Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Jakie klocki i tarcze hamulcowe

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-09-12, 20:57

Avation, u Lewiana, powinny być dostępne praktycznie od ręki :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Lewian
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-11-05, 09:08
Lokalizacja: Kleczew/Konin/Poznań
Kontakt:

Post autor: Lewian » 2014-09-12, 22:20

Niestety w tej chwili brak, mogą być ewentualnie na środę bo wtedy mamy dostawę z Niemiec :-?

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-10-09, 23:18

Lewian, Zimmerman produkuje tylko tarcze czy klocki też?
W sensie, wiem, że mają w ofercie, pytam, czy to ich produkt czy tylko pakują?
Rozglądam się za klockami na tył i zastanawiam się, czy warto brać coś innego niż TRW/Ferodo. Inna sprawa, że do Primery dostać cokolwiek innego to duża sztuka.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Lewian
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-11-05, 09:08
Lokalizacja: Kleczew/Konin/Poznań
Kontakt:

Post autor: Lewian » 2014-10-10, 07:24

Tak, produkują też sami ;)
Zimmermann klocki na pierwszy montaż robi np dla BMW, Porsche czy Audi.

Masz P11 tak ? To mamy te klocki na miejscu nawet ;)

Pozdrawiam
Adam

NEO NFS
wiem o czym pisze
Posty: 68
Rejestracja: 2014-09-05, 08:33
Lokalizacja: Józefów

Post autor: NEO NFS » 2014-10-10, 07:48

Lewian co z tego że robią na pierwszy montaż! To tylko dobry chwyt marketingu!!!, i co innego idzie na wymiane- I dobrze o tym wiesz!.
Do japan N. dawał na 1mont Kashiyama, tylko że wersja black-a na wymiane dostawałeś/kupowałeś blue(twarde, pylące, piszczące i do D...).
wod2u masz alu to po1, po2 Zimmermann jest dość twardy i wycina tarcze i pyli. Jak chcesz nie drogie, średnio twarde i mało pylące(nie zasrana felga) to kup sobie Remsa-espaniol, bo Rhd spiepszyli już od 2lat.
Po tym Zimmermann wyp...tarcze tylne do kosza-wycieły. Teaz 2 komplet Remsa na nówkach tarczach i ledwo ruszone!
WOLNOŚĆ -TO WSZYSTKIE ZIELONE ŚWIATŁA NA DRODZE!!!

Awatar użytkownika
Lewian
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-11-05, 09:08
Lokalizacja: Kleczew/Konin/Poznań
Kontakt:

Post autor: Lewian » 2014-10-10, 07:58

Owszem większość firm tak robi ale w Zimmermannie te klocki, które robią na pierwszy montaż możesz kupić albo w wersji takiej jak inne albo w tej, która właśnie idzie na pierwszy montaż (sporo droższe).

Zimmermann nie jest aż takim twardym klockiem, a co masz na myśli mówiąc o wycinaniu tarcz ?
A co do pylenia to każdy klocek jak się zużywa to pyli, jeden troche bardziej drugi trochę mniej :P
Remsa też dobre klocki no ale na pewno nie tak dobre jak Ferodo czy Zimmermann.

NEO NFS
wiem o czym pisze
Posty: 68
Rejestracja: 2014-09-05, 08:33
Lokalizacja: Józefów

Post autor: NEO NFS » 2014-10-10, 09:25

Na klockach Zimmermann tylne tarcze zaczeły wyglądać bezmała jakbyś po plastelinie przeleciał szczotką drucianą i posypał piachem . A że przy wymianie mam w zwyczaju kontrolować jej zużycie. Okazało sie że wykończyły tarcze "zdejmując" z jej grubości 1.8mm. Teraz mam gdzieś w 1/2 drugiego kompletu remsa i sprawdziłem teraz od nominału zdjeło ok 1.1mm- jest różnica?
1kolc Z-1.8mm :sad: , a 1.5kloca R-ok1.1mm :)
Czyli rachunek prosty 2kloce Z i po tarczy, ok 4klocy i dopiero po tarczy. A przebiegi km mniej więcej takie same.
Ostatnio zmieniony 2014-10-10, 10:29 przez NEO NFS, łącznie zmieniany 2 razy.
WOLNOŚĆ -TO WSZYSTKIE ZIELONE ŚWIATŁA NA DRODZE!!!

