Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Almera] Nissan Almera GTI serie OBRtech

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-07, 20:53

czajnik pisze:ktos juz robił kalkulacje ile kosztują wałki np do ve?
Najpopularniejsze N1 ok 600$

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-07, 20:56

nie całe 2000zł? cos tanio

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-07, 20:57


czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-07, 21:00

ale to seryjne. chodziło mi o jakieś modyfikowane

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-07, 21:00

BO to są wałki seryjne od SR16VE N1, a nie żadne tuningowe. Nie poniosą procentowo tyle mocy do "customowe" do SR20DE

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-07, 21:03

Dają +10 KM w N/A. Sprawdzone na hamowni

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-07, 21:08

dobra nie ma sensu dyskutowanie jak sie poskładam do kupy to chetnie stanę z jakimś VE dla porównania. myslę że Puma też chętnie sie przyłączy do rywalizacji:)

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2013-03-07, 21:26

Myślę, że goago sprostał by zadaniu. Nissan Sunny VE- 210KM/230NM na seryjnych wałkach. 820kg. Sorry za OT.
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2013-03-07, 21:28

Fajnie że powstaje DE które ma szanse pokazać że z DE pod maską też można zawstydzić VE :) Chyba to dobrze że nie wszyscy chcą iść tą samą drogą co nie znaczy że VE to coś złego, ale kibicuję że pokażesz że z DE też się da.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-07, 21:32

Modzelitto, chciałem napisać coś podobnego, a dokładniej, że chciałbym zobaczyć konfrontacje czajnika i goago :)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-07, 21:35

820 kg?

[ Dodano: 2013-03-07, 21:38 ]
rzućcie linkiem do opisu tej fury

BANIAK
fanatyk nissana
Posty: 470
Rejestracja: 2011-06-25, 10:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BANIAK » 2013-03-07, 22:17

820 kg to prawda tylko, że kolega goago wyrzucił nawet stabilizatory w swoim aucie!
Najlepiej jak by sam się wypowiedział czego nie ma, a szybciej co jest w wozie.
Więc co chcecie konfrontować?
Jazdę na wprost?
Wydaje mi się, że auto powinno być wszechstronne tzn. i do przodu i w zakręt ;)
Oczywiste jest że im lepszy stosunek KM/kg tym sprint lepszy.
NISSAN PULSAR GTI-R

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-03-07, 22:17

SR20DE to taka straszna rzeźba i grzebanie dla własnej satysfakcji... Jeśli dyscyplina którą uprawiamy tego wymaga no to trzeba być na niego skazanym jeśli można zapakować VE to no nie ma co zwlekać.
VE produkuje więcej momentu już od wolnych obrotów aż do odcinki no nowsza genracja silników...

VE także są bardzo rozwojowe, dopręzony do 12,5 na wałkach franklinach STAGE 4 z kolektorem Budget, większą przepustnicą bez portingu głowicy generuje okolice 260KM i 240Nm... Więc chyba elegancko :)

Ale doceniam tych co grzebią w DE jak coś fajnego wyjdzie to będzie to powód do dumy...
Puki co rekord chyba nadal należy do Kiviego - 209KM i 211Nm.
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

ammaimon
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-27, 12:43
Lokalizacja: Krk

Post autor: ammaimon » 2013-03-08, 01:40

yyyy... jeśli na setup VE 200KM/200Nm trzeba wydać 10 tys. zł to stwierdzam, że to beznadzieja! U mnie z DE 197KM/213Nm kosztowało duuuużo mniej ;) I można jeździć po bułki.
PumaRST jak to dobrze wystroisz to obstawiam 190+ jak nic. Jakie wałki w końcu włożyłeś, bo gdzieś mi umknęło?


Pozdro

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-08, 06:35

ammaimon pisze:yyyy... jeśli na setup VE 200KM/200Nm trzeba wydać 10 tys
Z tego co wiem to ok 7

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-08, 07:27

Puma jak byś wałki chciał to mam Cat Camsa do oddania.
co się tyczy mocy nie bedę wrózył z fusów ile wystrugałem. hamownia pokaże.
masa 820 to faktycznie ciekawostka. tyle że zastanawia mnie co tam jeszcze zostało. bo ja mam w zasadzie klapy i błotniki z laminatu , szyby poliwęglan wnętrza brak konserwacji brak wyciete i podchudzane co sie dało ale w granicach rozsadku. auto ma jeżdzić w zakrętach wiec stabilizatory są potrzebne:) na wprost to i zamiast amora można pret wstawić:))

Coobcio myslę że jak już zrobi brum brum to Kiviego rekord zostanie rozłożony na łopatki:)) wiem już gdzie dałem dupy w poprzednim silniku i już wtedy mogłem go rozłożyć. bo potencjał był ale z własnej oszczędnosci hamownia pokazała mniej:))

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2013-03-08, 08:27

czajnik pisze:masz te 200/200 i co dalej?
to jest pytanie. Mody VE sa drogie i mało dostepne w PL a nawet w Europie. Inna sprawa ze gdyby to miało być auto na codzień to by było VE. A i jeszcze jedno: Relatywnie latwo jest wsadzić coś mocnego, ale zbudować mocny silnik to już wyższa szkoła jazdy. Mam nadzieje ze mi się to uda.

