FAQ Serena/Vanetta

Moderator: bonzo

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 3297
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

FAQ Serena/Vanetta

Post autor: bonzo » 2009-11-30, 21:25

1.SERENA- resor z włókna
Po latach niestety włókna zaczynają pękać przez co traci swoje właściwości co prowadzi do klapnięcia tyłu i pogorszeniu komfortu jazdy.Nowy drogi używany dobry ciężko trafić.
A tu proszę za wschodnią granicą wymyślono taki patent(foto poniżej)osobiście z nie go korzystam i jestem zadowolony
Obrazek
Więcej na stronie -> http://foto.drom.ru/8762/

2.SERENA/Vanetta- nawiew
Przyczyna nie działającego nawiewu jest uszkodzona płytka oporowa która wkręcona jest w obudowę silnika nawiewu, czyli pod maską. Żeby było łatwiej proponuję odkręcić silnik wycieraczek. Płytka znajduje się pod plastikowa osłona i jest przykręcona na dwie śruby.Naprawa polega na połączeniu przepalonych ścieżek lub wymianie na inna Płytka oporowa jest taka sama jak w N14.

3..SERENA/Vanetta-- Filtr kabinowy
Te modele filtra kabinowego nie posiadają

4.SERENA/Vanetta--Centralny zamek na pilota nie dział
Przyczyn jest kilka między innymi:
Niesprawny siłownik w drzwiach kierowcy
Rozkodowany pilot
Przepalony bezpiecznik który znajduje się w skrzynce pod maską - duży prostokątny
Przy drzwiach suwanych zanieczyszczone styki na słupku

5.Serena 1,6 16V Czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego:

Potrzebne narzędzia i materiały:
- klucz 10 najlepiej nasadowy
- klucz płaski 19
- wkrętak krzyżakowy
- klucz (końcówka) torx 40 z przedłużką
- pędzelek
- coś do mycia brudnych części (ja użyłem Czyściwa R, bo akurat miałem - może być benzyna ekstrakcyjna itp.)
- ewentualnie patyczki do uszu

Czynności:
- odłączamy 2 wtyki od silniczka krokowego
- luzujemy opaskę na przewodzie i ściągamy przewód
- odkręcamy 3 śruby na klucz 10.

- podważamy i wyciągamy silniczek na zewnątrz
- idziemy sobie z nią do domu (garażu warsztatu itp.) i rozbieramy ją.
- wkrętakiem krzyżakowym odkręcamy 2 śrubki, na które przykręcony jest zawór (silniczek czy jak tam na to mówią) i wyciągamy go
- wyjmujemy sprężynkę i taki tłoczek (po drugiej stronie znajduje się plastikowa śrubka na wkrętak krzyżakowy (reguluje się nią bieg jałowy), ja odkręciłem ją też licząc obroty wkręcając ją potem tyleż samo.

Obrazek

- kluczem płaskim 19 odkręcamy drugi element
- wyciągamy tłoczek i tam też będzie sprężynka
Obrazek

- z tak rozmontowanymi elementami przystępujemy do mycia - ja użyłem czyściwa R do mycia takich właśnie brudnych rzeczy oraz pędzelka, trochę pomogły patyczki do uszu
- po umyciu korpusu czyścimy to co poodkręcaliśmy oraz sprawdzamy stan oringu gumowego w jednym i "oringu" plastikowego w drugim elemencie.
- składamy wszystko
Obrazek

Zabieramy się za przepustnicę. Odłączamy szarą wtyczkę z boku.
Odkręcamy opaski i ściągamy dwa przewody grubsze i jeden cieńszy zamontowane do przepustnicy oraz odłączamy linkę gazu
Obrazek

Odkręcamy najgrubszą opaskę z najgrubszego przewodu idącego do przepustnicy
Odkręcamy 4 śruby na klucz torx 40
Obrazek

Wyciągamy i czyścimy.
Wszystko montujemy do samochodu w odwrotnej kolejności.
Nie wiem czy trzeba resetować komputer, ale ja to zrobiłem. Odłączyłem akumulator na 30 min. następnie odpaliłem i przejechałem się kilka km.
Inny samochód. Nie tylko na benzynie. Polecam, nawet profilaktycznie.

Opis by Andrzej 330

6.Serena 2,0/1,6 16v--Odwietrzanie układu chłodzącego
Odpowietrzenie tego układu nie należy do najprostszych jest upierdliwe i czasochłonne
Serena ma pięć odpowietrzników:
pierwszy jest pod maską pomiędzy wężami od nagrzewnicy,
drugi jest pod fotelem kierowcy przy korku,
trzeci jest pod autem jeśli masz wersje 4d to na lewym progu tam gdzie wchodzą węże od nagrzewnicy jeśli 5 odpowietrznik jest przy nagrzewnicy która jest pod środkowym rzędem siedzeń
Darujcie sobie ten odpowietrznik. Lepszy efekt daje zsunięcie przewodu odpływowego z nagrzewnicy (ten z przodu auta).
Oczywiście na nagrzanym i pracującym silniku. Silnik jakiś czas przytrzymać na ok. 2000 obr., od dołu jest dojście do
przepustnicy, także można to zrobić samemu. Będzie trochę porozlewane, ale uważam, że sposób jest dobry. Jak oba
przewody staną się gorące, tzn., że jest przepływ. Wyłączyć silnik i uzupełnić płyn w chłodnicy tym korkiem pod maską
Takiego sposobu instrukcje i Manual service nie podają, bo jest trochę niebezpieczny.
czwarty przy termostacie
piaty przy korku pod fotelem kierowcy
Przy odpowietrzaniu większość tych odpowietrzników trzeba znaleźć dla sprawnego działania układu

7.Serena/Vanetta--Rozrząd łańcuch czy pasek??
Silniki benzynowe czyli 2,0 i 1,6 posiadają łańcuch generalnie dożywotnio
W silniki diesla 2,0 i 2,3 rozrząd napędzany jest paskiem który należy zmieniać co 90tyś przy
wymianie kompletnego rozrządu lub co 60tyś przy wymianie samego paska i napinacza lub rolki

8.Jak wymienić sworzeń wachacza

1) górne śruby od mocowania piasty przy amortyzatorze odkręcić (są 2)
2) dolna śrubę przy wahaczu od stabilizatora odkręcić
3) wkręcić te 3 śruby od sworznia to mocowania.
4) nagiąć wahacz docisnąć piastę bolec wskoczy sam :)
5) ładnie wszystko skręcamy

czas naprawy jakies 40 minut :) o ile puszcza sruby ja je spsikalem wd 40 na 2h

potrzebne klucze
imbus zdaje sie 7 (albo 8)
17 nasadka oczkowy
19 nasadka oczkowy
opis by str3ight

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób To Sam”