FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Zielkq
2014-01-09, 08:15
[P11/WP11] Jaki olej do skrzyni biegów
Autor Wiadomość
jarkk 
doświadczony forumowicz


Nr rejestracyjny: KN 516?6
Model: Focus MK1 TDCi

Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 210
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-12-05, 10:25   [P11/WP11] Jaki olej do skrzyni biegów

Jaki olej koledzy wlewają do skrzyni biegów i jak często go wymieniają? W instrukcji przeczytałem, że powinno się to robić co 60 kkm.
_____________________________________________________________________________________

Wlałem mineralny z Fuchsa - jest OK, jak przymrozi trochę gęstnieje, odradzam eksperymenty trzymaj sie tego co o parametrach w książce napisali.
_____________________________________________________________________________________

Jakiś czas temu wymieniałem olej w skrzynie biegów- wysłali mnie do serwisu bym stosowny olej zakupił. Tam poprosiłem o olej do skrzyni biegów i dali mi jakiś typ Castrola (nalewają sami - trzeba było mieć własny kanister), a za 5 l zapłaciłem jakieś 190 zł. Póki co jestem zadowolony.
Wczesnej nie wiem czym ta skrzynia była zalana ale był efekt że na przymrozku dźwignia biegów chodziła wolniej - jakby była zamrożona (po jakiejś chwili pracy silnika chodziła normalnie). Teraz ten objaw zanikł - na nowym oleju.
_____________________________________________________________________________________

ja wlałem Mobil`a, 75W90 albo 80W90 - oba są zalecane na nasz klimat (temp. od ponad -30 do ok +40
samo 80W to bardziej na mrozyniż na gorące dni (od poniżej -30 do zaledwie +30)
_____________________________________________________________________________________

ja zalalem mobila shc 75w90 GL4 ktos pisal ze ten olej jest ok do nissanow
_____________________________________________________________________________________

ja ostatnio zalałem skrzynie olejem Valvoline DuraBlend 75W90 i jest OK...
_____________________________________________________________________________________

Czy ktos slyszal moze o oleju Fuchs Titan Gear Syn 75W/90? Chce zmienic olej w skrzyni i na chwile obecna mam do wyboru dwa jego rodzaje: w/w oraz Castrol Manual EP 80W/90. Obydwa spelniaja norme GL-4, dodatkowo Fuchs spelnia rowniez norme GL-5.
Nie wiem jakim olejem skrzynia byla zalewana wczesniej.
_____________________________________________________________________________________

śmiało możesz lać tego Fuchsa
_____________________________________________________________________________________

Ja jeżdżę na:
Panolin SUPER DUTY SPECIAL
SAE 75W-90, API GL-4/5


Doczytałem, że temp. krzepnięcia -49°C, po trzech latach jazdy wszystko OK, w zimie lewarek pracuje płynnie jak w lecie
_____________________________________________________________________________________

Ja dzis zalałem do swojej Neste 75w90 ful syntetyk,poprawa odczuwalna luzniej wchodza biegi no i jak piszą koledzy wyzej u mnie terz wsteczny zaczoł wchodzic za pierwszym razem.
_____________________________________________________________________________________

To jaki będzie najlepszy olej do Primery 1.8 ? Rozumiem że tylko GL-4 wchodzi w grę, ale 75W90 czy 80W90 a może 75W80 ?
_____________________________________________________________________________________

Skrzynię masz pewnie takiego samego typu jak w Almerze N16 z silnikiem 1.8, a do tej
oryginalny nissanowski olej to syntetyk 75W-80 o klasyfikacji jakościowej GL-4, jako zamiennik Nissan na Europę dopuszcza syntetyk 75W-90 o klasyfikacji GL-4. Dopuszczalny jest olej który posiada klasyfikację GL-4/5, ale GL-5 już nie.
_____________________________________________________________________________________

a co powiecie na amerykanski olej "sunoco" 75W-90 GL-5 ?? stosował ktos ten olej?? nadaje sie??
_____________________________________________________________________________________

Poczytaj kilka postów wyżej, do Primery/Almery wymagana jest klasa jakościowa GL-4 a nie GL-5 i w przypadku olejów przekładniowych "wyższa" klasa jakościowa wcale nie oznacza że olej jest lepszy.
Po prostu znaczenie ma stop z jakiego wykonane są synchronizatory, co przy zastosowaniu nie odpowiedniej klasy jakościowej może prowadzić do ich korozji chemicznej, tyle teoria bo w praktyce tak źle nie ma, ale lepiej stosować tę klasę którą zaleca producent.
_____________________________________________________________________________________

