Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Zasady i krótkie objaśnienie

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Zasady i krótkie objaśnienie

Post autor: bodek » 2009-12-06, 14:48

W tym dziale piszemy o wszystkim co związane z ogólnie pojętym tuningiem naszych (i nie tylko) samochodów.

Wszystko co nieseryjne lub seryjne ale przerobione i mające na celu poprawę osiągów samochodu może znaleźć tu swoje miejsce.

"Tuning optyczny" znajduje się w dziale "Zaprezentuj Swoje Nismo"

Proszę nie mylić działu "Performance Garage" z działem "Eksploatacja pojazdów - porady". Wyjątkiem są auta fabrycznie wzmacniane (GT, GTI, rodziny SX, ZX, Z itp) i o ich eksploatacji możemy tu pisać.

Posty można pisać na ogólnym czyli pod poszczególnymi działami. Po ucichnięciu zainteresowania tematem będę go przenosił w odpowiednie miejsce. W praniu okaże się jakiego działu brakuje.

Jeżeli ktoś chce zacząć rozmowę na temat istniejący w Power Teamie to za zgodą autora (chyba, że jest autorem postu) może przenieść temat tutaj.
Coobcio nie ma nic przeciwko, żebym poprzenosił jego tematy więc pewnie coś sprawdzonego się tu pojawi.
Zadawajcie pytania, zaczynajcie tematy. Jeżeli chodzi o SR i GA w NA to trochę na ten temat wiem. Z racji, że robię hybrydę VE to i na ten temat coś już wiem.

Krótkie wprowadzenie do poddziałów:

UKŁAD WYDECHOWY
Chyba najbardziej popularny i bardzo miarodajny sposób na zwiększenie mocy i momentu obrotowego naszego silnika a do tego jeden ze sposób na upiększenie auta. Odetkanie układu wydechowego w Nissanowych (i nie tylko) silnikach daje zazwyczaj pozytywne skutki. Modyfikacje powinno przeprowadzać się z głową czyli z uwzględnieniem np. parametrów silnika, tego co chcemy uzyskać, co planujemy w przyszłości itp.

W tym temacie prowadzimy dyskusję i zadajemy pytania na temat modyfikacji układu wydechowego.

ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY
Modyfikacje zawieszenia przeprowadzamy by zmienić charakterystykę prowadzenia naszego samochodu lub częściej by zmienić wygląd auta na bardziej rasowy. Temat jest bardzo obszerny.
Modyfikacje układu hamulcowego przeprowadzamy by zwiększyć jego sprawność. Jak wiadomo w starszych Nissanach układ hamulcowy był jednym ze słabszych punktów i dobrze jest podyskutować co zrobić by go poprawić. Niestety dostępność "tuningowych" części układu hamulcowego do Nissanów jest u nas słaba i w wielu przypadkach trzeba sobie radzić samemu. Warto dodać, że modyfikacje tych układów poprawiają nasze bezpieczeństwo i powinny iść równolegle z modyfikacjami silnika.

Proponuje obie dziedziny umieścić w jednym temacie.

SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY
Jak każdy Nissanmaniak wie, rodzina silników SR20 jest uważana za jedną z najlepszych wśród silników 2 litrowych :) Są to silniki robione starą szkołą (obecnie większość firm idzie polityka cięcia kosztów na wszystkim co przekłada się również na wytrzymałość elementów silnika). Na świecie znane są głównie z wersji turbodoładowanych ale i z wolnossących da się wycisnąć sporo ponad fabrykę.
Modyfikacja układu napędowego ma na celu polepszenie przeniesienia mocy i momentu obrotowego z silnika na koła samochodu. Może temu służyć np. wzmocnieniu elementów układu, zmiana przełożenia/przełożeń.

Tu prowadzimy dyskusję i zadajemy pytania na temat modyfikacji silników SR20 i układów napędowych.

ELEKTRONIKA
Modyfikujemy gdy zdolność samoadaptacji nie wystarczy do zapewnienia odpowiednich warunków pracy auta. Wszelkiego rodzaju komputery, piggy-backi, modyfikacje wiązki, czujników itp. tutaj.

STREFA OFF-ROAD
Szeroko pojęty OFF-ROAD staje się w Polsce coraz popularniejszy. Od przeprawówek po szybkie rajdy terenowe.
Modyfikacje zawieszeń, nadwozi, układów napędowych itp. Wszystko tutaj.

FELGI I OPONY
Dobry kontakt z podłożem to podstawa, zmniejszenie masy nieresorowanej, zmniejszenie mas wirujących. Wszystko to znajduje się w tym dziale.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Performance Garage - czyli jak wzmacniamy swoje auta”