Awatar użytkownika
Lewian
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-11-05, 09:08
Lokalizacja: Kleczew/Konin/Poznań
Kontakt:

Post autor: Lewian » 2014-10-10, 09:36

Co tam za tarcze miałeś ? Nie spotkałem się jeszcze z czymś takim szczerze mowiąc :D
Tym bardziej na tylnej osi ? coś dziwnego, klocki OZ zakładałeś na nowe tarcze ?

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-10-10, 09:39

Zazwyczaj jest tak, że firmy produkują wszystko na jednej taśmie, a potem jest kontrola jakości, wtedy:
- najlepsza jakość - do fabryki na pierwszy montaż,
- trochę gorzej - do ASO na OEM zamiennik,
- jeszcze słabiej - OE do sklepów/hurtowni.
Wszystko zależy jakie firma ma te poszczególne poziomy jakości i jakie ma umowy z producentami samochodów (mogą się umówić tak, że OE są wyraźnie gorsze od OEM, żeby klient chętniej kupował OEM w ASO z usługą montażu).

Co do klocków, to takie Ferodo mogę kupić na miejscu w Krakowie, Zimmermann już nie jest tak łatwo/szybko dostępny (a trochę kusi mnie, żeby je sprawdzić). Nie chcę klocków wyczynowych, bo na tylnej osi nie zrobią różnicy (mam EBC GS, zmiana nie odczuwalna). Chcę porządnie wykonane, żeby nie były za małe (jak EBC), czego efektem jest stukanie w jarzmie, chcę takie, żeby nie rdzewiały (znowu, jak EBC), bo wtedy potrafią stanąć w jarzmie i się przypalić, no i dobrze by było jakby nie piszczały. Kwestia pylenia - w sumie obojętne, TRW chyba nic nie przebije (dużo ciemnego pyłu). Dobrze by było, jakby klocki nie spaliły się od kilkuminutowego zapieprzania po krętej, górskiej drodze (czy torze, mają wytrzymać szkolenie z bezp. jazdy na Kielcach :-D ) - czyli te najmiększe odpadają. Nie jeżdżę dopakowany, nie jeżdżę dużo po mieście, chce po prostu porządne klocki, na których można czasem przycisnąć. Tarcze mam Jurid.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Lewian
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-11-05, 09:08
Lokalizacja: Kleczew/Konin/Poznań
Kontakt:

Post autor: Lewian » 2014-10-10, 10:08

wod2u pisze:Co do klocków, to takie Ferodo mogę kupić na miejscu w Krakowie, Zimmermann już nie jest tak łatwo/szybko dostępny (a trochę kusi mnie, żeby je sprawdzić). Nie chcę klocków wyczynowych, bo na tylnej osi nie zrobią różnicy (mam EBC GS, zmiana nie odczuwalna). Chcę porządnie wykonane, żeby nie były za małe (jak EBC), czego efektem jest stukanie w jarzmie, chcę takie, żeby nie rdzewiały (znowu, jak EBC), bo wtedy potrafią stanąć w jarzmie i się przypalić, no i dobrze by było jakby nie piszczały. Kwestia pylenia - w sumie obojętne, TRW chyba nic nie przebije (dużo ciemnego pyłu). Dobrze by było, jakby klocki nie spaliły się od kilkuminutowego zapieprzania po krętej, górskiej drodze (czy torze, mają wytrzymać szkolenie z bezp. jazdy na Kielcach :-D ) - czyli te najmiększe odpadają. Nie jeżdżę dopakowany, nie jeżdżę dużo po mieście, chce po prostu porządne klocki, na których można czasem przycisnąć. Tarcze mam Jurid.
To, że Ci klocki zardzewiały i zapiekły się w jarzmie to wina mechaniora ;)
Przy wymianie klocków trzeba oczyścić porządnie jarzmo i posmarować miejsce osadzenia klocka specjalnym smarem (specjalny to nie miedziany :P)
Piszczenie klocków (oczywiście jeśli mowa o dobrych klockach) to znów wina spapranego montażu, pisk nie pochodzi z miejsca styku tarczy z klockiem a z pracy klocka w jarzmie czyli jak wyżej - czyścimy i smarujemy.
Klocki TRW faktycznie są miękkie i bardzo pylą ale na tylnej osi to zapewniam, że czy założysz Ferodo, czy Zimmermanna czy coś jeszcze innego to różnicy nie zauważysz ;)
I żadnych z wymienionych nie spalisz na tylnej osi choćbyś nie wiem co robił ;P

