Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] ABS brzęczy już podczas lekkiego naciśniecia hamu

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2011-03-23, 17:57

Ehh... dzisiaj rano po ruszeniu znów się zapalił ABS.

Później jeździłem po mieście i się nie zapałał...

dmx81
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2011-07-09, 23:30
Lokalizacja: Is

Post autor: dmx81 » 2011-07-09, 23:56

Podlaczam sie do tematu, a zaczne malym wstepem:

Od kupna Primerki mialem problem - przy malych predkosciach wlaczal sie ABS, ale jezdzilem z tym 2 latka (do dzis).
Ponad miesiac temu zapalila sie lampka recznego (pomyslalem, ze cos z przewodami i tak jezdzilem)
Tydz temu zapalila sie lampka ABS, najpierw sie zapalala na jakis czas, pozniej gasla, az wkoncu zapalila sie na dobre, po zaplonie silnika pali sie non stop. Zdarzaja sie przypadki, ze sie nie zapali, ale to bardzo rzadko.
Pomyslalem, ze 2 kontroli na tablicy to juz za duzo, wiec przeszukalem kilka tematow, czy czasem nie sa powiazane ze soba te kontrolki.
Najpierw dowiedzialem sie, ze ta czerwona, to nie tylko reczny, ale rowniez poziom plynu = konczone sie klocki - klocki poszly do wymiany, czerwona kontrolka zgasla.
Nastepnie chcialem przywrocic stan poprzedni ABS, doczytalem gdzies, ze winne moga byc oslony przegubow (najpierw nie wiedzialem, czemu, ale sprawdzilem) no i okazalo sie, ze mam pekniete obydwa - poszly do wymiany.
Jednak kontrolka sie ciagle swieci. Pomierzylem opornosci na kostkach, wszedzie mam ok 1657.
Przy okazji spostrzeglem pekniecie pierscienia w prawym przednim kole - to by wyjasnialo pierwotna usterke, czyli zalaczanie sie abs przy niskich predkosciach, ale ciagle nie wiem, co jest przyczyna swiecenia sie kontrolki. Troche bylo wszytsko usmolone smarem po prawej stronie,wyczyscilem na ile sie dalo (najciezej bylo przy czujniku, bo nie widac jego "czynnej" przedniej strony), pierscienie sa czyste.
Gdy podczas jazdy wylacze silnik i zalacze, to kontrolka nie zapala sie od razu i wtedy abs dziala, troszke wariuje przy niskich predkosciach, ale gdzy przyspiesze, to sie jest ok (lampka sie nie swieci), ale po jakims czasie - minuta jazdy, znow sie zapala nieszczesna kontolka.
Nie wiem juz, co mam z tym robic. Na pewno bede niedlugo zamawial przegub z pierscieniem, bo to na pewno jest zepsute, ale chyba nie to jest przyczyna swiecenia sie kontrolki??
Macie jakies pomysly, co powinienem jeszcze sprawdzic?
Jak sie dostac do czujnika ABS z przodu, aby go porzadnie oczyscic?
Jak sie dostac do modulu sterujacego ABS, aby sprawdzic, jakie tam dochodza sygnaly (opornosci bym tam sprawdzil, bo na kostkach dobrze, ale po drodze moze cos zle?)
Podobno ma byc w nogach po prawej stronie pasazera - nic tam nie widze - jedynie obudowe nadmuchu (to za schowkiem) a po prawej jedynie wiazki kabli- moze jakies foto gdzie to siedzi?
Wg mnie cala ta historia z ABS ma cos wspolnego z tymi przegubami i smarem, ktory mogl zabrudzic czujniki, wiec na tej podpowiedzi chyba najbardziej mi zalezy, jak sie do niego dostac...
... chociaz sprawdzilem takze wartosci na kostkach z przodu podczas jazdy i wartosci sa ok 1,6kO i zmieniaja sie minimalnie, wiec chyba oznacza to, ze nie jest zabrudzony??
Diagnostyka kodow abs wykazala blad pompy hydraulicznej (ale jesli by byla padnieta, to nie szlo by jej uruchomic wcale? a jak napisalem, na minute da rade uruchomic za kazdym jednym razem)

Ufff ale sie rozpisalem, ale chcialem jak najjasniej przedstawic swoja sytuacje, bardzo prosze o sugestie

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2011-07-10, 00:57

dmx81 pisze: Diagnostyka kodow abs wykazala blad pompy hydraulicznej (ale jesli by byla padnieta, to nie szlo by jej uruchomic wcale? a jak napisalem, na minute da rade uruchomic za kazdym jednym razem)
Tym bym się właśnie sugerował, na 99% pompa daje zbyt niskie ciśnienie podczas jazdy z małą prędkością.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

dmx81
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2011-07-09, 23:30
Lokalizacja: Is

Post autor: dmx81 » 2011-07-10, 02:49

Gaweł pisze: Tym bym się właśnie sugerował, na 99% pompa daje zbyt niskie ciśnienie podczas jazdy z małą prędkością.
1. Jesli to jest to, to znaczyloby, ze pompa do wymiany, czy da sie cos naprawic?
2. Jak to jeszcze zdiagnozowac?
3. Czy uzupelnia sie jakos plyn w ukladzie abs, ewentualnie odpowietrza? czy jest jakos powiazane to z ukladem hamulcowym i plynem?

4. Przypominam, jakie sa objawy: kontrolka pali sie juz od momentu zalaczenia silnika i nie gasnie, nawet przy duzych predkosciach, a wylaczyc ja moge jedynie na ok minute jazdy, wylaczajac w czasie jazdy silnik i zalaczajac - abs wtedy dziala, kontrolka sie nie swieci,
raz zdarzylo mi sie, ze po zalaczeniu silnika przejechalem cala trase 40km bez swiecacej sie kontrolki, ale powrot juz znow to samo

5. No i ponawiam pytanie o lokalizacje dokladna modulu sterujacego, chcialbym pomierzyc opory juz przy samej jednostce sterujacej, czy na pewno docieraja dobre sygnaly, bo na kostkach jest ok

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2011-07-10, 10:21

Oporność czujników powinna być stała wartość i nie powinna się zmieniać w czasie postoju samochodu.
Zmieniające się wartości oporu mogą być przyczyną utlenionego przewodu czujnika ABS.
Pomierz jeszcze raz oporności czujników , powinna być taka sama wartość oporu na wszystkich czujnikach .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

dmx81
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2011-07-09, 23:30
Lokalizacja: Is

Post autor: dmx81 » 2011-07-10, 11:37

prosze czytac ze zrozumieniem :) ale dzieki za odp
1.
Pomierzylem opornosci na kostkach, wszedzie mam ok 1657
2.
sprawdzilem takze wartosci na kostkach z przodu podczas jazdy i wartosci sa ok 1,6kO i zmieniaja sie minimalnie, wiec chyba oznacza to, ze nie jest zabrudzony??
nr1 wskazuje, ze sa stale i identyczne
nr2 wskazuje, ze podczas jazdy sie nieznacznie zmieniaja, czyli ze dokonany zostaje odczyt - ale tu nie jestem pewien, czy dobrze, ze podczas jazdy sie zmienia... ale skora sa zabki, wiec chyba ok

czy powyzsze eliminuje czujniki z podejzanych?

wciaz prosze o lokalizacje modulu sterujacego....

no i dzieki za wszelkie odpowiedzi, bo wiem, ze sie rozpisalem i ciezko to przeczytac :)

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2011-07-10, 12:10

a ja napisze tak...pozaginaj przewody czujki,jeśli pomoże to wiesz gdzie szukać
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

dmx81
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2011-07-09, 23:30
Lokalizacja: Is

Post autor: dmx81 » 2011-07-10, 12:52

tylko w ktorym miejscu je zaginac, bo przy kolach chyba nie ma sensu, jesli wskazania miernikiem na kostkach sa prawidlowe?

