Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Jakie klocki i tarcze hamulcowe

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Lewian
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-11-05, 09:08
Lokalizacja: Kleczew/Konin/Poznań
Kontakt:

Post autor: Lewian » 2014-10-30, 10:45

wod2u pisze:Tak czytając Wasze wypowiedzi to wychodzi, że chyba miałem po prostu pecha, że dostałem takie "luźne" klocki, skoro tyle osób zakłada i jeździ bez problemów... Trzeba było wymieniać od razu. Z drugiej strony jeśli chodzi o tył to chyba nie zdecyduję się już na żadne sportowe klocki, bo różnicy specjalnie nie czuć, a w przeciwieństwie do kejno nigdy nie udało mi się ich aż tak zagrzać, żeby były bliskie dymienia :-D
Bo jak masz sprawnie działające hamulce to się nie da tak zagrzać tyłu, a już na pewno nie w takim aucie jak Primera.

Awatar użytkownika
kejno
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2010-04-23, 15:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kejno » 2014-11-01, 12:19

wod2u pisze: a w przeciwieństwie do kejno nigdy nie udało mi się ich aż tak zagrzać, żeby były bliskie dymienia :-D
Kamil, bo ręcznego za mało używasz :P :)
pozdrawiam, Krzysztof

WP11.144 SR20DE
P11.144 HB SR20DE
Espace Gr IV V4Y/VQ35DE --> Szklarnia

Awatar użytkownika
finetto
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2013-02-12, 06:22
Lokalizacja: Płock, Sierpc

Post autor: finetto » 2014-12-03, 18:39

Koledzy polecicie mi jakieś klocki na tył?
Mam wrażenie, że słabo hamują trzeba by wrzucić nowe.
Jakieś linki z allegro najchętniej.
Bute prokleni Lachy

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2014-12-03, 20:51

Klocki klockami,może zacisk trzyma i ma w tym swoje zasługi? zacznij od niego najpierw.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
finetto
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2013-02-12, 06:22
Lokalizacja: Płock, Sierpc

Post autor: finetto » 2014-12-03, 21:13

yyy kurczę już ogarnąłem zamówienie u Lewiana :/
Bute prokleni Lachy

Awatar użytkownika
voyo
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2011-03-15, 08:46
Lokalizacja: Lublin/Chełm

Post autor: voyo » 2014-12-09, 21:00

Ja już też po wymianie. W końcu auto zaczęło normalnie hamować ;-) Musiałem cały komplet wziąć na przód i tył. Z tyłu oczywiście zapieczone i pordzewiałe tuleje w tłoczkach się okazały, także zestaw naprawczy na obie strony musiał wlecieć. Objawy: nierówno zjedzone i tarcze i klocki a dodatkowo odbarwiona pod wpływem temp. jedna z tarcz.
Płyn hamulcowy też wymieniony w układzie. Ze 4 lata już tam był :roll:
Na przód wrzuciłem Zimmermann tarcze i klocki a na tył TRW tarcze i klocki.
Również skorzystałem z usług zaprzyjaźnionego z forum sklepu Lewiana. I jestem bardzo zadowolony, zarówno z produktu jak i podejścia do klienta ze strony Lewiana. Może i brzmi to jak reklama...ale uważam, że warto czasem też pochwalić jak ktoś profesjonalnie wykonuje swoją pracę.

Fakt, że dopiero z 1000 km przejechane ale jestem dobrej myśli. Zdam relację po przesiadce na letnie opony.

No i co mnie zdziwiło na tarczach Zimmermanna jest coraz rzadziej już widywany znaczek Made in Germany:

Obrazek
P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) [PB/LPG] kolektor 4-2-1, mod rozrządu, zapłonu i egr

Awatar użytkownika
finetto
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2013-02-12, 06:22
Lokalizacja: Płock, Sierpc

Post autor: finetto » 2014-12-24, 09:38

No właśnie i ja zrobiłem zakupy u Lewiana i szczerze polecam!
Bute prokleni Lachy

AdamTC
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2015-01-06, 03:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: AdamTC » 2015-01-22, 23:07

I na mnie przyszła pora. Przeczytałem temat od deski do deski. Na samym początku byłem za zakupem tarcz Brembo i klocków Ferodo, ale od połowy tematu przekonaliście mnie, żeby kupić tarcze i klocki TRW. 3 ostatnie strony przemawiają za tarczą Zimmermanna i klockami ATE/Ferodo. Co więc wybrać? Potrzebuję komplet na przód (280?) do P11.144 Traveler z SR20DE pod maską.

