Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] nie działa regulacja temp. w klimie / nawiewie

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

detmon
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2010-06-14, 09:16
Lokalizacja: rja

[P/WP11.144] nie działa regulacja temp. w klimie / nawiewie

Post autor: detmon » 2010-09-12, 15:25

witam

mam taką przypadłość - nie działa mi kompletnie regulacja temperatury nawiewu/klimy..

samochód miał mały walnięcie przodem, został zrobiony (późną wiosną) i aż do teraz jeździłem na 18 stopniach (chyba domyślacie się czemu...). kiedy chciałem nieco podgrzać, okazało się, że ciągle wieje na zimno...

magik w aso powiedział ze trzeba wymienić mieszalnik bo moze byc uszkodzenie mechaniczne. drugi nie wiedział ale po ujawnieniu diagnozy pierwszego, stwierdził ze to moze byc to. trzeci to samo. z tym że ostatnim razem, koleś grzebał gdzieś pod schowkiem, cośtam 'sprawdzał' itp...

po przeszukaniu okolic, odkryłem mechanizm sterujący zapadką mniej więcej po prawej stronie za konsolą centralną, który reguluje temp powietrza. (taki biały, plastikowy) działający sprawnie powinien regulować klapką w kilkunastu pozycjach (tzn od 18 do 32 stopni), ale mój przsuwa klapkę tylko 2-3 razy i potem już daje ciała.. mechanizm ten można rozłączyć, i wtedy klapka będzie dostarczać albo ciepłe albo zimne powietrze...

pytania mam dwa: czy ktoś z Was miał taki problem, jeśli tak to jak się przygoda skończyła? oraz, jak wygląda sterowanie temperaturą w tymże klimatroniku? czy steruje tym jakiś potencjometr, który mógł się mniej lub bardziej przypadkowo uszkodzic podczas np naprawy auta?

szczerze przyznam ze wersja z mechanicznym uszkodzeniem mnie nie przekonuje - gdyby tak było to mechanizm nie powinien chyba działać wcale, a mój wygląda tak jakby sie zacinał ... ???

mariuszm
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2010-09-14, 21:25
Lokalizacja: rzeszów

Re: nie działa regulacja temp. w klimie / nawiewie

Post autor: mariuszm » 2010-09-15, 07:58

detmon pisze: kiedy chciałem nieco podgrzać, okazało się, że ciągle wieje na zimno...
Również szukałem u siebie przyczyny chyba podobnego problemu. Trudno jest stwierdzic bez jakichkolwiek przyrządów pomiarowych (m. in. zwykły termometr) czy wszystko jest w porzadku.
Przy jakiej temperaturze zewnetrznej sprawdzałeś czy wieje ciepłym powietrzem?
Np. przy temperaturze zewnętrznej (i wewnętrznej- czujnik jest oczywiście w kabinie) ok np.28st C zmianiając na wyświetlaczu temperature od 18 do 28st ramię silniczka sterujacego w ogole nie przesuwa sie w kierunku otwarcia ciepłego nawiewu a przy dojsciu do 32 st nie przemiesci sie do skrajnego polozenia tylko wychyli sie czesciowo.

Przy temp. wewn. np 18 st. ustawiając np 22 st. z nawiewu bedzie wiało 22-26st i bez termometru trudno wyczuc roznicę tempetarury.