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2011-07-10, 17:52

no widzisz...u mnie był walnięty prawy przedni przewód na wysokości zwrotnicy (w tej cieńszej izolacji)też opór został mi mierzony na kostkach i było o dziwo ok - wartości się nie zmieniały ale ABS nie działał.... został wycięty i wstawione..nawet nie wiem co chyba głośnikowy jakiś i wszystko gra i buczy od roku prawie)
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2011-07-10, 17:56

Tak jak rysiu pisze że koło pracuje na nierównościach i jak będzie przerwa w przewodzie może raz na jakiś czas nie łączyć . I dla tego pisałem żebyś sprawdzić ruszając przewodami oporność .Częsta przypadłość naszych nysek ze pada przewód a sam czujnik jest ok.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

dmx81
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2011-07-09, 23:30
Lokalizacja: Is

Post autor: dmx81 » 2011-07-10, 18:17

ok jutro sprawdze i dam znac co wyszlo.
ale dlatego chyba najlepiej sprawdzac opornosci przy tej skrzynce, gdzie zbiegaja sie wszystkie kabelki od czujnikow? chyba ze tam sie nie da... tylko ja nawet nie wiem, gdzie jej szukac - rozebralem schowek i boczne plastiki i nie widac tego modulu sterowania abs ( no chyba ze przy pompie? ale napisane na forum bylo, ze w nogach pasazera przy schowku, po prawej)to by ulatwilo, nie musialbym biegac od czujnika do czujnika

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2011-07-10, 20:36

Kostki czujników masz po wewnętrznych stronach kielichów.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

dmx81
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2011-07-09, 23:30
Lokalizacja: Is

Post autor: dmx81 » 2011-07-10, 21:01

kostki to wiem (bo je przeciez juz sprawdzalem)
chodzilo mi, gdzie znajduje sie

http://www.google.com/imgres?imgurl=htt ... 9,r:0,s:24

zeby moc obserwowac w jednym miejscu wszystkie opornosci

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2011-07-10, 21:07

z prawej strony w przednim słupku (zdejmij ten plastik narożny pod schowkiem i tam on będzie)
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

dmx81
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2011-07-09, 23:30
Lokalizacja: Is

Post autor: dmx81 » 2011-07-10, 22:14

Obrazek

dobrze "kopie"? bo cos dokopac sie nie moge, gdzie na tym zdjeciu podążać dalej?

bo slupek to mi sie kojarzy z tym przy szybie gdzie maly glosniczek, ale w instrukcji od kogos bylo, ze w nogach pasazera po prawej, to tam wszystko rozkrecilem jak widac...

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2011-07-11, 04:00

masz P11.144?

"W pierwszych P11 sterownik był na dole w prawym słupku A. Od ~98r. sterownik jest zintegrowany z modulatorem, czyli w komorze silnika na prawej podłużnicy."

[ Dodano: 2011-07-11, 05:06 ]
"w Nissan Fast System i wyszło, że w zależności od roczników, sterownik jest w "nogach pasażera" a od listopada 1998r. nie występuje jako osobna część czyli musi być zintegrowany z pompą abs."
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1592
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2011-07-11, 08:30

Rysiek prawde Ci powiem , wez nie kop tego tylko sprawdz przewody tak jak Ci juz mowili lapiac za nie przy kole , bo tak to przekombinujesz.

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2011-07-11, 10:14

eee...skopiowałem to z jakiejś strony ( u nas to z prawej strony tam gdzie tego nie ma na focie)
kolega ładnie pyta,ja ładnie odpowiadam :-)
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
klonek
doświadczony forumowicz
Posty: 242
Rejestracja: 2009-12-09, 15:13
Lokalizacja: Płock

Post autor: klonek » 2011-07-11, 14:39

dzisiaj zapalila mi sie kontrolka abs po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu zgasla ale po chwili sie znow zapalila wczesniej zaobserwowalem wlaczanie sie ABS przy malych predkosciach tuz przed zatrzymaniem

dodam ze zwierajac 4 pin z masa dochodzi do zwarcia i wywala mi bezpiecznik
Ostatnio zmieniony 2011-07-21, 08:18 przez klonek, łącznie zmieniany 3 razy.
Obrazek

dmx81
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2011-07-09, 23:30
Lokalizacja: Is

Post autor: dmx81 » 2011-07-11, 18:28

ok wrocilem z tego mierzenia :

1. podpinalem najpierw pod kostki i ruszalem kabelkiem - zero zmian;
podpialem sie pozniej pod ta glowna kostke, ktora podlaczona jest do pompy sa tam wszystkie kablelki od czujnikow i tez wszytsko ok, z kazdego czujnika sygnal dociera (roznice miedzy lewymi a prawymi to ok 2-3 Ohmy).
Czyli mozna wyeliminowac z podejrzanych czujniki i kabelki? czy raczej probowac podmienic kabelki po kolei?

2. druga sprawa, to jak pisalem wczesniej - lampka pali sie juz od przekrecenia kluczyka i nie gasnie - czyli auto na postoju, kola sie nie kreca, sygnaly sie nie zmieniaja a ABS az razi

3. kiedy rozpedze autko, wylacze silnik i znow przekrece kluczyk, przez jakis czas kontrolka gasnie, ABS dziala, ale z minute i od nowa to samo, czego to moga byc objawy?

4. jeszcze jedno (co tez wczesniej pisalem) dlugo jezdzilem z zapalona kontrolka o poziomie plynu hamulcowego - bo zuzyly sie klocki, klocki wymienilem, wczesniej dolewalem plyn aby zgasic ta czerwona. Czy uklad ABS mogl sie jakos zapowietrzyc? i czy mogloby to spowodowac palenie sie lampki?

5. Czy uklad ABS jakos sie uzupelnia plynem?

Awatar użytkownika
klonek
doświadczony forumowicz
Posty: 242
Rejestracja: 2009-12-09, 15:13
Lokalizacja: Płock

Post autor: klonek » 2011-07-19, 22:19

halo jest ktos w stanie mi pomoc??
Obrazek

hyzios
fanatyk nissana
Posty: 336
Rejestracja: 2009-12-30, 20:09
Lokalizacja: W-wa

Post autor: hyzios » 2011-07-20, 06:22

klonek Powinno pomóc ci rozwiązać problem:
http://www.zkue.ime.pw.edu.pl/public_ht ... lce_v2.pdf

Awatar użytkownika
klonek
doświadczony forumowicz
Posty: 242
Rejestracja: 2009-12-09, 15:13
Lokalizacja: Płock

Post autor: klonek » 2011-07-21, 15:09

grzebiac w necie wpadl mi post napisany na NKP TU ze trzeba polaczyc pin nr 8 z masa w gniezdzie 16 pinowym obdII jak to w koncu jest??

[ Dodano: 2011-07-21, 16:05 ]
jesli ktos wie ktory pin mam polaczyc z masa to prosze o wskazanie wg zalaczonego zdjecia bo robiac tak jak jest napisane wedlug instrukcji do sprawdzenia kodow blyskowych czyli laczac pin 4 z masa robi mi sie zwarcie i wywala bezpiecznik (engine control)

Obrazek
Obrazek

dmx81
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2011-07-09, 23:30
Lokalizacja: Is

Post autor: dmx81 » 2011-07-21, 19:39

tez mi sie zdarzylo spalic ten bezpiecznik...
na fotce - prawy dolny, to nr 1, dalej w lewo leca do 8.
prawy gorny to 9 i w lewo leca do 16

probowalem wszystkie kombinacje jakie znalazlem na necie i w sumie nie pamietam ktora zadzialala, ale wiem, ze na poczatku pomylilem 1 z 8 (czyli kolejnosc numeracji) dlatego bezpiecznik poszedl...
jak wiesz teraz ktory jest ktory, to sprobuj jeszcze raz (no chyba ze wlasnie tak probowales...)

Awatar użytkownika
klonek
doświadczony forumowicz
Posty: 242
Rejestracja: 2009-12-09, 15:13
Lokalizacja: Płock

Post autor: klonek » 2011-07-24, 22:27

odpuscilem sobie diagnostyke na zworke bo jeszcze cos roz...
nie wychodzi mi to tylko strzelaja mi bezpieczniki ale zrobilem cos innego
zmierzylem opornosc na kostkach pod maska czujnik PP pokazuje opornosc 1660
a LP pokazuje 1920
na postoju pez zadnego tam ruszania kabelkami czy to oznacza ze czujnik LP jest uszkodzony i to jest wina swiecacej sie kontrolki i braku ABS-u??
Obrazek

dmx81
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2011-07-09, 23:30
Lokalizacja: Is

Post autor: dmx81 » 2011-07-24, 23:00

z tego co czytalem, to tak wlasnie bedzie = komputer widzi roznice i nie moze jej zniwelowac przez abs, wiec go wylacza (takie tlumaczenie gdzies wyczytalem)
poprobuj ruszac kabelkami i patrz czy wyniki sie zmieniaja - jesli tak to kabel, jesli nie to czujnik

u mnie mam wiekszy matrix, bo opory sa prawie identyczne ( 2 ohmy roznicy ) a zarowka sie swieci i brak abs, jedynie wiem ze pierscien pekniety i jutro wymieniam, ale to by na postoju gaslo raczej...:/ moze sie pompa abs zapowietrzyla? bo klocki sie bardzo zuzyly i plynu ponizej min bylo ????

klocki juz wymienione (ale mechanik chyba nie odpowietrzal ukladu bo niby nie trzeba przy wymianie klockow)

Awatar użytkownika
klonek
doświadczony forumowicz
Posty: 242
Rejestracja: 2009-12-09, 15:13
Lokalizacja: Płock

Post autor: klonek » 2011-07-24, 23:21

hmm podsunoles mi pewna mysl otoz ta kontrolka zapalila mi sie po kilku dniach po wymianie wlasnie klockow byly male komplikacje i trzeba bylo zdjac zacisk LT wiec zapowietrzyl sie uklad po wymiane byl oczywiscie odpowietrzony moze trzeba sprawdzic ten trop :->
lecz i tak zastanawia mnie roznica w opornosci czujnikow
Obrazek

dmx81
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2011-07-09, 23:30
Lokalizacja: Is

Post autor: dmx81 » 2011-07-25, 23:52

czesc, bylem jeszcze raz sprawdzic -
podlaczasz piny 4 i 9 (pierwszy liczysz od prawego dolnego rogu do czterech, drugi to prawy gorny rog)
przekrecasz zaplon i powinno mrugac
ja mam ciagle 12 (poczatek sprawdzania) 61 (pompa hydrauliczna/przekaznik)

wymieniony przegub razem z pierscieniem na nowy i ciagle sie swieci kontrolka, doczytalem gdzies, zeby wyciagnac ten przekaznik (ale nie wiem jak go ruszyc, jakos mocno siedzi)
i wtedy po wyciagnieciu, nie powinna sie zapalac kontrolka na postoju

[ Dodano: 2011-07-26, 01:33 ]
no i wyciagnalem i dalej jak swiecilo tak swieci i blad 61

jak jade 15 na godz i zgasze silnik i go zapale, to lampka gasnie na 20 sek i slychac jak pracuje pompa...

CO TO MOZE BYC?????

Awatar użytkownika
klonek
doświadczony forumowicz
Posty: 242
Rejestracja: 2009-12-09, 15:13
Lokalizacja: Płock

Post autor: klonek » 2011-08-21, 09:27

dmx81, <piwo> dla ciebie i to wielkie udalo sie odczytac bledy wyswietla kod nr

25- czujnik predkości koła przednie LH - obwód otwarty


wymienilem czujnik na drugi sprawny opornosc na nim wynosila 1650 Ohm mierzone przed wlozeniem i po zlozeniu juz na wtyczce, bledy po starym czujniku wykasowane pokazywalo tylko kod 12 czyli ok
po tygodniu zapalila sie znow kontrolka wyswietla znow kod 25- czujnik predkosci kola przedniego LH- obwod otwarty mierzac jego opornosc na wtyczce nic nie pokazuje dodam ze przewod jest w polowie lutowany i mierzony tez na tych lutach w polowie i tez nie pokazuje zadnych wartosci co moze byc przyczyna takiego zachowania ?? ze wymieniony czujnikj po tygodniu przestal dzialac??

na poczatku jeszcze z tym pierwszym czyjnikiem bylo tak ze wlaczal mi sie ABS tuz przed samym zatrzymaniem samochodu

moze cos jest z pierscieniem?? ale sprawdzalem krecilem piasta i patrzylem na niego i nie jest pekniety

co bedzie jak wymienie czujnik jeszcze raz i bedzie to samo tylko koszta :-/

prosze o rady moze pomozecie rozwiazac moj problem
Obrazek

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1592
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2011-08-21, 11:53

ja bym przewody jednak sprawdzil ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce”