FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
P11/P11.144 Amorki + sprężyny
Autor Wiadomość
Sajmooon 
Moderator
Komisja Rewizyjna Stowarzyszenia


Nr rejestracyjny: GDA
Model: japoniec
Pomógł: 6 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 2194
Skąd: Gdynia, Rotmanka
Wysłany: 2013-04-01, 15:56   

czajnik napisał/a:
poczytaj trochę o obróbce termicznej metali bo to wszystko zależy do jakiej temperatury nagrzewasz.
co innego odpuszczanie , hartowanie i profilowanie na gorąco. piszecie o zmianie własności mechanicznych spręzyn a nie macie pojęcia o pewnych rzeczach

[ Dodano: 2013-04-01, 14:12 ]
jak macie jakieś wątpliwości i obawy polecam oddac spręzyne do kowala zajmujacego się regeneracją resorów i spręzyn.

to poczytaj jeszcze o właściwościach chemicznych i wpływie temperatury i właściwościach mechanicznych też bo coś może i wiesz ale nie wszystko i nie dokładnie. Osobiście jestem przeciwnikiem tego typu ingerencji w sprężyny bo nie po to producent poddał je specjalnemu procesowi przygotowania i obróbki. Chcesz mieść niższe sprężyny kup nowe albo używane w dobrym stanie.
Czajnik jak zawsze piszesz że coś robisz ale tego nie opisujesz to proszę opisz proces zbijania sprężyn w Twoim wykonaniu, bo jeżeli sam robisz to w warsztacie ( nie wiem jak dobrze masz wyposażony warsztat) mniemam że nie masz do tego odpowiednich urządzeń.
_________________
była:
Sajmooon'owa "Padlina"
Nissan jeszcze będzie...
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


czajnik
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-01, 16:54   

...
Ostatnio zmieniony przez czajnik 2013-04-02, 11:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
vixo 
fanatyk nissana

Model: P10eGT SR20DET
Pomógł: 47 razy
Wiek: 26
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 5352
Skąd: EOP
Wysłany: 2013-04-01, 16:59   

Znać się tyle, że tylko mówić, że się zna na wszystkim ;) W sumie tak to ja wszystko wiem :D
_________________
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
 
     
DubSon 
fanatyk nissana
DubSon Garage :)


Nr rejestracyjny: PWL
Model: N12, 910SSS
Pomógł: 22 razy
Wiek: 26
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 2621
Skąd: WLKP / St. Tuchorza
Wysłany: 2013-04-01, 17:17   

czajnik, bez spiny. chodzi o to, żebyś opisał trochę jak to robisz..
Obecnie Twoje posty można odebrać jako: mam słonia w piwnicy, ale nie pokażę.
_________________
910SSS 1980r. SPRZEDAM
Cherry N12 1982r. E13 swapped to GA16DE NVCS+ by DubSon
 
 
     
czajnik
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-01, 20:51   

...
Ostatnio zmieniony przez czajnik 2013-04-02, 11:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
zuh 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: FSW
Model: Primera P11 i P11.144 Buggy SR20DE z P10GT
Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 1008
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-04-01, 21:42   

Jak na razie to mówisz tylko że coś robisz ale nie mówisz jak. Ja np. mogę powiedzieć że w mojej primerze przerobiłem skrzynie na 6 biegową ale nie powiem jak. I sądzę, że nikt mi w to nie uwierzy.
_________________

 
     
vixo 
fanatyk nissana

Model: P10eGT SR20DET
Pomógł: 47 razy
Wiek: 26
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 5352
Skąd: EOP
Wysłany: 2013-04-02, 03:34   

Ja tam zrobiłem sobie 7biegów i 2do tylu ;) do tego są łopatki w kierownicy, żeby się lepiej zmieniało :) trochę mi to zajęło ale efekt powalajacy :D

[ Dodano: 2013-04-02, 04:39 ]
No i zmiana przełożenia głównego oczywiście ;)
_________________
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
 
     
Sajmooon 
Moderator
Komisja Rewizyjna Stowarzyszenia


Nr rejestracyjny: GDA
Model: japoniec
Pomógł: 6 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 2194
Skąd: Gdynia, Rotmanka
Wysłany: 2013-04-03, 20:08   

Mam pytanie :)
czy jak zamontuje sprężyny od P11 GT do P11.144 1.6 to auto pójdzie w dół i się lekko utwardzi czy nie ? wszystkie sugestie i odpowiedzi mile widziane :D
_________________
była:
Sajmooon'owa "Padlina"
Nissan jeszcze będzie...
 
