P10 Bigbrake 280 co potrzeba

Moderatorzy: Sajmooon, Ryba

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1121
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

P10 Bigbrake 280 co potrzeba

Post autor: SiwoL » 2010-07-27, 21:15

Co potrzeba do swapa hebli do P10GT z P11GT tych 280mm. Zacisk, tarcza, klocki co jeszcze?
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 605
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2010-07-27, 21:32

Odrazu sie podklejam od tematu, da sie przeszczepic hamulce z Z32 ?

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-07-27, 22:58

z P11 GT podchodzą pnp same jarzma i tarcze się wymienia...

Z32 trzeba ciut zmodować tzn. samą tarczę, zmniejszyć jej średnicę do 271mm i dowiercić 3 dziury na śruby coby przejść na rostaw 4x114,3mm...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2593
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-07-27, 23:03

a jeśli chodzi o tylnie zaciski od Z32 ?? jak to wygląda w przypadku P10 ?

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-07-28, 08:00

nie mają one ręcznego trzeba by hydrauliczny zrobić...
mają inny rostaw śrub pod jarzma tak wiec za dużo zachodu by je wsadzić...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 1742
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-07-28, 09:03

A czy w z32 z tylu nie jest tarczo-beben?

Awatar użytkownika
Zell
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-09, 08:17
Lokalizacja: Lbn

Post autor: Zell » 2010-07-28, 10:01

dylson pisze:A czy w z32 z tylu nie jest tarczo-beben?
jest, właśnie dlatego zaciski z Z32 nie mają ręcznego, w primerach i innych fwd nissanowskich linka ręcznego idzie do zacisku i zaciągając ręczny, wciskasz tłoczek zacisku tylnego

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1121
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2010-07-28, 15:34

Coobcio pisze:z P11 GT podchodzą pnp same jarzma i tarcze się wymienia...

Z32 trzeba ciut zmodować tzn. samą tarczę, zmniejszyć jej średnicę do 271mm i dowiercić 3 dziury na śruby coby przejść na rostaw 4x114,3mm...
Czyli kupuje jarzma z P11GT nowe tarczki 280mm i jarzma z p11 wsadzam swoje zaciski z klockami?
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-07-31, 09:24

SiwoL pisze:Czyli kupuje jarzma z P11GT nowe tarczki 280mm i jarzma z p11 wsadzam swoje zaciski z klockami?
No właśnie to mnie też zastanawia, czy klocki mają być jakieś inne czy takie jak były wcześniej?

Ja jestem na etapie doboru elementów.
Tarcze na przód wlecą najprawdopodobniej MIKODA GT, na tył seria.
Klocki - Ferodo Premier, REMSA lub BRECK. Tylko nie wiem, które wybrać. Dwie ostatnie są polecane jako dobre i w miarę tanie (cena ok. 100zł za komplet) :mrgreen:
Pięknie tu :mrgreen:
www.nissanzone.pl

Obecnie bez NISSANa...

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

Ubezpieczenia PZU Chojnice

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-08-01, 10:23

klocki hamulcowe potrzebne będą takie jakie są jarza a wiec z P11 GT - proste i większe...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Kondziu_L
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2010-02-24, 10:28
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kondziu_L » 2010-08-03, 22:31

johny_fellow pisze:Tarcze na przód wlecą najprawdopodobniej MIKODA GT
Nie jestem pewny czy Mikoda GT to dobry wybór, opinie o tarczach Mikody są dość rozbieżne. Pewnie Coobcio będzie wiedział o nich dużo więcej ale z tego co ja wyszukałem to Mikoda GT to po prostu zwykłe tarcze nawiercone i ponacinane dla lepszego odprowadzania gazów i pyłu i w zasadzie to tyle by było z ich "sportowości". Dodatkowo ten akurat model długo się układa (nawet kilka kkm). Skuteczność ich hamowania jest dość średnia a ponadto szybko się przegrzewają i bicia dostają. Natomiast jeżeli chodzi o wygląd to nie ma chyba na rynku nic lepszego za tak mała kasę. Jeżeli już decydować się na zamianę hebli na większe to może lepiej trochę więcej dołożyć i mieć zestaw z prawdziwego zdarzenia. No chyba że totalnie się co do nich mylę i ktoś ma pozytywne doświadczenia to chętnie o tym przeczytam.
Nie chcę Cię zniechęcać do tych tarcz akurat ale sam się przymierzam do wymiany i przy poszukiwaniach skupiłem się na skuteczności hamowania i trwałości. Dodatkowo tych niby lepszych to albo słabo szukam albo po prostu do mojego sprzęta nie produkują, Ate Power Disc i Brembo Oro nie ma, są za to EBC Turbo Groove i DBA które kosztują tyle że dech zapiera. Jeżeli ktoś ma sprawdzony zestaw to chętnie go skopiuje.

PS. Miałem niedawno hamowanie ze 190 km/h na seryjnych tarczach i klockach Ate i przy 140 po prostu hamulce się skończyły :shock:
Sorry za mały OT ;-)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-08-03, 22:48

Wielu ziomków odemnie lata na tarczach GT.
W skrócie o nich napiszę:
- Naprawdę odczuwalnie poprawia się siła hamowania
- Hebel nie puchnie tak przy hamowaniu z dużej prędkości nawet na słabych klockach
- Szybko się zcierają i szybciej kończą się klocki!!

W skrócie to na tyle

EBC Turbo GROVE mam w swoim Sunnym VVL, w zasadzie wssytko to co Mikoda z serii GT z tym że zrobiłem na nich 9 kompletów klocków i są w bardzo nie wielkim stopniu zużyte spokojnie w tym sezonie przejeżdżę na nich ze 3-5 kompletów klocków a na przyszły już nowe tarcze i klocki wlecą :P
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-08-04, 07:12

Tarcze GT wlecą. Zobaczymy jak będą się sprawować :mrgreen:

Teraz mam zagwozdkę dotyczącą klocków.
Są podobno aż 3 różne systemy hamulcowe w NISSANach - LUCAS, ATE i TRW.
Ja mam u siebie secik LUCASa. Czy do niego będą pasować klocki od innych systemów?
Pięknie tu :mrgreen:
www.nissanzone.pl

Obecnie bez NISSANa...

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

Ubezpieczenia PZU Chojnice

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-08-04, 08:02

Dwa rodzaje są w P11 pod tarcze 260 i proste pod tarczę 280mm...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-08-04, 21:43

OK, tyle że ja będę miał jarzma od P11.144 kombi, 1.8. Zaciski są tam na pewno LUCASa.
W sklepach i na necie są różne opinie co do klocków. Jedni mówią, że pasują wszystkie, inni że tylko jakieś określone. Co ciekawe - rozmiary klocków w większości przypadków są identyczne.
Pięknie tu :mrgreen:
www.nissanzone.pl

Obecnie bez NISSANa...

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

Ubezpieczenia PZU Chojnice

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 335
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2010-08-04, 22:56

Ja u siebie do primery miałem zakładać heble od P11.144 kiedyś 2,0 z 2001 roku, to zaciski i klocki wyglądały zupełnie inaczej niż te od p11 280mm
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-08-05, 00:07

Zuru ma w swojej P11.144 2.0 z 2001 roku jakieś dziwne te przednie hamulce, niby tarcze 280mm ale zaciski zupełnie inne z drutem od zewnętrznej strony ponadto klocek ma zupełnie inny kształt - bardzo podobny do tych z Saaba 9-5 :P

Wydaje mi się że całość będzie pasowała do P10, P11, ale całość czyli jarzma + zaciski + klocki hamulcowe...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Kondziu_L
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2010-02-24, 10:28
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kondziu_L » 2010-08-05, 07:26

Koledzy
Te dziwne właśnie zaciski z drutami i klocki z "haczykami" to według katalogu w IC jest system hamulcowy Ate. Sam mam taki i zauważyłem że jest w Primerach po 2001 roku produkcji. Zresztą nawet ich katalog podaje ten system hamulcowy tylko do WP11, w P11 nic nie ma a w naszych nyskach występuje (oczywiście z silnikiem 2,0).

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-08-06, 08:20

Tak więc w poniedziałek powinienem mieć wszystkie graty.
Montaż pewnie w środę lub piątek - jeszcze się zobaczy jak mechanikowi z czasem będzie pasowało.

Na przód wlatują tarcze MIKODA GT + klocki FERODO Premier, na tył tarcze seryjne + klocki AKEBONO (kolega mi je polecił, zobaczymy co to za wynalazek). Przy okazji wymienię płyn.

Jarzma są już ładnie przygotowane i pomalowane, teraz trzeba jeszcze zaciski pomalować. Oczywiście jedyny słuszny kolor - czarny :mrgreen:

Po montażu podzielę się wrażeniami.
Pięknie tu :mrgreen:
www.nissanzone.pl

Obecnie bez NISSANa...

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

Ubezpieczenia PZU Chojnice

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 1989
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2010-08-06, 08:32

johny_fellow pisze:klocki AKEBONO (kolega mi je polecił, zobaczymy co to za wynalazek).
Z tego co mi się wydae to akebono to nie wynalazek :roll: tylko made in Japan
http://www.akebonobrakes.com/company/history.asp
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-08-06, 09:33

Z tego co mi się wydae to akebono to nie wynalazek :roll: tylko made in Japan
Tym lepiej :mrgreen:
Pięknie tu :mrgreen:
www.nissanzone.pl

Obecnie bez NISSANa...

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

Ubezpieczenia PZU Chojnice

Awatar użytkownika
Kondziu_L
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2010-02-24, 10:28
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kondziu_L » 2010-08-14, 19:16

No więc jak idzie montaż nowych hebli??? Sam kupiłem zestaw Mikoda GT + Ferodo Premier na przód i będę wrzucał po niedzieli. Jestem ciekaw jakie będą opóźnienia a poprzedni zestaw Ate lekko u mnie nie miał :-P

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3445
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2010-08-15, 23:07

Mikoda się wygina mimo nawet że nie wjedziesz w wodę po rozgrzaniu. już nie pierwszy przypadek po założeniu nowych tarcz. Może akurat będziecie mieli szczęście ;-)

Akebono klocki zakładali na pierwszy montaż do Nissanów więc nie taki wynalazek :-P

A klocki Ferodo Premiery polecam jak najbardziej, nie jednokrotnie uratowały mi tyłek :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-08-18, 15:26

BIG BRAKE KIT założony :mrgreen:

Tak jak pisałem wcześniej - z przodu tarcze MIKODA GT + klocki FERODO Premier, z tyłu tarcze seria + klocki AKEBONO.

Teraz delikatne docieranie, a po nim podzielę się opinią dotyczącą tego zestawu.

Jarzma miałem od P11.144 kombi 1.8, 2000 r., i pasują. Najważniejsze aby układ hamulcowy był firmy LUCAS.
Pięknie tu :mrgreen:
www.nissanzone.pl

Obecnie bez NISSANa...

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

Ubezpieczenia PZU Chojnice

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2593
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-08-18, 15:43

Czekam z niecierpliwością. Sprawdź je we wszystkich warunkach.

obserwuje temat, ponieważ tarcza pod moje zaciski (200sx) kosztuje prawie 600zł ( EBC )
Mikoda oferuje mi za 320szt.
Jak MacGayver stwierdził, różne opinie słuchać o ich produktach.

Awatar użytkownika
Kondziu_L
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2010-02-24, 10:28
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kondziu_L » 2010-08-18, 17:29

Ryba pisze:Mikoda oferuje mi za 320szt.
Ale 320 zł za 2 sztuki chyba. Zobacz na www.henkiel.com.pl są tam tańsze niż na stronie Mikody i taniej niż na Alledrogo.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2593
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-08-19, 09:28

no wałaśnie nie... ;/ 320zł za sztukę.

wszystko fajnie i ładnie, jednak ja rozmawiałem z człowiekiem od nich z firmy Mikoda Polska podałem wszelkie rozmiary itp. Najważniejsza jest grubość tarczy bo 30mm średnica 280mm. Podam przykład:
http://moto.allegro.pl/item1195183968_t ... rcane.html

A Mikoda która wszędzie widać do 200-sety jest grubości 22 mm.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 1742
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-08-19, 15:46

A Mikoda która wszędzie widać do 200-sety jest grubości 22 mm.
Bo to do s13 jest. Mikoda robi tarcze 280/28mm do maximy a33. Minimetr na strone to nie duzo pod warunkiem, ze klocki bedzie sie zmienialo odpowiednio wczesnie i inne parametry tarczy beda sie zgadzaly. Klocek ma ok 10mm grubosci.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2593
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-08-19, 17:32

niby racja, z rozstawem srub to nie problem. w Obecnej chwili czekamy na opinie.. :D

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-08-20, 13:54

Ryba pisze:czekamy na opinie..
Heh, jak na razie nalatałem na nich całe 50km :mrgreen:
Myślę, że miarodajnie będzie powiedzmy po 10tkm i wielokrotności takiego przebiegu. Na relację po 10tkm, trzeba w moim wypadku poczekać ok. 3 miesięcy.

Trapi mnie tylko jedno. W pośpiechu, i z braku smaru miedzianego dałem pod tarczę trochę wazeliny technicznej. Myślicie, że da radę czy zdjąć i smarnąć smarem miedzianym?
Pięknie tu :mrgreen:
www.nissanzone.pl

Obecnie bez NISSANa...

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

Ubezpieczenia PZU Chojnice

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”