Prosze pamiętać że jak obroni się główny trzon silnika to nic nie bedzie stało na przeszkodzie zeby było 240-260KM. Tak nie mylicie się, kwestia ITB innych wałków i SA. I mamy w zasadzie silnik o parametrach silnika z KitCara czy też Promery BTCC.

Obecnie wałki to światki 270*. zobaczymy co one dadzą i jak coś bedziemy myśleć dalej.

Co do sunny VE 820 czy 850KG. wybaczcie mi ale z wyścigow do przodu wyrosłem kilka lat temu i o ile tam pewnie nie bede miał żadnych szans to zapraszam na zakręty.

A i pamietajcie: od poczatku ja chce uzyskać określoną moc w seryjnym zakresie obrotów z mozliwością przesunięcia odcinki w przyszlosci!! to jest cel nadrzędny. Nie ma krotkiej skrzyni nie widze sensu w iście w obroty.

BTW: Rekord kiwiego to taki forumowy, bo znam przyklady z rallycrossu oraz RSMP gdzie sunny miały po 220-230KM zgodnie z A-grupą. i znam ludzi którzy robili te auta.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2013-03-08, 09:14

wszyscy jestescie pazerni!!
mi wystarczy skromne ok 170ps z silnika DE :) na seryjnym wałku z GT, z mocnym dołem i środkiem :mrgreen:

ale sport to sport-mysle ze Marcin dlubnie okolice 190-200ps
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-03-08, 09:22

Kivi osiągnął tą moc z 5 lat temu jedyne mody w silniku jakie miał to:
CAT CAMSy 288 - max pod hydraulikę, obrobiony łep ale pedalsko bez rozciąganych gniazd tylko porting, sprężyny zaworowe twardsze Cat Cams, tłoki z 300ZX co by go doprężyły do 11:1, kolektor wydechowy 4-1 by Grabowski oraz wydech fi 60mm.
Dolot ze stożkiem i duża przepływka z Primery P11, regulowane zębatki no i wtryski paliwa z 200SX S13 + wystroiłem mu to na ECU Masterze DET II... A oraz odcinka przesunięta na 8400...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2013-03-08, 11:05

Kuba te moce o których mówię były w latach 90-ych. ;-) i z zachowaniem seryjnej pojemności czy przepustnicy. Generalnie obrobiony silnik walki i SA oraz kolektor wydechowy zgodny z a-grupą.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

ammaimon
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-27, 12:43
Lokalizacja: Krk

Post autor: ammaimon » 2013-03-08, 20:52

bombel, 7 tys. razem z przekładką silnika? Bardziej porównywalna cena, ale wciąż drożej :)

Tu jest jakiś opis z Nissan Klubu dot. Sunnego Kiviego:

SILNIK bo to jest najważniejsze :)
-Głowica obrobiona na duże kanały (bardzo), wycięte prowadnice zaworowe z kanałów,
-odelżone i polerowane zawory wraz z dużą korektą kształtu
-Wałki rozrządu CatCams 285/277 wznios 12,00 mm
-Sprezyny zaworowe zmienione z 54kg na 84kg
-kolektor dolotowy seria, usuniete podgrzewnie przepustnicy
-kolektor wydechowy obliczony specjalnie pod wałki rozrządu kazda rura ma 51 mm rura zbiorcza 63mm-->wielkie podziekowanie dla Maćka Grabowskiego za projekt i profesjonalne wykonawstwo z wielka dbałością o szczegóły i wyglad:)
-wyważone dynamicznie tłoki, korbowody wał korbowy:)
-panewki ACL Race
-głowica splanowana około 1,8mm+ wybrania w tłokach na zawory tzw. valve pockets
-pompa paliwa walbro 255 hi-press
-SMT 6
-regulator cisnienia paliwa Weber
-przepływomierz AUDI V8

Finalnie auto było wystrojone na AEM'ie z tego co wiem i miało ważyć 870kg...

Stwierdzam, że powinno wyjść dużo więcej na takim setupie chyba, że nie wszystkie przeprowadzone modyfikacje były przemyślane i coś w tym przeszkodziło :P

PumaRST, podpisuje się pod tym, że dolot, wydech, głowica i wałki przy dobrym zestrojeniu mogą dać naprawdę konkretny efekt. Pewnie ciężko znaleźć gdzieś info o tych Sunnych z RSMP?

Pozdro

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2013-03-08, 22:05

ammaimon pisze:bombel, 7 tys. razem z przekładką silnika? Bardziej porównywalna cena, ale wciąż drożej
wg mnie można taki swap zrobić dużo dużo taniej... teraz VE kosztuje poniżej 3 tys zł do tego można trafić używany ECU M za ok 300-400zł strojenie to już kwestia dogadania dodatkowo jeśli ktoś jest w stanie sam sobie uzbroić i włożyć silnik to odchodzą kolejne koszta jeszcze jak się uda sprzedać poprzedni silnik to też trochę się zwróci. Puma i Czajnik budują auta i silniki konkretnie do sportu i pod tym kątem optymalizują parametry więc w tym przypadku dłubanie w SR20DE ma jak najbardziej sens ale moim zdaniem jak ktoś chce mieć mocne N/A do jazdy na codzień to nie ma nic lepszego jak VE, jak widać na seryjnym silniku bez modyfikacji można osiągnąć okolice 210 km i 230 nm przy tym mamy stosunkowo niskie spalanie, dobrą kulturę pracy (no i fajny dźwięk:) ) i według mnie za dużo mniej niż zostało to przedstawione...

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-08, 22:30

o cholera tak czytam i jak sobie pomyślę co nadłubałem to mam potencjał na 300kucy :)))

[ Dodano: 2013-03-08, 22:32 ]
Puma z tą skrzynią to sie tak nie spiesz bo jak dorwe kłówkę albo sekwencję to bedzie 5.0 po przebiegu 500km do sprzedania:)

[ Dodano: 2013-03-09, 09:02 ]
ammaimon pisze:-wyważone dynamicznie tłoki, korbowody wał korbowy:)
a jak to sie robi??? :-o

ja wiem że wał wyważa się z kołem dynamicznie. tłoki wazy sie metodą porównawczą dochodząc do równej masy. korbowody na dwóch wagach bo stopa korby wykonuje róch obrotowy i posuwisto zwrotny zaś górna częśc tylko posuwisto zwrotny.

chyba że jest jakaś inna metoda o której nie słyszałem

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2013-03-09, 09:46

ammaimon opisów budowy nie ma żadnych tych aut. budował silniki do nich człowiek z Olsztyna, znany jako Krzysztof Szeszko. Dla ludzi bardziej w temacie sportów jeździ od wielu lat AE86coupe. Znam się z nim i stąd wiem że takie auta latały 10-15 lat temu.

MRC oczywiście że VE do dupowozu jest najlepszą i najtańszą opcją jeśli ktoś chce mieć N/A. I tego nie kwestionuję. Choć za tą kase wolał bym sr20de-T.

czajnik oj nie spieszę się ze skrzynią bo uznałem że czas poskładać to co jest i w końcu odpalić. coś pojeździć, wyleczyć jakieś choroby wieku dziecięcego. Więc czekam spokojnie. a 5,0 z szperą Nismo - wiesz sam że to lekarstwo na zło naszych skrzyń.
Wyzej pisałeś o wałkach CC. czy aby na pewno masz je do mnie?? z tego co ja wiem wałki z sunnego nie pasują do almery/primery p11. Jeśli masz je do mojej wersji to o jakim stopniu one są??
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-09, 09:53

wałki jak najbardziej są do Twojej głowy bo sa własnie pod rolki . ja mam główkę przerobioną pod rolki.wałki mają 298/289 tu masz dokładną specyfikację:
http://www.catcams.co.uk/acatalog/1600518.pdf

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2013-03-12, 07:46

prawie A-grupa ;-)

Obrazek
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-12, 08:32

może bardziej parwie N-grupa?::))))))

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-03-12, 10:32

Hmm PumaRST, a nie boisz się, że to lekkie koło bez tłumika drgań na dłuższą metę może zaszkodzić silnikowi? Tym bardziej, że Ty raczej wysoko będziesz go kręcił? Jak szukałem info o tym, to jamerykanie pisali, że niby szkodzić może, ale kupa ludzi jeździ i nic się nie dzieje... Z drugiej strony info było takie, że rozwiązanie jest mniej niebezpieczne dla silników z wałem o 8-miu przeciwwagach.
Chyba nikt nie robi takich lekkich kół z tłumikami, bo już kiedyś szukałem.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-03-12, 10:53

Pumo jeszcze trzeba będzie zapodać wytryski paliwa większe przynajmniej 330ccm - już nie pamietam czy masz takowe :) ??
Koło pasowe lekkie dobre jest ja juz 3ci sezon upalam waga względem serii coś ok -800 gram :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2013-03-12, 12:15

Krzysiu to taka troche N a troche A grupa. czyli pomieszanie K...y z Osłem ;-)

wod2u mam nadzieje że nic nie bedzie. Inna sprawa że ludzie na czyms takim jeżdżą i zyje to. A Almera przebiegu to bedzie miala pewnie koło 1tyś rocznie więc dystansów nie bedzie robić.

Kuba wtryski 330cc z SR20VE - sam mi je sprzedałeś. a kólko moje jest - 1KG względem serii ;-)
Ostatnio zmieniony 2013-03-12, 19:06 przez PumaRST, łącznie zmieniany 1 raz.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”