Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] palący się check po założeniu lpg... help

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

yarco24
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2012-07-29, 19:46
Lokalizacja: Płock

[P/WP11.144] palący się check po założeniu lpg... help

Post autor: yarco24 » 2012-07-29, 19:57

Witam serdecznie, właśnie w tyg temu dołączyłem do szczęśliwych posiadaczy primerek. Tydzień temu zamontowałem instalację lpg i wszystko było okey, dopóki nie wyświetliła się żółta kontrolka check. Panowie gazownicy z czytali błędy i wyświetliło im błąd sondy lamda.

Nie wiem czy próbują mnie wykiwać czy mówią prawdę o tym, iż primera po fl jest czuła na ubogą mieszankę paliwa...

Dodam także, że odłączyłem klemę akumulatora na kilka godzin, check zniknął i jeżdżąc na benzynie nie zapalił się w ogóle... Po kilku km na lpg zaświecił się ponownie.

Kto ma rację?? Pomóżcie nowicjuszowi ;-)

Awatar użytkownika
ANDREW
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-10, 12:25
Lokalizacja: Lodz,Kutno

Post autor: ANDREW » 2012-07-29, 20:24

Skoro na lpg wywala checka a na Pb nie to chyba oczywiste po czyjej stronie stoi wina.Ja po założeniu lpg nie miałem żadnych problemów z błędami.

yarco24
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2012-07-29, 19:46
Lokalizacja: Płock

Post autor: yarco24 » 2012-07-29, 20:40

normalnie załamać się idzie, tydzień śmigałem na benzynie przed założeniem lpg i checka nie wywaliło! Jutro jadę do gazownika. Problem jest też w tym, że jak odpalam na lpg to długo kręci a jak na pb95 to zapala od strzału.... Ehhh
JEST: Primera p11 144 2.0 140KM 01r, Primera p11 1.6 100KM 97r, Serena 2.0 98r. BYŁO: Almera 1.6 SR 97r

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2012-07-29, 20:43

yarco24 pisze:Nie wiem czy próbują mnie wykiwać czy mówią prawdę o tym, iż primera po fl jest czuła na ubogą mieszankę paliwa...
Idąc tym tropem niech wzbogacą dawkę, poprawią mapę i powinno hulać. Wszystko zależy od tego, co dokładnie tam Ci upchali pod maskę i jak poustawiali sterownik. Czy to zwykła P11 czy też P11.144, na gazie obie latają aż miło. Opisz komponenty, z jakich składa się instalacja.

Edit
yarco24 pisze:Problem jest też w tym, że jak odpalam na lpg to długo kręci
To jaką masz tam instalację, że z lpg odpalasz? Olaboga... 8/

yarco24
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2012-07-29, 19:46
Lokalizacja: Płock

Post autor: yarco24 » 2012-07-29, 20:45

wiem, że komputer stag4 , jakieś niebieskie wtryski chyba valtek czy coś takiego, nie znam się :-P , wiem też że 2.200 złociszy mnie skasowali...

Powiedzieli, że primera w rocznikach po fl , ma czułą sondę lamda i dlatego wywala... ale wywala tylko na lpg.
JEST: Primera p11 144 2.0 140KM 01r, Primera p11 1.6 100KM 97r, Serena 2.0 98r. BYŁO: Almera 1.6 SR 97r

Awatar użytkownika
Serwises
fanatyk nissana
Posty: 504
Rejestracja: 2009-12-11, 16:22
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Serwises » 2012-07-29, 20:50

U mnie też się zapalił dwukrotnie i tu ciekawostka po kilkuset kilometrach zrobionych na trasie.Za pierwszym razem skasowałem błąd u mechanika,który stwierdził dwie możliwe przyczyny,kończącą się sondę lambda lub zbyt ubogą mieszankę spowodowaną zbyt niską jakością LPG.Po drugim razie kontrolka zgasła samoczynnie lub po prostu nie zapaliła się.Dodam iż tankuję wyłącznie na dużych sieciowych stacjach LPG(Statoil,Lukoil,Shell,Orlen,BP itp)

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2012-07-29, 20:53

A więc jest to na szczęście sekwencja ;-) tylko, że nie wiem czy panowie gazownicy wiedzą, ale sekwencji się na lpg nie odpala! Pojedź do nich, niech wzbogacą mieszankę i zapytaj od razu udając niewiedzącego "czy można bez obaw o jakiekolwiek uszkodzenie sprzętu uruchamiać silnik na lpg". Jeśli dalej będzie wywalało check, to albo się panowie mało znają albo problem może być grubszej wagi. Pozostanie wtedy udać się na próbę do innego, najlepiej znajomego gazownika i niech on przebada autko.

yarco24
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2012-07-29, 19:46
Lokalizacja: Płock

Post autor: yarco24 » 2012-07-29, 20:54

dokladnie, mi też mówili, że może zła jakość lpg... tankowałem dotychczas na orlenie i to w 3 rożnych stacjach. O sondzie też wspominali. Oczywiście też gadka, że ta lampka to nic groźnego, że tak mogę śmigać. Mape mi ustawili.

[ Dodano: 2012-07-29, 21:58 ]
może i sprawa grubsza ale na pb95 chodzi idealnie, tzn checka nie widać. Panowie gazownicy mają najlepszą opinie w mojej okolicy :roll: , generalnie jedna rzecz mi się też nie podoba, czasem po zgaszeniu auta mam wrażenie jakby lekko czuć było gaz, nie zawsze ale czasem da się zauważyć.
JEST: Primera p11 144 2.0 140KM 01r, Primera p11 1.6 100KM 97r, Serena 2.0 98r. BYŁO: Almera 1.6 SR 97r

Awatar użytkownika
Serwises
fanatyk nissana
Posty: 504
Rejestracja: 2009-12-11, 16:22
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Serwises » 2012-07-29, 20:58

yarco24 pisze:dokladnie, mi też mówili, że może zła jakość lpg... tankowałem dotychczas na orlenie i to w 3 rożnych stacjach. O sondzie też wspominali. Oczywiście też gadka, że ta lampka to nic groźnego, że tak mogę śmigać. Mape mi ustawili.
No dobra załóżmy że można jeździć z tą kontrolką,tylko co wtedy jeśli faktycznie coś się stanie i przy palącej kontrolce nie będziesz o tym wiedział?

yarco24
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2012-07-29, 19:46
Lokalizacja: Płock

Post autor: yarco24 » 2012-07-29, 21:02

No dobra załóżmy że można jeździć z tą kontrolką,tylko co wtedy jeśli faktycznie coś się stanie i przy palącej kontrolce nie będziesz o tym wiedział?[/quote]

no o tym, to już panowie nie wspomnieli :P

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2012-07-29, 21:08

Serwises pisze:No dobra załóżmy że można jeździć z tą kontrolką,tylko co wtedy jeśli faktycznie coś się stanie i przy palącej kontrolce nie będziesz o tym wiedział?
Wtedy stanie na poboczu lub w najlepszym wypadku na parkingu lub w garażu i rzuci paroma K&%*$ ;-)

Zaraz po założeniu instalacji może podlatywać gazem, bywa że są małe nieszczelności, dlatego po jakimś krótkim czasie od montażu wypadałoby zrobić przegląd instalacji na szczelność. Czasem też potrafi zalatywać gazem jeśli masz pełną butlę albo silnik jest zalewany gazem. Zalanie raczej nie wchodzi w grę, jeśli panowie obstawiają ubogą mieszankę.
Tankuję cały czas od założenia instalacji na Orlenie i nigdy nie miałem z check engine problemu. Raz tylko musiałem zrobić atak na dysze i powiększyć średnicę oraz odchudzić mieszankę bo przylewało go trochę i sypało błędami ze sterownika (stag-300). Od tamtej pory nie ma przymułki, rwie równie ostro jak na pb i błędów nie ma żadnych.

yarco24
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2012-07-29, 19:46
Lokalizacja: Płock

Post autor: yarco24 » 2012-07-29, 21:17

"uboga mieszanka" ... więc skoro gazownicy na to wpadli, to czemu jak byłem na ustawieniu mapy, tejże mieszanki nie wzbogacili?? :roll: , mam im powiedzieć, żeby mieszankę wzbogacili?? Czy co?? Kurdę nie znam się na lpg, nigdy nie miałem gazu w aucie :-/
JEST: Primera p11 144 2.0 140KM 01r, Primera p11 1.6 100KM 97r, Serena 2.0 98r. BYŁO: Almera 1.6 SR 97r

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2012-07-29, 21:25

Po prostu powiedz, że z racji iż problem pojawił się po założeniu instalacji gazu, to niech skonfigurują instalację tak, by działała prawidłowo. Coś musi być tego przyczyną i oni powinni to wiedzieć oraz usunąć problem. Check engine nie wróży dobrze i nawet jak wiemy dlaczego się świeci, nie należy tego bagatelizować. Być może ilość mieszanki jest nieodpowiednia do średnicy zastosowanych dysz i komputer wykrywa to jako błąd sondy. Na jakość paliwa po prostu najłatwiej jest zwalić winę. Aczkolwiek każde paliwo napędowe, czy to pb, on czy lpg, każde ma mieć określoną ilość oktanów i już. Jeśli tankowałeś na 3 różnych stacjach i problem nie znika, winą nie jest jakość gazu, lecz coś dolega instalacji lub sonda powoli umiera. Obstawiałbym raczej to pierwsze z racji tego, że jeśli sonda kończyłaby swoje życie, problem pojawiałby się najprawdopodobniej również na pb.

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-07-29, 21:28

yarco24 pisze:"uboga mieszanka" ... więc skoro gazownicy na to wpadli, to czemu jak byłem na ustawieniu mapy, tejże mieszanki nie wzbogacili?? :roll: , mam im powiedzieć, żeby mieszankę wzbogacili?? Czy co?? Kurdę nie znam się na lpg, nigdy nie miałem gazu w aucie :-/
Możnaby sprawdzić czy to rzeczywiście ten błąd:
http://www.nissanklub.pl/attachments/08 ... 6_GA14.pdf

A jak coś jest nie tak i gazownik mówi, że "można tak jeździć" to dla mnie to gościa dyskwalifikuje... 5k km na gazie mam zrobione, instalka świeża, stag 300 isa2 i checka nigdy nie było, auto strojone na drodze.

W ogóle jaki silnik masz? Bo albo przegapiłem albo nie napisałeś...
pozdr. Kamil

yarco24
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2012-07-29, 19:46
Lokalizacja: Płock

Post autor: yarco24 » 2012-07-29, 21:35

silnik 2.0 140KM , na pb nigdy nie wyświetliło tego cholernego checka. Auto rzeczywisty przebieg ma 108tyś i jest to prawdziwy stan. Czy sonda padłaby już po takim przebiegu? Zresztą tylko na lpg wywala check. Jutro jadę w dym :-P
JEST: Primera p11 144 2.0 140KM 01r, Primera p11 1.6 100KM 97r, Serena 2.0 98r. BYŁO: Almera 1.6 SR 97r

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2012-07-29, 21:48

Problem z instalacją lpg, wg. mnie nic innego primce nie dolega w kwestii tego checka. Leć do panów gazowników, nich poprawią swoja pracę, do skutku oraz granic Twojej cierpliwości :mrgreen: Zawsze warto dla sprawdzenia pokazać problem innemu gazownikowi.

yarco24
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2012-07-29, 19:46
Lokalizacja: Płock

Post autor: yarco24 » 2012-07-29, 22:05

Dobra, dzięki wszystkim za podpowiedzi, jutro napiszę co i jak :-P
JEST: Primera p11 144 2.0 140KM 01r, Primera p11 1.6 100KM 97r, Serena 2.0 98r. BYŁO: Almera 1.6 SR 97r

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2012-07-29, 22:33

Koniecznie też zapytaj od razu udając niewiedzącego, czy można bez obaw o jakiekolwiek uszkodzenie sprzętu uruchamiać silnik na lpg :) Czekamy na relacje ;-)

Awatar użytkownika
Serwises
fanatyk nissana
Posty: 504
Rejestracja: 2009-12-11, 16:22
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Serwises » 2012-07-30, 08:01

Tam gdzie ja montowałem instalację LPG (KME w Zgierzu),po pierwszym tysiącu km kazali przyjechać na bezpłatną usługę sprawdzenia szczelności oraz prawidłowości działania.Następne przeglądy(już płatne) co 10 tys. km.Z resztą to jest warunek gwarancji,u mnie jest to 50 tys. km. lub dwa lata.Każdy usługodawca powinien dać jakąś gwarancję określoną w książeczce serwisowej.

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-07-30, 08:14

Czyli przegląd co 10 tys. to jest standard? Bo tak się zastanawiałem czy to norma czy tak gazownik napisał w książce żebym go często odwiedzał.

Wracając do tematu to wydaje mi się, że kolega yarco24 trochę namieszał, bo to chyba nie jest możliwe, żeby odpalać auto na LPG w przypadku czwartej generacji, bo komputer nie pozwoli. Da się w sytuacji awaryjnej odpalić na gazie ale trzeba trzymać przycisk "b/g" wciśnięty podczas odpalania auta (w instrukcji ostrzegają, że może to być bardzo szkodliwe dla silnika).
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-07-30, 11:49

yarco24, a jaki silnik? W p11.144 jest druga sonda w wydechu i trzeba ja czasami oszukac

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-07-30, 12:23

bombel pisze:yarco24, a jaki silnik? W p11.144 jest druga sonda w wydechu i trzeba ja czasami oszukac
Napisał wyżej, że SR20. Dlatego zaproponowałem sprawdzenie błędu samemu, bo checków związanych z sondami jest kilka, a gazownikom, którzy mówią, że z checkiem można jeździć bym za bardzo nie ufał.
pozdr. Kamil

yarco24
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2012-07-29, 19:46
Lokalizacja: Płock

Post autor: yarco24 » 2012-07-30, 19:28

Witam serdecznie, dziś gazownicy sprawdzili mi na kompie błędy i wykazało tylko ten jeden z sondą lambda tą przy chłodnicy. Dla pewności pojechałem do innego znajomego mechanika (nie zajmuje się lpg) i jemu także wskazało tylko ten jeden błąd, więc z potwierdzającą się diagnozą postanowiłem wymienić tę felerną sondę. Koszt 198zł, po upuście 145zł plus wymiana (nie miałem klucza nasadowego oraz nastraszyli mnie, że mogę gwint spier...). Póki co jest okey (odpukać).
JEST: Primera p11 144 2.0 140KM 01r, Primera p11 1.6 100KM 97r, Serena 2.0 98r. BYŁO: Almera 1.6 SR 97r

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2012-07-30, 19:48

Dziwne, że po tak małym przebiegu auta padła sonda. Tym bardziej, że na Pb tego problemu nie było, jedynie na LPG. No cóż, jeśli pomogło to najwyraźniej to było problemem. Czas pokaże, czy zdiagnozowanym i rozwiązanym poprawnie, oby tak :)

yarco24
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2012-07-29, 19:46
Lokalizacja: Płock

Post autor: yarco24 » 2012-07-30, 22:02

Na Pb problemu nie było, bo gazownik powiedział, że auto na gazie jest 10 razy bardziej wyczulone na usterki i błędy auta niż na pb... :-/ , dziwna sprawa no ale check z tego powodu wywalał, bo jak skasowali błąd i ponownie auto odpalili to check'a nie było.
JEST: Primera p11 144 2.0 140KM 01r, Primera p11 1.6 100KM 97r, Serena 2.0 98r. BYŁO: Almera 1.6 SR 97r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”