Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] klima z lifta do gt

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

maly447
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2009-12-09, 17:05
Lokalizacja: DOBCZYN/WOŁOMIN

[P11/WP11] klima z lifta do gt

Post autor: maly447 » 2010-08-02, 21:02

mam pytanie, da rade zapodać klimatronik z p11 lift do gt z 97 z całym tym panele? pytanie drugi szyber elektrycznie sterowany orginał z p11 czy to da rady zapodać do swojego? jak tak to czy ktoś zna taką firme z pod warszawy?
mocy przybywaj

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-08-02, 21:24

Kolego klimatronik nie składa się z samego panela ale też z czujników wg. których sterownik dobiera temp. nawiewu .
Za dużą kasę trzeba by wydać żeby to sprawnie działało .
Kolego co do szyberdachu to też bym sobie odpuścił montaż oryginalnego szyberdachu choć fajna sprawa .
Oryginalnie jak jest zamontowany szyberdach to masz poprowadzone odpływy.
Powiem krótko pomysły fajne na usprawnienie samochodu , ale w pierwszej kolejności znajdź magika który to dobrze zrobi i dostaniesz gwarancję .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2010-08-02, 23:43

Montując szyberdach - czyt. dokładając/wycinając dziurę w dachu osłabiasz konstrukcję dachu, przez co samochód nie jest już tak sztywny. Do oryginalnych szyberdachów dachy są przystosowane do tego - blacha jest odpowiednio powyginana, żeby wzmocnić konstrukcje. Tak samo jak z dachami typu targa - progi są dużo mocniejsze. Dodatkowo jest odprowadzanie wody/deszczówki słupkami więc środka Ci nie zaleje.
Jeśli masz już u siebie szyber manual to ja nie widzę przeciwwskazań na zamianę na automat.
Co do klimy - nie warto. Jakbyś nie miał w oryginale, a miał wiązkę pociągniętą pod klimatronik to czemu nie warto wsadzić - ja u siebie tak miałem. Brak klimy a wiązka jest. Klima kompletna dorwana wsadzona i wszystko śmiga jak ta lala.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

maly447
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2009-12-09, 17:05
Lokalizacja: DOBCZYN/WOŁOMIN

Post autor: maly447 » 2010-08-02, 23:46

czyli kicha z pomysłów hehe no nnic warto było zapytać

[ Dodano: 2010-08-03, 00:48 ]
lubie ten samochód ale dorwała mnie monotonnia i tak kombinuje
mocy przybywaj

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2623
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2010-08-03, 10:37

To jak dorwała Cie monotonia to popraw trochę osiągi, stylistykę zewnętrzną ;)
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]

maly447
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2009-12-09, 17:05
Lokalizacja: DOBCZYN/WOŁOMIN

Post autor: maly447 » 2010-08-04, 21:10

niwiem czy wiesz ale stylistyka to akurat strona tego auta najmocniejsza poza tym osiągi mi wystarczają

[ Dodano: 2010-08-04, 22:11 ]
ja jestem gadżeciaż i stąd te pytania
mocy przybywaj

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2623
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2010-08-04, 23:31

Jeżeli jesteś gadżeciaż to zamontuj na jakimś patencie elektrycznie składane lusterka najlepiej z pilota, odpalanie silnika z pilota to są wg mnie mocne gadżety
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]

Pablo's
stały bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 2009-12-08, 23:32
Lokalizacja: Sępólno Kr

[P11/WP11] przekładka klimatronika z polift

Post autor: Pablo's » 2014-09-07, 11:08

mam pytanie czy ktoś już to robił lub próbował? Chodzi o przełożenie panela z p11 po lift do p11 przed liftem. Zamierzam przerobić ten cały panel z radiem i tymi całymi gratami ale tak aby mieć miejsce na radio 2DIN co poza panelem z klimatronika jest potrzebne, jak wygląda układ elektryczny klimy w p11 po lifcie