P.S
na tyle mam 278mm?

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-01-22, 23:38

AdamTC pisze: P.S
na tyle mam 278mm?
Przyjedz jutro na EAST'a to obadamy :D
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

AdamTC
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2015-01-06, 03:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: AdamTC » 2015-01-23, 00:29

O ile jest jeszcze co badać ;-) ,ale zaryzykuję i podjadę!

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-01-23, 08:05

AdamTC, jak masz antenke z tylu dachu to masz 278 jak z przodu to prawdopodobnie 257

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-23, 08:25

Bombel, tylko kolega AdamTC ma kombi więc wszystko jest możliwe. Z uwagi na to,że to jest właśnie WP11.144, to ja stawiam, że z tyłu są większe.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-01-23, 08:55

Ja mam ten sam model i rocznik (lift liftu czyli antenka z przodu) i mam tak jak pisze Bombel 257
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2015-01-23, 09:16

w moim przypadku teoria bombla się sprawdza, antena z przodu i małe tarcze z tyłu ( silnik sr20 )
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2015-01-23, 09:19

Miałem kombi z 98 tarcza278 a 2001 ma tarcze 257 obie sr20 więc obstawiam mniejsza tarcze .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

AdamTC
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2015-01-06, 03:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: AdamTC » 2015-01-23, 09:31

Dzięki, antenę mam z przodu. Nic prostrzego, jak ściągnąć koło i pomierzyć, ale myślałem że jest jakaś zależność. VIN nic tu nie pomoże?

Ponawiam pytanie o najodpowiedniejszy zestaw hebli.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-23, 09:38

AdamTC, podrzuć VIN na PW to sprawdzę :]



Z VINu wyszło mi, że tarcza jest 278mm :-|
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-01-23, 10:30

janusz, chyba lepiej sciagnąc koło i zmierzyć. Np Yapko ma auto z 2002 r i ma antenkę z tyłu :D Do tego są dwa typy SR20 pod maską z filrem od spodu i filtrem z boku

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-01-23, 10:57

janusz to sprawdź co u mnie z tyłu powinno być SJNTCAP11U0570721
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-01-23, 11:12

Sam jestem ciekawy skąd to wziął, bo mi nie pokazuje :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-23, 11:15

Jeśli numer OEM jest

4320699J01 - 257mm -> od 03/01
4320699J04 - 278mm -> od 06/99 do 03/01

Tak zrozumiałem zapiski z NissanFasta
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-01-23, 11:35

Lift jest do VIN P11U0548750 dalej jest Lift Liftu (czyli antenka z przodu).
Jak widać w LL dawali już tylko małe tarcze.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

AdamTC
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2015-01-06, 03:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: AdamTC » 2015-01-24, 15:36

Dziś miałem chwilę czasu i wyszło, że mam (a raczej miałem) taką:
Obrazek
Obrazek
Z moich precyzyjnych obliczeń specjalnie przygotowaną do tego 5m miarką wyszło mi 278mm.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-24, 15:48

Czyli dobrze typowałem i dane z Fasta się w jakimś stopniu zgadzają :P
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-01-24, 16:30

Czyli mam słabe oko bo wczoraj przez felgę oglądałem i twierdziłem że 257 :-/
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-24, 16:55

PrzeRuSco, moim zdaniem jeśli tarcza byłaby 257 to klocek byłby bliżej czoła tarczy. Tak na patrząc po zdjęciach to na oko klocek jest oddalony od tarczy jakieś 10-15mm. Jeśli tarcza jest 257mm to chyba klocek jest bliżej czoła tarczy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

AdamTC
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2015-01-06, 03:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: AdamTC » 2015-01-24, 17:48

Podpowiedzcie mi teraz co zrobić, bo tył muszę koniecznie wymienić, tylko nie wiem co z przodem. Klocki się kończą, tarcz jeszcze trochę jest, ale czuje że już biją (toczyć nie chcę).

Możliwe, żeby bicie było spowodowane skończeniem tyłu? Czy po prostu przód mam pokrzywiony?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-01-24, 18:53

AdamTC, czyli dobrze widzialem ze 278 mm. Wymienić trzeba tarcze, klocki i tłoczki przesmarować

AdamTC
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2015-01-06, 03:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: AdamTC » 2015-01-24, 18:57

Tak, to wiem. Pytanie tylko czy mam to robić od razu na dwóch osiach?

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-01-24, 20:13

Jeśli przód jeszcze trochę pojeździ, to zrób sobie najpierw tył, bo wygląda co najmniej źle.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce”