Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Murano] Cenne informacje dotyczące modelu

Moderator: azorek

Awatar użytkownika
BESEL_
fanatyk nissana
Posty: 551
Rejestracja: 2009-12-08, 21:33
Lokalizacja: RZESZÓW

[Murano] Cenne informacje dotyczące modelu

Post autor: BESEL_ » 2009-12-08, 22:54

1. Zacznę może od wycieku w okolicach skrzyni biegów.
Proszę się szybko zainteresować tym problemem. Słabym punktem tego auta jest skrzynia transferowa, która przenosi napęd na tył auta. Często dochodzi do pęknięć obudowy oraz wysypania się zębów. Szczególnie narażone na to są auta z roku 2003-2004 ponieważ komputer 4x4 miał złe oprogramowanie, które powoduje nadmierne obciążenia. Ale i po większym przebiegu albo jeździe w trudnych warunkach może dojść do uszkodzeń także w nowszych modelach. Objawem są właśnie wycieki oleju na łączeniu CVT ze skrzynią transferową. Najgorsze jest to że często dochodzi do uszkodzenia także skrzyni CVT i tylko wymiana tych dwóch podzespołów usuwa usterkę. Koszt części w serwisie nissana w Polsce to ok 60000 tys zł. W USA części kosztują ok 6000 USD.
2. Następną usterką są problemy z alternatorem w roczniku 2003-2005. Jest tam wada konstrukcyjna. Alternator przestaje ładować. Usterki tej nie da się naprawić trzeba nowy alternator. W USA była kampania serwisowa i wymieniali je za darmo łącznie akcją było objętych 150 000 murano. W Polsce cena u dealera nowego alternatora to 5500 zł w stanach nowy od dealera 300 $
3. W roczniku modelowym 2003-2005 dochodziło też do przebicia zbiornika paliwa przez kamienie spod kół. W ramach kampanii serwisowej montowano specjalne osłony. W naszym aucie została zamontowana taka osłona przez dealera w Polsce, ponieważ kampanie serwisowe w przeciwieństwie do gwarancji obowiązują na całym świecie.
4. Kolejną usterką są delikatne katalizatory w wersjach z USA. U dealera gdzie serwisuje auto robiono już dwa takie auta. Części z uszkodzonego katalizatora są zasysane przez silnik co powoduje uszkodzenie gładzi cylindrów co w najlepszym przypadku prowadzi do dużego zużycia oleju a w gorszym unieruchomienia silnika. Koszty naprawy na nowych częściach masakryczne.
5. Trzeba pamiętać że do skrzyni można zalać jedynie olej NS-2 (żaden inny) bo skrzynia do wymiany a mechanikom patrzeć na ręce już paru użytkowników z Polski znam co się tak przejechali.
6. Jeżeli ktoś ma czujniki ciśnienia w oponach zwracać uwagę przy zmianie opon bo nagminnie są urywane. Jeden nowy czujnik w usa kosztuje 300$ ale najgorsze jest to że w Polsce nie da się go zarejestrować w komputerze samochodu bo serwisy nie posiadają do tego specjalnych narzędzi.
7. Co do gazu. Kategorycznie nie na forum nissanmurano.org jest już jeden gość bodajże z Krakowa który przez instalacje gazu zepsuł dwa silniki. Dodatkowo jeden Włoch się wypowiadał który ma instalacje LPG że silnik zatarł przez instalacje gazu ( jadąc na autostradzie z dużą prędkością ok 180 i też odradza jej montowanie.
8. Prędkość maksymalna jest ograniczona ponieważ opony montowane w wersji USA mają indeks prędkości T.
9. Jeżeli ktoś ma model z roku 2003-2004 zalecam wymianę komputera AWD i przycisku w kabinie od napędu 4x4 na tą z roku 2005 z powodów wspomnianych wcześniej. Koszt komputera w USA ok 400 $ mogę podać symbol poprawionego jeśli ktoś chce.
10. Olej w skrzyni radziłbym wymienić co 45 tys mil wchodzi go około 10l. Przed wymianą należy pojeździć aby olej w skrzyni się rozgrzał następnie rozpinamy wężyk przy chłodnicy oleju i spuszczamy go. W innym przypadku jeśli odkręcimy tylko korek spustowy wyleje się jedynie 6L.
11. Uważałbym raczej z użytkowaniem blokady 4wd LOCK. Używać tylko wtedy gdy się zakopiemy.
12. Pamiętać o wymianie oleju w dyfrze i skrzyni transferowej oraz rotacji kół przód tył.
13. Jeżeli ktoś z was będzie wymieniał akumulator to trzeba później zaprogramować od nowa przepustnice bo auto będzie gasło. U dealera będą wiedzieć o co chodzi.
14. Jeżeli ktoś chce to posiadam książkę serwisową w pdf do wersji USA. Zajmuje 100mb.

Awatar użytkownika
GT-3000
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2009-12-09, 21:51
Lokalizacja: JASŁO

Post autor: GT-3000 » 2009-12-09, 22:21

w punkcie 7. mnie zasmuciłeś :( dlaczego Murano nie lubi LPG?jaka jest przyczyna usterek w silniku? czy czasem nie jest problem z katalizatorami które często padają na LPG i one niszczą silnik (szczególnie w wersji z USA)?
oraz mam pytanie odnośnie zawieszeni-czy faktycznie jest tak bezawaryjne jak piszą o tym na rożnych stronach użytkownicy?

PS.
Gratulacje dla autorów za pomysł zrobienia nowego lepszego forum :)
MURANO w poszukiwaniach .....

Awatar użytkownika
BESEL_
fanatyk nissana
Posty: 551
Rejestracja: 2009-12-08, 21:33
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: BESEL_ » 2009-12-09, 22:45

ostatnio byłem na zmianie oleju i gośc też mówił ze mieli klienta ktory mial gaz w murano i padl mu kat. koszt byl dosc wysoki, więc jak widać murance nie lubia lpg

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-09, 23:01

W dziale gdzie sa min 350z jest napisane jak mozna pozbyc sie z tego auta wszystkich katow. Moze w murano tez sie da.

Awatar użytkownika
GT-3000
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2009-12-09, 21:51
Lokalizacja: JASŁO

Post autor: GT-3000 » 2009-12-09, 23:10

problem z LPG dotyczy każdego auta który ma katalizator-a to z prostej przyczyny:
-jeżeli instalacja LPG nie jest dokładnie ustawiona lub nie ma przeprowadzanych regulacji podczas przeglądów okresowych to podczas pracy na za ubogiej lub za bogatej dawce następuje przegrzewanie katalizatora-z kolei prowadzi to do zatykania (stopieniu) i kruszenia monolitu
efekt taki może wystąpić również gdy się jeździ na chrzczonym paliwie Pb

z powodu wrażliwych katalizatorów w 3,5 V6 trzeba było by założyć b.dobrą instalkę LPG u naprawdę doświadczonego gazownika....lub od razu pozbyć się katalizatorów jeśli jest taka mozliwość

-jest na to 2 sposoby:
1.zakładamy katalizator o strukturze metalowej (jednorazowy koszt)
2.wywalamy katalizator i montujemy zwężki dobrane indywidualnie do sądy lambda aby check engine nie powracał

miałem taki problem z moją Vcectrą C 1,8 po 10tys km zatkało mi katalizator,wyczyściłem komorę i przedmuchałem wydech-jeżdżę już 37kkm bez żadnych usterek i chek engine :)
MURANO w poszukiwaniach .....

Awatar użytkownika
Strażak Sam
nowy na forum
Posty: 34
Rejestracja: 2009-12-09, 08:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Strażak Sam » 2009-12-11, 08:12

Moim zdaniem usuwanie katalizatorów nie ma sensu, bo co zrobicie na przeglądzie, kiedy diagnosta wepnie sondę do rur żeby zobaczyć jak się mają spaliny? Albo co gorsza jak będziecie mieli taką kontrolę na drodze? Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-12-11, 08:36 ]
Besel! W swoim poście napisałeś tak cyt. " 13. Jeżeli ktoś z was będzie wymieniał akumulator to trzeba później zaprogramować od nowa przepustnice bo auto będzie gasło. U dealera będą wiedzieć o co chodzi" Nie wiem o co tu chodzi, ale ja w swoim Wielorybie już wymieniałem (sam to zrobiłem wow! :mrgreen: ) akumulator i nic nie programowałem od nowa. Auto działa normalnie. Może te programowanie trzeba wykonać w jakichś super hi-fi Nissanach? Nawet pytałem w swoim ASO Nissan o programowaniu i.... :idea: troszkę im chyba namieszałem z tym. :lol:

Awatar użytkownika
GT-3000
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2009-12-09, 21:51
Lokalizacja: JASŁO

Post autor: GT-3000 » 2009-12-12, 14:02

co do katalizatorów całkowite usuniecie możne być przyczyną różnych problemów -szczególnie z check engine,ale są wyjątki jak np mój silniczek Z18XE który pracuje ładnie z wypróżnionym wkładem katalizatora.

po kupnie Murano rozważam opcję małej przeróbki:
-wyciąć oryginalne katalizatory 2szt te przy silniku z sądami lambda
-wstawić nowe katalizatory metalowe o podobnych parametrach z normą Euro2
-zostawić 3 ostatni katalizator lub ewentualnie go wyczyścić
-dopiero wtedy założyć sekwencję w dobrej firmie z prawdziwymi fachowcami :)

zaraz uzasadnię mój pomysł:
-powodem problemów LPG w silniku VQ35 jest na 99% bliska obecność katalizatorów samej głowicy silnika,przegrzany monolit ceramiczny kata. kruszy się i w momencie zjawisk falowych (reszty spalin) część spalin wraz z kruszywem wpada do komory-gdzie zaciera silnik :(
-przy katalizatorach metalowych trwałych i mocnych żadne niepożądane zjawisko nie występuje-małą wadą jest ich tylko to że mają normę Euro 2 a nie 3,4 itp
-każdy dobrze wie że na polskim paliwie katalizatory "żyją" 60-100tys km,w każdym serwisie zalecają po tym przebiegu wymianę całego katalizatora..dlaczego?
bo nawet gdy się katalizator strukturalnie nie wypali to i tak traci swoje właściwości do katalizowania spalin więc przy 100tyś km zamiast normy Euro4 mamy może Euro 2 albo w ogóle żadnej normy :) a gdy wstawimy metalowy katalizator to zawsze mamy min Euro 2 i do tego jego trwałość jest tak duża jak silnika a silnik nie odczuje ingerencji w układ wydechowy i moc wraz z momentem zostają na fabrycznym poziomie.
MURANO w poszukiwaniach .....

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-12, 16:20

Osobie w 350z udalo sie usunac katy i nie zapalilo sie ce. Dorobil tulejki dystansowe opis jest w dziale Serie Z, ZX, NX, SX

nora666
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2009-12-18, 09:05
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: nora666 » 2009-12-18, 09:30

Witam wszystkich znajomych z poprzedniego forum i jak widzę ;-) nie wszyscy jeszcze przeszli, ale ja w nawiązaniu do LPG i usterek silnika. W swoim murańcu także mam LPG, którą zakładałem w znanym i zaufanym mi zakładzie, gdzie mi powiedziano, że w amerykańcach i silnikach o dużej pojemności powinno się montować dodatkowo smarowanie. ;-) ;-)

Awatar użytkownika
Strażak Sam
nowy na forum
Posty: 34
Rejestracja: 2009-12-09, 08:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Strażak Sam » 2009-12-18, 10:28

Jak to zakładać dodatkowo smarowanie? Smarowanie czego? :?:

mdzalewski
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2009-12-14, 22:37
Lokalizacja: Marki/Wa-wa

Post autor: mdzalewski » 2009-12-18, 22:04

Strażak Sam pisze:Jak to zakładać dodatkowo smarowanie? Smarowanie czego? :?:
większość instalatorów nie mają pojęcia, albo naciągają klientów na cud-ości

dodatkowa lubryfikacja jest polecana tylko w niektórych silnikach i jest to smarowanie gniazd zaworowych

Awatar użytkownika
GT-3000
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2009-12-09, 21:51
Lokalizacja: JASŁO

Post autor: GT-3000 » 2009-12-19, 20:13

lublifikator ma chronić zawory i gniazda w cienkich głowicach np w silnikach forda,mazdy i nowszych opla,vv itp.....ale fakt jest taki że jego działanie jest sporne natomiast nikomu nie zaszkodzi więc jego zastosowanie ma sens gdy chcemy spokojnie spać :)
coraz częściej stosuje się lublifikatory bo w nowych autach zaworki są coraz cienisz i głowice coraz cieńsze...

pytanie do kolegi co ma Murano na LPG,możesz się podzielić spostrzeżeniami odnośnie LPG?
jaką masz instalację?ile już przejechane?jak ze spalaniem?czy jakieś usterki się pojawiły?
MURANO w poszukiwaniach .....

nora666
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2009-12-18, 09:05
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: nora666 » 2009-12-20, 10:40

Dokładnie tak jak mówicie jest to do smarowania gniazd zaworowych, podobno stosuje się do niektórych amerykańców i do silników o dużej pojemności i jak pisałem wcześniej jest to mi znany i zaufany zakład. Na swojej instalacji przejechałem ponad 40000 km jak dotąd bezawaryjnie, z tym że na przeglądy jeżdżę do nich i przegląd nie polega na wymianie tak jak w nie których zakładach filterków, ale punkt po punkcie sprawdzane jest wszystko, regulowane i wymieniane. W cyklu mieszanym pali mi w tej chwili niecałe 14 litrów gazu. Homologacja na instalację LPG jest firmy MIMAR a zastosowano:2 reduktory ARTIC, zawór gazowy ARTIC, zbiornik IRENE, wielozawór TOMASETTO, obudowa wielozaworu IRENE, zawór tankowania TOMASETTO, przełącznik/centralka ESGI, układ elektroniczny ESGI, listwa wtryskowa VALTEK. :-o

Awatar użytkownika
GT-3000
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2009-12-09, 21:51
Lokalizacja: JASŁO

Post autor: GT-3000 » 2009-12-20, 21:05

jak założyłeś LPG to czy coś robiłeś z katalizatorami?nie przytykały się?nie pojawiają się błędy check engine?
swoją drogą to 40kkm na LPG już daje pewne wyobrażenie jak się murano spisuje na gazie,czy jesteś zadowolony z jazdy Murano na LPG?

czyli LPG nie zniszczyło ci silnika tak jak to podane w pierwszym postcie :)
MURANO w poszukiwaniach .....

nora666
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2009-12-18, 09:05
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: nora666 » 2009-12-21, 11:13

Jak do tej chwili /odpukać w niemalowane/ żadnych złych objawów nie stwierdziłem, z katalizatorami nic nie robiłem i jestem bardzo zadowolony z jazdy na LPG, co prawda z brawurowej i szaleńczej jazdy już dawno wyrosłem, staram się jeździć płynnie, ale jak trzeba to przełączam na S i autko zachowuje się prawidłowo, czyli jak już kiedyś na poprzednim forum pisałem wciska w fotel. Jedyne jak do tej pory awarie jakie miałem to taśma poduszki kierownicy, zębatka przesuwania fotela /nadal nie usunięta bo nie wiem co wymieniać/, no i jak to serwis ogłosił wada silnika czyli poluzowany wąż dolotowy powietrza, którą to dzięki naszemu forum sam usunąłem. Błąd check engine na początku się pojawił, ale na przeglądzie po 1000 km coś na komputerze pomajstrowali i zniknęło, innym razem zatankowałem na dużej stacji widocznie złą benzynę i błąd się pojawił, jednak po nowym tankowaniu na innej stacji błąd sam zniknął. 8-)

Awatar użytkownika
GT-3000
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2009-12-09, 21:51
Lokalizacja: JASŁO

Post autor: GT-3000 » 2010-01-10, 11:24

czy modele z USA od 2006r mają poprawioną konstrukcję tak jak modele europejskie?czy może tylko zamontowali kolorowy wyświetlacz ? :)
na aukcjach jest dużo modeli z rocznika 2006 sprowadzonych z USA w przystępnych cenach....dlatego pytam
MURANO w poszukiwaniach .....

Awatar użytkownika
bilro
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2009-12-10, 22:44
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: bilro » 2010-01-10, 15:00

GT-3000, w 2006 roku wszystkie wersje Murano mialy wprowadzone poprawki konstrukcyjne plus mini face-lifting (np. diodowe swiatla tylne w modelach z USA).
Wersje europaejskie tak czy inczej maja sporo roznic w porownaiu do wersji z USA, bylo na ten temat na forum nkp, sporo tez jest w sieci, chociazby tutaj: http://www.moto.bstok.pl/?test=17
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez bilro, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
GT-3000
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2009-12-09, 21:51
Lokalizacja: JASŁO

Post autor: GT-3000 » 2010-01-10, 19:14

większość tych artykułów przeczytałem po 2 razy ale nigdzie nie pisało że zmiany jakościowe modelu na Europe od 2006 (grubsze blachy,chłodnica CVT,mocniejsze zawieszenie ,hamulce i nowe oprogramowania skrzyni i silnika) dotyczyły też murano sprzedawanego w USA od 2006r... wszędzie piszą o różnicach miedzy modelami 2003-2005 z USA w porównaniu z autami na Europe od 2006r,nikt nie podawał różnic w konstrukcji modelu np 2007 z Europy i 2007 z USA....czy to te same "poprawione murano" czy nie? :)
MURANO w poszukiwaniach .....

Awatar użytkownika
bilro
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2009-12-10, 22:44
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: bilro » 2010-01-20, 00:49

GT-3000, wersje USA i na Europe takze po roku 2006 sie roznily. Mozna powiedziec, ze poprawione wersje USA po kilku dodatkowych zmianach byly sprzedawane w Europie (czyli, jak wczesniej wspominales - chlodnica CVT (chociaz np. w USA i Kanadzie w niektorych wersjach one takze wystepuja, niekture grubsze blachy, inna charakterystyka amortyzatorow, inne oprogramowanie komputera itd. plus to, ze w Europie byla sprzedawana tylko jedna wersja wyposazenia, a w USA w sumie 6 rodzajow + ich kominacje (rodzaj napedu: 2WD, AWD + wyposazenie: S, SE, SL)

Awatar użytkownika
FORZA ROMA
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2009-12-30, 18:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: FORZA ROMA » 2010-01-31, 19:31

Pytanie troche z innej beczki ale chyba w tym temacie najbardziej pasujące :-)

Pękła mi szyba, w dosć dziwny sposób bo nie było uderzenia kamienia czy innej przygody. Nie ma śladu po uderzeniu. Pęknięcie jest dosć spore bo od dołu szyby po za naklejkę z numerem rejestracyjnym.

Orientuje się ktoś w kosztach wymiany szyby przedniej? czy jest to "zabieg" czasochłonny?
Czy takie szyby wymieniają w serwisie "od ręki" czy trzeba je sprowadzać?

ostatnie pytanie - nie wymieniałem nigdy przedniej szyby wiec nie wiem - co z naklejką z numerem rejestracyjnym? czy muszę załatwić jakis duplikat w urzędzie czy może ta daje się jakos "przekleić" ?

Awatar użytkownika
GT-3000
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2009-12-09, 21:51
Lokalizacja: JASŁO

Post autor: GT-3000 » 2010-01-31, 21:29

są firmy które zajmują się tylko z zmianą szyb -fachowo solidnie i szybko

1.Dzwonisz i pytasz o dostępność szyby w takiej firmie (podajesz rok,model itp)
2.Umawiasz się na montaż dzień godzina
3.Montaż na miejscu trwa 20-40min +schnięcie wstępne ok 1h
4.Nalepkę z numer rejestracyjnym przekładają gratis
5.Gwarancja na montaż + faktura

takie firmy mają dostęp do szyb z tych samych fabryk z których idą szyby na fabryczny montaż :) tyle że bez loga np nissan
MURANO w poszukiwaniach .....

Awatar użytkownika
FORZA ROMA
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2009-12-30, 18:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: FORZA ROMA » 2010-02-01, 11:30

dzięki za info GT-3000

Awatar użytkownika
GT-3000
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2009-12-09, 21:51
Lokalizacja: JASŁO

Post autor: GT-3000 » 2010-02-02, 21:12

czy to prawda że w Murano napęd 4x4 działa w trybie 91% przód i 9% tył natomiast w momencie wykrycia poślizgu płynnie zmienia moment na tył?
jeśli tak to do ilu procent? do 50%? do 91%?

natomiast w trybie blokady AWD napęd jest 50% do 50%
MURANO w poszukiwaniach .....

Awatar użytkownika
bilro
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2009-12-10, 22:44
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: bilro » 2010-02-03, 00:34

GT-3000, dokladnie tak wlasnie jest. W normalnych warunkach wiekszosc przekazywana jest na przod,(nie pamietam proporcji, bylo o tym na "starym" forum) w przypadku uslizgu zmienia sie to automatyczniem do max 50/50.
W wymuszonym trybie 4x4 rozklad jest 50/50, z tym, ze wymuszony tryb 4x4 dziala i tak tylko do predkosci 10 km/h. Pozniej sterowanie przejmuje komputer (pomimo zapalonej lampki AWD).
Tryb AWD powinien byc wlaczany recznie wylacznie w przypadku zakopania sie (np w glebokim sniegu lub piachu) czyli w warunkach ekstrymalnych. W czasie noramlnej jazdy czy to nawet w glebokim sniegu, czy sliskiej nawierzchni nie ruszamy AWD Lock - od tego jest komputer (ja tego nie wymyslilem - to jest wziete z instrukcji). Bardzo wazne, tryb AWD powinno sie zalaczaczac jak samochod stoi i nie na skreconych kolach.
http://uploads24.com/pobierz/54

Ze swojej strony jeszcze dodam, ze czasami warto jest wylaczyc ESP - podjazdy pod zasniezona gorke, czy wyjazd z glebokiego sniegu.
Np. sytuacja nastepujaca:
- podjazd pod zasniezona gorke,
- kola przednie traca przyczepnosc
- kola tylne takze traca przyczepnosc
- system ESP glupieje (bo zadne z kol nie ma przyczepnosci, a ESP obniza moment obrotowy zeby zlapac przyczepnosc) i samochod po prostu staje.
W takim wypadku wylaczenie ESP pozwoli na dalsze obracanie sie kol i pomimo "boksowania" na dalsza podroz.

bikol
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2010-11-14, 21:09
Lokalizacja: strzelce

Post autor: bikol » 2010-11-14, 21:30

witam interesuje mnie instrukcja wersji usa
moskwa1102

Dawid72

Post autor: Dawid72 » 2010-11-15, 03:12

Posiadam w PDF-ie instrukcję do Nissana Murano 2009 wersja z USA. Instrukcja jest w języku angielskim oczywiście.

Posiadam też tzw. instrukcje serwisowe do tego modelu (Murano 2009), jest tego w sumie kilkadziesiąt plików, całość ma 122 MB.

Jeśli ktoś jest zainteresowany to mogę podesłać.

procurase
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2010-12-05, 10:51
Lokalizacja: zamosc

Post autor: procurase » 2010-12-05, 11:03

cześc posiadam murano wersja sl z 2007r na obrotomierzu pojawił się wykrzyknik w kolorze zzzzółtym moze ktos wie co oznacza
kula

Awatar użytkownika
BESEL_
fanatyk nissana
Posty: 551
Rejestracja: 2009-12-08, 21:33
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: BESEL_ » 2010-12-05, 12:21

procurase, a sprawdzałeś w ksiazce ?

procurase
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2010-12-05, 10:51
Lokalizacja: zamosc

Post autor: procurase » 2010-12-05, 13:34

nie mam ksiązki i instrukcji samochod mam 1,5 miesiaca więc proszę o pomoc ponadto na czerwono migają mi poduszki

[ Dodano: 2010-12-05, 13:39 ]
przez ten czas było ok zrobiłem ze dwie długie trasy ,ogólnie samochod jest żony tak cały czas w garażu ale na tych mrozach ostatni tydzień stał na dworze ,no i zona cholowała jakis samochód może to wina mrozów albo tego holu

[ Dodano: 2010-12-05, 13:45 ]
w takim razie jeszcze jedno pytanie w kierownicy przycisk on/off włącza się zielony napis cruise co oznacza
kula

Awatar użytkownika
BESEL_
fanatyk nissana
Posty: 551
Rejestracja: 2009-12-08, 21:33
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: BESEL_ » 2010-12-05, 14:24

cruise to tempomat
a co do poduszek nie wiem- może jakis czujnik padl
wykrzynik sprawdze w swojej ksiazce:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Murano”