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-09-07, 11:45

zakładając że masz klimę to potrzebujesz:

panel klimatronika
cały nadmuch który jest na tunelu środkowym, razem z silniczkiem, przekaźnikami i instalacją elektryczną która idzie do panelu
radio / ramka radia + włącznik awaryjnych ( radia 2din tam nie wciśniesz )
ramka zegarów (aby mieć wszystko w kolorze) + czujnik temperatury wewnętrznej + rurka którą łączy się czujnik z nadmuchem
czujnik nasłonecznienia z pod szyby + wtyczka z kablami

i sporo chęci aby to połączyć
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-09-07, 12:23

Klimatronik w P11.144 jest serowany z ECU silnika :)

Pablo's
stały bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 2009-12-08, 23:32
Lokalizacja: Sępólno Kr

Post autor: Pablo's » 2014-09-07, 12:26

no to trzeba zacząć kompletowanie gratów a odnośnie radia 2 DIN to wystarczy panel płaski zamontowanie tego wszystkiego w nowej ramce zrobionej pod wymiar i podłączenie wszystkiego. Odnośnie panelu to pc-car i lata jak talala.

tylko dostać te wszystkie graty i trzeba działać

[ Dodano: 2014-09-07, 13:27 ]
DubSon pisze:Klimatronik w P11.144 jest serowany z ECU silnika :)
o kurcze to coś nowego

[ Dodano: 2014-09-07, 13:48 ]
ok wszystko fajnie a jak mieli to ogarnięte w p11 JDM bo tam panel podobny był do tego naszego.

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-09-07, 12:56

Pablo's pisze: ok wszystko fajnie a jak mieli to ogarnięte w p11 JDM bo tam panel podobny był do tego naszego.
Jak podobny?
http://nissancars.kamikaze-drive.com/PRIMERA002I.JPG
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-09-07, 13:13

DubSon pisze:Klimatronik w P11.144 jest serowany z ECU silnika :)
Nie pisz głupot. Klimatronik w P11.144 ma swojego kompa w panelu.


Jeśli miałbym zakładać klimatronika do P11 to wziąłbym graty z Infiniti G20

Obrazek
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-09-07, 13:27

janusz, dobrze prawi, ja poluje chociaż na sam panel pod 2 diny jak na zdjęciu, sterowanie klimą swoje troszkę zmodyfikowane, a powyżej radyjo 2din z dupnym wyświetlaczem :D btw. zaje_iste wnętrze
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-09-07, 13:40

janusz pisze:Nie pisz głupot.
Pisze to co wyczytałem tutaj :)
M. in. odnośnie swapów w P11.144.

viewtopic.php?p=328720#328720
viewtopic.php?p=346358#346358

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-09-07, 13:51

DubSon, a mam wrzucić Ci schematy z P11.144, żeby udowodnić, że ECU nie steruje klimatronikiem? ECU dostaje tylko info od kompa klimy o tym, że ma włączyć wiatraki na chłodnicy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-09-07, 14:18

Mi nie musisz :)
Możesz posiadaczom, którzy tak twierdzą :)

Pablo's
stały bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 2009-12-08, 23:32
Lokalizacja: Sępólno Kr

Post autor: Pablo's » 2014-09-07, 17:49

no to juz szukam gratow z g20 panel juz jest teraz jeszcze ramka
:->
sprzedam silnik SR 20 DEH lub na części

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-09-07, 19:06

janusz, w manualu jest napisane, że ECU zbiera informacje z czujników i m in. steruje klimą

ec_sr20 str 22

[ Dodano: 2014-09-07, 20:07 ]
Pomijam też to, że są inne kom presory klimy. W p11 działą ciągle a w P11.144 się rozłacza

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-09-07, 19:24

Bombel w żadnym z wypadków - na potwierdzenie schemat z manuala do P11.144. W P11 kompresor nie działa cały czas - działa cyklicznie - 30-50sekund pracuje, potem się wyłącza na taki sam okres czasu. Inaczej przegrzałby się. Co więcej kompresor w P11 ma stałą objętość.
Prędzej podejrzewałbym, że kompresor w P11.144 pracuje w sposób ciągły. Co więcej jest to kompresor o zmiennej objętości.

