[P11/WP11] Primera Przepływomierz

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

jaackoo
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-09-28, 19:09
Lokalizacja: Poznań

[P11/WP11] Primera Przepływomierz

Post autor: jaackoo » 2010-09-28, 20:38

Witam,
Dziś mierzyłem przepływomierz i na jałowym mam ok 1V, czy to już kwalifikuje się do wymiany czy coś jeszcze mogę zrobić?

Auto:
Primera P11
rok 1997
silnik 2.0l

Pozdrawiam
Jacko
Ostatnio zmieniony 2014-02-09, 10:32 przez jaackoo, łącznie zmieniany 1 raz.

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2010-09-28, 22:20

Mam rozumieć, że masz silnik SR20De. Po nagrzaniu silnika do właściwej temp. pracy tzn po włączeniu się wentylatorów napięcie na przepływomierzu wynosi:
*na biegu jałowym 1,3 do 1,7 V
*przy 2500obr/min 1,8 do 2,4 V.
Ty masz 1 V na biegu jałowym to to, co możesz zrobić, to zbierać kasę na nowy przepływomierz (ponoć drogi do benzyny) lub ewentualnie na dobry używany. Jeżeli będziesz kupował używany, to bardzo Cie proszę żebyś sprawdził tez opór czujnika powietrza, który jest w przepływomierzu. Jak mierzyłeś napięcie na 5 pinie, to już będziesz wiedział, ktróry to pin 1 i 3. Otóż opór tego czujnika (miedzy 1 i 3 pinem) w temperaturze powietrza 20°C ma wynieść 2200-2600 Ω. Jeśli będzie zimniej na dworze to opór ma wzrosnąć powyżej tych wartości i odwrotnie. Będziesz miał przynajmniej pogląd czy jest dobry.
Ostatnio zmieniony 2014-02-09, 10:36 przez krzysiek1958, łącznie zmieniany 1 raz.

jaackoo
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-09-28, 19:09
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jaackoo » 2010-09-28, 22:27

Dzięki za odpowiedź.
Czujnik sprawdzę jeszcze raz dokładnie jak pisałeś po załączeniu się wentylatorów, bo dziś sprawdzałem jak pochodził dość krótko ale napięcie spadało więc myślałem że już może być tylko gorzej.
A czy może mieć jakikolwiek wpływ że mam filtr stożkowy K&N i nie był czyszczony od zakupu samochodu a to już prawie rok (nie wiem jak poprzedni użytkownik).

Pozdrawiam

p.s. jeszcze raz dzięki za cenne uwagi:)

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2010-09-29, 16:35

Na napiecie na przeplywomierzu to nie ma wplywu. Jednak ma duzy wplyw na sam silnik gdyz do silnika dostaje sie zanieczyszczone powietrze,zamiast czystego.Gdzies czytalem ze na Allegro sa takie srodki do czyszczenia tych filtrow. Filtr nie moze byc zasyfiony bo Ci silnik bedzie palil wieceji bedzie slabszy. Jak masz niesprawny przeplywomierz to tez brakuje mocy i silnik pali wiecej paliwa. Masz takie objawy ze sprawdzales przeplywomierz. Tez nie wiadomo kiedy byl wymieniany filtr paliwa.

jaackoo
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-09-28, 19:09
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jaackoo » 2010-09-29, 20:07

Chciałbym jeszcze spytać czy to możliwe, że moja Primerka 2.0 benzyna (85kW-115KM) może mieć inne napięcie na przepustnicy i jak sprawdzić czy to jest SR20DE a nie SR20Di?
widziałem innego posta że ten model ma inną przepustnicę - podaje linka:
http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... -20-115km/

Może mi ktoś pomóc? Bo ja już się pogubiłem :)

Pozdrawiam
Jacko
Ostatnio zmieniony 2014-02-09, 10:38 przez jaackoo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11212
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-09-29, 20:09

NIe było Di w P11. Były De srebrna pokrywa zaworów i SR20DEH - czarna. Było Dei, ale u na snie spotykane
jaackoo pisze:moja Primerka 2.0 benzyna(85kW-115KM)
A skąd wzięłes te dane??

jaackoo
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-09-28, 19:09
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jaackoo » 2010-09-29, 21:24

Gdzie dokładnie znalazłem te dane, nie pamiętam, bo sporo dziś szukałem na ten temat.

Znalazłem również że według instrukcji silnik SR20DE ma ok 850 obrotów biegu jałowego
a SR20De ma ok 700.
Zamieszczam zrzut z instrukcji Nissana: (załącznik1)

Jak teraz sprawdzić, który mam dokładnie, oraz jeśli mam silnik z niższymi obrotami to czy napięcia również nie powinny być niższe?

Podałem też linka do posta gdzie ktoś już pisał że prawdopodobnie ma przepływkę z silnika 1.6 w tym samym aucie co ja - on ma również niższe obroty. (załącznik2)

Jak najlepiej sprawdzić jakie powinienem mieć napięcie? by wiedzieć czy sprawną mam przepływkę.

Przepraszam z góry za zamieszanie i proszę o wyrozumiałość :)
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2014-02-09, 10:39 przez jaackoo, łącznie zmieniany 1 raz.

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2010-09-29, 23:18

Silnik SR20Di to jest silnik z jednopunktowym układem wtryskowym. Silnik SR20De/DE to już jest wielowtrysk (osobny wtryskiwacz na każdy cylinder). Teraz już Ci kolega napisał jak odróżnić SR20DE od SR20De. Jeśli masz któryś z tych SR to załącznik numer 2 i tam silnik 2.0l faza III (bo rok produkcji 1997) i tam podane obroty jałowe. W pliku ec-sr20pdf (dotyczy silnika sr20) manuala są podane wartości napięcia dla przepływomierza i na pewno znajdziesz jak zmierzyć przepustnice bo tez o to pytałeś. Jest on po angielsku.
Ostatnio zmieniony 2014-02-09, 10:41 przez krzysiek1958, łącznie zmieniany 1 raz.

ice
aktywny forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2010-10-02, 09:44

Przepływkę można kupić regenerowaną koszt około 200 zł dal wersji bez czujnika temperatury. Sam czujnik można przełożyć bo mocowanie do niego są. Jak to dokładnie zrobić jest opisane na elektrodzie. Ja właśnie jestem na etapie zbierania ofert na wymianę przepływki bo moja padła. Na jałowym i przy 2500 RPM jest ok a dalej to już radosna twórczość :(

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2010-10-02, 15:44

Już Ci tłumaczę. Właśnie największa część ceny przepływomierza stanowi ten czujnik temperatury jak piszesz. Podam Ci przykład. Do silnika CD20T nowy kosztuje 220zł Boscha a sam wkład (ten czujnik) 190zł. Regeneracja polega właśnie na czyszczeniu tego wkładu. Jeśli to regeneruje Bosch to oni maja pewnie jakieś swoje metody. Jeśli Ci oni sprzedają bez wkładu tzn ze nie można go zregenerować. Taka regeneracje to TY możesz zrobić sam. Niektórzy czyszczą cieniutkim pędzelkiem i benzyna ekstrakcyjna (bardzo delikatnie, żeby nie uszkodzić). Jeszce inni każą czyścić tylko sprężonym powietrzem. Można też czyścić preparatem do czyszczenia gaźników. Ja czyściłem preparatem do zmywania hamulców. U mnie nie pomogło, ale ludzie piszą, że czyszczenie pomogło i napięcie na tym czujniku jest dobre. Piszesz ze na jałowym i przy 2500 masz OK, a przy wyższych to jakie masz napięcie? Na stronie 126 pliku ec sr20 manuala P11.144 jest tabela i tam pisze ze przy 4000 1,3-1,7 V do około 4 V.
Ostatnio zmieniony 2014-02-09, 10:45 przez krzysiek1958, łącznie zmieniany 1 raz.

ice
aktywny forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2010-10-03, 17:44

krzysiek1958 pisze:Taka regeneracje to TY mozesz zrobic sam. Niektorzy czyszcza cieniutkim pedzelkiem i benzyna ekstrakcyjna(bardzo delikatnie zeby nie uszkodzic). Jeszce inni kaza czyscic tylko sprezonym powietrzem . Mozna tez czyscic preparatem do czyszczenia gaznikow. Ja czyscilem preparatem do zmywania hamulcow. U mnie nie pomoglo,ale ludzie pisza ze czyszczenie pomoglo i napiecie na tym czujniku jest dobre.
Czyszczenie które robisz samemu, jakiego byś sposobu nie użył prowadzi do powolnej degradacji przepływki. Bosh regeneruje i daje Ci gwarancję na przepływkę. Jak czyszczą nie mam pojęcia.
krzysiek1958 pisze: Piszesz ze na jalowym i przy 2500 masz OK a przy wyzszych to jakie masz napiecie? Na stronie 126 pliku ec sr20 manuala P11.144 jest tabela i tam pisze ze przy 4000 1,3 -1,7V do okolo 4v. Czesc.
Znaczy ... mam manuala a tą tabelę na ścianie w garażu :P

A pisząc o czujniku pisałem o czujniku temperatury powietrza. Są dwa typy przepływek, jedna z czujnikiem wbudowanym w przepływomierz i druga z czujnikiem w dolocie. Koszty zakupu nie porównywalne, a wystarczy jedynie przełożyć sam czujnik temperatury powietrza zasysanego bo wyprowadzenia są takie same w obu typach przepływki.

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2010-10-03, 19:04

Moze tylko wymieniaja ten goracy drut czy goraca plytke na nowa. Jesli chodzi o czujnik teperatury powietrza to masz racje. Ja wzorowalem sie na przeplywowmierzu z diesla gdzie jest on umieszczony w kanale wlotowym przeplywomierza bo mam diesla. Ale tez musi sprawdzic czy jest dobry ten czujnik jesli chce swoj stary zamontowac. Prosze Cie zebys napisal w jakich nissankach sa montowane te czujniki na kolektorze ssacym.Przyda sie.Pozdrawiam.

ice
aktywny forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2010-10-04, 07:54

Z tego co sie dowiedziałem to degradacja po czyszczeniu nie dotyczy samego elementu co układu elektroniki który sie tam znajduje. Jest zalany w takiej specjalnej masie a płyny czyszczące rozpuszczają tą masę.
Co do tych modeli które mają czujnik w dolocie, to z tego co wiem to lifty przed 2000 r maiły czujnik w dolocie, później miały w przepływce.
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-10-05, 12:57

a przed liftem tez były jakies czujniki temperatury w przeplywce czy w dolocie. Bo ja w swojej P11 z 1998 r. nic takiego nie widziałem
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”