Sterowanie jest dosc skomplikowane: elektronika w panelu+ silniczek +moduł (komputer) trudno dostęppny- jest zamontowany dosć wysoko nad silniczkiem, czarna obudowa podobnej wielkości jak silniczek. W manualu są algorytmy postępowania jak znaleźć usterkę i wykluczyć poszczególne elementy. Są również wykresy np. zaleznosci rezystancji potencjometru wbudowanego w "silniczek" od położenia jego elementów (trybiki jak w zegarku :-)).
Ja myslałem ze u mnie jest zepsuty ten silniczek, całkowicie go rozmontowałem (niestety nie mam zdjęć)- okazuje się ze tam praktycznie nie ma się co zepsuć (w serwisie orientacyjna cena 300 zł- nie podałem numeru katalogowego i dokładnie nie powiedzieli ceny): silniczek pradu stałego, ma się tylko kręcić w prawo lub w lewo w zalezności od kierunku przepływu prądu, podłaczyłem bateryjke 1,5v (troche za male napiecie- ledwie kręci ale widać ze działa), potencjometr- bardzo łatwo sprawdzić najtańszym miernikiem, dwie diody- tez mozna je sprawdzic miernikiem, układ trybików- ma po prostu byc cały,
następny element jest podobny jak w słynnym silniczku wycieraczek przednich- bieżnie metalowe i blaszki przesuwające się po nich- ja trochę przygiąłem te blaszki zeby lepiej dolegały. Najważniejszy jest prawidłowy montaż- synchronizacja potencjometru z położeniem tych trybików- potencjometr obraca się niestety "w kółko" i miernikiem należy wyznaczyć jego skrajne połozenia i dopasowac do połozenia trybików. Ja nie sprawdziłem czy wszystko było dobrze złozone zanim zdemontażem (było napewno demontowane wczesniej bo urwane były dwa zatrzaski mocujące- ja urwałem dwa kolejne i ostatnie :-)) i teraz nie wiem czy ja to naprawiłem czy było wszystko sprawne ale nie uzywałem termometru i wydawało się ze nie działa. Pamiętam ze w chłodniejsze dni aby właczyc nawiew ciepłego powietrza musialem praktycznie nastawic 28-32st-po prostu dojsć do końca skali i odwrotnie jeśli chciałem zimny nawiew to do poczatku skali.

Mysle ze warto najpierw dokładnie wszystko sprawdzić.

A może po prostu zapowietrzona jest nagrzewnica i w ogóle nie będzie grzać- odpowietrzanie śrubą w okolicy termostatu.





[/quote]

[ Dodano: 2010-09-15, 09:06 ]
detmon pisze: szczerze przyznam ze wersja z mechanicznym uszkodzeniem mnie nie przekonuje - gdyby tak było to mechanizm nie powinien chyba działać wcale, a mój wygląda tak jakby sie zacinał ... ???
To można bardzo łatwo wykluczyć- trzeba jedynie rozłączyć ramię silniczka sterującego od ramienia klapki mieszalnika- dostęp jest od strony pasażera (bardzo kiepski zresztą), końcówka dzwigni jest po prostu wciśnięta takim zatrzaskiem- podobne jak zatrzaski do montazu niektórych elementów plastikowych i tapicerki- wystarczy podwadzic srubokrętem.
Wtedy można ręcznie zmieniać położenie klapki mieszalnika i sprawdzać temperaturę nawiewu.

jan1111
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2011-07-22, 19:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: jan1111 » 2011-07-22, 19:40

Witam
mam ten sam problem nie działa ogrzewanie tyle ze u mnie ktos to chciał naprawic i stwierdzono ze silniczek jest wadliwy wiec go wymontowali i tyle go widziałem teraz nawet nie wiem jak wyglada ten silniczek to ramię które popychał jest skrecone drutem na sztywno zeby tylko chłodziło jesli moglibyscie mi powiedziec jak ten silniczek wyglada to bylbym bardzo wdzięczny na allegro znalazłem jedyna aukcję na której wydaje mi sie ze moze jest
http://allegro.pl/show_item.php?item=1726145431 sadze ze to ten po prawej bo ten z lewej jest chyba od obiegu wewn zewn prosiłbym o potwierdzrenie z góry dziekuję
pozdrawiam aha moja primera to p11 z2001 po lifcie 1.8 16v

mariuszm
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2010-09-14, 21:25
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: mariuszm » 2011-07-22, 22:29

jan1111 pisze:Witam
sadze ze to ten po prawej bo ten z lewej jest chyba od obiegu wewn zewn
zgadza się zdecydowanie ten po prawej czyli w kształcie kwadratu

jan1111
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2011-07-22, 19:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: jan1111 » 2011-07-23, 07:44

Dzięki wielkie w takim razie kupuje go i montuje
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”