Najpopularniejsze N1 ok 600$czajnik pisze:ktos juz robił kalkulacje ile kosztują wałki np do ve?
[ Almera] Nissan Almera GTI serie OBRtech
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
820 kg to prawda tylko, że kolega goago wyrzucił nawet stabilizatory w swoim aucie!
Najlepiej jak by sam się wypowiedział czego nie ma, a szybciej co jest w wozie.
Więc co chcecie konfrontować?
Jazdę na wprost?
Wydaje mi się, że auto powinno być wszechstronne tzn. i do przodu i w zakręt
Oczywiste jest że im lepszy stosunek KM/kg tym sprint lepszy.
Najlepiej jak by sam się wypowiedział czego nie ma, a szybciej co jest w wozie.
Więc co chcecie konfrontować?
Jazdę na wprost?
Wydaje mi się, że auto powinno być wszechstronne tzn. i do przodu i w zakręt
Oczywiste jest że im lepszy stosunek KM/kg tym sprint lepszy.
NISSAN PULSAR GTI-R
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
SR20DE to taka straszna rzeźba i grzebanie dla własnej satysfakcji... Jeśli dyscyplina którą uprawiamy tego wymaga no to trzeba być na niego skazanym jeśli można zapakować VE to no nie ma co zwlekać.
VE produkuje więcej momentu już od wolnych obrotów aż do odcinki no nowsza genracja silników...
VE także są bardzo rozwojowe, dopręzony do 12,5 na wałkach franklinach STAGE 4 z kolektorem Budget, większą przepustnicą bez portingu głowicy generuje okolice 260KM i 240Nm... Więc chyba elegancko
Ale doceniam tych co grzebią w DE jak coś fajnego wyjdzie to będzie to powód do dumy...
Puki co rekord chyba nadal należy do Kiviego - 209KM i 211Nm.
VE produkuje więcej momentu już od wolnych obrotów aż do odcinki no nowsza genracja silników...
VE także są bardzo rozwojowe, dopręzony do 12,5 na wałkach franklinach STAGE 4 z kolektorem Budget, większą przepustnicą bez portingu głowicy generuje okolice 260KM i 240Nm... Więc chyba elegancko
Ale doceniam tych co grzebią w DE jak coś fajnego wyjdzie to będzie to powód do dumy...
Puki co rekord chyba nadal należy do Kiviego - 209KM i 211Nm.
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Puma jak byś wałki chciał to mam Cat Camsa do oddania.
co się tyczy mocy nie bedę wrózył z fusów ile wystrugałem. hamownia pokaże.
masa 820 to faktycznie ciekawostka. tyle że zastanawia mnie co tam jeszcze zostało. bo ja mam w zasadzie klapy i błotniki z laminatu , szyby poliwęglan wnętrza brak konserwacji brak wyciete i podchudzane co sie dało ale w granicach rozsadku. auto ma jeżdzić w zakrętach wiec stabilizatory są potrzebne:) na wprost to i zamiast amora można pret wstawić:))
Coobcio myslę że jak już zrobi brum brum to Kiviego rekord zostanie rozłożony na łopatki:)) wiem już gdzie dałem dupy w poprzednim silniku i już wtedy mogłem go rozłożyć. bo potencjał był ale z własnej oszczędnosci hamownia pokazała mniej:))
co się tyczy mocy nie bedę wrózył z fusów ile wystrugałem. hamownia pokaże.
masa 820 to faktycznie ciekawostka. tyle że zastanawia mnie co tam jeszcze zostało. bo ja mam w zasadzie klapy i błotniki z laminatu , szyby poliwęglan wnętrza brak konserwacji brak wyciete i podchudzane co sie dało ale w granicach rozsadku. auto ma jeżdzić w zakrętach wiec stabilizatory są potrzebne:) na wprost to i zamiast amora można pret wstawić:))
Coobcio myslę że jak już zrobi brum brum to Kiviego rekord zostanie rozłożony na łopatki:)) wiem już gdzie dałem dupy w poprzednim silniku i już wtedy mogłem go rozłożyć. bo potencjał był ale z własnej oszczędnosci hamownia pokazała mniej:))
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
to jest pytanie. Mody VE sa drogie i mało dostepne w PL a nawet w Europie. Inna sprawa ze gdyby to miało być auto na codzień to by było VE. A i jeszcze jedno: Relatywnie latwo jest wsadzić coś mocnego, ale zbudować mocny silnik to już wyższa szkoła jazdy. Mam nadzieje ze mi się to uda.czajnik pisze:masz te 200/200 i co dalej?
Prosze pamiętać że jak obroni się główny trzon silnika to nic nie bedzie stało na przeszkodzie zeby było 240-260KM. Tak nie mylicie się, kwestia ITB innych wałków i SA. I mamy w zasadzie silnik o parametrach silnika z KitCara czy też Promery BTCC.
Obecnie wałki to światki 270*. zobaczymy co one dadzą i jak coś bedziemy myśleć dalej.
Co do sunny VE 820 czy 850KG. wybaczcie mi ale z wyścigow do przodu wyrosłem kilka lat temu i o ile tam pewnie nie bede miał żadnych szans to zapraszam na zakręty.
A i pamietajcie: od poczatku ja chce uzyskać określoną moc w seryjnym zakresie obrotów z mozliwością przesunięcia odcinki w przyszlosci!! to jest cel nadrzędny. Nie ma krotkiej skrzyni nie widze sensu w iście w obroty.
BTW: Rekord kiwiego to taki forumowy, bo znam przyklady z rallycrossu oraz RSMP gdzie sunny miały po 220-230KM zgodnie z A-grupą. i znam ludzi którzy robili te auta.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Kivi osiągnął tą moc z 5 lat temu jedyne mody w silniku jakie miał to:
CAT CAMSy 288 - max pod hydraulikę, obrobiony łep ale pedalsko bez rozciąganych gniazd tylko porting, sprężyny zaworowe twardsze Cat Cams, tłoki z 300ZX co by go doprężyły do 11:1, kolektor wydechowy 4-1 by Grabowski oraz wydech fi 60mm.
Dolot ze stożkiem i duża przepływka z Primery P11, regulowane zębatki no i wtryski paliwa z 200SX S13 + wystroiłem mu to na ECU Masterze DET II... A oraz odcinka przesunięta na 8400...
CAT CAMSy 288 - max pod hydraulikę, obrobiony łep ale pedalsko bez rozciąganych gniazd tylko porting, sprężyny zaworowe twardsze Cat Cams, tłoki z 300ZX co by go doprężyły do 11:1, kolektor wydechowy 4-1 by Grabowski oraz wydech fi 60mm.
Dolot ze stożkiem i duża przepływka z Primery P11, regulowane zębatki no i wtryski paliwa z 200SX S13 + wystroiłem mu to na ECU Masterze DET II... A oraz odcinka przesunięta na 8400...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
bombel, 7 tys. razem z przekładką silnika? Bardziej porównywalna cena, ale wciąż drożej
Tu jest jakiś opis z Nissan Klubu dot. Sunnego Kiviego:
SILNIK bo to jest najważniejsze
-Głowica obrobiona na duże kanały (bardzo), wycięte prowadnice zaworowe z kanałów,
-odelżone i polerowane zawory wraz z dużą korektą kształtu
-Wałki rozrządu CatCams 285/277 wznios 12,00 mm
-Sprezyny zaworowe zmienione z 54kg na 84kg
-kolektor dolotowy seria, usuniete podgrzewnie przepustnicy
-kolektor wydechowy obliczony specjalnie pod wałki rozrządu kazda rura ma 51 mm rura zbiorcza 63mm-->wielkie podziekowanie dla Maćka Grabowskiego za projekt i profesjonalne wykonawstwo z wielka dbałością o szczegóły i wyglad:)
-wyważone dynamicznie tłoki, korbowody wał korbowy:)
-panewki ACL Race
-głowica splanowana około 1,8mm+ wybrania w tłokach na zawory tzw. valve pockets
-pompa paliwa walbro 255 hi-press
-SMT 6
-regulator cisnienia paliwa Weber
-przepływomierz AUDI V8
Finalnie auto było wystrojone na AEM'ie z tego co wiem i miało ważyć 870kg...
Stwierdzam, że powinno wyjść dużo więcej na takim setupie chyba, że nie wszystkie przeprowadzone modyfikacje były przemyślane i coś w tym przeszkodziło
PumaRST, podpisuje się pod tym, że dolot, wydech, głowica i wałki przy dobrym zestrojeniu mogą dać naprawdę konkretny efekt. Pewnie ciężko znaleźć gdzieś info o tych Sunnych z RSMP?
Pozdro
Tu jest jakiś opis z Nissan Klubu dot. Sunnego Kiviego:
SILNIK bo to jest najważniejsze
-Głowica obrobiona na duże kanały (bardzo), wycięte prowadnice zaworowe z kanałów,
-odelżone i polerowane zawory wraz z dużą korektą kształtu
-Wałki rozrządu CatCams 285/277 wznios 12,00 mm
-Sprezyny zaworowe zmienione z 54kg na 84kg
-kolektor dolotowy seria, usuniete podgrzewnie przepustnicy
-kolektor wydechowy obliczony specjalnie pod wałki rozrządu kazda rura ma 51 mm rura zbiorcza 63mm-->wielkie podziekowanie dla Maćka Grabowskiego za projekt i profesjonalne wykonawstwo z wielka dbałością o szczegóły i wyglad:)
-wyważone dynamicznie tłoki, korbowody wał korbowy:)
-panewki ACL Race
-głowica splanowana około 1,8mm+ wybrania w tłokach na zawory tzw. valve pockets
-pompa paliwa walbro 255 hi-press
-SMT 6
-regulator cisnienia paliwa Weber
-przepływomierz AUDI V8
Finalnie auto było wystrojone na AEM'ie z tego co wiem i miało ważyć 870kg...
Stwierdzam, że powinno wyjść dużo więcej na takim setupie chyba, że nie wszystkie przeprowadzone modyfikacje były przemyślane i coś w tym przeszkodziło
PumaRST, podpisuje się pod tym, że dolot, wydech, głowica i wałki przy dobrym zestrojeniu mogą dać naprawdę konkretny efekt. Pewnie ciężko znaleźć gdzieś info o tych Sunnych z RSMP?
Pozdro
wg mnie można taki swap zrobić dużo dużo taniej... teraz VE kosztuje poniżej 3 tys zł do tego można trafić używany ECU M za ok 300-400zł strojenie to już kwestia dogadania dodatkowo jeśli ktoś jest w stanie sam sobie uzbroić i włożyć silnik to odchodzą kolejne koszta jeszcze jak się uda sprzedać poprzedni silnik to też trochę się zwróci. Puma i Czajnik budują auta i silniki konkretnie do sportu i pod tym kątem optymalizują parametry więc w tym przypadku dłubanie w SR20DE ma jak najbardziej sens ale moim zdaniem jak ktoś chce mieć mocne N/A do jazdy na codzień to nie ma nic lepszego jak VE, jak widać na seryjnym silniku bez modyfikacji można osiągnąć okolice 210 km i 230 nm przy tym mamy stosunkowo niskie spalanie, dobrą kulturę pracy (no i fajny dźwięk:) ) i według mnie za dużo mniej niż zostało to przedstawione...ammaimon pisze:bombel, 7 tys. razem z przekładką silnika? Bardziej porównywalna cena, ale wciąż drożej
o cholera tak czytam i jak sobie pomyślę co nadłubałem to mam potencjał na 300kucy )
[ Dodano: 2013-03-08, 22:32 ]
Puma z tą skrzynią to sie tak nie spiesz bo jak dorwe kłówkę albo sekwencję to bedzie 5.0 po przebiegu 500km do sprzedania:)
[ Dodano: 2013-03-09, 09:02 ]
ja wiem że wał wyważa się z kołem dynamicznie. tłoki wazy sie metodą porównawczą dochodząc do równej masy. korbowody na dwóch wagach bo stopa korby wykonuje róch obrotowy i posuwisto zwrotny zaś górna częśc tylko posuwisto zwrotny.
chyba że jest jakaś inna metoda o której nie słyszałem
[ Dodano: 2013-03-08, 22:32 ]
Puma z tą skrzynią to sie tak nie spiesz bo jak dorwe kłówkę albo sekwencję to bedzie 5.0 po przebiegu 500km do sprzedania:)
[ Dodano: 2013-03-09, 09:02 ]
a jak to sie robi???ammaimon pisze:-wyważone dynamicznie tłoki, korbowody wał korbowy:)
ja wiem że wał wyważa się z kołem dynamicznie. tłoki wazy sie metodą porównawczą dochodząc do równej masy. korbowody na dwóch wagach bo stopa korby wykonuje róch obrotowy i posuwisto zwrotny zaś górna częśc tylko posuwisto zwrotny.
chyba że jest jakaś inna metoda o której nie słyszałem
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
ammaimon opisów budowy nie ma żadnych tych aut. budował silniki do nich człowiek z Olsztyna, znany jako Krzysztof Szeszko. Dla ludzi bardziej w temacie sportów jeździ od wielu lat AE86coupe. Znam się z nim i stąd wiem że takie auta latały 10-15 lat temu.
MRC oczywiście że VE do dupowozu jest najlepszą i najtańszą opcją jeśli ktoś chce mieć N/A. I tego nie kwestionuję. Choć za tą kase wolał bym sr20de-T.
czajnik oj nie spieszę się ze skrzynią bo uznałem że czas poskładać to co jest i w końcu odpalić. coś pojeździć, wyleczyć jakieś choroby wieku dziecięcego. Więc czekam spokojnie. a 5,0 z szperą Nismo - wiesz sam że to lekarstwo na zło naszych skrzyń.
Wyzej pisałeś o wałkach CC. czy aby na pewno masz je do mnie?? z tego co ja wiem wałki z sunnego nie pasują do almery/primery p11. Jeśli masz je do mojej wersji to o jakim stopniu one są??
MRC oczywiście że VE do dupowozu jest najlepszą i najtańszą opcją jeśli ktoś chce mieć N/A. I tego nie kwestionuję. Choć za tą kase wolał bym sr20de-T.
czajnik oj nie spieszę się ze skrzynią bo uznałem że czas poskładać to co jest i w końcu odpalić. coś pojeździć, wyleczyć jakieś choroby wieku dziecięcego. Więc czekam spokojnie. a 5,0 z szperą Nismo - wiesz sam że to lekarstwo na zło naszych skrzyń.
Wyzej pisałeś o wałkach CC. czy aby na pewno masz je do mnie?? z tego co ja wiem wałki z sunnego nie pasują do almery/primery p11. Jeśli masz je do mojej wersji to o jakim stopniu one są??
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
wałki jak najbardziej są do Twojej głowy bo sa własnie pod rolki . ja mam główkę przerobioną pod rolki.wałki mają 298/289 tu masz dokładną specyfikację:
http://www.catcams.co.uk/acatalog/1600518.pdf
http://www.catcams.co.uk/acatalog/1600518.pdf
Hmm PumaRST, a nie boisz się, że to lekkie koło bez tłumika drgań na dłuższą metę może zaszkodzić silnikowi? Tym bardziej, że Ty raczej wysoko będziesz go kręcił? Jak szukałem info o tym, to jamerykanie pisali, że niby szkodzić może, ale kupa ludzi jeździ i nic się nie dzieje... Z drugiej strony info było takie, że rozwiązanie jest mniej niebezpieczne dla silników z wałem o 8-miu przeciwwagach.
Chyba nikt nie robi takich lekkich kół z tłumikami, bo już kiedyś szukałem.
Chyba nikt nie robi takich lekkich kół z tłumikami, bo już kiedyś szukałem.
pozdr. Kamil
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Pumo jeszcze trzeba będzie zapodać wytryski paliwa większe przynajmniej 330ccm - już nie pamietam czy masz takowe
Koło pasowe lekkie dobre jest ja juz 3ci sezon upalam waga względem serii coś ok -800 gram
Koło pasowe lekkie dobre jest ja juz 3ci sezon upalam waga względem serii coś ok -800 gram
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
Krzysiu to taka troche N a troche A grupa. czyli pomieszanie K...y z Osłem
wod2u mam nadzieje że nic nie bedzie. Inna sprawa że ludzie na czyms takim jeżdżą i zyje to. A Almera przebiegu to bedzie miala pewnie koło 1tyś rocznie więc dystansów nie bedzie robić.
Kuba wtryski 330cc z SR20VE - sam mi je sprzedałeś. a kólko moje jest - 1KG względem serii
wod2u mam nadzieje że nic nie bedzie. Inna sprawa że ludzie na czyms takim jeżdżą i zyje to. A Almera przebiegu to bedzie miala pewnie koło 1tyś rocznie więc dystansów nie bedzie robić.
Kuba wtryski 330cc z SR20VE - sam mi je sprzedałeś. a kólko moje jest - 1KG względem serii
Ostatnio zmieniony 2013-03-12, 19:06 przez PumaRST, łącznie zmieniany 1 raz.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm