ktoś już pisał że prawdopodobnie ma przepływkę z silnika 1.6 w tym samym aucie co ja - on ma również niższe obroty. (załącznik2)

Jak najlepiej sprawdzić jakie powinienem mieć napięcie? by wiedzieć czy sprawną mam przepływkę.

Przepraszam z góry za zamieszanie i proszę o wyrozumiałość :)
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez janusz 2014-02-09, 10:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
krzysiek1958 
aktywny forumowicz

Model: P11.144
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 195
Skąd: ok.Ziębic
Wysłany: 2010-09-30, 00:18   

Silnik SR20Di to jest silnik z jednopunktowym układem wtryskowym. Silnik SR20De/DE to już jest wielowtrysk (osobny wtryskiwacz na każdy cylinder). Teraz już Ci kolega napisał jak odróżnić SR20DE od SR20De. Jeśli masz któryś z tych SR to załącznik numer 2 i tam silnik 2.0l faza III (bo rok produkcji 1997) i tam podane obroty jałowe. W pliku ec-sr20pdf (dotyczy silnika sr20) manuala są podane wartości napięcia dla przepływomierza i na pewno znajdziesz jak zmierzyć przepustnice bo tez o to pytałeś. Jest on po angielsku.
Ostatnio zmieniony przez janusz 2014-02-09, 10:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
ice 
aktywny forumowicz

Model: P11.144
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 169
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2010-10-02, 10:44   

Przepływkę można kupić regenerowaną koszt około 200 zł dal wersji bez czujnika temperatury. Sam czujnik można przełożyć bo mocowanie do niego są. Jak to dokładnie zrobić jest opisane na elektrodzie. Ja właśnie jestem na etapie zbierania ofert na wymianę przepływki bo moja padła. Na jałowym i przy 2500 RPM jest ok a dalej to już radosna twórczość :(
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


krzysiek1958 
aktywny forumowicz

Model: P11.144
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 195
Skąd: ok.Ziębic
Wysłany: 2010-10-02, 16:44   

Już Ci tłumaczę. Właśnie największa część ceny przepływomierza stanowi ten czujnik temperatury jak piszesz. Podam Ci przykład. Do silnika CD20T nowy kosztuje 220zł Boscha a sam wkład (ten czujnik) 190zł. Regeneracja polega właśnie na czyszczeniu tego wkładu. Jeśli to regeneruje Bosch to oni maja pewnie jakieś swoje metody. Jeśli Ci oni sprzedają bez wkładu tzn ze nie można go zregenerować. Taka regeneracje to TY możesz zrobić sam. Niektórzy czyszczą cieniutkim pędzelkiem i benzyna ekstrakcyjna (bardzo delikatnie, żeby nie uszkodzić). Jeszce inni każą czyścić tylko sprężonym powietrzem. Można też czyścić preparatem do czyszczenia gaźników. Ja czyściłem preparatem do zmywania hamulców. U mnie nie pomogło, ale ludzie piszą, że czyszczenie pomogło i napięcie na tym czujniku jest dobre. Piszesz ze na jałowym i przy 2500 masz OK, a przy wyższych to jakie masz napięcie? Na stronie 126 pliku ec sr20 manuala P11.144 jest tabela i tam pisze ze przy 4000 1,3-1,7 V do około 4 V.
Ostatnio zmieniony przez janusz 2014-02-09, 10:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
ice 
aktywny forumowicz

Model: P11.144
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 169
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2010-10-03, 18:44   

krzysiek1958 napisał/a:
Taka regeneracje to TY mozesz zrobic sam. Niektorzy czyszcza cieniutkim pedzelkiem i benzyna ekstrakcyjna(bardzo delikatnie zeby nie uszkodzic). Jeszce inni kaza czyscic tylko sprezonym powietrzem . Mozna tez czyscic preparatem do czyszczenia gaznikow. Ja czyscilem preparatem do zmywania hamulcow. U mnie nie pomoglo,ale ludzie pisza ze czyszczenie pomoglo i napiecie na tym czujniku jest dobre.

Czyszczenie które robisz samemu, jakiego byś sposobu nie użył prowadzi do powolnej degradacji przepływki. Bosh regeneruje i daje Ci gwarancję na przepływkę. Jak czyszczą nie mam pojęcia.

krzysiek1958 napisał/a:

Piszesz ze na jalowym i przy 2500 masz OK a przy wyzszych to jakie masz napiecie? Na stronie 126 pliku ec sr20 manuala P11.144 jest tabela i tam pisze ze przy 4000 1,3 -1,7V do okolo 4v. Czesc.

Znaczy ... mam manuala a tą tabelę na ścianie w garażu :P

A pisząc o czujniku pisałem o czujniku temperatury powietrza. Są dwa typy przepływek, jedna z czujnikiem wbudowanym w przepływomierz i druga z czujnikiem w dolocie. Koszty zakupu nie porównywalne, a wystarczy jedynie przełożyć sam czujnik temperatury powietrza zasysanego bo wyprowadzenia są takie same w obu typach przepływki.
 
     
krzysiek1958 
aktywny forumowicz

Model: P11.144
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 195
Skąd: ok.Ziębic
Wysłany: 2010-10-03, 20:04   

Moze tylko wymieniaja ten goracy drut czy goraca plytke na nowa. Jesli chodzi o czujnik teperatury powietrza to masz racje. Ja wzorowalem sie na przeplywowmierzu z diesla gdzie jest on umieszczony w kanale wlotowym przeplywomierza bo mam diesla. Ale tez musi sprawdzic czy jest dobry ten czujnik jesli chce swoj stary zamontowac. Prosze Cie zebys napisal w jakich nissankach sa montowane te czujniki na kolektorze ssacym.Przyda sie.Pozdrawiam.
 
     
ice 
aktywny forumowicz

Model: P11.144
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 169
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2010-10-04, 08:54   

Z tego co sie dowiedziałem to degradacja po czyszczeniu nie dotyczy samego elementu co układu elektroniki który sie tam znajduje. Jest zalany w takiej specjalnej masie a płyny czyszczące rozpuszczają tą masę.
Co do tych modeli które mają czujnik w dolocie, to z tego co wiem to lifty przed 2000 r maiły czujnik w dolocie, później miały w przepływce.
_________________
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)
 
     
Hiszpan 207 
stały bywalec

Nr rejestracyjny: PGN
Model: P11
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 106
Skąd: Gniezno/Toruń
Wysłany: 2010-10-05, 13:57   

a przed liftem tez były jakies czujniki temperatury w przeplywce czy w dolocie. Bo ja w swojej P11 z 1998 r. nic takiego nie widziałem
_________________
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 22