Ma byc 75w90 GL4 pelen syntetyk - wszystko inne co sie leje to na wlasna odpowiedzialnosc
Może też byc klasy GL 4/5 samo GL5 odpada.
_____________________________________________________________________________________

źródło: NKP
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


ice 
aktywny forumowicz

Model: P11.144
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 169
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2009-12-12, 11:14   Re: Jaki olej do skrzyni biegów

jarkk napisał/a:

Ma byc 75w90 GL4 pelen syntetyk - wszystko inne co sie leje to na wlasna odpowiedzialnosc
Może też byc klasy GL 4/5 samo GL5 odpada.
źródło: NKP

No właśnie ale valwolina olej GL-4 to półsyntetyk to samo tyczy się Totala. Czy ma to jakiś znaczenie ?
 
     
Maniek-ol 
Moderator


Model: saabina
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1110
Skąd: Olsztyn/NO
Wysłany: 2009-12-12, 20:41   

Największe znaczenie ma oznaczenie klasy GL-4. Nie radzę lać oleju w klasie GL-5.
_________________
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,6 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
 
 
     
and_pec 
aktywny forumowicz


Nr rejestracyjny: LU****H LU****R
Model: WP11.144 TD'01xenon N16 QG18'04Climatronic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 183
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-12-15, 10:09   

Należy zaznaczyć, że olej klasy GL-5 nie jest "lepszy" od oleju klasy GL-4 - obydwie klasy
przypisane sa różnym zastosowaniom. Oleje klasy GL-5 dla zapewnienia wysokiej odpornosci na naciski miedzyzebne posiadaja około dwukrotnie wieksza ilosc dodatków oznaczanych jako EP (Extreme Pressure) w porównaniu z olejami GL-4
Dodtki przeciwutleniające (antykorozyjne)zawarte w GL5 mogą powodować rozpuszczanie elementów skrzyni nie odporne na nie. Dlatego nie należy ich stosować w skrzyniach nie przytosowanych do tego typu oleju
_________________
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)
 
 
     
waichwaich 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: LLB
Model: P11 2.0 DT/K11 1.0
Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 280
Skąd: Kamionka/Swindon UK
Wysłany: 2009-12-30, 14:44   

Ile trzeba oleju do skrzyni w 2.0 dt ? i jaki polecacie ? parametry podejrzewam ze takie jak ktoś juz wyżej pisał 80W90 GL4 ?
_________________
 
     
Sznurek 
stały bywalec

Nr rejestracyjny: PP
Model: Banan , K11

Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 139
Skąd: Piła
Wysłany: 2009-12-30, 17:36   

według serwisówki nissana primery P11.144 :


manualna skrzynia :

CD20T - oznaczenie skrzyni : RS5F32A - 3,6-3,8 litra

QG16DE QG18DE SR20DE - oznaczenie skrzyni : RS5F70A - 3 litry


Automatyczna CVT : 8.1 litra
_________________
. coś
 
 
     
Maniek-ol 
Moderator


Model: saabina
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1110
Skąd: Olsztyn/NO
Wysłany: 2009-12-30, 19:13   

Sznurek napisał/a:
według serwisówki nissana primery P11.144 :


manualna skrzynia :

CD20T - oznaczenie skrzyni : RS5F32A - 3,6-3,8 litra

QG16DE QG18DE SR20DE - oznaczenie skrzyni : RS5F70A - 3 litry


Automatyczna CVT : 8.1 litra



SR20DE - 3,5 - 3,7 l
_________________
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,6 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
 
 
     
Sznurek 
stały bywalec

Nr rejestracyjny: PP
Model: Banan , K11

Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 139
Skąd: Piła
Wysłany: 2009-12-30, 20:24   

Czyli co w serwisówce jest błąd ?

_________________
. coś
 
 
     
waichwaich 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: LLB
Model: P11 2.0 DT/K11 1.0
Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 280
Skąd: Kamionka/Swindon UK
Wysłany: 2009-12-30, 20:55   

O kurcze to jednak trochę go wchodzi :/ myślałem że ze dwie litry a tu prawie cztery ale trzeba będzie się za to wziąć w niedalekiej przyszłości pytanie tylko czy da się go wymienić samemu czy trzeba go czymś odessać ?
_________________
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Maniek-ol 
Moderator


Model: saabina
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1110
Skąd: Olsztyn/NO
Wysłany: 2009-12-30, 21:26   

Sznurek, masz rację , te pojemności które podałem dotyczą P11 przed liftem
_________________
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,6 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
 
 
     
hary7 
stały bywalec

Nr rejestracyjny: NIL
Model: P11 2.0TD kombi 98r
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 136
Skąd: Susz
Wysłany: 2010-01-06, 20:09   

Witam. Nie polecam oleju MOBIL Mobilube1 SHC Fully Synthetic Supreme Performance Gear Oil SAE 75W90 API GL-5 or GL-4
Nie wiem czy to "or" oznacza łamanie "/" ale stary olej był ciemno wiśniowy i biegi o niebo lepiej wchodziły niż na tym Mobilu. Mobil który opisałem ma kolor piwa (taki bursztynowy) W tej chwili dopóki skrzynia się nie rozgrzeje to biegi chodzą baaardzo ciężko i nawet potrafią zazgrzytać :( a olej kosztował ponad 40 zł /litr
Wymiana jest prosta (łatwa) Do odkręcenia korków potrzebne są kwadratowe końcówki do kluczy nasadowych. Jedna 3/8" i druga 1/2" około metr wężyka 8mm i lejek taki żeby ten wężyk natknąć. Na dole(z boku) skrzyni odkręcamy kluczem 1/2" śrubę i olej wycieka następnie od przodu auta mniej więcej w połowie wysokości skrzyni odkręcamy śrubę 3/4" i nią też wlewamy świeży olej. Poziom oleju powinien być równy z dolną krawędzią gwintu śruby. Jak będzie delikatnie wypływać to nic się nie stanie,ale za dużo tego oleju nie może być w skrzyni (jak o 1/10 litra przeholujemy to pal licho ale już 2/10 i więcej może szkodzić skrzyni )
 
     
Sznurek 
stały bywalec

Nr rejestracyjny: PP
Model: Banan , K11

Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 139
Skąd: Piła
Wysłany: 2010-03-20, 22:39   

Przymiarkę robię do wymiany oleju w skrzyni bo jeszcze nie wymieniałem :-)

chcę zalać Valvoline Durablend Gear Oil GL-4 75/90

jakie są wasze opinie ?

[ Dodano: 2010-03-27, 12:23 ]
Dobra zalałem ten olej ;-)
_________________
. coś
 
 
     
Truszczu 
stały bywalec


Nr rejestracyjny: NO
Model: Primera P11.144
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 139
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2010-05-03, 21:00   

Ja zalałem pełen syntetyk valvoline synpower 75w-90 i jak na razie wielki pozytyw :) Biegi chodzą o wiele lepiej.
_________________


QG18DE + podtlenek LPG + CarPC
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=4590
 
 
     
NadiR 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: DXX
Model: P11 2.0
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 677
Skąd: stamtąd
Wysłany: 2010-11-07, 22:54   

Zamierzam zmienić oliwę u siebie i zastanawiam się nad wlaniem pełnego syntetyku Valvoline Synpower gl-4/5. 75w-90, czy wlać Durablend Gl-5 75w-90? p10 ga16de
Cenowo mam rabat na Valvoliny bo tym handluję, ale tak czy siak cena jest 2x wyższa w przypadku synpower, a nie chcę skrzyni zaszkodzić.
_________________

 
     
ice 
aktywny forumowicz

Model: P11.144
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 169
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2010-11-08, 08:20   

NadiR z tego co pamiętam to tam jest GL-4, wiec GL-5 odpada bo skona skrzynia. Możesz zalać GL-4/5.
Lej tego Valvoline Synpower gl-4/5. 75w-90
Między nami ile za olej ;) ?
_________________
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)
 
     
NadiR 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: DXX
Model: P11 2.0
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 677
Skąd: stamtąd
Wysłany: 2010-11-08, 10:19   

ice napisał/a:
NadiR z tego co pamiętam to tam jest GL-4, wiec GL-5 odpada bo skona skrzynia. Możesz zalać GL-4/5.
Lej tego Valvoline Synpower gl-4/5. 75w-90
Między nami ile za olej ;) ?



synpower jest gl4/5 nie samo gl 5 :)

synpowera za ok 50 mogę juz Tobie sprzedać za litr :)
_________________

 
     
johny_fellow 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: GCH
Model: A6

Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 1117
Skąd: CHOJNICE
Wysłany: 2010-11-10, 22:39   

ice napisał/a:
NadiR z tego co pamiętam to tam jest GL-4, wiec GL-5 odpada bo skona skrzynia
Jakoś ja mam w obecnym, miałem też w 100NX'ie olej właśnie klasy GL-5, i nic złego się nie działo. Skrzynia działa miodzio.
_________________
Pięknie tu :mrgreen:
www.nissanzone.pl

Obecnie bez NISSANa...

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
 
 
     
ice 
aktywny forumowicz

Model: P11.144
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 169
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2010-11-11, 19:06   

johny_fellow napisał/a:
ice napisał/a:
NadiR z tego co pamiętam to tam jest GL-4, wiec GL-5 odpada bo skona skrzynia
Jakoś ja mam w obecnym, miałem też w 100NX'ie olej właśnie klasy GL-5, i nic złego się nie działo. Skrzynia działa miodzio.

I oby działała jak najdłużej ale z tego co wiem to są to dwa różne oleje, które mogą prowadzić do chemicznego uszkodzenia metalu z jakiego wykonywane są synchronizatory.
_________________
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


damianio 
nowy na forum


Nr rejestracyjny: LLU
Model: P11 TD
Wiek: 31
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 28
Skąd: serokomla
Wysłany: 2010-11-12, 11:29   

Można zalać hipolem 80W90??
GL-4 spełnia i po taniości jest
z tym ze mineralny
 
 
     
hary7 
stały bywalec

Nr rejestracyjny: NIL
Model: P11 2.0TD kombi 98r
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 136
Skąd: Susz
Wysłany: 2010-11-12, 17:51   

Instrukcja mówi że powinien być pełen syntetyk. Jeśli nalejesz mineralnego to możesz mieć ciężko zmieniać biegi przy ujemnych temperaturach otoczenia.
 
     
Dombek100
[Usunięty]

Wysłany: 2010-12-24, 09:18   

Witam forumowiczów. W nowym roku zamierzam zainwestować trochę kasy w samochód i bede wymieniał m.in olej w skrzyni biegów. Proszę poradźcie czy ten:
http://www.caroil.com.pl/...modity&item=160
"Syn Power TDL 75W90 1 l" to jest właśnie ten którym większość użytkowników sie zachwyca. Jestem juz taki ze jak coś kupuję to chce wiedzieć za co płace np. trochę więcej. Kilka postów wcześniej osoby które zalały ten olej bardzo go sobie chwaliły.
Moje zaniepokojenie wzbudza jedynie krótki zapis w opisie tego oleju, a mianowicie specyfikacja API GL-3/4/5, MT-1. GL-3??? CO to jest? Czy jak zaleję ten olej to nie uszkodzi mi skrzyni? Wszyscy wcześniejsi użytkownicy zalewali Syn Power 75W90 ale o specyfikacji gl-4/5. Czy valvoline wprowadził nowy produkt na rynek? A ewentualnie jaki inny olej polecacie z własnego doświadczenia. Pozdrawiam jeszcze raz wszystkich forumowiczów. i Wesołych Świąt!
 
     
Anazar 
nowy na forum

Model: N16
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 4
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2011-10-17, 17:18   GL-4 GL-5

Wszyscy doszli do wniosku że w N16 zmienia się olej w skrzyni.
W niektórych skrzyniach niektórych aut nie zmienia się aż do jej padnięcia.

Mam Olej Motula na butelce napisane że żgodny z:
GL-4, GL-5, MIL-L-2105 D

Jak to zjawisko wyjaśnicie :?: Prawie wszystko co wyżej niektórzy piszą wyklucza taką możliwość
skoro GL-5 musi na 100% zawierać jakiś dziwne substancje żrące.


OPIS =
http://maxol.com.pl/info/20.pdf
http://maxol.com.pl/info/21.pdf


Wszędzie różnice GL-5 i GL-4 są jednakowo opisane i nie ma nigdzie wzmianki o żrących metale subsancjach.

Niech ktoś kto podtrzymuje informacje o żrącym działaniu GL-5 znajdzie jakieś potwiedzenie:
bo to wygląda na razie na jakiś MIT.


Motul to francuski olej więc w brytyjsko-francuskiej almerce N16 powinien się sprawdzić :mrgreen:
 
     
Maniek-ol 
Moderator


Model: saabina
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1110
Skąd: Olsztyn/NO
Wysłany: 2011-10-17, 20:09   

Kiedyś mój brat wlał olej GL-5 i po trzech miesiącach skrzynia skonała , a był wymagany GL-4. W serwisie nissana powiedziano mi , że musi być GL-4 , bo GL-5 ma jakieś dodatki chemiczne , które rozpuszczają powłokę synchronizatorów. W zwykłym opisie mnie będzie opisanego składu chemicznego oleju. Sam kiedyś doświadczyłem gdy wlałem Elf-a w klasie GL-4+. Przyszły upały i zaczęły bardzo ciężko biegi wchodzić. Tak wiec nie kombinował bym z innym olejem jak GL-4.
_________________
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,6 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
 
 
     
Chemik 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: cra
Model: Primera p10 &100nx
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 727
Skąd: Osieciny-Włocławek
Wysłany: 2012-07-03, 19:24   

Jeśli pisze nie tu to poprawcie mnie,bo widze że to do p11,ale nie znalazłem tematu do p10,bo już ogłupiałem,jutro wymieniam skrznie i jaki wkońcu ten olej,5 lat miałem zalanego mobilem mobilube gxa 80w,czy to odpowiedni olej czy moge go wlać do nowej skrzyni,?wczesniej przed zalaniem tego mobila wlał mi mechanior jakiegoś 75w..i nie pamiętam jak dalej,ale biegi nie chciały praktycznie wchodzić,no i wyczytałem w haynesie źe musi być gl4 80w,wiec takiego mobila zalałem,a teraz znów wymiana skrzyni jak pisałem w moim temacie w prezentacjach,i tyra mi to głowe jaki ten olej,bo widze wiekszosc leje 75w90,a w haynesie jest 80w tylko.więc jaki wkońcu?
_________________
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=8637

JDM
 
 
     
Sajmooon 
Moderator
Hardcore i Disko


Nr rejestracyjny: GDA
Model: P11.144
Pomógł: 5 razy
Wiek: 24
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 1880
Skąd: Gdynia, Rotmanka
Wysłany: 2012-07-05, 10:54   

Witam mam pytanie czy ktoś mi jest w stanie powiedzieć ile oleju wchodzi do skrzyni biegów Nissana Primery P11.144 z silnikiem 1.6 w sumie pilna sprawa z góry dziękuję za pomoc ;)
_________________
Jest baza...trzeba mooodzić :D
Sajmooon'owa "Padlina"
 
 
     
sergiej 
Moderator
Szczecinowi Mało !!!


Nr rejestracyjny: ZSD
Model: N15
Pomógł: 13 razy
Wiek: 31
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3430
Skąd: Szczecin k.Kluczkowa
Wysłany: 2012-07-05, 13:51   

do sunnego wchodzilo 2,9 litra wiec tu tez podejrzewam podobnie ...ale wieczorkiem postaram sie sprawdzić
_________________
" Siedzę na koniu ...:P "
 
 
     
Sajmooon 
Moderator
Hardcore i Disko


Nr rejestracyjny: GDA
Model: P11.144
Pomógł: 5 razy
Wiek: 24
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 1880
Skąd: Gdynia, Rotmanka
Wysłany: 2012-07-05, 16:54   

dzięki bardzo tak orientacyjnie wtedy już wiem :) ale za szczegółowe informacje będę bardzo wdzięczny :)
_________________
Jest baza...trzeba mooodzić :D
Sajmooon'owa "Padlina"
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


jswistow 
stały bywalec


Nr rejestracyjny: LZ
Model: PRIMERA P11 SR20DE
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 135
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-02-12, 21:33   

Witam
Dziś przyszła pora i u mnie na wymianę oleju w skrzyni, co prawda rok temu był wymieniony na
TOTAL TRANSMISSION FE 75W90 API GL-4; API GL-5 lub API MT-1.(taki olej zaleca total na swojej stronie) ale były problemy:przy niskiej temperaturze a już po przymrozkach był problem z przełączaniem biegów, zwłaszcza z 1 na 2,nawet potrafiło zazgrzytać co było czuć na lewarku
Znalazłem taki olej jak RAVENOL MTF-1 75W-85 API GL-4/5, spełnia on normę nissana KE91699942 co odpowiada oryginalnemu olejowi NISSAN MT-XZ GL-4+ (PASS) 75W-90,
Pierwsze zaskoczenie było takie że posiada on kolor czerwony,jak ATF, ale skoro spełnia normy więc go zalałem,po pierwszej przejażdżce wielkie zaskoczenie (na plus oczywiście)
Biegi wchodzą gładko na nierozgrzanym jak i rozgrzanym oleju,wystarczy popchnąć palcem lewarek, żadnych zacięć itp.skrzynia pracuje cicho, wszystko na 5+
Polecam
;)
 
     
małyOLN 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: NO
Model: P11 SR20De

Wiek: 19
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 68
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-02-19, 18:17   

Jest jakaś znacząca różnica między syntetykiem a półsyntetykiem ? :)
_________________

 
 
     
Maniek-ol 
Moderator


Model: saabina
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1110
Skąd: Olsztyn/NO
Wysłany: 2014-02-19, 21:39   

Olej to tylko w klasie GL-4. Żadnych GL-4+ czy GL-4/GL-5. Chyba , że chcecie skrzynie wymieniać.
_________________
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,6 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 18