Obrazek
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-09-07, 19:29

bombel pisze:W p11 działą ciągle a w P11.144 się rozłacza
to ja nie wiem co ja mam w moim P11GT, że się kompresor co jakiś czas wyłącza. Jak kiedyś zostawilem samochód zapalony z załączoną klimą i rozmawiałem na zewnątrz z kumplem to mi mówił że moja Prima na niego warczy :P Bo się zmieniał dzwięk silnika przy włączaniu i wyłączaniu klimy :P
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-09-07, 19:43

janusz, na swoim schemacie masz ECM jak byk

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-09-07, 20:09

Bombel, tak jest ECM, jednak poza załączaniem kompresora i wiatraków na chłodnicy to on raczej nic nie ma wspólnego z klimą. No przepraszam zbiera jeszcze info o ciśnieniu w układzie. Ale komp od klimy też je dostaje. Jest jeszcze "Refrigerant Pressure Sensor" czyli czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego - ale jak przewertowałem rozdział HA w manualu to nie mogłem znaleźć jego lokalizacji :D . W zasadzie jego funkcję może pełnić "Dual Pressure Switch" lub "Triple Pressure Switch".

Podejrzewam, że ten "Refrigerant Pressure Sensor" z racji, że ma 3 przewody (zasilanie, masa i syg. wyjściowy) to nie jest nic innego jak zwykły dzielnik rezystancyjny. Gdzie wartość jednego z rezystorów będzie się zmieniać proporcjonalnie do ciśnienia w układzie. Całość będzie wykonana za zwykłej membranie krzemowej, na której będzie jeden (lub dwa) rezystor piezo. Całość wykonana metodami mikroobróbki mechanicznej :] Do tego trochę trawienia w KOH+IPA i procesy dyfuzji, żeby zrobić rezystory piezo.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Pablo's
stały bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 2009-12-08, 23:32
Lokalizacja: Sępólno Kr

Post autor: Pablo's » 2014-09-07, 20:19

czyli reasumując nie powinno być większych problemów z podłączeniem panelu z klimatronika
sprzedam silnik SR 20 DEH lub na części

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-09-07, 21:10

Obstawiam, że jeżeli jest jakiś sygnał z klimy do ECU to m.in. po to, żeby sterować krokowcem - podbić obroty przy włączeniu klimy (pod obciążeniem).
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-09-07, 21:12

Komp zbiera tez info z czujnikow temperatury w dolocie i przekazuje je do klimy. Trzeba Adamusa wywolac do tablicy czy jemu dziala na innym kompie

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-09-07, 21:17

Wod2u, zawór IACV załatwia sprawę - podłączony jest równolegle do kompresora.

Bombel, Ad@amus jeszcze się za to nie zabrał :] , walczy z innymi rzeczami - kunami pod maską :d

BTW. A co ma temperatura powietrza w dolocie do klimy?!
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-09-07, 21:20

janusz ma. Ponizej pewnej temperatury klima sie nie zalacza. Do tego trzeba do p11 czujnik nasłonecznienia przeszczepic

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-09-07, 21:29

Bombel, pierwsze słyszę. To w takim razie po co w lecie klima jak stoję w korku?! Wiadomo stoi się w korku to temp. na początku dolotu dochodzi do 70°C i więcej - sprawdzałem, mam pomiar temp w tym miejscu) i to jakoś nie przeszkadza w załączeniu klimy. Jeśli się klima nie załączy to się ugotuję w środku, a przecież po to jest klima, żeby mieć ten luksus i nie było tego efektu.

Zarówno P10 jak i P11 nie miało czujnika temp. w dolocie i wszystko działało i działa nadal. To, że klima najefektywniej działa przy prędkości powyżej 60km/h to sprawdziłem osobiście.

Nie tylko czujnik nasłonecznienia trzeba przeszczepić, także czujnik temp. w aucie i trochę wiązki przewodów.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-09-07, 21:37

janusz, po co tłumaczyć jak działa? :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”