 
     
bombel 
Administrator
Skarbnik Stowarzyszenia


Model: IS300 SC
Pomógł: 130 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 11196
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-03, 20:17   

Sajmooon pojdzie do góry
_________________
ILE KOSZTUJE TURBO??
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


wod2u 
fanatyk nissana


Model: Volvo S60 T5
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 813
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-06-04, 11:29   

Wozi się ktoś na Bilsteinie B4? Jak toto amortyzuje?
Bo patrząc tutaj: http://sklep.bilstein.net.pl/19-028620.html to cena 190zł/szt wydaje się bardzo atrakcyjna. Nie wiem czy znajdę coś porównywalnego jakościowo w zbliżonej cenie.
Potrzebuję amora na przód do Eibacha Pro Kit, nie chcę totalnej taczki (B6 odpada), amory ciągle mam OEM i spodziewam się, że niedługo klekną. Szukam czegoś gazowego jakby co.
_________________
pozdr. Kamil
 
     
Niedział 
stały bywalec


Nr rejestracyjny: CW
Model: 4x P11 GT
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 136
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2013-06-04, 12:12   

Witam, ja mam w swoim Top Sporcie amorki B4 i Eibacha ze Sportlina. Zmieniłem na B4 żeby było przyjaźniej niż na ori amorkach od GT. W każdym razie oryginalny zawias od GT był sztywniejszy. Wydaje mi się ,że amortyzacja jest oki ale niestety nadal za wysoko.
Bynajmniej z przodu jest za wysoko, al mam i na to pomysł.
 
     
wod2u 
fanatyk nissana


Model: Volvo S60 T5
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 813
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-06-05, 09:08   

Dzięki Niedział, skoro nie ma deski to chyba nie będę kombinował i rzeczywiście jak już będę musiał zmieniać to zdecyduję się na B4.
_________________
pozdr. Kamil
 
     
zuh 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: FSW
Model: Primera P11 i P11.144 Buggy SR20DE z P10GT
Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 1008
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2016-12-15, 19:59   

W ostatnim czasie droga dojazdowa do mojego domu uległa pogorszeniu. I już chyba zmęczony jestem glebą w moim aucie. Na tył już powróciła seria a przednie sprężyny poszły do buggy i nie mam co teraz zamontować. Przód chciałbym aby pozostał obniżony (powiedzmy -20 od serii) ale miękkość sprężyn była jak w serii.
W tym temacie podły propozycje aby zapodać sprężyny z 1.6 albo 1.8 (teraz mam 2.0 benzyna). Próbował ktoś takie coś? Jak efekty?
_________________

 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4110
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2016-12-15, 22:54   

Będzie za miękko. Proponuję na przód założyć poprostu jakieś -20mm i cieszyć się tym co jest
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
zuh 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: FSW
Model: Primera P11 i P11.144 Buggy SR20DE z P10GT
Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 1008
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2016-12-16, 09:22   

Rozumiem że będzie bardziej miękko od serii?
A to sprawdzone jest? W sensie montował ktoś?
Pytanie czy są takie sprężyny które obniża o powiedzmy 15-20mm ale twardość będzie taka jak seryjne?
_________________

 
     
bombel 
Administrator
Skarbnik Stowarzyszenia


Model: IS300 SC
Pomógł: 130 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 11196
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-16, 13:40   

zuh, najmniejsze obnizenie to Eibachy -30 mm. Są całkiem znośne. Gadaj z Seba WWA bo ma swoje na handel
_________________
ILE KOSZTUJE TURBO??
 
     
zuh 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: FSW
Model: Primera P11 i P11.144 Buggy SR20DE z P10GT
Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 1008
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2016-12-16, 18:14   

Chciałbym powrócić do serii. Ideałem byłoby twardość serii ale minimalnie niżej.
Tą primere co teraz mam kupiłem obniżoną i nie wiem jakie siedzą tam sprężyny ale w porównaniu do mojej starej primery (-40) jest bardziej miękko.
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 17