A co do stukania to czy nie powinieneś mieć tam jakichś blaszek ? Może jarzmo wytarte już ?

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-10-10, 10:46

No niestety ale P11 ma wątpliwej jakości tylne zaciski, w których potrafi zblokować się tłoczek (nawet taki całkowicie zdrowy, nie zardzewiały). Tzn ja przynajmniej nie doszukałem się żadnego konkretnego powodu, dla którego tak się dzieje a po rozebraniu, przeczyszczeniu i wymianie gumek jeżdżę już 50tys. i jest spokój. Akcja powtórzyła się w drugim zacisku 20tys. km później. W każdym razie jak mi się zablokował tłoczek to spaliły mi się klocki (wtedy akurat Ferodo).
Co do zapiekania to nie jest to wina mechaniora, tylko moja, bo sam zmieniałem. Na usprawiedliwienie muszę powiedzieć, że wyczyściłem wszystko bardzo ładnie, jarzmo czyściłem drobnym papierem i było prawie wypolerowane w miejscu styku z klockami. Ale, jak już pisałem, klocki EBC są za małe, jak się przyjrzysz na zdjęciu, to takie Ferodo, Zimmermanny mają doklejone od strony tłoczka blaszki, które zachodzą na boki klocka. W ten sposób cały klocek jest szerszy o jakiś 1mm albo więcej. Klocek EBC tego nie ma, w związku z czym podczas hamowania przesuwa się w jarzmie na boki, mało tego, potrafi się lekko przekręcić, ustawić skośnie do tarczy a nawet zblokować. I to mimo zastosowania pasy ATE plastilube (że miedziany jest do dupy to wiem). Samych blaszek nie da się dokupić, zresztą trzeba by je było przykleić do klocka, żeby nic się między nie a klocek nie dostawało. Rdzewienie to niestety efekt za dużego odstępu, przesuwający się na boki klocek wyciska smar, w szczeliny dostaje się syf i piasek i klocek rdzewieje. I nie jest to wina jarzma, przy zakładaniu EBC porównywałem stare klocki Ferodo i siedziały zdecydowanie ciaśniej. Nie mówię też, że wszystkie EBC są do dupy, ale na pewno do dupy są EBC GS dedykowane do tyłu do Primery :-P
Dla porównania dodam jeszcze, że smar plastilube stosuję z powodzeniem na przedniej osi i tam nic się nie dzieje, nie rdzewieje, klocek nie hałasuje, nie blokuje się. Generalnie zmieniałem klocki w paru autach (korzystając zawsze z tych samych smarów) i jedyne, z którym mam problemy to moja Primera (tylne klocki właśnie EBC).
pozdr. Kamil

NEO NFS
wiem o czym pisze
Posty: 68
Rejestracja: 2014-09-05, 08:33
Lokalizacja: Józefów

Post autor: NEO NFS » 2014-10-10, 10:51

Lewian pisze:Co tam za tarcze miałeś ? Nie spotkałem się jeszcze z czymś takim szczerze mowiąc :D
Tym bardziej na tylnej osi ? coś dziwnego, klocki OZ zakładałeś na nowe tarcze ?
Jakakie były tarcze- nissana. Zimmermann wsadziłem na tamtych . Teraz po wymianie na 'nowych" mam Remsa a tarcze to Bosch-black seria(czesto są sote, bo idą na OEM)
WOLNOŚĆ -TO WSZYSTKIE ZIELONE ŚWIATŁA NA DRODZE!!!

Awatar użytkownika
Lewian
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-11-05, 09:08
Lokalizacja: Kleczew/Konin/Poznań
Kontakt:

Post autor: Lewian » 2014-10-10, 10:53

No to cholera wie co tam miałeś, tarcze były już zużyte więc może to było powodem, nie uwierzę, że klocki Zimmermann zniszczyły tarcze :P

Tarcze bosch i OEM ? Coś bzdur się naczytałeś ;-)

NEO NFS
wiem o czym pisze
Posty: 68
Rejestracja: 2014-09-05, 08:33
Lokalizacja: Józefów

Post autor: NEO NFS » 2014-10-10, 11:05

wod2u blaszki można przełożyć. A generalnie to klocki bez blaszek są do wersji układu hamulcowego bez ABS-u.
Lewian nie myl z Boschem(w żółtym op.) który trafia do twojego skepu z hurt.
Widać każdy ma swoje źródło info, o tym się nie czyta! :)
WOLNOŚĆ -TO WSZYSTKIE ZIELONE ŚWIATŁA NA DRODZE!!!

Awatar użytkownika
Lewian
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-11-05, 09:08
Lokalizacja: Kleczew/Konin/Poznań
Kontakt:

Post autor: Lewian » 2014-10-10, 11:18

NEO NFS pisze:wod2u blaszki można przełożyć. A generalnie to klocki bez blaszek są do wersji układu hamulcowego bez ABS-u.
Lewian nie myl z Boschem(w żółtym op.) który trafia do twojego skepu z hurt.
Widać każdy ma swoje źródło info, o tym się nie czyta! :)
No ale Bosch nie produkuje ani tarcz ani klocków :-o więc na pewno nie ma to nic wspólnego z OEM, podobnie jak ATE, gdzie w internecie tysiące ludzi piszą, że ATE robi na pierwszy montaż do ich aut ;)

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-10-10, 11:43

Ja myślę, że to przeświadczenie z ATE jako fabrycznymi nie wzięło się znikąd, dla przykładu takie loga znalazłem na ori klockach z Primery P11 przód:
NISSAN
Ate
Jurid
Czyli klocki OEM Nissan, do systemu hamulcowego Ate (jeżeli dobrze rozumiem to po prostu zacisk jest produkcji Ate), produkcja Jurid. A że ludzie znają Ate (a takiego Jurid-a już nie) to stąd się biorą takie teksty.

PS: Neo, przekładanie blaszek to proszenie się o kłopoty, bo jeżeli blaszki nie będą przymocowane do klocka to jak zagwarantujesz, że przy pracy się nie rozsuną? Że między klocek a blaszkę nie dostanie się brud? Powodując "nieodbijanie" takiego zestawu? Tzn blaszka się cofnie, klocek niekoniecznie, efekt - lekkie tarcie po puszczeniu hamulca.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Lewian
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-11-05, 09:08
Lokalizacja: Kleczew/Konin/Poznań
Kontakt:

Post autor: Lewian » 2014-10-10, 11:48

Tak jest, po prostu wynika to z niewiedzy ludzkiej.
A w pudełku klocków ATE mamy w 90% galfera czyli jeśli mieliśmy klocki ATE i podpasowały nam to następnym razem warto kupić Galfera, klocek ten sam a zapłacisz 20-40 % mniej bo nie będzie loga ate na pudełku :)

ATE jest konstruktorem systemu hamulcowego (nie producentem zacisku) ;)

NEO NFS
wiem o czym pisze
Posty: 68
Rejestracja: 2014-09-05, 08:33
Lokalizacja: Józefów

Post autor: NEO NFS » 2014-10-10, 14:17

Lewian zgadza sie B. nie produkuje sporo produktów tylko je sygnuje swoją marką, jak wiele innych firm. Ale widać robią/zlecają produkcje o wysokim standardzie i pchają się na serwisy-zwsze nowe źródło kasy.
wod2u te blaszki można spoko zamienić na klocach o ile się nie rozpadają. To znaczy boczne blaszki obejmują w miare ścisło. Kedyś tak też zrobiłem z powodu ich braku, to znaczy kupiłem wersję do bez ABS-u, cała przeróbka polegała na przyszlifowaniu boków prowadzących by naszła blaszka. One nie są klejone czy zgrzewane. I nic tam się nie dostanie pomiędzy kloc a blaszkę, nie pozwala na to naturą charakterystyka cofania tłoczka. Blaszki mają za zadanie zminimalizowanie drgań/wibracji klocka pododczas hamowania(ABS), mini pomoc w odbiciu tłoka, ustawienia klocka w jarzmie względem równoległości do tarczy(tu+oczywiście prowadnice zacisku) i jego destrukcji prowadzenia w jarzmie. Takie blaszki na klocku nie stosowane są gdy samo jarzmo jest wyposażone w blaszki dociskowo sprężdynujące , wykonane z kwasówki. Alez czasem tracą swoje właściwości i korodują wię trzeba zrobić im aut :)
WOLNOŚĆ -TO WSZYSTKIE ZIELONE ŚWIATŁA NA DRODZE!!!

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-10-10, 15:18

Lewian pisze: A w pudełku klocków ATE mamy w 90% galfera czyli jeśli mieliśmy klocki ATE i podpasowały nam to następnym razem warto kupić Galfera, klocek ten sam a zapłacisz 20-40 % mniej bo nie będzie loga ate na pudełku :)
No i zabiłeś właśnie mój światopogląd, bo wszędzie wsadzałem klocki ATE przekonany, że to ich wyrób.. :P
Dzięki za informację. Z tarczami jest to samo?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Lewian
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-11-05, 09:08
Lokalizacja: Kleczew/Konin/Poznań
Kontakt:

Post autor: Lewian » 2014-10-10, 15:49

@Zielkq z tarczami jest jeszcze gorzej ;P
Może być made in:
- germany (Zimmermann) ale to w przypadku nowszych aut, szczególnie Audi, BMW, Porsche i Mercedes gdzie Zimmermann robi na 1szy montaż,
- china głównie dla VW
- Italy - dość często się zdarza i produkt jest niezły ale nie mam pewnego info z czyjej fabryki więc nie pisze.
- poland (mikoda) rzadkość
- czech rep - też niezbyt często
Ostatnio zmieniony 2014-10-10, 15:54 przez Lewian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kejno
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2010-04-23, 15:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kejno » 2014-10-10, 18:21

Kamil, a już skończyły Ci się te EBC GS z tyłu?
Bo ja mam EBC BS z tyłu i specjalnie wywalałem blaszki aby luźniej sobie pracowały :)
I jest duża różnica między wytrzymałością temperaturową między EBC GS a BS. Mam GS z przodu a BS z tyłu. Jak się mocniej auto pomęczy to można przygrzać tylne hamulce. Jak mi się skończą z tyłu to wchodzą GS. Nie przesiadaj się na coś gorszego :) - to że masz wynik ze stacji diagnostycznej o podobnych parametrach (kN) to jeszcze nie wszystko ;)

W przednich hamulcach przerabiałem już też Mintex, Zimmerman, Ferodo i "na ulicy" udawało się je doprowadzić już do dymienia, a GS jeszcze nie.
Lewian pisze:Może być made in:
A z ciekawości bo w sumie nie wiem - EBC?
pozdrawiam, Krzysztof

WP11.144 SR20DE
P11.144 HB SR20DE
Espace Gr IV V4Y/VQ35DE --> Szklarnia

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2014-10-11, 07:02

Ja w P11.144 w wersji z ABS i tarczą 278 z tyłu mam tarcze EBC TG i klocki EBC GS i wszystko jest super. Poprzednie tarcze szybko pokrywały się rdzawym nalotem. Na EBC, to chyba z miesiąc musiałby stać nieużywany, żeby się pojawiły.
Problem ze zjadaniem tarcz przez klocki EBC to zapewne zbyt miękkie tarcze do twardych klocków. Niestety wkładając do słabych tarcz dobre klocki wcale nie uzyskamy dobrego hamowania. To jest komplet i całość musi być na podobnym poziomie i dopasowana twardością.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-10-15, 10:42

A słyszał ktoś o tarczach Dokuji?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
kejno
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2010-04-23, 15:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kejno » 2014-10-15, 12:19

@PrzeRuSco, a to nie jest jakiś pakowacz po prostu? - w sensie "nie wiesz co dostaniesz" :)
Widzę Hipol.
Ostatnio zmieniony 2014-10-15, 12:48 przez kejno, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam, Krzysztof

WP11.144 SR20DE
P11.144 HB SR20DE
Espace Gr IV V4Y/VQ35DE --> Szklarnia

NEO NFS
wiem o czym pisze
Posty: 68
Rejestracja: 2014-09-05, 08:33
Lokalizacja: Józefów

Post autor: NEO NFS » 2014-10-15, 13:14

kejno dobrze widzisz Hipol :)
PrzeRuSco Dokuji to wszystko i nic, czyli kut wie co sie je! ;-)
www.motofakty.pl/artykul/nowe_linie_tow ... dipol.html
WOLNOŚĆ -TO WSZYSTKIE ZIELONE ŚWIATŁA NA DRODZE!!!

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2014-10-15, 13:24

Na tył bym zaryzykował ale z przodu bardziej sprawdzonego producenta jak masz ciężką nogę sądząc że cały czas coś modzisz z autkiem .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-10-15, 14:22

dzięki że mnie z nich wyleczyliście :-)
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
Lewian
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-11-05, 09:08
Lokalizacja: Kleczew/Konin/Poznań
Kontakt:

Post autor: Lewian » 2014-10-15, 17:44

PrzeRuSco, jak będziesz szukał czegoś porządnego to pisz ;)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-10-15, 19:37

Do WP11 Michal_M66 braliśmy tarcze i klocki od Lewiana. I powiem tak, mogę z czystym sumieniem polecić. Braliśmy zestaw: tarcze Zimmermann i klocki ATE. Zestaw spisuje się dobrze, tylko klocki trochę mocno pylą.
Moje MINTEXy pylą dużo mniej niż ATE.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-10-30, 10:21

OK, podsumowując, bo leci drugi tydzień na Ferodo:
- GS nie były skończone (50+% grubości po 50tys. km), ale były nierówno (skośnie?) zużyte,
- tarcze Jurid zniosły je dzielnie, zeszło może 0.2mm grubości,
- po wymianie na Ferodo kółka zimniejsze:) czyli coś tam musiało się blokować,
- Ferodo pasują lepiej (nie ma takiego luzu jak w GS ale w jarzmie przesuwają się swobodnie).
- żadnej różnicy w hamowaniu nie zauważyłem:P
Tak czytając Wasze wypowiedzi to wychodzi, że chyba miałem po prostu pecha, że dostałem takie "luźne" klocki, skoro tyle osób zakłada i jeździ bez problemów... Trzeba było wymieniać od razu. Z drugiej strony jeśli chodzi o tył to chyba nie zdecyduję się już na żadne sportowe klocki, bo różnicy specjalnie nie czuć, a w przeciwieństwie do kejno nigdy nie udało mi się ich aż tak zagrzać, żeby były bliskie dymienia :-D
pozdr. Kamil

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce”